Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
@sneeuwwitje, goed bezig! Ging jij de Cascadeloop doen?

De berg aan het eind was eigenlijk wel goed te doen. Dus ook erg tevreden met de tijd.

Nichtje is cios meisje en dus erg sportief. Ze loopt wel eens met mijn zus een rondje mee en verder voetbalt ze.

Maar dit was haar eerste wedstrijd! En gelijk een 2e plaats

Denk dat ik op mijn leeftijd die tijd nooit ga halen
Never regret something that once made you smile.
@ Dorisdoos: ik ga inderdaad de Cascaderun doen, die is 5 Mijl. Jeetje, meteen de eerste wedstrijd zo goed gelopen. Sommige mensen hebben er gewoon aanleg voor.

@ Liefsjuud: leuk dat je in september een loop gaat doen. Dan heb je nog mooi de tijd om er naar toe te werken én heb je een grote stok achter de deur om door te trainen.

@ Lexie: als ik trouwens mee ga doen aan de dam-tot-dam loop dan ga ik meedoen met de 10 mijl. Voor de 4 mijl is het een beetje te ver reizen en dat kan ik hier in de buurt (noorden van het land) ook wel doen. Maar ik denk dat ik het uit ga stellen tot volgend jaar, dan kan ik er echt goed naartoe trainen. Kan ik dan mooi jouw ervaringen meenemen

Ben trouwens blij dat ik vanochtend niet hoef te lopen, het onweert en hagelt hier behoorlijk!!!
@sneeuwwitje, ik had hem gezien, wij zijn namelijk dan met vakantie in Drenthe. Maar 5 mijl is mij iets te ver

De Ladies Run ging inderdaad goed voor een eerste wedstrijd. Mijn doel was toen om hem binnen de 45 minuten te lopen.

Wij hebben hier vanmorgen vroeg onweer en regen gehad.

Maar nu schijnt hier het zonnetje.

Ik heb vanmorgen zelf ook in het zonnetje gelopen.
Never regret something that once made you smile.
Lucky, wat fijn dat de les goed ging! Dus je bent nu gewoon klaar met Evy, whoop whoop! Als je verder wilt trainen naar de 10km dan zou ik gewoon verder gaan met Evy/Renate 5-10km. Wil je dit (nog) niet, dan zou ik proberen door te gaan tot de 5km en daarna aan de snelheid werken.

Chocoladeletter, wat fijn dat je al bijna op de helft ben en ook al kilo`s bent kwijtgeraakt, super goed! Daar mag je ook echt wel trots op wezen!

Sneeuwwitje, goed bezig zeg, 8km in 50 minuten. Die run gaat echt wel goed komen. En hardlopen is idd voor een heel groot deel ook mentaal. En jij woont dus ook in het Noorden van het land. En goed streven dat je er aan zit te denken om mee te doen met de 10mijl bij de Damloop! Zo te lezen moet je dat dit jaar echt wel kunnen halen. Je bent al een stuk verder dan ik. De inschrijving is volgende week, maar altijd wel heeeel snel uitverkocht. Ik zit er aan te denken om in mei mee te doen met de Loop van Leeuwarden. Ook iets voor jou?

Doris, wat goed dat je je doel al hebt bereikt en die 50k al hebt aangetikt!! Zo te lezen ga je dus zelfs de 60k deze maand aantikken! En mooie tijd had je bij de ladies run. Die 4mijl binnen 40min. gaat je ook echt wel lukken, mooi streven en doel om naar toe te werken.

Liefsjuud, die ladiesrun bij de damloop gaat je lukken en het is echt zo`n leuke loop! Vorig jaar ben ik in juli begonnen met trainen en in september dus die ladiesrun gelopen. (en moet zeggen dat mijn voorbereidingen niet optimaal waren). Mooi doel om naar toe te werken!

Mijn nichtje en ik hebben een langzame duurloop gedaan van 50min. Ging lekker en goed. Begon droog met een zonnetje en eindige met regen en hagel, gelukkig waren we toen bijna thuis en konden we snel onder een warme douche stappen!
@Sneeuwwitje, lekker bezig met al bijna vijf mijl onder de knie!

@Doris: Wij hebben vandaag ook lekker zonnig weer. Gisteren harde hagel gehad maar toen had ik geen loopdag. Leuk zo'n sportief nichtje maar ook jammer dat je haar nooit zult inhalen zo

@Lexie, dan ben je wel meteen goed wakker, eindigen met regen en hagel. Loop van Leeuwarden klinkt leuk, hoeveel ga je lopen?

Ik heb aantal dagen niet geschreven maar wel gelopen. Net les 26 gedaan. Gelopen met de hartslagmeter maar het is een beetje een raar ding. Schiet van het ene naar het andere uiterste, op een gegeven moment zou ik tijdens het lopen harslag 42 hebben.... lijkt me erg sterk. Toch nog maar eens kijken of alles wel goed ingesteld was.

Af en toe gaf hij ook iets aan wat me wel realistisch leek.
Moon, wat ben je goed bezig! Jij bent dus ook al bijna klaar!! Al een idee wat je daarna gaat doen? Ik wil de 10km gaan lopen bij de Loop van Leeuwarden.
Oh wat is iedereen weer goed bezig! Hier is het echt baggerweer dus ik blijf lekker binnen.

@sneeuwwitje: wat een mooie afstand! Die 5 mijl ga je echt wel halen hoor!

@juud: je bent gegaan, daar gaat het ook om toch?

Wat leuk, de loop van Leeuwarden, ik hoor daar altijd veel enthousiaste verhalen over! Ik zat zelf te denken om hier de 4 mijl van Groningen te gaan lopen (dacht met mijn suffe hoofd dat dat in het voorjaar was..) blijkt die pas het tweede weekend van oktober te zijn nog maar even verder kijken dus
Tijdje terug al geschreven dat ik wilde beginnen met hardlopen, maar het steeds weer voor me uitgeschoven, tot vandaag.

De gel van mijn hardloopschoenen was uitgedroogd dus nieuwe moeten kopen. Die andere gebruik ik dan maar voor het fitnessen.

Had vorige week de lessen van Renate gedownload en op mijn telefoon gezet, die van Evy stonden er ook nog op (gelukkig maar achteraf). Eerst wat warm gelopen en toen les 1 van Renate opgezet. Tijdens mijn eerste minuut rennen stopte hij ineens en begon plots met les 12. Toen maar overgestapt op Evy. Viel me niet tegen, zelfs de laatste 3 minuten rennen vol gehouden plus een extra 1 minuut van Renate.

Nu beetje spierpijn in bovenbenen, maar wel voldaan gevoel! Op naar dinsdag!
Pluk de dag!
N87, is de ladiesrun in Groningen dan niet iets voor jou? Dat is 5 en 10km en volgens mij is dat ergens in juni.

Daantje, welkom en wat fijn dat de 1e les goed is gegaan en je enthousiast bent! Heb je al eerder hardgelopen?
Lexie ik weet het nog niet precies. Ik ga wel door natuurlijk maar of ik meteen voor 10 km ga of bijv een tijdje op dit niveau blijf met misschien wat vaker fietsen/zwemmen/fitnessen ernaast.... dat weet ik nog niet.

Frustrerend was wel dat ik gisteren mijn broertje sprak die af en toe een rondje van 10 km loopt en dat makkelijk redt. Zonder fatsoenlijk schema of opbouw... hij kan dat gewoon.

Hij wil met hemelvaartsdag een wedstrijd doen en dan de 10 km. Heb even gekeken of dat voor mij ook nog te doen is maar dat is te snel.
@lexie, paar jaar geleden al eens een poging gedaan, maar woog toen nog een stuk zwaarder. Ben sinds september aan het afvallen, nu -16 kg en 3x per week naar de sportschool. Conditie is nu al wel in enige mate aanwezig waardoor het iets makkelijker is.

Ik merk wel dat je al snel te hard wil lopen waardoor je natuurlijk sneller buiten adem bent, maar geloof dat het merendeel hiermee te maken heeft.

Net even lekker gedoucht en nu voldaan in de bank met stramme bovenbenen. Normaal gezien zou ik morgenochtend naar de sportschool gaan, maar ik wacht eerst maar even af hoe het met de spiertjes gesteld is morgenochtend!
Pluk de dag!
Haha Moon, ik herken dat.. Mijn vriend is ook zoals jouw broertje. Hij loopt ongeveer 2x per week, maar zonder schema en vaak een blokje van 3 of 5km. Hij wil niet verder want dat kost tijd enzo en daar heeft hij geen zin in blablabla. Heeft ie vorige week even 10km gelopen en vandaag weer...
Wow Daantje wat super goed, -16kg!!! En 3x per week naar de sportschool, ik doe het je niet na!
Hahahah Lexie dat bedoel ik dus

Daantje goed bezig! 16 kg eraf is een hele prestatie. Nu ook nieuwe voorjaarskleding aan het shoppen of had je je oude kleding bewaard?
@Moonlight, had nog kleding liggen, maar broeken waren veel te ruim. Paar weken terug wel een hardloopbroek van Action meegebracht. Shirts passen nog wel redelijk en jasje ook, kan voorlopig nog wel even door.
Pluk de dag!
Daantje wow, goed zeg 16 kg!
Daantje welkom en wat goed dat je zoveel bent afgevallen!

Leuk, dat je (weer) met hardlopen bent begonnen.

Wat leuk, dat er zoveel mensen bezig zijn met het plannen van loopjes.
Wat gaan we allemaal góéd hiero!

Ik heb vandaag les 26 van Evy gelopen. 13 min rennen, 2 min lopen, 13 min rennen, 2 min lopen, 8 min renne. 5,75 km in the pocket!
Ja Smoks dan hadden wij dezelfde

Ik heb alleen allemaal kronkelende bospaadjes gelopen dus de afstand is niet meer te achterhalen hier. Misschien doe ik volgende keer weer een makkelijk meetbaar rondje om ff te kijken hoe hard ik loop.

Daantje dat is vast leuk om weer in oude kleding te passen
@daantje: petje af.. Wow!

@moonlight: lang leve de Garmin Forerunner 210! Ik hoef niets meer handmatig te meten achteraf. Heerlijk!
Smoksje, ook al bijna klaar met Evy!! Wat goed! En lees dus dat je met een hardloophorloge loopt. Bevalt hij goed? Ik wil er namelijk ook 1 aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer...
Ik vind het een handig horloge. Met hartslagmeter en je kunt hem aan je pc hangen om trainingsgegevens over te zetten naar Garmin connect of loopmaatjes.nl.

In dit horloge kun je ook een interval instellen, vandaar dat ik deze heb gekozen en niet de 110. Het is een vrij eenvoudig ding, als je meer opties wilt dan betaal je volgens mij 300 euro of meer en dat vind ik wat teveel.
Ik had niet zo'n groot budget en ook niet zo veel wensen behalve dan de hartslag meten.

Maar zoals ik al zei moeten de Crivit en ik nog even aan elkaar wennen
Alles kump goed schatje!

Ik lees op internet dat die dingen kunnen gaan storen als er een GSM dichtbij komt. Nou heb ik mijn telefoon mee met hardlopen want daar staan mijn MP3's op.

Morgen eens kijken wat de hartslagmeter doet als mijn GSM niet in de buurt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven