JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
he meiden!!

iedereen een fijn weekend gehad? wij wel, genoten van het mooie weer. was af en toe wel tè warm, eventjes wat last van duizeligheid gehad, maar dat was snel weer over.

ik voel me goed!! vermoeidheid wordt steeds minder, mopperigheid ook, al ben ik wel snel geïrriteerd nog steeds. niet echt altijd even bevorderlijk voor de sfeer thuis, zeker als manlief ook beroerd geslapen heeft. hij blijft mijn en babies gezondheid zien als zijn missie en dat levert nogal wat discussies op. niet dat ik de hele dag door snoep, valt juist erg mee, maar de borden groenten en vis die hij me het liefst ziet eten zitten er niet in. ik zet het er even gechargeerd neer hoor, hij loopt niet de hele dag met eten achter me aan ofzo. moest er nog bij komen.

echte nesteldrang heb ik ook nog niet. zou graag willen dat alles netjes was, maar ben te beroerd om een hand uit te steken. ik doe net het hoognodige en oppervlakkige, maar daar blijft het bij. eigenlijk zin om te zien dat mijn huis schoongemaakt wordt door iemand anders, das ook wat... ach ms komt het nog en anders leg ik voor mijn bevalling grof geld neer om het even te laten doen, grinnik.

tjee lil, die borsten van jou zijn snel zeg!!

leuk ook dat veel hun kindje voelen. ik voel het ook, maar bij vlaagjes.

hmm, heb verder weinig interessant te melden. er staat een buurvrouw voor mijn deur heel hard te lachen elke keer. lijkt wel een gehinnik, dat ze nog niet in der broek gepiest heeft is me een wonder, mijn hemel. best aanstekelijk.

heee wen, welkom terug!! je bent opeens weer een paar dagen gesprongen. jammer volgens mij waren we tegelijk.

en een tweeling!! leuheuk!

oh ben vergeetachtig, nu alweer kwijt wat de rest geschreven heft. wat een onzin zet ik ook neer, sorry!
Sam, ik ben juist een stukje naar je toe gesprongen van de 19e naar de 22e.

Wat leuk dat er al zoveel schopjes en plopjes gevoeld worden. Hier (uiteraard ) ook daarvan nog niets, maar 15 weken zou daarvoor ook wel heel erg vroeg zijn bij de eerste, geloof ik.

Sam, die drang naar schoonmaken heb ik ook nog niet ontdekt. Al zal ik nu wel moeten: ik denk dat we een soort kakkerlak mee hebben genomen uit Frankrijk, zag daarstraks een exemplaar lopen in de keuken. Hopelijk was het er echt maar één en blijft het hierbij. Google leert mij dat het waarschijnlijk een boskakkerlak was (dat zou kunnen, in Frankrijk stonden we onder bomen en daar zaten ze) en die zijn niet zo snel met voortplanten. Of misschien was het een onschuldig kevertje maar dat zal wel niet
En mijn motto wordt ook een beetje dubieus zo

ik dacht dat jij ook op de 25ste stond, maar ik verwar je vast met iemand anders. sorry!

hier nog geen kakkerlakken btw, zooooo erg is t nog niet
Bedankt voor het warme welkom :-) Ja, inderdaad de enige met een tweeling hier. Maar tot nu toe voelt het nog niet heel anders dan één. Wel heb ik echt al een behoorlijke buik, dus wil niet weten hoe dat er over een paar maanden uitziet.

Ik voel eerlijk gezegd nog niets bewegen. Ik ben bij de VK elke keer weer verbaasd dat ik niets voel van al die bewegingen die ik zie. Maar de placenta lag ook voor, dat kan er ook iets mee te maken hebben.

Ook bij mij is er nog geen sprake van schoonmaakdrang. Zou eerlijk gezegd ook wel wonderlijk zijn als ik het nu opeens wel zou hebben.

Wen, inderdaad erg lastige situatie als de een wel wil weten wat het wordt en de ander niet. Ik zou inderdaad om een envelopje vragen. Het wordt dan wel erg lastig voor jou. Dan weet je het, maar je kunt er niets mee. Geen echte jongens- of meisjeskleren kopen, constant opletten dat je je niet verspreekt. Lastig hoor. Misschien is het beter om in zo'n situatie je maar neer te leggen bij de "wens"van je vriend en je bij de bevalling te later verrassen... Met dit antwoord maak ik zeker geen vrienden, he?
Haha, wel dapper van je, zo snel al

Ik weet het nog niet, jouw optie kan natuurlijk ook nog. Maar eigenlijk vind ik dat mijn wens net zo zwaar telt als die van hem. We vechten er hier nog wel even een robbertje over

Wat voor bewegingen zie je dan, op de echo of aan de buitenkant van je buik?
Welkom Line en een tweeling.. spannend hoor!!!

Hier heel af en toe beweging, maar nog niet overdreven veel, helaas! Absoluut geen nestels/schoonmaakdrang.. heb ik bij de eerste ook geen last van gehad dus vraag me af of dat nu wel gaat komen ..

Wen, we hebben de Mutsy 3rider. Vind het een fijne wagen, alleen hetzelfde als Voyager.. hij is niet echt klein opklapbaar. Was bij de eerste niet zo'n groot probleem (heb een grote leasebak), maar die moet ik over 2 maanden inruilen voor een klein autootje..Hou toch de kinderwagen voor de tweede want hij reed fijn, ik kan de wielen eraf halen en zo lang heeft mijn eerste niet in de bak gelegen (een maand of 5) en heel even in de wandelwagen. Heb daarna een super buggy gekocht en dat ga ik nu weer doen. Geslacht willen we wel weten, gelukkig allebei. Moeilijk dillema, hoor als de een het wel wil en de ander niet.

Verder gelukkig niet meer misselijk, wel last van mijn humeur (arme man van me).. Maar ja, het zijn de hormonen
Marianne, dat is denk ik wel de baby hoor! Het voelt soms ook wel een beetje als plopjes.. Lekker dat je zo geniet van je vakantie!

Sam, ik zie het al helemaal voor me! Jij gillend en vloekend door het huis, en je man met gigantische borden spinazie achter je aan! Haha, wat een fantasie!

Enne, nesteldrang heb ik ook niet hoor. Maar dat is ook nog wel een beetje vroeg volgens mij. Ik vrees dat ik nooit een goede huisvrouw zal worden!

Line, apart inderdaad dat je het wel ziet (op een echo neem ik aan?) maar nog niet voelt. Maar zoals meerdere dames hier heb je een placenta aan de voorkant en dat scheelt inderdaad erg! Valt me trouwens op dat er hier veel placenta's aan de voorkant liggen!

Marlee niet meer misselijk, fijn! Ik heb dat trouwens helemaal niet, dat ik nu kribbiger ben dan anders ofzo... Maar misschien ben ik dat gewoon altijd wel een beetje!
Line! Welkom! Helemaal leuk dat we een tweeling in de maak hebben hier! Lees ik tussen de regels door dat jullie lang hebben moeten wachten op deze zwangerschap? Hoe was jullie reatie toen het een tweeling bleek? Lijkt me zo enorm bizar! maar wel super leuk! Ik zei gister nog dat ik één kind per zwangerschap zo ontzettend niet efficient vond! Dat doe je dus goed!

Voyager, mijn placenta ligt een klein stukje voor en dan naar de zijkant. Het is even afwachten hoe hij definitief gaat liggen als de baarmoeder groter gaat groeien, we´ll see.

Marlee, ik kan ook? heerlijk onredelijk zijn soms. Maar dan zie ik dat ik dat ben en dan moet ik heel hard lachen. Vriend is er soms klaar mee en scheld dan flink tegen te hormonen, niet tegen mij ´fuck you hormones!´roept hij dan hard haha.

Marianne, ik denk ook dat het de baby is. Ik heb hem dit weekend gevoeld maar het is nog niet echt standaard en vaak dus dat gaat nog komen. Bij mij was het net of iemand met een veertje aan de binnenkant van je buik aan het kriebelen is. Heel leuk!

Wen, jij krijgt de grootste buik van ons allemaal, wedden? Je gaat onvermijdelijk een groeispurt in straks! En jouw baby schopt je gelijk bont en blauw, niks plopjes, haha!

Sam, nesteldrag? was da? Ik ben echt de luiste huisvrouw ever, haha. oh ow! Dat komt nooit meer goed denk ik, ah well!

Tot zover, moet bloedprikken voor de internist!
Hallo allemaal,

Inderdaad leuk om de zwangerschap van een tweeling te volgen. Maarre.... ben blij dat ik er geen twee in m'n buik heb momenteel. Ben vanmorgen naar de huisarts geweest voor controle en alles was perfect maar ik maak me zorgen om m'n gewicht. Ik blijk al 8 kilo te zijn aangekomen en ik ben pas 17 weken zwanger! Het goede nieuws is dat er wel een duidelijke hartslag hoorbaar was en dat is toch wel weer leuk om te horen.

Verder denk ik dat ik de baby ook af en toe voel bewegen maar dat komt alleen maar omdat ik hier gelezen hoe dat kan voelen. Anders zou ik het echt niet herkennen. Het voelt bij mij meer als heel zachte klopjes ter hoogte van m'n baarmoeder. Ik weet trouwens niet hoe of waar m'n placenta ligt. Vergeten te vragen. Zal er over 3 weken tijdens m'n 20 weken echo aan proberen te denken. Het is ook maar heel af en toe voelbaar. Tja Wen, weet ook geen oplossing voor jullie 'geslachtsprobleem'. Wij willen het gelukkig allebei niet weten. Ik kan het toch niet geheim houden naar anderen toe en ik merk dat ik het zelf altijd wel heel spannend vind dat als er een kindje geboren wordt, ik dan pas de naam en het geslacht te horen krijg. Neem aan dat dat voor vele andere mensen in mijn omgeving ook zo is. Gelukkig zijn we het bijna eens over een jongensnaam. Een meisjesnaam hadden we al.

Ook nog geen schoonmaakwoede hier.... betwijfel ook of dat nog gaat komen. Ben niet zo'n schoonmaker en hoe dikker m'n buik wordt hoe moeilijker dat wordt lijkt me.

Ik heb wel een vraagje aan jullie: weten jullie al of jullie borstvoeding gaan geven? Ik zou het graag willen maar heb alleen maar slechte voorbeelden. Twee schoonzussen en een goede vriendin hielden het na een paar dagen al voor gezien. Zou graag een positief verhaal willen horen!
Die van mij ligt aan de achterkant, dus hopelijk komt dat bont en blauw schoppen snel (maar eerst veertjes is prima) Lijkt me zo grappig om te voelen. Ik probeer me nu af en toe een tijdje te concentreren op mijn buik, om wat bewuster te voelen, maar meestal gaan mijn darmen en maag dan opzettelijk extra hard rommelen. Tja, wás er al een kans op plopjes zo vroeg dan is die dan wel verkeken met dat spijsverteringsstelsel van mij

Kitty, ik wil borstvoeding gaan geven. Ik kan me mezelf niet voorstellen met een flesje als ik zelf ook voeding aanmaak, en het lijkt me heel bijzonder om mijn eigen lichaam in te zetten om mijn kind te laten groeien. In mijn omgeving wisselt het: in mijn familie is de fles algemeen gebruikt (ben ik ook mee grootgebracht trouwens), vriendin die pas bevallen is ook, in de familie van mijn vriend wordt borstvoeding geloof ik meer als de norm gezien. Mijn schoonzussen hebben beiden meer dan een half jaar gevoed, en van kennissen met kinderen weet ik ook dat ze het lang hebben gedaan. De kans dat het niet lukt is ontzettend klein, en als je het wilt doen moet je het gewoon proberen lijkt me.
Ik wil het in iedergeval proberen. Bij mijn dochter heb ik het door medicijngebruik niet mogen doen en daar voel ik me soms toch best rot over, vooral als je hier leest wat voor nadelige gevolgen dit kan hebben.

Maar ik ben er nou ook weer niet panisch over als het niet lukt. In eerste instantie wil ik er graag voor gaan, en dan kijken hoe ver ik kom.
Die van mij ligt ook aan de achterkant (vorige keer aan voorkant). Kan niet wachten tot ik beeb echt bewust voel, nu meer heel af en toe..

Als je borstvoeding wilt geven, moet je dat zeker proberen. Ik hoor om me heen erg enthousiaste verhalen en dat het over het algemeen best goed gaat (op wat opstartproblemen na).. Ik ga geen borstvoeding geven, heb ik bij de eerste ook niet gedaan. In de eerste plaats kan het niet vanwege een borstverkleining die ik zo'n 10 jaar geleden heb gehad, maar buiten dat had ik het ook niet gedaan. Voel me zelf er niet prettig bij, heel persoonlijk. Maar als jij het graag wil, zeker doen!!
Ik weet niet wat er met onze kat aan de hand is.. (1 van de drie). Hij is echt superaanhankelijk en knuffelig naar mij toe.. Het wordt zelfs irritant nu! Gek beest.

Ik kreeg van mijn dochter (naar aanleiding van het prachtige lied "kusjesdag" van K3 ), daarstraks heel veel kusjes op mijn buik! Als ik aan haar vraag: wat zit er in mama's buik? Dan zegt ze wel "een babietje" maar ik vraag me af in hoeverre ze het echt snapt. Maar als ze me dan kusje op mijn buik geeft ga ik toch twijfelen! Ze is in mei twee geworden..
Dat lijkt me ook het belangrijkste, je moet je er wel prettig bij voelen. Mijn vriendin ziet haar borsten niet als melkfabrieken, prima, dan kun je dus flesvoeding geven. Maandenlang met tegenzin je kind voeden lijkt me niet bevorderlijk voor de sfeer in huis
Leuk dat steeds meer het gaan voelen. Ik voel het ook wel, maar het is nog zo zacht. Ik vergelijk het volgens mij teveel met de harde trappen die ik op het eind van dochter kreeg. Nu voel ik ook weer een paar zachte plopjes.

Kittycat, laat je niet afschrikken door de slechte verhalen, het kan ook heel gemakkelijk gaan. Die verhalen hoor je alleen minder. Gewoon eraan beginnen en je goed voorbereiden.

Hier helaas geen positief verhaal, bij dochter heb ik weken moeten worstelen voordat het lekker liep maar uiteindelijk heb ik heel wat maanden met veel plezier gevoed. Bij de tweede ga ik er dus zeker weer voor en vraag ik veel eerder om hulp als het niet lekker loopt!

Groeien is inderdaad even hard gegaan, maar dan zal het straks vast wel weer een tijdje stil blijven staan. En wat fijn dat je het hartje hebt gehoord!

Voyager, inderdaad hier veel placenta's aan de voorkant. Apart he! Wat leuk die kusjes op je buik! Dat doet mijn dochter ook heel veel, of dan gaat ze zogenaamd luisteren, boem boem zegt ze dan. Ik denk dat ze het op hun manier wel snappen, maar dat ze het totaal nog niet echt kunnen begrijpen dat er een baby in die buik zit.

Line, welkom! Wat leuk een tweeling!

Ik moet morgen weer naar de verloskundige, en over precies twee weken de 20 weken echo. Spannend hoor! Maar ik vind echt dat het zo hard gaat, over 1,5 week zit ik al op de helft! Bij de eerste telde ik de dagen af, dat was zo'n verschil met nu!
Ja raar he Melloo, dat heb ik dus precies hetzelfde! Ik ben vandaag alweer zeventien weken zwanger, terwijl ik me echt nog PAS zwanger voel. Bij mijn dochter ging het allemaal zo langzaam en kon ik (want toen zat mijn placenta ook aan de voorkant!) niet wachten tot ik wat voelde. Nu gaat het echt hard! Maar ik denk dat dat nu ook komt omdat ik gewoon bijna geen tijd heb om echt te wachten, ik heb natuurlijk al zo'n dondersteentje rondlopen. En jij ook. Misschien dat het daardoor komt!
Da's nu trouwens ook anders, bij de juli 2006 moeders zaten volgens mij niet heel veel dames die al een kind hadden, nu zijn er redelijk wat met de tweede.
Oh en succes morgen natuurlijk!
Ik zou graag borstvoeding willen geven tot mijn, dan inmiddels, kinderen naar de middelbare school gaan check het het volgende filmpje extreme breast feeding

Nou niet tot zó lang maar zeker een jaar, ik hoop dat het gaat lukken en zo niet dan is er hulp! Het is m.i volkomen logisch en zelfs al zou ik het niet willen dan zou ik tóch de colostrum willen geven omdat je dat niet kunt simuleren met KV. Maar als het niet kan of echt niet wil lukken dan is kv een prima optie.

Voyager, je dochter heeft het vast wel door! Mijn nicht is bijna twee en die heeft het als ze mij ziet of aan de telefoon heeft ook heel veel over de baby! en dan is het niet eens mijn dochter, ze snap het heel goed!

De kat is verliefd op je, wedden!

Wen, over jullie probleem. Mijn vriend wilde het eerst ook niet weten (dat was voor de zwangerschap, nu is hij te nieuwschierig) maar ik was blijkbaar erg overtuigend want hij is overstag! Ik had ook heel sterk dat mijn wens om het wél te willen weten net zo zwaar zou moeten meetellen. Ik was daarin ook niet echt subtiel...

Melloo, veel plezier bij de VK (ff hartje horen, altijd leuk!)
Lily_Lamb, nee hoor het heeft niet lang geduurd voor ik zwanger was. In tegendeel, de beslissing was net genomen en ik was al zwanger, net als bij de eerste trouwens.

En onze reactie op een tweeling? Tja, heel eerlijk? Ik was echt niet blij. Ik heb dus al een dochter en we hebben best al even gedaan over de beslissing om voor een tweede te gaan en nu worden het er opeens drie. Ik moest dus even omschakelen. Maar nu vind ik het leuk hoor, het heeft ook wel wat. Mijn vriend was overigens wel direct enthousiast. Maar dat komt vast omdat mannen gewoon niet meteen aan de praktische kant denken.

Het eerste jaar zal wel zwaar worden, vooral de voedingen en het gesjouw.

Wat borstvoeding betreft, dat zie ik echt niet zitten. Bij de eerste wel geprobeerd, maar na een paar dagen weer mee gestopt. Het deed zo'n pijn. Ze heeft alleen wel een probleemhuidje. En dan ga je toch af en toe denken of dat ook zo zou zijn geweest als ik wel had doorgezet en bv had gegeven. Als het er deze keer één was geweest had ik het wel weer geprobeerd.

En Voyager, mijn kat doet ook al zo vreemd. De hele tijd aandacht vragen, heel irritant mauwen en kopjes geven. Het zal wel aan ons liggen :-) Wat schattig dat je dochtertje kusjes komt geven op je buik. Mijn dochter kan echt niet wachten tot ze een grote zus is. Hopelijk is ze nog zo blij als het daadwerkelijk zover is. Maar ik verwacht het wel.

Melloo, succes bij de vk!
Ik geniet, GENIET, GENIET!! Goed he? Ik ben nog elke dag zooo blij met het goede nieuws. Vooral als ik haar voel bewegen, dan voel ik zo duidelijk hoe welkom ze is en hoe blij ik met haar ben. Nu al. Heerlijk!!!

Wat betreft de wandelwagens; wij hebben (ondanks de prijs ) een bugaboo cameleon. En hij is echt geweldig. Wij wilden een ding waarmee we en in de stad en in het bos goed konden rijden. Dan kom je al snel op die bugaboo uit. Hij kan nl de duwstang van de ene naar de andere kant verplaatsen, waardoor je er op andere ondergrond mee kan rijden. Hij is in de stad superwendbaar (en echt, ik heb veel wagens gezien bij het kruitvat ofzo die nergens goed door konden ). Ook in het bos gaat prima. Heel licht trouwens, wat ik ook belangrijk vond.

Dat hij zo laag is heb ik zelf nooit als nadeel gemerkt en ik ben 1,82. Geen hondenkoppen ofzo

Die vraag over borstvoeding: ik heb met heel veel plezier 13 maanden BV gegeven. Geen drama's ofzo, wel even beetje slikken in begin met aanleggen (ze kunnen ZUIGEN!!!), maar that's it. Ik vond het echt fantastisch en zal er alles en alles aan doen om nu weer BV te geven. Mochten jullie meer willen weten dan hoor ik het wel (niet dat ik alles weet hoor, kan alleen eigen ervaringen vertellen!).

Welkom aan alle nieuwelingen! En een tweeling, lijkt me heel bijzonder. Weet je al of het 1 of 2 eiig is?

Succes en plezier bij de vlos Melloo!
Wat ontzettend fijn dat je er nu echt gewoon van kunt genieten. Ik heb met je meegeleefd hoor Helena, al kon ik niet reageren. Wat een onzekere rotperiode moet dat voor je zijn geweest. Maar nu is dat voorbij en hoef je alleen nog maar te genieten van je meisje! Geweldig.

De tweeling is hoogstwaarschijnlijk 2-eiig. 100% zeker kunnen ze het eigenlijk nooit zeggen. Met de 20 weken echo horen we hopelijk ook de geslachten. Tja, en als het jongen + meisje is, is het dus wel 100% 2-eiig. Zou ik wel heel leuk vinden trouwens, van allebei één. Maar... gezondheid is het allerbelangrijkste. Cliché, maar o zo waar.
Ja dat vind ik ook leuk Voyager, veel moeders een tweede hier. Vaak zijn die toch in de minderheid. Volgens mij hebben we trouwens ook een topic waar het ook redelijk goed gaat, als je kijkt hoeveel verdriet er soms in andere maandtopics is in die eerste maanden.

Maar het gaat inderdaad zo snel, en dat klopt door zo'n kleintje heb je gewoon ook niet zoveel tijd om er dagelijks lang bij stil te staan.

Lily, ik ga dat filmpje dus niet kijken! Volgens mij is het niet zo'n leuk filmpje. Dochter heb ik uiteindelijk bijna 1,5 jaar gevoed, terwijl ik nooit met die bedoeling er aan begon, je groeit er zo in mee. Aan de ene kant had ik nog wel langer door willen gaan, ik had wat afgebouwd zodat ik weer zou gaan menstrueren en toen bouwde dochter uiteindelijk zelf steeds verder af, maar aan de andere kant was ik er toen ook wel echt klaar mee!

Fijn dat jouw vriend overstag is, ik zou zelf in die situatie ook niet zo subtiel meer zijn!

Inderdaad leuk hartje luisteren, de vorige keer hebben we nog gekeken met de echo dus dit zal de eerste keer zijn!

Line, ik kan me voorstellen dat jullie eerst wat overdonderd zijn, het is ook niet iets waar je je op instelt. Maar nu gelukkig helemaal aan het idee gewend.

Helena, wat fijn dat je nu echt kan genieten! Jullie hebben dus een bugaboo, ik was nooit zo'n bugaboofan maar laatst heb ik er achter één gelopen in een winkel met dochter op het meerijplankje en dat ging super. Terwijl ik altijd dacht dat meerijplankjes zulke ondingen waren, maar omdat deze dus ook speciaal van bugaboo is werkt het dus wel heel goed. Dus ik ben aan het twijfelen gebracht!

Nou ik ga richting bed, morgen al heel vroeg naar de vk! Slaap lekker.
Hier is kakkerlak twee gespot. Ik geloof nooit dat wij nu net de twee enige meegereisde kakkerlakken hebben gezien, dus ik vrees het ergste. En het is geen boskakkerlak, maar het ergste soort: de Duitse kakkerlak. Die planten zich nogal snel voort. Dat nu net die krengen mee terug zijn gekomen, ik let er altijd goed op. Maar ik vind één zwangere per huishouden ruim voldoende, dus morgen maar eens de bestrijdingsdienst bellen wat we nu moeten doen. Iemand ervaring met meegereisde kakkerlakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven