Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Wauw becauseimhappy, wat gaaf! Eerste keer raak! Gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd becauseimhappy!!!
Hartelijk gefeliciteerd becauseimhappy!!! Das nog eens fijn nieuws om te lezen in de ochtend
Wowwww! Dat is goed nieuws! @Becauseiamhappy! Wat een fijn nieuws, gefeliciteeerd!
@becauseiamhappy gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws...en gewoon in 1x raak...wat is je geheim? 😜
Jeetje BecauseImhappy! WOW!

Doe mij maar een beetje van die donor dan!
@ becauseimhappy Wauw! Wat ontzettend leuk!!!

Dat zal even schrikken geweest zijn (op een goede manier)

Geniet ervan!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Wat zijn jullie toch lief! Dank voor de lieve woorden!

Naast heel veel blijdschap ook nog klein beetje onzeker, want nog zo pril..

Maar het YEAH-gevoel overheerst. Gun dit jullie ook zo!

Stuur al mijn positieve vibes naar jullie toe
anniebammer,31jaar, KID UMC Utrecht, op wachtlijst sinds 0ktober 2014

ik kom graag op de lijst

en ga jullie volgen. wat fijn dit😀
krijg geen spijt, volg je hart!
@becauseiamhappy: dat is toch de droom van iedereen hier!! gefeliciteerd.
door te weinig donoren is de wachtlijst bij UMC -Utrecht 15-18mnd pfft ik vind het wel lang hoor

ik ben aan het denken en aan het lezen hier en bij freya.nl om me nog bij andere klinieken/ziekenhuizen in te schrijven....

maar dan moet vast de hele procedure weer overnieuw met inwendige echo's etc.etc vind ik wel n heftig idee...heb ik daar wel zin in...mwa
quote:Bamma schreef op 10 januari 2015 @ 16:51:

hallo iedereen.

Ik lees al een aardig poosje mee, en ook ik ben bezig om bam mama te worden (via KID). Sta sinds oktober 2014 op de wachtlijst bij het AMC, en volgende week introductie daar. In mijn directe omgeving weten een paar vrienden van mijn plannen, en inmiddels heb ik na mijn moeder ook mijn 2 zussen verteld van het plan.

Hoop hier nog vele mooie verhalen en info te vinden.

Bamma (34jr)hoelang moet je bij AMC wachten nadat je op de wachtlijst staat? groetjes!
quote:becauseiamhappy schreef op 09 maart 2015 @ 20:48:

Wat zijn jullie toch lief! Dank voor de lieve woorden!

Naast heel veel blijdschap ook nog klein beetje onzeker, want nog zo pril..

Maar het YEAH-gevoel overheerst. Gun dit jullie ook zo!

Stuur al mijn positieve vibes naar jullie toeIk durf het bijna noet te zeggen maar ik voel 'positieve' jaloezie. Wat fijn voor je, de eerste poging...!!!
Becauseiamhappy, wat een ontzettend gaaf nieuws zeg. Van harte gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Wsuw wat super gaaf! Gefeliciteerd!!
If destiny speaks, I don't ask questions..
Ik heb de 'nieuwelingen' nog helemaal geen welkom geheten. Bij deze: Welkom hier Ik hoop dat jullie je al een beetje thuis voelen!

Ik had afgelopen vrijdag weer een iui en had gister een bloeding.. Ik ben net wakker en heb nog niet durven te kijken of ik nog steeds vloei (ik noem het maar even zo want ik weet niet wat het precies is). Ik heb de kliniek gister gebeld en zij zeiden dat ik moest afwachten of ik echt ga menstrueren nu of dat ik volgens 'schema' rond de 19e ga menstrueren. Ik mag de 22e pas een test doen.. Wachten is nu nog lastiger :|
quote:becauseiamhappy schreef op 10 februari 2015 @ 18:25:

[...]

Member, ik heb begin februari de donor bij Rijnstate uitgezocht en mag nu direct starten. Maar ik heb ook gehoord dat ivm tekort donoren er pas vanaf april weer opgeroepen wordt. Maar weet niet of ik dat goed begrepen heb, evt kun je eens bellen?

Je schrijft zelf al dat je niet het gevoel hebt dat je tijd zat hebt. Luister daarna, jouw hart zegt voldoende. Het is jouw gevoel dat je nu op de juiste leeftijd bent om moeder te worden. Anderen kunnen dat gevoel toch niet veranderden.

Ja het verwijt kieskeurig te zijn, ik denk dat velen van ons die tegen zijn gekomen. Ik weet ook nog zo goed hoe ik met zo'n opmerking om moet gaan. Moet ik dan maar voor de eerste de beste gaan en na een paar jaar en kindjes uitelkaar gaan, denk ik dan? Dacht het niet. Ik doe het nu in andere volgorde, eerst de kindjes en dan de man die bij mij en mijn gezin past.

Wel/niet werk moet je niet laten beïnvloeden in de timing van je keuze. Er zijn altijd wel reden om bepaalde keuzes wel/niet te maken. Volg hierin ook je hart. Als jij nog even wilt wachten, dan wacht je, maar doe het niet omdat een ander het beter voor je vind. Als jij wilt starten omdat dat je gevoel ingeeft, ga er dan ook voor!

Het blijft een hele grote keuze die we maken. En het is een keuze die we alleen zelf kunnen maken. Het is mooi dat we familie en vrienden om ons heen hebben waarmee wij kunnen sparren om de juiste keuze te kunnen maken, maar nog steeds zullen we zelf die stap moeten zetten en dus vooral ons hart, verstand en gevoel moeten volgen los van alle opmerkingen van je omgeving.

Wel even een knuffel voor jou, het is soms niet fijn om de twijfels van anderen aan te moeten horen.

wow wat een mooie reactie, ik ben het er helemaal mee eens.

ik heb ook een moeder die helemaal niet blij is met mijn keuze, maar het is mijn leven, mijn geluk en ik ga hiermee door!

succes alle !
quote:Frizz schreef op 01 maart 2015 @ 19:37:

Chica zo was mijn ervaring bij het UMC zeker ook. Ontzettend prettig en die mevrouw was zo lief en begaan en enthousiast!

ik ervaar het UMC ook als super vriendelijk en kundig, baal wel van de lange wachtlijst..........

@vlinder geweldig gefeliciteerd!!

@thefiepie het gaat snel, geniet ervan.

@becauseimhappy yes!!

groetjes!
Becauseimhappy gefeliciteerd! Hoe geweldig en dat de eerste keer. Kom er gezellig bij op de roze wolk. Overigens daar is nog genoeg plek over dames.

vandaag intake bij verloskundige gehad. Opnieuw een echo en het hartje kunnen horen, wow onwerkelijk. Over 3 weken mijn 12 weken echo alweer en dan is het tijd om echt iedereen op de hoogte te brengen. Ben zo benieuwd naar de reacties van de personen die nog niets van dit traject weten...
Gefeliciteerd becauseimhappy! Super!
@ Vlinder dat kan ik me goed voorstellen hoe benieuwd je bent naar de reacties. Heb je al besloten wat je gaat zeggen tegen de minder bekende mensen? Ga je ze uitleggen dat je er bewust alleen voor hebt gekozen of laat je het in het midden?

@ Beacause, eigenlijk geld die vraag ook voor jou. Ben benieuwd hoe je het gaat vertellen.

Ik weet uit ervaring eenmaal dat mensen snel oordelen of hun mening al geven zonder ernaar te vragen. Eigenlijk vind ik niet dat ik me zou moeten verdedigen als ik zwanger zou worden alleen. Als hun automatisch denken en zeggen dat het vast een ongelukje is. Maar denk dan weer dat het wel een automatische reactie is.
@suziequatro Ik ga wel vermelden dat dit een bewuste keuze is en dat ik zwanger ben via een kliniek. Ik zit niet te wachten op verhalen over one night stands en een ongelukje. Dit kind is zo gewenst en dat mag iedereen weten.
quote:anniebammer schreef op 09 maart 2015 @ 23:19:

[...]

hoelang moet je bij AMC wachten nadat je op de wachtlijst staat? groetjes!

Nadat je de vragenlijst hebt ingevuld en terug gestuurd met je verwijsbrief sta je gelijk op de wachtlijst. Ik heb me in eind september, dus ik reken oktober aangemeld, in januari had ik de info bijeenkomst en 17 februari de eerste intake. 10 april de 2e keer een gesprek met de councelor. Ik las laatst dat de wachtlijst voor KID bij het AMC nog maar 3 maanden was.

Als ik je een tip mag meegeven, meld je aan bij verschillende ziekenhuizen, mocht je bij de een dan geen goed gevoel hebben of niet door zijn, dan heb je iig al een tijdje op de wachtlijst bij een ander gestaan. Je kunt er altijd weer af natuurlijk.
quote:vlinder09 schreef op 11 maart 2015 @ 12:21:

@suziequatro Ik ga wel vermelden dat dit een bewuste keuze is en dat ik zwanger ben via een kliniek. Ik zit niet te wachten op verhalen over one night stands en een ongelukje. Dit kind is zo gewenst en dat mag iedereen weten.Ik ben het helemaal met je eens! Zo ga ik het ook doen.
Ik heb net maar weer eens even een mailtje naar Rijnstate weggedaan voor de wachtlijst status. Ik zou toch niet zo heel erg lang moeten wachten meer denk ik voor de intake. Ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven