Entertainment alle pijlers

Bizarre eters

28-02-2015 10:36 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw bij RTL5: Bizarre Eters

Verslaafd aan spaghetti met kaas, 70 pakjes kant-en-klare noedelsoep per dag of alleen wit brood met hagelslag? Sommige mensen lusten zó weinig dat hun gezondheid en sociale leven heel wat te verduren krijgen. In Bizarre Eters worden deze extreem moeilijke eters geholpen om weer een gezond eetpatroon op te bouwen. In elke aflevering worden twee kandidaten gevolgd en bijgestaan door voedingspsycholoog Lieveke Goossens. Zal het de kandidaten lukken hun einddoel te bereiken? Vanaf maandag 2 maart wekelijks om 21:30 uur bij RTL 5.

Ik kan mij er dus helemaal niets bij voorstellen. Ben wat dat betreft een bourgondiër. Uiteraard ga ik kijken, ben benieuwd of het de kandidaten lukt om ook andere dingen te gaan eten.

Gaan jullie ook kijken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:calvijn1 schreef op 03 maart 2015 @ 20:04:

Ik heb de moeder van S. vandaag gesproken en het programma is echt een succes.

Hij eet veel meer dingen en durft ook echt te proeven. Ze eten nu ook als gezin aan tafelWat fijn!
Ja, idd.

Ze hebben de opnames als zwaar maar positief ervaren

Dennis W. was ook echt oprecht betrokken
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 03 maart 2015 @ 20:04:

Ik heb de moeder van S. vandaag gesproken en het programma is echt een succes.

Hij eet veel meer dingen en durft ook echt te proeven. Ze eten nu ook als gezin aan tafelEn wat heeft hem dan geholpen waardoor die nu ineens het wel eet.
Geen idee, een knop om denk ik?
Nu er ineens en camera bij staat dan kunnen ze wel eten ik zou dan juist blokkeren. Iets niet lusten zit vaak ook tussen de oren. En ik kan mij echt niet voorstellen dat je alleen op witbrood en hagelslag leeft.
hoe vinden ze dat het is weergegeven Calvijn?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 03 maart 2015 @ 20:36:

hoe vinden ze dat het is weergegeven Calvijn?

Ja, wel goed.

Zoals het is/was.

Ze hebben het iig niet als sensatie-tv ervaren.

Komt mss ook omdat het bij hem succes heeft gehad
quote:Superhuisvrouw schreef op 03 maart 2015 @ 20:31:

Nu er ineens en camera bij staat dan kunnen ze wel eten ik zou dan juist blokkeren. Iets niet lusten zit vaak ook tussen de oren. En ik kan mij echt niet voorstellen dat je alleen op witbrood en hagelslag leeft.Het zit ook tussen de oren.
quote:toedoedelatoe schreef op 03 maart 2015 @ 12:26:

Heb met verbazing zitten kijken.

Een volwassen vent die alleen witte boterhammen met hagelslag eet, door mammie gesmeerd, en nog niet eens een sandwich kan eten. Wat onaantrekkelijk. Maar goed hij had zelf ook door dat hij een probleem had.

Bij dat meisje van de spaghetti betwijfel ik dat. Zij vond het wel best volgens mij. En dat moet 2 kinderen gaan opvoeden. Gelukkig stond haar vriend wat steviger op zijn benen had ik de indruk.

Dat zijn moeder zijn bammen smeerde, maakte het beeld niet echt beter, nee.

Maar goed, hij heeft wel zijn best gedaan om er iets aan te doen.

Ik vrees dat die meid tot het einde der dagen pasta met kaas blijft eten.
Ik bedenk mij trouwens net dat ik als tiener een bizarre luncher ben geweest. Ik heb als 16-jarige een tijdlang geleefd op een appelflap en zakje m&m's als lunch. Iedere dag! Ook best erg eigenlijk als je daar nu op terugkijkt... Nu heeft dat geen jaren geduurd (zelfs geen maanden denk ik) maar wat slecht..
quote:NYC schreef op 03 maart 2015 @ 22:28:

Ik bedenk mij trouwens net dat ik als tiener een bizarre luncher ben geweest. Ik heb als 16-jarige een tijdlang geleefd op een appelflap en zakje m&m's als lunch. Iedere dag! Ook best erg eigenlijk als je daar nu op terugkijkt... Nu heeft dat geen jaren geduurd (zelfs geen maanden denk ik) maar wat slecht.. Tijdens mijn middelbare schooltijd bij de bakker puddingroombroodjes. Ook wel slecht daarna kon ik ze ook niet meer zien;
Bij dat meisje dat alleen maar spaghetti met kaas eet, krijg ik gedurende het programma steeds weer het gevoel alsof ze een (macht)spelletje speelt en dan uiteindelijk zegt... ik lekker tòch mijn spaghetti met kaas.

Toen ze tijdens de eerste sessie met de psycholoog alleen een opdracht mee kreeg, wist ik al dat ze dat niet ging doen.

Pas op die boerderij ging het beter maar nu is het de vraag of het goed blijft gaan.

Jammer dat ze in het programma niet echt diep in gaan op de fysieke en psychische gevolgen van zo'n eenzijdig menu.

Wel zie je dat een beetje bij Sander, maar van mij mogen ze een goed overzicht aan deze mensen laten zien welke voedingsstoffen (brandstoffen, bouwstoffen etc). zij allemaal mislopen (en ook niet doorgeven aan het kind dat gedragen wordt).

Ik zou ook wel eens meer willen weten over de lichamelijke en geestelijke gesteldheid van deze 2 mensen want je kan je toch nooit fit voelen en zal wel vaak ziek zijn met deze eetgewoonten?
Dat miste ik ook DeeDee76. De lichamelijke gesteldheid van de personen die meedoen aan het programma.

Ze eten allebei nooit groente of fruit, dan kun je niet echt gezond zijn.
quote:DeeDee76 schreef op 04 maart 2015 @ 12:57:

Bij dat meisje dat alleen maar spaghetti met kaas eet, krijg ik gedurende het programma steeds weer het gevoel alsof ze een (macht)spelletje speelt en dan uiteindelijk zegt... ik lekker tòch mijn spaghetti met kaas.

Toen ze tijdens de eerste sessie met de psycholoog alleen een opdracht mee kreeg, wist ik al dat ze dat niet ging doen.

Pas op die boerderij ging het beter maar nu is het de vraag of het goed blijft gaan.

Ja precies dat dacht ik ook. Zoals ze smalend zei "Ik eet lekker toch mijn spaghetti" of zoiets. Hallo zeg, je doet het voor jezelf (en je ongeboren kind in dit geval) niet voor een ander.

Ik snap haar vriend ook niet helemaal. Ik zou gezegd hebben "Er komt geen tweede kind totdat jij normaal eet". Maar goed, misschien was het condoom geknapt.
Ik heb het programma ook terug gezien. Maar bij Sander was er dus in het verleden wel al wat aan het probleem gedaan. Zoals die vertelde dat ze aleens bij een hypnotherapeut waren geweest maar het alkemaa, niks had uitgehaald. En natuurlijk maak je je als moeder zorgen als je kind alleen maar witbrood eet met hagelslag. Op een gegeven moment gaan je de maaltijden zelf ook tegen staan als je kind slecht eet.
Zit er weer klaar voor!
Ik ook! Ik heb overigens geen boterham met hagelslag op deze week en daar had ik na vorige week zo'n zin in.
never a failure, always a lesson
Hij is wel eerlijk naar zichzelf toe
quote:fireandice schreef op 09 maart 2015 @ 21:41:

Ik ook! Ik heb overigens geen boterham met hagelslag op deze week en daar had ik na vorige week zo'n zin in.Misschien nu dan zin in frikandel speciaal en/of chocoladevla?
Ik vind hem trouwens wel meevallen qua omvang, voor iemand die alleen leeft op snacks. Ik heb vele dikkere mensen gezien.
Jazeg! Lekker

Maar morgen ben ik alweer vergeten dat ik het wil
Ik ben overigens verslaafd aan milkachocola... Maar dat eet ik 1x per week ofzo
Maar hij kan toch ook andere vla eten, vanille of yoghurt?
Aaargh, ben nu al misselijk van al die frituurmeuk...
quote:fireandice schreef op 09 maart 2015 @ 21:50:

Maar hij kan toch ook andere vla eten, vanille of yoghurt?

Ja lijkt me ook. Het ligt iig niet aan de smaak zelf, dus ik hoop dat hij goed geholpen kan worden met zijn angst.

Sympathieke jongens allebei, de vla- en snacketer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven