Je kind vergeten??

24-07-2008 11:29 285 berichten
Alle reacties Link kopieren
artikel nu.nl

Dit soort berichten staan heel vaak in kranten. Het is niet iets nieuws. Ik snap het alleen nooit. Hoe kun je je kind nu vergeten? Misschien maakt mijn dochter wel heel veel herrie hoor, maar als we bij het kinderdagverblijf aankomen gilt ze blij en haal ik haar echt wel van de fietsstoel of uit autostoel en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je gewoon doorrijdt naar werk en je auto daar parkeert met kind nog achterin..

Ik hoor wel eens van mensen dat ze deur al uit waren, straat al bijna uit en toen bedachten dat kind nog (alleen) thuis was. Ik begrijp het niet. Ik kan me er geen voorstelling van maken. Sleutels, telefoon, portemonnee, dat soort dingen vergeet ik, maar een kind?

Iemand die het wel snapt?

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
'Bewegingsalarm in auto om baby'.

Iedere auto moet worden voorzien van een bewegingsmelder, vindt de Kinderombudsman. Die kan heel eenvoudig worden aangesloten op het autoalarm en kan kinderlevens redden.

'Vergeten baby sterft in auto'. Regelmatig staan in de krant dat soort berichten, aldus de Kinderombudsman. Een bewegingsmelder kan veel leed voorkomen, want dan gaat het autoalarm af zodra een vergeten kindje zich beweegt.

Telegraaf.nl
Echt onzin, die bewegingsmelder.
Ik opende vorig jaar dat topic over dat jongetje in België.

In datzelfde topic schreef ik ook dat ik vond dat kdv's, gastouders, welke oppassers dan ook, gewoon moeten bellen als een kindje niet op komt dagen.

Ik zei het toen en nu weer: ik werk af en toe als gastouder en als een kindje niet komt opdagen terwijl het wel zou moeten komen, bel ik BINNEN het uur naar de ouders.

Dat is een paar keer gebeurd en tot nu toe was het steeds: oeps, vergeten te zeggen dat Puckje vandaag niet komt, ik heb een vrije dag genomen.

Vervelend voor mij, maar beter zo dan dat moeder thuis van de trap gevallen is (en daar nog steeds ligt) of het kindje alleen in de auto zit.
Bewegingsmelder heeft weinig zin als een kind slaapt, maar verder misschien wel handig. Kan ook helpen bij nogal eens vergeten huisdieren.
We doen hier net alsof kinderen bij bosjes meegenomen worden!

Als dat al gebeurd is het gróót nieuws. Ik geloof eigenlijk niet dat ik de afgelopen jaren ook maar íets heb gezien op het nieuws over kindjes die zomaar weggehaald werden uit de auto of vanaf een toilet. Vind die angst een tikje ongegrond.
Tja misschien is die angst ongegrond, maar ik heb het toch liever zelf in de hand. Ik nam ook de kinderen mee naar het toilet in een warenhuis en liet de wagen staan. Ik liet ze ook niet alleen in de auto, omdat je gewoon nooit weet wat er kan gebeuren.

Overigens hebben wij wel met de BSO kunnen afspreken dat wanneer zoon er binnen 30 min. niet zou zijn wij gebeld zouden worden. Misschien is het een kwestie van vragen, het kan natuurlijk ook aan de personen liggen die er werken.

Een bewegingsmelder ik had het ook gelezen, ik vraag me af hoe ze het dan willen doen. Bij elke geboorte aangifte zo'n ding meegeven............
Eens met Sparta, Eowynn, er hoeft maar een gek te zijn.. en er zijn echt wel voorbeelden van dat soort verhalen hoor. Bijvoorbeeld die twee Belgische meisjes vorig jaar. Ik durf geen risico te nemen, geen zin in om een nieuwsartikel te worden.
Of, minder erg maar ook niet wat ik wil, van die mensen die aan je kind gaan plukken als je dan op het toilet zit. Ik zou niet rustig kunnen plassen in elk geval..
Maar ik voel dat eigenlijk helemaal niet als 'risico nemen'.
Maarre, éven hoor. Je loopt in het warenhuis met je versgeperste baby en moet op een gegeven ogenblik enorm plassen. Kind ligt lekker te slapen, maar jij moet echt. Wat doe je dan vraag ik me af? Serieus, dat vraag ik me af.

Hopen dat je een invalidetoilet vindt en wandelwagen mee naar binnen proppen? Slapende kind over schouder hangen en zo gaan plassen? Kind op grond van wc leggen zodat jij normaal kunt piesen (iieeeeuww)?

Heb het nooit bij de hand gehad, maar zou in zo''n geval even vragen of ik wagen + kind bij een kassa/klantenservice mocht parkeren.

Het klinkt hier nu net alsof er elke maand tientallen kinderen uit wagens of auto's worden gejat.
quote:Eowynn_ schreef op 24 juli 2008 @ 14:51:

Maar ik voel dat eigenlijk helemaal niet als 'risico nemen'.Maar misschien ben jij dan wel zo'n moeder die dat soort dingen wél kan 'overkomen'.
quote:athena schreef op 24 juli 2008 @ 14:57:

Maarre, éven hoor. Je loopt in het warenhuis met je versgeperste baby en moet op een gegeven ogenblik enorm plassen. Kind ligt lekker te slapen, maar jij moet echt. Wat doe je dan vraag ik me af? Serieus, dat vraag ik me af.

Hopen dat je een invalidetoilet vindt en wandelwagen mee naar binnen proppen? Slapende kind over schouder hangen en zo gaan plassen? Kind op grond van wc leggen zodat jij normaal kunt piesen (iieeeeuww)?

Heb het nooit bij de hand gehad, maar zou in zo''n geval even vragen of ik wagen + kind bij een kassa/klantenservice mocht parkeren.

Het klinkt hier nu net alsof er elke maand tientallen kinderen uit wagens of auto's worden gejat.Laatst in Artis. Ben dus niet gaan plassen.
Ik vind het ook wel wat overdreven hoor. Bijvoorbeeld je kind uit de auto halen als je gaat betalen bij tanken. Nou weet ik niet waar jullie tanken, misschien bij een 25 pompen groot station langs de snelweg, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar ik tank altijd in het dorp bij een 4 pomps Shell en laat mijn kind echt wel gewoon in de auto zitten. Er kan volgens mij zelfs meer gebeuren als je hem eruit haalt, dan als je hem veilig in zijn autostoel laat zitten.

Met plassen neem ik zoon wel mee, maar dat is omdat híj anders weg kan lopen, niet omdat ik denk dat iemand hem meeneemt. En net als Athena vraag ik me ook af hoe je het gaat doen als het een kind is dat nog niet zelf kan staan. Ik zou dan eerder aan de toiletjuffrouw vragen of ze even op wil letten geloof ik.

Hoe willen jullie dat dan doen als jullie kinderen buiten spelen als ze daar groot genoeg voor zijn. Dan kunnen ze toch ook meegenomen worden?
Ik zou mijn kind óf meenemen (niet op de vloeg leggen uiteraard, maar dan gewoon op mijn arm, kan goed multitasken ) of niet gaan. Opzich is de toiletjuffrouw nog wel een optie trouwens, maar vraag me af die daarop zitten te wachten.

Nee, er worden hier niet wekelijks tientallen kinderen ontvoerd, en misschien gebeurt er ook wel niets als je je kind een tijdje alleen thuis laat, of alleen uit het zicht in de auto, of als je het vergeet in de supermarkt, los in auto zet, los op de fiets meeneemt enz enz enz, maar het kán wel gebeuren, dus alleen daarom zou ik het niet doen..
quote:fleurtje schreef op 24 juli 2008 @ 14:57:

[...]

Maar misschien ben jij dan wel zo'n moeder die dat soort dingen wél kan 'overkomen'.

Soo hee.

Ja en misschien lazert er morgen wel een meteoriet op aarde neer en zijn we allemaal kassie wijlen. Natuurlijk. Als je niet meteen elk theoretisch risico als een reëel risico ziet behoor je ineens mogelijkerwijs tot een bepaald soort. Het soort dat zijn kind in de auto vergeet.
De toiletjuffrouwen die ik bij de HEMA/Bijenkorf/V&D zie zijn altijd dól op kinderen . Die willen best even opletten dat je wagen-met-kind niet gejat wordt hoor. Kunnen ze daarna, hoe jong het kind ook is, vragen of het een snoepje wil .
quote:Inad schreef op 24 juli 2008 @ 15:04:

Opzich is de toiletjuffrouw nog wel een optie trouwens, maar vraag me af die daarop zitten te wachten.

Ja duhuh .

Dat vraag je dan natuurlijk even. Nee heb je, ja kun je krijgen. En als je een "nee" krijgt dan zoek je een ander die wel service verleent.

Of je gaat inderdaad gewoon niet plassen. Ook een optie.
Jamaar Morrie, als die mevrouwen zo dol zijn op kleine babys en kinderen, is er dus best een gerede kans dat zij je kind jatten.

Heb je daar weleens aan gedacht?
quote:athena schreef op 24 juli 2008 @ 15:05:

[...]

Soo hee.

Ja en misschien lazert er morgen wel een meteoriet op aarde neer en zijn we allemaal kassie wijlen. Natuurlijk. Als je niet meteen elk theoretisch risico als een reëel risico ziet behoor je ineens mogelijkerwijs tot een bepaald soort. Het soort dat zijn kind in de auto vergeet.

beetje absurd extreem doortrekken van de gedachte dit, en Fleurtje reageert volgens mij letterlijk op iets dat Eowynn zelf schreef. Zal even terug lezen..

Toiletjuffrouw eerst vrágen lijkt me logisch ja

Er zullen er inderdaad best veel zijn die het alleen maar leuk vinden.
quote:athena schreef op 24 juli 2008 @ 15:09:

Jamaar Morrie, als die mevrouwen zo dol zijn op kleine babys en kinderen, is er dus best een gerede kans dat zij je kind jatten.

Heb je daar weleens aan gedacht?

O jee, nee!

Ik zie het gevaar meer in het feit dat ze een kleine baby al een snoephartje geven, uit een bakje waar iederen met zijn pishanden in heeft zitten graaien .
Ik ben er vrij zeker van dat ik mijn kind niet uit de auto zou vergeten, er is me iig nog nooit iets in die richting gebeurd, zelfs niet een beetje. Maar ik plas hoogstens 2 minuten, kind staat zowat tegen de deur aan, kan alles horen en ik ga er nog steeds vanuit dat 99% van de mensheid niets kwaads in zin heeft en dat als ze dat wel hebben dat ze dan dus maar 2 minuten hebben.

Ik heb geen zin om risico's te zien waar ze eigenlijk niet zijn. Wat kan er gebeuren als ik de auto uitmoet om te tanken en te betalen en de sleutels bij me heb? Hoe groot is de kans dat er iemand naar binnen gaat en mijn kinderen uit de auto trekt zónder dat ik dat zie? Of dat de auto ontploft ofzo?

Dit soort situaties komt vrijwel nooit voor hoor, maar als het zo voorkomt maak ik me er geen moment druk om.

En in tegenstelling tot jou Fleurtje denk ik niet dat een 'soort' mensen is dat hun kinderen vergeet en een soort dat dat niet doet. We zijn allemaal hetzelfde en kunnen allemaal dezelfde fouten maken.
quote:fleurtje schreef op 24 juli 2008 @ 14:57:

[...]

Maar misschien ben jij dan wel zo'n moeder die dat soort dingen wél kan 'overkomen'.

En dan ben jij zo'n moeder die een kind zo met de gedachte opvoed dat op elke straathoek een kinderlokker staat, dat dat kind straks van angst niet meer alleen buiten durft te spelen?

Beetje te ver vind ik dit gaan hoor, om zoiets te zeggen.
Oh Athena sowieso erg van t gedachten extreem doortrekken kennelijk dus, met kindjattende toiletdames

Ik vind het niet zo onvoorstelbaar hoor, dat iemand wegrijdt met je buggy met kind erin. Kess schreef laatst nog iets over een ouder dat haar jongste voor de grap even wilde weglokken

Ik denk dat het best kan gebeuren en vind het sowieso gewoon helemaal geen fijn idee. Chica zou dat trouwens ook niet eens hebben gepikt en zou zijn gaan janken als ze wakker was.
quote:Inad schreef op 24 juli 2008 @ 15:11:

[...]

beetje absurd extreem doortrekken van de gedachte dit, Laat dat nou preciés mijn gedachte zijn over die ongebaseerde suggestieve opmerking van fleur...
Nee, zo zou ik mijn kind niet opvoeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven