Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
quote:NummerZoveel schreef op 09 december 2014 @ 13:02:

[...]

Je snapt toch zelf ook wel dat dit een rotsmoes is?

Dat mag je vinden. Waarheid is dat ik gewoon werkelijk nooit met contant geld betaal en het dus niet heb. Ook niet in een spaarpot, ook niet in een potje, ook niet in de auto, ook niet in mijn portemonnee (= alu-wallet).

Bij contant geld raak ik te snel ´kwijt´ waar ik het aan uit heb gegeven, dus ik betaal alles digitaal traceerbaar om overzicht te houden.

En ik heb er werkelijk nooit problemen mee, want je kunt overal digitaal betalen. Behalve 1x per jaar als ik toevallig eens naar een openbaar toilet wil en geen muntje heb.
quote:amarna schreef op 09 december 2014 @ 13:26:

[...]

Daar kan ik me niets bij voorstellen. Er zijn toch nog legio handelaren waar je niet kunt pinnen?

Koop je dus nooit iets op de markt?

Nooit een ijsje bij een kraampje op straat?

Nooit een vietnamese loempia?

Nooit een bosje bloemen bij een "losse" bloemenman?

Nooit een daklozenkrant?

Nooit een blikje fris of versnapering uit een automaat?

Doe je nooit een bijdrage in een collectebus op straat?

Nee, ik ga nooit naar de markt. Ik koop al mijn boodschappen 1x per week in de supermarkt. Ijsjes kun je hier bij de ijsboer pinnen. Bloemen koop ik nooit voor mezelf en mijn bijdragen aan goede doelen doe ik door automatische incasso´s en abonnementen.

quote:ronniemitchel schreef op 09 december 2014 @ 13:30:

[...]

Outdated?, het word je aangeraden om een vast bedrag per week te pinnen om zo overzicht over je uitgaven te behouden.

Verder is het belachelijk dat je je wat aantrekt van wat wel of niet in de mode is!

En dat wordt aangeraden om een vast bedrag te pinnen: dat wordt aangeraden voor mensen die grip kwijtraken op waar ze hun geld aan uitgeven.

Ik pin alles, en kan daardoor altijd zien waar ik mn geld aan uit heb gegeven. Eens per week pak ik internetbankieren erbij en vul ik al mijn uitgaven in in een excel-kasboek. Ik heb prima grip op mijn financien en vind het daarvoor niet nodig om geld te pinnen. Contant betalen is alleen maar onhandig.
Hell no dat ik betaal voor een toilet als ik daar de hele avond heb zitten dineren en drinken. Bij de V&D en de Hema: geen probleem. Op de kermis: geen probleem. Maar niet in een horecazaak als ik daar wat heb gegeten/gedronken.

In de tijd dat ik zelf in de horeca werkte, maakte het personeel zelf de toiletten schoon, dat hoorde erbij. Ja soms erg vies, maar niets wat een emmertje bleek niet op kon lossen.
Maar een zaak waar je de hele avond blijft dineren, die vraagt doorgaans toch ook geen geld voor het toilet?

Dat ze het bij de Hema en de V&D enzo vragen lijkt me al meer te begrijpen, want daar loopt een hoop volk binnen en buiten. In een restaurant of een brasserie waar je de hele middag op het terras hangt, hoef je toch ook niet te betalen voor het toilet als je iets drinkt of eet?
quote:netniet schreef op 09 december 2014 @ 13:45:

[...]

Ik zou niets liever hebben gewild dat het altijd bij mij thuis plaats zou vinden. Scheelt me een hoop reistijd en dan kan het geld me echt helemaal niks schelen. Het ging me er om dat diegene wilde dat er gerouleerd werd om de reden dat hij dan niet de kosten had van koffie, thee, koekjes en verwarming. Zijn kosten waren misschien hooguit 6 euro terwijl ik en de anderen veel meer geld en tijd kwijt waren aan het vervoer. Het gaat me niet om het niet willen rouleren maar om de gierige reden erachter.Ik snap jouw reden en vanuit de koekjespersoon is het idd gierig.
quote:NummerZoveel schreef op 09 december 2014 @ 06:41:

Als ik bij de Mac eet, betaal ik niet.

Als ik 5 euro heb, betaal ik niet.

Als er een invalidentoilet is, betaal ik maar voor 1 persoon

Als ik er gegeten heb, betaal ik niet

Als mijn kind langs het poortje kan, betaal ik niet

Allemaal excuses om maar geen 50 of misschien zelfs 80 cent te hoeven betalen aan degene die ervoor zorgt dat jij op een schone pot zit. SCHANDALIG vind ik het! En het dan ook nog belachelijk vinden als de toiletjuffrouw eens iemand afsnauwt? Jullie moeten je schamen!

Pardon? Overdrijf niet zo.

Ik betaal echt wel als ik bij de Hema naar de wc ga. En ook bij V&D.

Maar bij de Mac? Waarom zou ik daar moeten betalen als ik er gegeten heb? Dat is niet de norm hoor. De norm is, dat als je ergens eet, je er gratis naar de wc kunt. Als je aan het winkelen bent en je moet plassen, dan betaal je 50 cent voor de wc bij de Hema.
quote:Joycemm schreef op 09 december 2014 @ 13:35:

Heb er wel 2 dagen over gedaan om alleen dit topic te lezen, ga vandaag en morgen verder met deel 1 & 2, geweldig :-D

Heb er zelf ook wel een. Mijn ex en ik gingen samenwonen. Voor die tijd een hoop blabla over hoeveel hij verdiende. Ik had voor het eerst een serieuze baan en verdiende naar mijn idee dan ook redelijk goed. Ik moest wel de helft van de huur mee betalen. Prima, dat vond ik oké. Dat dit 1/3 van mijn salaris was vond ik ook goed, ik wilde er immers ook wonen. Toen ik de eerste twee maanden al 2/3 van mijn salaris aan de huur had uitgegeven omdat hij ineens toch maar weinig kon werken (zzp'er) was ik aardig beroerd. De rest van mijn salaris ging op aan benzine van en naar mijn werk en verzekeringen, telefoon e.d. De derde maand had ik een halfuur daarvoor de hele huur betaald, wij even naar de supermarkt. Ex laadde de hele kar vol, om bij de kassa te vragen of ik nog geld bij me had.. Ik dacht het niet:| Hij wás me toch kwaad, stampte naar huis en heeft daar "zijn" contant geld opgehaald. Hij had het dus gewoon wel. Weet niet of dit echt onder gierig valt maar het blijft me altijd bij, haha.Dit valt heel, heel, heel erg onder gierig!
quote:laylalala schreef op 09 december 2014 @ 13:45:

[...]

Dat mag je vinden. Waarheid is dat ik gewoon werkelijk nooit met contant geld betaal en het dus niet heb. Ook niet in een spaarpot, ook niet in een potje, ook niet in de auto, ook niet in mijn portemonnee (= alu-wallet).

Bij contant geld raak ik te snel ´kwijt´ waar ik het aan uit heb gegeven, dus ik betaal alles digitaal traceerbaar om overzicht te houden.

En ik heb er werkelijk nooit problemen mee, want je kunt overal digitaal betalen. Behalve 1x per jaar als ik toevallig eens naar een openbaar toilet wil en geen muntje heb.

Dat betekent dus dat je niet naar een betaalde wc kunt.

Ik laat mijn hele portommonaie wel eens thuis en dat betekent dan dus gewoon dat ik geen boodschappen kan doen /drankje kan halen / betaalde parkeerplek kan gebruiken/enz.

Prima dat jij geen kleingeld op zak wil dragen, maar dan zijn de consequenties daarvan voor jou en niet voor de toiletjuffrouw!
quote:gedanst schreef op 09 december 2014 @ 15:33:

[...]

Pardon? Overdrijf niet zo.

Ik betaal echt wel als ik bij de Hema naar de wc ga. En ook bij V&D.

Maar bij de Mac? Waarom zou ik daar moeten betalen als ik er gegeten heb? Dat is niet de norm hoor. De norm is, dat als je ergens eet, je er gratis naar de wc kunt. Als je aan het winkelen bent en je moet plassen, dan betaal je 50 cent voor de wc bij de Hema.Overdrijven? Niet betalen als een winkelier een vergoeding verwacht, dat is asociaal. Of dat nu om een wc-gebruik gaat of waar dan ook over. Als je niet wil betalen, dan ga je toch gewoon ergens heen waar je wel gratis naar de wc mag.
quote:NummerZoveel schreef op 09 december 2014 @ 18:02:

[...]

Overdrijven? Niet betalen als een winkelier een vergoeding verwacht, dat is asociaal. Of dat nu om een wc-gebruik gaat of waar dan ook over. Als je niet wil betalen, dan ga je toch gewoon ergens heen waar je wel gratis naar de wc mag.

Ja, je overdrijft en je veroordeelt.

Want iedereen wil wel betalen bij de Hema of bij V&D of in een eetcafé.

Maar men wil niet betalen als je ergens te gast bent, je eet daar, en je moet vervolgens betalen als je naar de w.c. wilt. Want dat zeg jij, dat je daarvoor dan moet betalen en je asociaal bent als je dat niet doet. Terwijl het niet eens normaal is om dan te betalen.
quote:minnimouse schreef op 09 december 2014 @ 12:15:

[...]

Dat was ik inderdaad en mijn moeder had inderdaad 2 blikjes fris gekocht voor ons.

Ik wist trouwens niet dat die toiletdames vaak ZZP'ers zijn. Maar dan nog vind ik het de taak van het restaurant om die dame te betalen en dat het niet is aan je klanten om geld te betalen, terwijl ze de hele avond hebben zitten tafelen.Ik vraag me af of dat zo is, ik heb er nog nooit van gehoord.
quote:gedanst schreef op 09 december 2014 @ 18:09:

[...]

Ik vraag me af of dat zo is, ik heb er nog nooit van gehoord.Waarom niet? Je kunt jezelf toch gewoon als ZZP'er verhuren aan bedrijven?
Lees even de OP
quote:minnimouse schreef op 09 december 2014 @ 18:10:

[...]

Waarom niet? Je kunt jezelf toch gewoon als ZZP'er verhuren aan bedrijven?

Maar wat verdient een bedrijf er dan aan?

Bankje, ga je mensen nou weer op de vingers tikken? Je post zelf niks, mogen we misschien onze meningen delen?
quote:gedanst schreef op 09 december 2014 @ 18:05:

[...]

Maar men wil niet betalen als je ergens te gast bent, je eet daar, en je moet vervolgens betalen als je naar de w.c. wilt. Want dat zeg jij, dat je daarvoor dan moet betalen en je asociaal bent als je dat niet doet. Terwijl het niet eens normaal is om dan te betalen.De discussie begon met mensen die allerlei vreemde kunstgrepen uithalen om bij een benzinestation niet te hoeven betalen. En daarmee dus anderen 50 cent door de neus willen boren, maar wel gaan piesen.
quote:plous schreef op 09 december 2014 @ 18:14:

[...]

De discussie begon met mensen die allerlei vreemde kunstgrepen uithalen om bij een benzinestation niet te hoeven betalen. En daarmee dus anderen 50 cent door de neus willen boren, maar wel gaan piesen.

Ja, dat vind ik ook gierig. Maar de meeste mensen hier willen dat gewoon wel betalen.

En ik betaal gewoon altijd als ik ergens naar de wc ga waar geld voor wordt gevraagd, maar als ik een keer 5 euro heb ga ik dat niet wisselen. En ja, als dat als SCHANDALIG wordt gezien en ik me daarvoor diep moet schamen vind ik dat veroordelend.
quote:gedanst schreef op 09 december 2014 @ 18:14:

[...]

Maar wat verdient een bedrijf er dan aan?

Bankje, ga je mensen nou weer op de vingers tikken? Je post zelf niks, mogen we misschien onze meningen delen?anoniem24082013 in "hoe wordt je toiletjuf"
quote:gedanst schreef op 09 december 2014 @ 18:05:

[...]

Maar men wil niet betalen als je ergens te gast bent, je eet daar, en je moet vervolgens betalen als je naar de w.c. wilt. Want dat zeg jij, dat je daarvoor dan moet betalen en je asociaal bent als je dat niet doet. Terwijl het niet eens normaal is om dan te betalen.

Ik veroordeel inderdaad de mensen die hier op dit topic aangeven niet te willen betalen en zelfs uitgebreid uit de doeken doen hoe ze de kosten ontwijken. En dat is dus gewoon diefstal.

In goede restaurants heb ik nog nooit meegemaakt dat je hoeft te betalen. Dat gebeurt alleen in goedkope tentjes of op plaatsen waar iedereen naar binnen schiet voor de wc en daarna weer vertrekt zonder iets te bestellen. MacDonalds is jarenlang geroemd om zijn nette toiletten onder het reizend personeel, die vaste prik bij de Mac hun sanitaire stop planden. Volstrekt logisch dat ze daar dan op een gegeven moment geld voor gaan vragen!
Nederland moet gewoon meer openbare wc's plaatsen, dan heeft de horeca er geen last van. In het buitenland werkt dat prima.
Dat de Mac daar geld voor gaat vragen snap ik wel, maar dat zouden ze alleen moeten doen voor mensen die daar niet eten, maar alleen om daar te plassen. En dat dat onderscheid misschien moeilijk te maken is snap ik ook. Maar betalen om naar de wc te gaan als je klant bent vind ik echt zo onklantvrienelijk. Zo goedkoop vind ik de mac nou ook weer niet als je er als gezin gaat eten.

Als ik ergens naar de wc ga waar ik voor moet betalen doe ik dat zelfs GRAAG. Ik moet dan namelijk zo nodig plassen, anders zou ik nooit naar een openbaar toilet gaan.
quote:gedanst schreef op 09 december 2014 @ 18:36:

Dat de Mac daar geld voor gaat vragen snap ik wel, maar dat zouden ze alleen moeten doen voor mensen die daar niet eten, maar alleen om daar te plassen. En dat dat onderscheid misschien moeilijk te maken is snap ik ook. Maar betalen om naar de wc te gaan als je klant bent vind ik echt zo onklantvrienelijk. Zo goedkoop vind ik de mac nou ook weer niet als je er als gezin gaat eten.

Heb je er wel eens gevraagd of je van de wc gebruik mag maken, nadat je gegeten hebt? Dat mag namelijk gewoon. Ik ga onderweg altijd naar de Mac, vanwege de schone wc's, en heb er nog nooit hoeven betalen als ik wat had besteld.

Als ik ergens naar de wc ga waar ik voor moet betalen doe ik dat zelfs GRAAG. Ik moet dan namelijk zo nodig plassen, anders zou ik nooit naar een openbaar toilet gaan.
quote:lilyofthevalley schreef op 09 december 2014 @ 18:33:

Nederland moet gewoon meer openbare wc's plaatsen, dan heeft de horeca er geen last van. In het buitenland werkt dat prima.In het buitenland kost het vaak weinig tot niets om daar schoonmakers op te zetten. In NL ben je per schoonmaker al snel zo'n 50.000 euro kwijt. (Salaris, onregelmatigheidstoeslag, vakantiegeld, pensioen, werkgeverslasten, loondoorbetaling bij ziekte, trainingen, enz.)
quote:NummerZoveel schreef op 09 december 2014 @ 18:39:

[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit bij de mac naar de wc geweest ben.

Maar een van de kids vast wel, maar kan me niet herinneren dat ze terug zijn geweest voor 50 cent. Dus ik weet niet eens of er bij onze mac wel betaald moet worden.

Lijkt me alleen lastig te controleren of de klant er inderdaad heeft gegeten of dat het een voorbijganger is.
En weer pagina's vol met welles-nietes over hetzelfde onderwerp.
Idd stomme wc discussie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven