Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...

Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?

Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.

Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
quote:En miss inderdaad juist wel met leegte. Leegte die ik binnen mijn relatie voel em leegte die ik op vul door Bello. En dan komen we weer uit bij het stukje, mezelf, aan mezelf werken en dan kijken of ik denk bepaalde dingen binnen mijn huwlijk te kunnen redden. Op dit moment lijkt het er i derdaad op dat ik naar een scheiding toe werk. Zo voelt het voor mij iig. Maar tegelijk hebben man en ik het op het moment zeker niet slecht.

Zelfs hierin weet je het allemaal niet en heb je geen idee waar je mee bezig bent. Het LIJKT erop dat je naar een scheiding toe werkt en zo voelt het ook, maar toch ben je nog aan het werken aan je nr 1 relatie???

Je durft geen keuzes te maken en laat alles aan anderen afhangen. Wrs hoop je dat nr 1 een keuze maakt, knopen doorhakt, zodat jij niet degene bent die dat zal hoeven doen.

Als het er nu op lijkt dat je naar een scheiding toe werkt, pak dan door. Je weet allang wat je wilt en dat is je nr 1 aan de kant zetten.

Bello vraag je niet naar een toekomst samen, omdat je hoopt dat hij degene is die een toekomst met jou voor gaat stellen. Dat doet hij nu natuurlijk nog niet, want je bent nog getrouwd, maar wacht maar tot je single bent, dan staat de deur van zijn huis voor je open en opent hij zijn hart officieel. Denkt je vriendin en jij dus ook.

En als je twijfelt of het niet zeker weet, ga je naar je vriendin en die vult de onzekerheden weer op met haar wijsheid.

Je bent helemaal niet aan het werken aan je nr 1 relatie. En als jullie het niet slecht hebben, waarom zou je dan toewerken naar een scheiding? Dan valt het toch wel mee? Het enige stukje dat je mist, emotionele steun?, vind je bij Bello - dan heb je daar toch je balans? Maar die balans is ver te zoeken, want je bent emotioneel een wrak. Er klopt helemaal niks van, daarom heb je hulp gezocht. En in plaats van dat je die hulp met beide handen aanpakt en er vol voor gaat, blijf je al die stoorfactoren in je leven houden.

Ik denk dat je je niet eens bewust bent van de enorme puinhoop die je maakt en vooral je eigen passieve houding hierin. Jij wilt verder met Bello, houdt jezelf echter voor dat je voor je nr 1 wilt blijven gaan, en ondertussen werk je richting scheiding. Want dat is wat je wilt. Scheiden en verder met Bello.

Maar je wilt niet zelf de knoop doorhakken, die laat je nog een tijdje bij nr 1 liggen. Hij zal het echter niet doen.

Als je nu weet dat je toch richting scheiding gaat, wees dan eerlijk naar nr 1 (en nee, als hij het Bello-deel niet weet, weet hij niet wat er in grote lijnen speelt - hij weet slechts een klein deel) en eindig de relatie. Gebruik je therapie om jezelf op orde te krijgen.

Ik heb de link niet gelezen, maar zie heel duidelijk het stukje dat hier genoemd wordt, het doordrukken van je zin, zonder dat jij degene bent die de keuzes heeft gemaakt.

Goed gezien, Diver!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Meisjes toch, gaan we nu op basis van wat Bella hier schrijft, haar een persoonlijkheidsstoornis aanpraten? Zullen we dat aan haar psycholoog over laten? Zo ken ik er nog wel een paar, willen alle obsessief-compulsieve minnaressen even opstaan?
Hey Lookie! How's life?

Het is gewoon een stukje vermaak op de maandagochtend ;). Laat ons eens ff lekker spiegologieseren

Het is dat ik tussendoor telefoon kreeg en mijn stukje pas laat postte, want normaal gesproken hou ik niet zo van herhalen van wat de rest ook al zegt.
** gaat gauw zitten**

Koekje Look?
Hey Oranje!

Life is ok over here. En daar?

Mwah, net zoals ik het not done vind om medische diagnoses te stellen op basis van lichamelijke klachten hier op het forum, vind ik het geloof ik ook niet zo ok om met z'n allen te roepen dat iemand een narcist is. Je baseert dat op een maar heel klein stukje van wat ze hier schrijft, en het lijkt me ook niet echt te helpen als er allemaal loeders op een anoniem forum lopen te blaten dat je misschien eens ff moet kijken wat voor stoornis je hebt. Ik zie ook wel dat Bella wat hoog in haar emoties zit, dat als er een tegenslag op haar dag voorbij komt, dat alles dan 'helemaal in elkaar gestort is', en dat ze inderdaad er wat merkwaardige denkpatronen op na houdt maar het lijkt me niet dat het onze taak is om vanachter een schermpje te gaan lopen roeptoeteren wat je mankeert. Ze heeft het advies gekregen om hulp te zoeken en dat heeft ze gedaan. Laat het dan aan diegene over om een etiket op haar te plakken. Lijkt me beter voor haar psychisch welbevinden.

My two cents..
quote:Rooss4 schreef op 08 september 2014 @ 09:33:

** gaat gauw zitten**

Koekje Look?

Voor jou heb ik nog wel een heel scala aan andere etiketten hoor

No thanks, heb liever een banaan
Je riep Look?

mee eens dat we Bella geen persoonlijkheidsstoornis hoeven aan te praten, maar ook ik zit al enige tijd op mn handen als ik weer eens teksten voorbij zie komen. Bella is compleet gefocust op Bello. Persoonlijk denk ik dat Bello het op een lopen zal zetten als hij zou vermoeden dat Bella hem als potentiele nr1 zou zien. Deze man heeft aan tafel bij een vriend/collega diens vrouw versierd, terwijl hij volstrekt helder was; zij is voor hem niet de enige. En ook al vindt ze dat niet leuk, ze accepteert het. Hij weet dat. Hoe makkelijk wil je het als man hebben? En ongetwijfeld toont Bello sympathie en emotie en biedt hij een luisterend oor. Mijn nr1 doet exact hetzelfde bij zijn nrs2/3. Maar toen een exnr2 bij haar man weg wilde gaan voor hem heeft hij heel snel heel duidelijk gemaakt dat hij geen interesse had.

Beste wat Bella mi kan doen is stoppen met nr2 voordat ze zichzelf en haar gezin naar de vernieling helpt. Maar ben bang dat ze zichzelf al grotendeels kwijt is.

O, hi Roos, hi Oranje ;)
Hallo,

Een paar weken geleden, in een andere discussie, werd ik gewezen op dit topic om me eens te verdiepen. Omdat ik een afkeurende opvatting heb over vreemdgaan, en er als disclaimer boven dit topic staat dat er geen ruimte is voor ‘dis-nuance’, had ik daar helemaal geen zin in. Maar ja, toch nieuwsgierig en even meegelezen. Het verhaal van Bella raakt mij (als man met Asperger) persoonlijk, dus een reactie richting Bella.

Ter info: mijn vrouw en ik zijn al ruim 15 jaar gelukkig samen, maar zij mist ook wel dingen bij mij (wie ‘mist’ er trouwens niets aan de partner, zou ik zeggen). Ze heeft vrienden en familie met wie ze dingen kan delen, hobby’s waarin ze zich kan uitleven. En dat is prima. Laat elkaar vooral ook vrij, om gelukkig te kunnen worden & blijven.

Maar om stiekem met een ander te neuken, dat vind ik van een heel andere orde. Niet eens zozeer het ‘met een ander te neuken’, maar nog veel meer het ‘stiekem’. Daarmee hol je een relatie compleet uit, terwijl jouw probleem juist is dat je ‘dingen mist in je relatie’.

En kennelijk speelt dit al een poosje, wat was ooit je bedoeling? ‘Gewoon voor jezelf’ eens lekker met een ander van bil gaan, zonder bedoeling om je eigen relatie te beëindigen? Of was je al die tijd al op zoek naar een nieuwe langdurige (en monogame) relatie, maar wilde je de oude schoenen niet wegdoen voordat de nieuwe lekker waren ingelopen?

En dan dit:

quote:Man voor liegen is zeker niet netjes van me. In grote lijnen echtet weet hij wat er speelt. Hoe ik me voel, alleen over Bello weet hij niets.Jij beweert hier met droge ogen dat je man ‘in grote lijnen’ op de hoogte is, alsof jouw vreemdgaan slechts een klein detail in het verhaal is. Zal ik ‘m voor je inkoppen Bella? Je man weet totaal niets van wat er écht speelt. Want het levensgrote probleem dat er daadwerkelijk is, houd jij (voor jouw eigen gemak) voor hem verborgen.

En hoe denk je dat je man zich voelt als jullie relatie straks in puin ligt, en hij nog steeds niet weet wat er écht speelde? Als autist zal-ie zich sowieso al onzeker en waardeloos voelen over zijn mogelijkheden mbt relaties, en jij laat hem dan in de waan dat het mede door zijn autisme komt dat jij hem steeds minder zag zitten? Terwijl de werkelijkheid is dat jij je hart verloor aan je scharrel, en daardoor geen zin & energie meer had om in je eigen relatie te investeren?

Als je jouw man een leuk leven na jullie relatie gunt, wees dan ajb eerlijk. Dan weet hij dat hij véél minder ‘schuld’ heeft aan de mislukking van jullie relatie dan hij nu ws. denkt.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Eens met Look. We kennen Bella niet persoonlijk en een diagnose op basis van teksten die ook nog onderhevig aan interpretatie zijn, lijkt me zeer misplaatst,

Hoe is het engel?
Nou ja, gelukkig heeft Bella zich nog geen ene moer aangetrokken van alle goede raad in al die maanden dat ze hier schrijft (behalve roepen dat we gelijk hebben) dat zal ze nu ook wel niet gaan doen. Ik stel geen diagnoses, kijk wel link uit, ik vond wel dat Diver de vinger mooi op de plek legde omdat ik bepaalde dingen herken in mijn omgeving.

Ik ben sekerteweten totaal etiketloos! En zoekende naar bananen ben ik zelf ook dus daarin kan ik niks voor je betekenen
Je mag iemand niet wijzen op iets dat je herkent of iets dat je gelezen hebt? Dan stel je meteen een diagnose? Volgens mij werd Bella op een pad gezet hier, niemand schrijft dat ze meditofmedat heeft, wel dat ze het zou kunnen lezen en mee zou kunnen nemen in...

Dat is toch niet een diagnose stellen?
Engel!

Ben je nog voor de bijl gegaan met ex nr 2? Of toch maar niet?

Lookske, ik begrijp je punt. Het feit dat we allemaal onafhankelijk van elkaar een patroon herkennen maakt ons nog geen spiegologen.

Ik vind het zelf vooral tekenend dat we daar allemaal nu bovenop zijn gesprongen, dat we kennelijk al een poosje op onze vingers zaten en nu op de maandagochtend allemaal weer even lekker los gingen. Wat zou een psycholoog daar nou van vinden? Het is echt net een soap, vroeger in de tijd dat ik nog naar goede tijden keek (in de tijd van Dr Simon en Arnie) kon ik me soms ineens ook enorm opwinden over de cliffhanger ;)

Kortom: I love dit forum!
quote:bella03 schreef op 08 september 2014 @ 08:24:.

Oh en diver? Hoe kan ik verwachten dat een psych mij kan helpen als ik niet alles daar vertel?

Oh Bella...

Waarom doe je het dan? Voor de vorm? Om niet van de voetstuk bij je No1te vallen en schijn te geven dat je alles heb geprobeerd het te voorkomen? Dat is hoog manipulatief! En dat is een gemiste kans.

Weet je, het is helemaal niet belangrijk wat een Divergent denkt. Ik heb echt niets aan om zo kritiek uit te delen. En iedereen heeft wat, de trekken van dit, of de trekken van dat, op een schaal van 0 tot 100. Te vergelijken met de schaal hetero tot homo (ja stomme vergelijking eigenlijk, homosexualiteit is geen stoornis, maar ik kan nu even niets beters bedenken):iedereen zit ergens op een schaal. En meerdere schalen tegelijk. Echt 'normaal' bestaat niet. Het betekent niet meteen een diagnose of etikete plakken. Wel een kans tot inzicht. Weten waar het aan zou kunnen liggen.

Elke kans tot inzicht zou je moeten pakken, Bella. Want dat is jouw kans om later de juiste beslissingen te nemen. Of zo nodig als aanzet tot veranderen. Verandering is nodig, daar ben ik van overtuigd. Want dit is niet meer functioneel.

Bella een Psych heeft privacyplicht. Waarom maak je daar geen gebruik van, op de manier dat je toch iets van bakt?

Denk je echt dat je zo veel beter bent, en dan je man en een professioneel samen, dat je dit kan verbergen/schoppen? (En als dit niet narci houding is, dan weet ik het echt niet.)

Denk je het echt dat, door het continu te herhalen, het gewrongen beeld de waarheid wordt? Dan vergis je je dik.

Of met je No1 wel of niet mee te leven valt, dat weet je zelf het beste. Maar wat je nu op Bello bouwt, is niet realistisch. Hij is niet iemand om de toekomst mee te plannen of je vrij voor te stellen. En hoe vaak je het ook herhaalt, hij gaat zich echt niet naar jou schikken, alleen omdat jij het zo graag wilt. Hoe hard dat te accepteren is.

Je loopt het gevaar om een goede man bij het oud vuil te zetten. En een 'schurk' tot je eerste te promoveren, die het op geen enkel manier verdient. Dat is bijna suicidaal te noemen (figuratief).

Ik trek me nu terug. Het spijt me nog eens aan mijn eerlijkheid. Mijn woorden zijn niet als 'aanval' bedoeld.
Look, je was me net voor. Welkom terug!

Laat Bella's psych haar alsjeblieft diagnosticeren en begeleiden. Ik reageer verder ook niet op je Bella, sorry, ik sta nog steeds achter Dymo's post over hoe Bello met je omgaat.

Lotje, wat ontzettend shit zeg! Pff... heel veel sterkte! Het lijkt knap hoe je nr1 erop reageert, maar is het geen muur? Hoop dat jij de klap al wat hebt verwerkt wanneer het evt bij hem nog komt...

Mikka, goeie post. Jij bent heel goed bezig, petje af!

Ook Karamella is goed bezig, fijn hoor!

Blauwevrouw, ik snap de opmerking over het zwelgen wel. Goed dat je nr1 zijn grens heeft getrokken. Hij focuste erg op jou de laatste dagen, en jij op Vlam, niet op nr1. Hoop dat je dat nu wel gaat lukken.

Theemok, pfff... mannen...

Mijn vriend en ik geven elkaar ruimte om te flirten, en evt zou in overleg zelfs meer mogelijk zijn, misschien, als we willen. Omdat we allebei zo vers uit een relatie komen, en we niet weer willen vreemdgaan. En omdat we elkaar wel 'bewijs' gunnen dat wij de allerleukste voor elkaar zijn.

Laatst werd ik door een andere man benaderd, een hele knappe vent, die graag met mij wou afspreken (hij heeft een relatie, wou puur een seksdate). En ik besefte me tijdens die chat dat ik echt totaal geen behoefte daaraan heb. Het oppervlakkige van een just-seks-date stond me ineens zo tegen! Hij was totaal niet geïnteresseerd in wie ik ben, alleen in wat voor kink ik wil. Ik heb dat nog nooit in mijn leven gedaan, seks voor de seks, een ONS, en als ik de verhalen daarover hier lees geloof ik ook dat dat niet bij mij past. Kan me voorstellen dat jij er nu ook (voorlopig) klaar mee bent. Wellicht is zo'n periode als je net uit een lange relatie komt wel ff fijn en nodig, maar blijvend lijkt me toch niet.

Merk trouwens dat mijn vriend ook niet verder gaat dan een beetje flirten.
Rooss, hm, bananen heb ik wel op de fruitschaal liggen. Maar het probleem is dat ik al een tijdje geen zin in bananen heb. Ik ben stuk denk ik.

1 iemand zegt dat ze een stukje voor je heeft over narcisme. En daarna beamen er meteen 3 personen dat ze het ook herkennen. Wat is het verschil met "ik bloed nadat ik gevreeën heb" en iemand anders roept "de dochter van de buurvrouw van mijn vriendin had dat ook, die had baarmoederhalskanker", iets waarvan de grote meerderheid hier op het forum vindt dat het not done is?

Ivankar, welkom. Ik vind dat je best een punt hebt. En zolang je dat met respect hier bespreekbaar maakt, ben je wat mij betreft van harte welkom.

Oranje: nou ja, eentje denkt er in ieder geval: Get A Life!
Madame!

En *zwaaierdezwaai* naar Engeltje, leuk dat je af en toe nog even langs komt fladderen!

Maar hee loeders, jullie houden me van belangrijke zaken af. I"m off.

Diver, blijf schrijven, laat je niet ontmoedigen, je bent welkom.
poef
anoniem_205971 wijzigde dit bericht op 08-09-2014 16:03
Reden: weggehaald wegens privacy
% gewijzigd
Ja pfff waarom staan er alweer 5 nieuwe posts terwijl ik de mijne probeer op te stellen. Lekker actief die maandagochtend hier dames!
wow, wat een gezelligheid hier.

Bella, hoe moeilijk het ook is, je kunt niet én doorgaan met Bello én aan je relatie met onwetende nr1 werken. En dan tegelijkertijd ook nog op zoek gaan naar wat je zelf wilt. Mission impossible.

Ik herken het hoor, vind het ook lastig om het een los te laten zodat ik me op het ander kan richten. Als ik jouw posts lees ben ik de vlam intens dankbaar dat hij het mij onmogelijk heeft gemaakt te doen wat jij doet.

Nr1 en ik zijn allebei gewoon nog thuis, maar we hebben de sleutel. Dus als we even afstand nodig hebben dan kan dat.

Ik heb heel goede gesprekken gehad, zowel met de vriendin-van-dat-huis als met nr1. Snap nu dat waar ik last van heb, niet is op te lossen door een ander. Niet door nr1, niet door de vlam, door niemand. Alleen door mezelf.

Ik snap nu ook waarom het plotselinge afkappen van de vlam mij zo raakt. Het is een bevestiging van de oude overtuiging die ik heb: dat ik niet goed genoeg ben. Zie je wel, hij vond het leuk om met en over mij te fantaseren, maar nu het echt dreigt te worden wil hij me niet meer. (ik wéét dat dit niet waar is, maar dat is wel wat er ogenblikkelijk in mij werd getriggerd.)

En: nu hij heeft besloten dat hij geen seks met me gaat hebben, is hij ook voor de rest niet meer in mij geïnteresseerd. Ik ben namelijk maar goed voor één ding, en voor de rest ben ik niet goed/leuk/interessant genoeg. (ook hiervan weet ik dat het niet waar is, maar wederom is dit een overtuiging die ik over mezelf heb)

Dat zijn dus mooie punten waar ik zelf aan kan en moet werken. Niet makkelijk - iets wat je al je hele leven over jezelf denkt verander je niet zo 1, 2, 3, maar ik snap tenminste waar de pijn zit.

T.a.v. nr1 ligt het allemaal ingewikkelder. Daar moet ik nog mee aan de slag, maar omdat het nu nog zo'n emotionele chaos is (het ene moment denk ik linksaf, twee tellen later denk ik rechtsaf), hou ik me even stil. Geen beslissingen nemen, geen dingen zeggen waar ik spijt van krijg. Alleen dat ik zoekend ben naar hem en naar ons. Ik geloof dat hij het nu ook ziet, dat ik echt met ons bezig ben.
quote:divergentthinking schreef op 08 september 2014 @ 09:52:

**hele grote lap tekst**

Ik trek me nu terug. Het spijt me nog eens aan mijn eerlijkheid. Mijn woorden zijn niet als 'aanval' bedoeld.Hm, beetje theatraal is dit wel he?
Look, ik zie in beide gevallen geen diagnose-stellen. Persoonlijk zou ik blij zijn met een zetje in een bepaalde richting als ik de weg kwijt was en ik zou dit zeker bij mijn psych aankaarten, je kan van zo'n man niet verwachten dat hij alwetend is en zeker niet als je geen totale openheid van zaken geeft.

Afijn, het ligt er wat ermee gedaan wordt mag ze zelf zien.
quote:blauwevrouw schreef op 08 september 2014 @ 09:57:

Ik snap nu ook waarom het plotselinge afkappen van de vlam mij zo raakt. Het is een bevestiging van de oude overtuiging die ik heb: dat ik niet goed genoeg ben. [knip]

Dat zijn dus mooie punten waar ik zelf aan kan en moet werken. Niet makkelijk - iets wat je al je hele leven over jezelf denkt verander je niet zo 1, 2, 3, maar ik snap tenminste waar de pijn zit.

Lieverd, het heeft niets met jou te maken he, maar alles met zijn relatie waar hij nu voor gaat en voor jouw nr1 ben je de allerbeste!
Er zitten namelijk al langer patronen in onze relatie die óók verziekt worden door mijn overtuiging dat ik niet goed genoeg ben. Het feit dat hij het buiten de deur ging zoeken: zie je wel, hij heeft niet genoeg aan mij. Vind je het gek? Ik ben ook niet goed genoeg.

En zo zijn er nog legio voorbeelden. Nr1 weet dat ik daarmee worstel, en we zoeken elkaar op. Niet alleen om erover te praten, maar ook om leuke dingen te doen, te ontdekken wat we ook weer leuk aan elkaar vonden, en om te vrijen.
marana: dank je wel! (getver, krijg gelijk weer een brok in m'n keel)
Rooss, tja, blijkbaar verschillen we dan van mening. En dat is ok. Ik vind dat je iemand best mag adviseren naar een arts of psycholoog te gaan, maar diagnoses neerkalken waarbij de hele kliek het opeens ook nog eens is, niet zo kies. Blijkbaar ben ik niet de enige hier die er zo over denkt. En dat is ook ok. En wat ze er mee doet? Eh... dat is niet zo'n verrassing lijkt mij?

Anyway, ik ga ook weer eens wat nuttigs doen. Doseren Oranje, doseren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven