Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
Matthias wordt snel Mat denk ik.

En bij Joas denk ik meteen Jonas, maar dat is vast mijn tic

Jonah vind ik ook mooi passen bij je andere zoon.
Dank je Soley. Goed om te weten dat jij meteen aan Jonas denkt, want ik zou het irritant vinden als mensen Jonas verstaan terwijl het Joas moet zijn. Ik heb zelf een naam die altijd verwarring oproept en wil dat voor mijn kinderen graag voorkomen.

Jonah zou ik leuk vinden als ik Engelstalig zou zijn, maar voor in Nederland vind ik het een wat te hippe, nieuwe naam. Ik zoek een meer tijdloze naam (zal ik even toevoegen aan het eisenlijstje).
Daniël

Stijn

Mathijs

Abel

Elmar

Elmer

Frederik

Claus

Dorian

Leon

Marius

Simon

Tobias

Tom

Victor
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:esther55 schreef op 03 juli 2014 @ 12:47:

Ik zoek een naam die past bij Bart.

We dachten zelf aan:

- Jan

- Jort

- Joost

Wat vinden jullie?

Jan, te ouderwets

Jort, leuk maar niet passend bij bart door de laatste twee overeenkomende letters

Joost, past leuk bij bart.

Teun werd al genoemd en vind ik ook leuk passen.

Anders nog:

Wout

Sander

Jop

Tim

Gijs

Thomas
quote:Nouschi schreef op 03 juli 2014 @ 18:39:

Daniël erg leuk! maar helaas leesteken, geheid afgekort tot Daan en lijkt teveel op naam oudste

Stijn ook erg leuk maar achternaam heeft 1 lettergreep, waardoor voornamen met 1 lettergreep niet klinken

Mathijs leuk, maar al bezet

Abel leuk, maar niet te bijbels?

Elmar niet leuk

Elmer niet leuk

Frederik te lang, liever wat vlottere naam

Claus zie Stijn en associatie met Prins Claus

Dorian moet ik even over nadenken, valt voor mij niet direct onder 'bekende naam'

Leon gaat op het lijstje

Marius namen op ius zijn denk ik niet zo onze stijl

Simon gaat op het lijstje

Tobias vindt man niks

Tom zie Stijn

Victor niet zo leukBedankt!
Ik vind Abel niet te bijbels. Erg mooie naam zelfs.

Clement

Edward

Elias

Fedor

Gabe

Giel

Ilias

Ivan

Ivar

Mateo

Mats

Merlijn

Nathan

Olivier

Oscar

Philip

Ralph

Samuel

Silas

Sepp
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vorige lijstje vond ik leuker Nouschi!

Elias is misschien nog wel een optie. Nathan en Samuel te bijbels, eenlettergrepige namen passen niet, namen als Clement, Fedor, Gabe, Mateo en Silas zijn voor ons wat te apart. Van de rest vind ik Olivier wel leuk, maar man niet.
quote:nicole123 schreef op 03 juli 2014 @ 20:15:

Vorige lijstje vond ik leuker Nouschi!

Elias is misschien nog wel een optie. Nathan en Samuel te bijbels, eenlettergrepige namen passen niet, namen als Clement, Fedor, Gabe, Mateo en Silas zijn voor ons wat te apart. Van de rest vind ik Olivier wel leuk, maar man niet.

Dacht ik al

Zal nog even denken.

Benjamin, ook leuk.
Otto

Adam

Alexander

Gabriel

Jonathan

Joshua

Marcus

Noah

Ruben

Nicolaas

Andreas
Arthur

Floris

Eliot

Hidde

Friso

Maarten

Pepijn

Rogier

Wouter

Lodewijk
Nicole123:

Simon

Laurens

Ramon

Ruben

Aron

Wouter

Jurriaan

Vincent

Matthijs

Arjan

Floris

Steven

Robert

Arnold

Maarten

Gideon

Hugo

Edward

Uit jouw lijstje denk ik bij Timon meteen aan timon en pumba van disney. Ik zou dan eerder kiezen voor Timo, Timor of Tibor
@ Nicole

Ik denk bij Abel niet gelijk aan het bijbelse...dat heb ik dan bij de naam van je andere zoon wel haha

misschien

Jonathan

Marcus

Ewout

Boaz

Joris

Felix

Jesse

Jesper

Axel

Casper

Olaf

Wessel

sorry,heb niet gekeken of ze al genoemd zijn
Esther55, voor jou wellicht nog;

Jurre

Jelle

Michel

Huub

Pim

Dirk

Erwin

Tim
Nicole, Joas is leuk! Ik ken een Joas (een schatje, dat helpt ook ) en ik vind het een leuke naam.

Verder:

Benjamin

Julius

Matthijs

Simon (is al genoemd zie ik, vind ik goed passen)

?

Boaz vind ik ook goed passen.
En Marijn of Merlijn?
Bedankt voor jullie lijstjes! Namen van mijn man en de helft van onze directe familie staan ertussen, dus er vallen er al een hoop af.

Floris vind ik wel leuk maar valt voor man in de Laurens/Maurits/Olivier categorie: te kak.

Het stomme is dat ik toch automatisch weer val voor de namen in jullie lijstjes die ik eigenlijk te bijbels vind in combinatie met eerste zoon. Benjamin, Jonathan, Marcus, Aron, Gideon, Boaz: allemaal leuk. Namen als Casper, Ewout, Arnold, Vincent en Rogier voldoen helemaal aan de criteria, maar ik krijg er desondanks geen positieve gevoelens bij.

Conclusie: boeien als mijn kinderen beide Joodse/bijbelse namen hebben, we vinden ze gewoon mooi?
Ik vind ze ook mooi, staan hoog op mijn lijst, en ik ben helemaal niet christelijk. Dus ik zeg lekker boeiend ja
Ik heb ook zo'n man thuis die niet van hockeynamen houdt, jammer want ik wel heeeeel erg.
Nicole, dat zou mij niks uitmaken, als het allebei bijbelse namen zijn. Sommige namen roepen wel eerderr het bijbelse gevoel op dan anderen (bij mij tenminste, maar ken de bijbel dan ook niet van buiten). Aron, gideon en boaz zou ik bijv niet aan de bijbel hebben gekoppeld. Jonathan en marcus wel. Misschien Nathan ook een optie?

Mijn vroegere llevensbeschouwing-leraar had zijn kinderen josef en maria genoemd, dat vind ik wel écht te ver gaan.

Nog wat namen:

Collin

Quinten

Sander

Henry

Rowan

Lennard

Marten

Jasper

Arjen

Maikel

Michael

Walter

Reinder

Jorrit

Julian

Werner

Nicolas

Tristan

Iwan

Ivan

Jacob

Jesse

Marco
En daar is de andere helft van onze families haha! Julian springt eruit in je lijstje, maar die was helaas al afgeschoten door man. Toch lastig dat die ook een mening mag hebben.

Jozef en Maria, te erg is dat!

Grappig dat veel namen die ik heel bijbels vind door anderen helemaal niet zo ervaren worden, dan is het probleem dus sowieso kleiner dan ik dacht en heb ik uiteindelijk toch nog een flink aantal mooie namen over om uit te kiezen.
@nicole

Een wilde gok: Ebian, Pascal, Jasper, Pieter, Walter, Wouter, Bastiaan, Alexander, xander, Karsten.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Pascal vind ik wel een leuke naam uit je rijtje Tinkerbell, maar als ik het me goed herinner dan is die al eens afgeschoten door man. Rest van de namen is prima maar het net niet. Of toch wat te apart, of ze komen in mijn directe omgeving al voor (of wat verder maar wat minder leuke associaties met die mensen). Hmm, wel logisch natuurlijk als je een bekende naam zoekt dat je al allerlei mensen kent die zo heten met allerlei associaties erbij, lastig!
Nicole: Ik vind de namen die jij mooi vindt ook bijna allemaal mooi. Wij zijn ook druk aan het nadenken voor een jongensnaam. Onze eerste zoon heet T. hijmen. Nu hebben we op onze lijst:

Wouter

Hugo

Ruben

Jasper

Simon

Victor

Matthijs

Nino

Florian

Maar dé naam zit er niet tussen. Ik zal wat namen die jij hebt aangedragen gekregen voorleggen aan man. Heb je toevallig ook nog meisjesnamen (wie weet kunnen we daar ook iets mee )?
Nicole, wat vind je van de naam Mauris?

Uitspraken dus letterlijk als Maurits zonder T.

Mau-ris dus.

Ikzelf vind Maurits leuk maar ook erg hockey en zo vind ik deze variatie eigelijk nog leuker en stoerder dan Maurits.

Moest er in het begin ook aan wennen maar vind het nu een super leuke naam, hij zou bij mij op het lijstje staan als een vriend van mij niet zo had geheten
Uitgesproken dus, sorry mobiel internet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven