Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Begint op een sekte te lijken. De volgers worden bijna enger dan haar.
een reactie van iemand, waar ik het overigens helemaal mee eens ben;

Ik vind het ZIEK hoe JIJ je laat zien Irme, ik snap volledig waarom de KINDERRECHTER en niet jeugdzorg, zoals jij beweerd je kind uit his heeft laten plaatsen. Als jij zo'n goede moeder was, dan was dit namelijk niet gebeurd. Nog veel zieker is het feit dat jij je kind willens en wetens op Facebook gooit en hem schade toebrengt emotioneel. Gefeliciteerd met je "overwinning", maar onthoudt dat jouw kind hier de rest van zijn leven onder zal lijden en dat heb je volledig aan jezelf te danken. Nee, ik ben niet van jeugdzorg of wat voor organisatie dan ook. Ik ben een moeder die ALLES voor haar kinderen over heeft. Die haar kind naar de andere kant van het land brengt naar haar nietsnut van een vader omdat ik niet mijn kind de dupe wil laten van een situatie waar zij niet om gevraagd heeft. Jij voedt alleen maar jouw wrok en haat aan je kind als het om je ex gaat en dat alleen is al kindermishandeling...

en zie ze eens los gaan nu..trashtv is er niks bij..en alles voor Hansje..right?
quote:Tepelsteeltje schreef op 16 juni 2014 @ 19:15:

ze zit er goed bij als voedselbankcliente..geven ze daar ook al botoxbehandelingen weg? Ik geloof niks van haar armoede. [ja, op papier..]Mag ik dat zeggen? Ja dat mag!Ik vind dit echt veel en veel te ver gaan en doet hier ook in het geheel niet terzake. Ik weet niet wat voor beeld jij hebt van armoede. Moeten arme mensen er allemaal mottig bijlopen met grauwe gezichten en tanden missen in hun mond? Of bedoel je haar huiskamer en meubelen? Ze voldoet niet aan het beeld van een armzalig alleenstaand moedertje met een slonzig huis? Ook veel arme mensen kunnen er verzorgd uitzien en willen er graag aantrekkelijk uitzien en hun huis keurig verzorgen!
quote:juultjeeee schreef op 16 juni 2014 @ 19:26:

Begint op een sekte te lijken. De volgers worden bijna enger dan haar.In feite wordt hier precies hetzelfde gedaan door veel forummers, maar dan als tegenfront. Ik zie geen verschil in ieder geval.
Gepost door anti jeugdzorg maar gewoon uitgezonden door `1 vandaag op ned 1

http://www.youtube.com/watch?v=J5CZrlUQLHs

Er is echt wel iets nodig als jeugdzorg maar zoals het nu is werkt het niet.

Het werkt langs elkaar heen, meningen tellen meer dan feiten en dossiers kloppen negen van de tien keer niet. Relevante info die ten gunste is van de ouder(s) raakt vaak zoek (ra ra)

Iemand van de kinderbescherming gebruikte het woord machtsspel voor degene die mijn zaak toen in handen had. Ik heb gelukkig vrij makkelijk gelijk gekregen maar hoeveel mensen staan er zo alleen voor dat ze het niet meer zien zitten. Of zoals ik niet iemand aan hun kant hebben die bekend is met de kinderbescherming en jeugdzorg.

Wat die persoon van de kinderbescherming toen ook nog zei is dat ze er niets aan doen omdat het hun taak niet is

De kinderbescherming weet er dus echt wel van maar doet er niets aan.
Oh jee, Jenny heeft een andere mening.... Echt, wat een enge, bittere, agressieve, nare dingen komen er uit die toetsenbordjes daar
quote:netniet schreef op 16 juni 2014 @ 19:28:

[...]

Ik vind dit echt veel en veel te ver gaan en doet hier ook in het geheel niet te rzake. Ik weet niet wat voor beeld jij hebt van armoede. Moeten arme mensen er allemaal mottig bijlopen met grauwe gezichten en tanden missen in hun mond? Of bedoel je haar huiskamer en meubelen? Ze voldoet niet aan het beeld van een armzalig alleenstaand moedertje met een slonzig huis? Ook veel arme mensen kunnen er verzorgd uitzien en willen er graag aantrekkelijk uitzien en hun huis keurig verzorgen!

Nee hoor, mottig hoeft helemaal niet! Maar dit is wel weer een extreme andere kant voor iemand die zegt dat ze niks te makken heeft, toch? En idd, een behoorlijk huis incl mooie moderne inrichting.

Mag ik toch wel mijn wenkbrauwen bij opzetten?

Want ik vraag me vooral af hoe betrouwbaar moeder zelf eigenlijk is.

En daar horen voor mij ook andere details bij waar ik op let.
Nog zo'n leuke van de ombudsman

http://www.youtube.com/watch?v=TSb8ONJrV1c

4 moeders en hun (slechte) ervaringen met de gezinsvoogden en BJZ.
De meeste schreeuwers tegen een andere mening hebben zelf met instellingen te maken. Je ziet nu ook waarom..
Heb je wel een beetje gelijk in 'netniet'.. Enkel iedereen met een andere mening mag hier gewoon blijven toch?
quote:Tepelsteeltje schreef op 16 juni 2014 @ 19:34:

[...]

Nee hoor, mottig hoeft helemaal niet! Maar dit is wel weer een extreme andere kant voor iemand die zegt dat ze niks te makken heeft, toch? En idd, een behoorlijk huis incl mooie moderne inrichting.

Mag ik toch wel mijn wenkbrauwen bij opzetten?

Want ik vraag me vooral af hoe betrouwbaar moeder zelf eigenlijk is.

En daar horen voor mij ook andere details bij waar ik op let.Ik ken iemand die heeft haar huis volledig ingericht met spullen van een weggeefhoek op facebook. Prachtigstrak ingericht huis, laatst had ze een heel mooi witleren hoekbank, gratisvoor niks. Wat dat behoorlijke huis betreft, je hebt ook hele mooie nieuwe sociale huurwoningen. Daar kun je echt niet over oordelen, vind het ook niet kunnen om je daar over uit te spreken.
Weet niet meer wie het schreef, ik weet dat 'u hebt' correct is, maar het is zo lelijk
quote:netniet schreef op 16 juni 2014 @ 19:29:

[...]

In feite wordt hier precies hetzelfde gedaan door veel forummers, maar dan als tegenfront. Ik zie geen verschil in ieder geval.Heb je de reacties wel gelezen? Dat als een iemand een andere mening heeft wordt uitgemaakt voor stom wijf, dombo, hoop dat jou snel iets slechts overkomt, delete, ik moet jou niet tegen komen op straat, trut, slechte moeder etc. Etc. Dat zie ik hier weinigen doen.
Dat is ook een verschil ja.
Jenny Lamers Hahahaha, ik bescheur me om jullie reacties... Dat er zoveel met jeugdzorg te maken hebben die hier zitten, verbaast me niets... Het is het niveau van communiceren denk ik... Als je namelijk zo tekeer gaat bij Jeugdzorg, dan snap ik dat zij ernstige zorgen hebben om een kind...

Maar wordt gelukkig met elkaar, ik denk dat jullie acties en reacties alleen maar tegenwerken bij een eventuele terugkeer van het ventje, want laten we eerlijk zijn, dat is het enige slachtoffer in deze hele situatie. Ik wens Hansje alle sterkte toe, dat zal hij nodig hebben!

hihihi
quote:juultjeeee schreef op 16 juni 2014 @ 19:51:

Jenny Lamers Hahahaha, ik bescheur me om jullie reacties... Dat er zoveel met jeugdzorg te maken hebben die hier zitten, verbaast me niets... Het is het niveau van communiceren denk ik... Als je namelijk zo tekeer gaat bij Jeugdzorg, dan snap ik dat zij ernstige zorgen hebben om een kind...

Maar wordt gelukkig met elkaar, ik denk dat jullie acties en reacties alleen maar tegenwerken bij een eventuele terugkeer van het ventje, want laten we eerlijk zijn, dat is het enige slachtoffer in deze hele situatie. Ik wens Hansje alle sterkte toe, dat zal hij nodig hebben!

hihihiWat een achterlijke reactie zeg. Bekijk de link eens http://www.youtube.com/watch?v=TSb8ONJrV1c

Daar hoor je het verhaal van een aantal moeders (via de ombudsman uitgezonden door de vara) hoe je ook als onschuldige redelijk tot hoog opgeleide ouder in de problemen kunt komen door het machtsmisbruik van degene die het dossier samen stellen.
En weg is Jenny
Tsja, het is moeilijk om de waarheid te lezen, dat is eng. brrr
Juultje.. jah ik las ook de berichten van die Jenny en ook de reacties daarop..
Wat een Tokkies
.
quote:Julus schreef op 16 juni 2014 @ 17:19:

Con, volgens mij mag ze alleen telefonisch contact met hem hebben. Ze zou vluchtgevaarlijk zijn, aldus haar eigen tekst.

En verder eens...dit briefje lijkt mij eerder bedoeld om te laten zien aan de buitenwereld hoeveel zij van haar kind houdt.

Mijn ervaring...de moeders (toevallig moeders, geen vaders) wiens kinderen uit huis werden geplaatst, schreeuwen te pas en te onpas om het hardst dat hun kind hun ALLES is. Maar ondertussen konden ze niet voor hun kind zorgen..(zelf ervaren, geen aannames).En de ervaring aan de andere kant leert dat door het dossier te manipuleren een uithuisplaatsing ten onrechte kan plaatsvinden en dat dat veel te vaak gebeurt.

Ervaring, géén aannames.

Mijn mazzel was iemand die een aantal pleegkinderen heeft gehad en die veel ervaring had met de diverse instanties en die dus de kracht, het geduld en de juiste woordkeuze had om diverse dingen te weerleggen. Die er ook voor heeft gezorgd dat de kinderbescherming bij me thuis is geweest om te horen en te kijken. Kijk naar de door mij geplaatste link.
quote:nina1966 schreef op 16 juni 2014 @ 19:55:

[...]

Wat een achterlijke reactie zeg. Bekijk de link eens http://www.youtube.com/watch?v=TSb8ONJrV1c

Daar hoor je het verhaal van een aantal moeders (via de ombudsman uitgezonden door de vara) hoe je ook als onschuldige redelijk tot hoog opgeleide ouder in de problemen kunt komen door het machtsmisbruik van degene die het dossier samen stellen.Wat verschrikkelijk zeg.
quote:nina1966 schreef op 16 juni 2014 @ 20:06:

[...]

En de ervaring aan de andere kant leert dat door het dossier te manipuleren een uithuisplaatsing ten onrechte kan plaatsvinden en dat dat veel te vaak gebeurt.

Ervaring, géén aannames.

Mijn mazzel was iemand die een aantal pleegkinderen heeft gehad en die veel ervaring had met de diverse instanties en die dus de kracht, het geduld en de juiste woordkeuze had om diverse dingen te weerleggen. Die er ook voor heeft gezorgd dat de kinderbescherming bij me thuis is geweest om te horen en te kijken. Kijk naar de door mij geplaatste link.Maar waarom zou iemand dat bewust doen dat manipuleren? Je zet toch niet voor je lol een kind uit huis?
Ik heb nog nooit met Jeugdzorg te maken gehad, dus ik vind het heel moeilijk in te schatten hoe zij werken. Ik geloof dat er aan het verhaal van Irme heus heel veel informatie ontbreekt, hoewel ik me ondertussen afvraag of ze niet gewoon ECHT in haar recht staat. Ze kan er nu natuurlijk op wachten dat als dat niet zo is, dat dat ook vroeg of laat naar buiten komt.

In ieder geval is het een vreselijk zielige geschiedenis voor het zoontje. Ik vind het ronduit belachelijk dat zij zijn privacy op deze manier op straat gooit.

Maar waar ik nog het meest over geschokt ben, is de ongelofelijk domheid die geroepen en geschreven wordt op haar Facebook pagina. Ik ken dit soort mensen gewoon niet -niet om arrogant te doen trouwens. Ik schrik er echt van, en het zijn er zoveel! Kan me best voorstellen dat er echt mensen bijzitten die hierdoor zo opgehitst worden dat ze doorslaan, denk bijv. aan wat er gebeurt als iemand Hans ergens spot. Eng idee...
Even in reactie op de link die Nina plaatste: intussen bestaat er tuchtrecht voor gezinsvoogden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven