Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Spannend Noa :D

Rosings, ik duim voor je!!
Gefeliciteerd vlinder! Wat fijn!

Voor degenen die van het bankje afgekukeld zijn, een dikke knuffel.

Ik ben zelf een klein beetje down. Ik moet contractverlenging krijgen maar als ik dat al krijg dan zeker niet voor 40 uur. Ik ben dus dringend op zoek naar een nieuwe fulltime baan want ik wil niet in de ww. Ondanks dat ik weet dat het allemaal toch wel goed komt ben ik toch onzeker. Wat is de beste keuze, wat gaat het worden allemaal en hoe gaat dat zometeen als ik de behandelingen in ga. Grrrr, ik wil niet onzeker zijn!
Succes honeybaby; nieuw werk zoeken is gedoe!
Ik ben van het bankje gevallen :(
Hoi,

Ik volg jullie forum. Ik wacht nu ook op een donormatch. Dat duurt ongeveer nog 8 weken naar verwachting. Eerst moet ik nog HSG ondergaan ivm met positieve CAT. Duimen dus dat de eileiders open zijn. Daarna kan ik bij een goeie uitslag starten met IUI. Dat zal naar verwachting mei zijn.

@noa-lyn spannend en wel goed dat je wil meedoen aan WvW. Ik wil er eventueel later aan meedoen.

Gr LKN
Hoi hoi allemaal,

Al een hele tijd geleden heeft iemand mij gewezen op dit forum/topic heb ik mezelf aangemeld. Ik was toen nog erg aan het tobben en had nog geen beslissing genomen, iets wat uiteindelijk en bij elkaar 7 jaar de tijd heeft genomen.

Maar afgelopen week heb ik definitief de knoop doorgehakt en ik ga voor het BAMschap en het voelt als een bevrijding en een opluchting. Ik had het graag anders gezien maar het is niet zo en nu kan ik alleen nog maar hopen dat mijn wens toch in vervulling zal gaan.

Mijn naam is Carmen(sita), ik ben 38 jaar en ik ben single. Ik heb het geluk dat ik een donor uit mijn vrienden kring heb, een aanbod van de man van mijn beste vriendin. Ook hier heb ik lang over nagedacht of ik dit wel wilde en wat dit voor onze vriendschap zou kunnen betekenen. Dit hebben we met zijn 3en uitgebreid besproken en ik heb het ook met een professional besproken.

We hebben al veel besproken maar met name hoe wij met de situatie om willen gaan tegenover onze omgeving, onze kinderen (klinkt vreemd maar zij hebben twee meiden) en hoe we de onderlinge rollen in willen vullen.

Los van het bovenstaande hebben we nog weinig over de concrete zaken besproken zoals hoevaak doneren, waar, hoe enzovoorts en hebben we nog geen donorcontract opgesteld. Deze dingen gaan we binnenkort verder bespreken.

Gelukkig wonen ze dichtbij dus dat bied genoeg mogelijkheden maar e.a. heeft ook met zijn bereidwilligheid te maken. Hier hangt namelijk ook vanaf of en hoe vaak ik zou kunnen zelfinsemineren.

Daarnaast ga ik me wel aanmelden bij een kliniek voor het geval het met zelfinseminatie niet lukt. Voor het donorzaad geld namelijk dan ook dat er een quarantaine periode nodig is van 6 maanden en de nodige onderzoeken gedaan gaan worden.

Inmiddels heb ik maandag een afspraak met mijn huisarts voor een verwijzing en een telefonisch afspraak gepland staan voor aanstaande dinsdag middag met de vruchtbaarheidskliniek in het ziekenhuis hier in de stad. Afhankelijk of zij me wel of niet verder kunnen helpen ga ik verder zoeken naar een andere kliniek de Geertgenkliniek of het UMCU staan dan bovenaan mijn lijstje.

Ik weet namelijk van een vriendin dat ze hier nogal een streng beleid hanteren dus ga ik er eigenlijk alwel een beetje vanuit dat ze me niet gaan helpen.

Maar goed stap voor stap en met geduld :-D.... en ondertussen helemaal hieperdepieper omdat ik het echt ga doen....

Ik vroeg me af of er hier ook dames zijn die bezig zijn met zelfinseminatie of op die manier zwanger zijn geworden en die hun ervaringen met mij willen delen.

Ook vroeg ik me af of de wachtlijsten die genoemd worden ook gelden als je een eigen donor hebt?

Voor nu ga ik het hierbij laten.

Voor degenen die zwanger zijn, Van Harte gefeliciteerd! Enjoy!

Voor degenen die nog zitten te wachten op een uitslag of onderweg zijn, succes en sterkte!

Tot snel!

Liefs Carmen
Carmensita 38 jaar bekende donor (ZI) Opstellen donorcontract

Ps wat betekend NOD???
@honeybaby, das klote! Onzekerheid over werk is nooit leuk maar nu al helemaal niet :( Hopelijk vind je snel een nieuwe ft job!!!

@rosings, shit! Dikke voor jou!!

@lkn en carmen, welkom!

Hier gebeurt niet zo veel. Het is nu 3 weken sinds mijn afspraak waarbij ik groen licht heb gekregen. Alles is geregeld verder dus enige wat ik kan doen is afwachten pfff en laat ik daar nou heel onrustig van worden... Ik hou me er maar aan vast dat ik op de helft ben en waarschijnlijk binnen nu en 3 weken mn eerste iui heb gehad dus het aftellen kan beginnen haha.
Rosings; Damn wat jammer weer, big hug!

lkn en Carmen; Welkom!

Honeybaby; klote gevoel is dat hé? Weet hoe het voelt.... Je kunt niet in de toekomst kijken dus voor nu je gevoel volgen. Kop op meissie, er is niets aan zo'n downgevoel.
@LKN, wat maakt dat je nu nog niet kiest voor wederkerigheid? Zoals ik het lees gaat daar jouw interesse ook naar uit.

Hoe ver ben jij nu met de gesprekken bij GG?
@CarmenSita, Welkom! NOD is Niet Ongesteldheids Dag als ik mij niet vergis.

@Chica, Bij jou ook al zo spannend als ik het zo lees.
Bedankt voor de lieve reacties. Ik ben soms qua werk een controlfreak en daarom baal ik nu van die onzekerheid. Maar ik heb me wel voorgenomen dat wat er ook gebeurt, ik nog steeds blijf staan achter de keuze voor het BAMschap en uiteindelijk komt het ook wel goed. Maar het is nu gewoon effe heel frustrerend.
@honeybaby Blijf je richten op de toekomst en je dromen, perfectie bestaat toch niet en alles komt vanzelf weer op zijn pootjes terecht.

@Rosings :( Ik blijf voor je duimen!
Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier geschreven heb, heb wel steeds alles gelezen en ik leef met iedereen mee.

@honeybaby laat je vooral niet uit het veld slaan door deze kleine tegenslag.

@ Rosings ik blijf voorduimen, 2015 moet gewoon een goed jaar zijn voor ons allemaal!

Ik ben zelf vrijdag naar mijn gesprek met de counseler geweest. En weet nou niet zo goed wat ik er van moet vinden, ze vroeg nogal vragen waarbij mijn irritatie haren lichtelijk omhoog gingen staan, en had het idee dat ik nergens een goed antwoord op had. Eerst begon ze over werk, of 24 uur niet een beetje weinig was, en of ik het daar allemaal wel mee zou redden. Ik denk dan, als ik 40 uur had gewerkt zou dat dan te veel geweest zijn? Wil graag wel zelf mijn kindje opvoeden en niet alleen maar in het weekend mama zijn.

Later begon ze over hoe een kindje het ervaart als er geen vader in beeld is, en dat sommige kinderen daar moeite mee hebben en zo. Ik heb ook verteld dat ik altijd open zal zijn en leeftijdsgericht vragen ook zal beantwoorden. Ze doelde meer op hoe je er mee om moet gaan, ze vertelde dat zelf een kind van 1 al een vader kan missen en het dan niet goed kan uiten. En als Piet van om de hoek 'Stom' is en jou kindje niet met hem wil spelen kan het ook zijn dat Piet stom is omdat die heeft gezegd dat jou kindje stom is omdat die geen vader heeft. Natuurlijk zal een kind het er op sommige momenten moeilijk mee hebben maar heeft elk kind niet op een bepaalde leeftijd dat het hobbels moet overwinnen om verder te kunnen? En ik denk dat een kind die wel een vader heeft maar die vader nooit naar het kind omkijkt erger is dan een kind die niet weet (tot op een bepaalde leeftijd) wij zijn verwekker is.

Kinderen van BAMers, heb ik het idee zijn meer dan gewenst. Ik heb nu een beetje het idee dat ze er niet helemaal achter staan dat ze alleenstaande helpen. Moet over 6 weken voor een 2e gesprek en heb 'huiswerk' meegekregen. Moet ervaringsverhalen lezen van kinderen die verwekt zijn door een donor, heel leuk maar op internet kom ik alleen maar verhalen tegen van kinderen die in de papa mama situatie zitten. Heb wel op BOL het Bammam & bamkids, het bamboek besteld, staan ook ervaringsverhalen in van de kinderen.

Ik geef de moed nog niet op, maar voelt nu wel een beetje als een domper, misschien is er niks aan de hand en mag ik over 6 weken alsnog gewoon door. Ga me morgen, om mijn kansen meer te spreiden ook op de wachtlijst plaatsen van het Rijnstate.
quote:Bamma schreef op 01 maart 2015 @ 12:04:

Kinderen van BAMers, heb ik het idee zijn meer dan gewenst.

Vanuit het perspectief van de ouder ja, dat is niet hetzelfde als dat van het kind. Kan het zijn dat deze counselor probeerde te achterhalen of jij realistisch kunt kijken naar de situatie en het belang van het kind los van jouzelf en jouw kinderwens? En om jou te prikkelen daarover na te denken?

Neem het niet te persoonlijk. Zo'n counselor kent jou niet en zal doorvragen juist om jou te leren kennen en je te laten nadenken over dingen die je later kan gaan tegenkomen.
Waar ben je geweest Bamma?
Het boek van Barbara Lammerts, Wel een kinderwens, geen partner is ook een heel fijn en praktisch boek.
@Noa_Lynn Voor zover ik weet zit er maar 1 counsellor bij het AMC daar. Maar zoals ik al aangaf, het is nog geen definiteve nee. We blijven hoop houden, en ik denk ook maar zo, als ik het over 6wkn wel goed doe hoef ik haar nooit meer te zien. En als het wel een nee wordt dan maar gewoon hopen op het Rijnstate.

edit Ik ken het boek van Barbra wel, maar wil eerst het boek wat ik nu besteld heb lezen, als ik alle boeken moet kopen die ze op het lijstje heeft gezet ben ik zo 100 euro kwijt.
Ik lees her en der wel steeds meer dat mensen geen fijn gevoel hebben bij het amc, wat naar mijn mening sowieso jammer is.

Ik hoop dat jouw tweede gesprek haar kan overtuigen.
@Bamma Ik vind het jammer dat zo'n gesprek met een psycholoog / counsellor moet voelen als een beoordeling. Ik vind het belangrijk dat er gekeken wordt naar het hoe en waarom van je kinderwens en dat ze zich ervan overtuigen uiteraard dat het belang van het eventuele kind voorop staat, maar het blijft natuurlijk wel een beoordeling van één individu op basis van een of twee korte gesprekken. Ik heb daar moeite mee. Ook wordt er mijn inziens teveel naar de "negatieve" kanten gekeken. Kijk ook eens naar de positieve kanten. Het feit dat zo'n beslissing langdurig is overwogen, dat je allerlei gesprekken hebt gevoerd met de mensen om je heen, dat zo'n kindje 200% gewenst is, dat je een heel plan hebt uitgedacht voor de toekomst, dat je ervan overtuigd bent dat er genoeg mensen in het leven van dit kindje zullen zijn waar hij of zij kan terugvallen, vraag daar eens op door.

Kinderen gaan zichzelf vergelijken en op een gegeven moment zal er de bewustwording zijn van dat zijn of haar situatie anders is, maar dit geldt voor elke gezinssituatie die "afwijkt" van de zogenaamde norm.

Het enige wat je zelf kan doen is je kind zoveel mogelijk ondersteunen op de momenten dat deze situaties zich voor doen en ten alle tijden open zijn en in gesprek blijven met je kind. Iedere nieuwe moeder groeit mee met het kind en er is ook heel veel afhankelijk van het kind zelf. Bovendien is het niet gezegd dat er nooit een tweede ouder zal zijn. Ook heeft niemand kunnen aantonen dat kinderen uit een specifieke gezinssituatie, specifiek kinderen van BAM-ers ongelukkiger zijn dan andere kinderen.

Ik hoop dat, mocht ik in de toekomst het geluk hebben een kindje te krijgen, hij/zij nooit zal worden gepest of geplaagd omdat ik de keuze heb gemaakt BAM te worden of om het feit dat hij of zij geen vader heeft. Maar helaas is het ook zo dat kinderen om allerlei verschillende redenen geplaagd of gepest kunnen worden. Het zou heel goed kunnen dat een kind op bepaalde momenten een vader mist en daar verdrietig om kan zijn en dat is dan ook een gevoel dat je er moet laten zijn en wat er ook mag zijn.

Onze taak is ervoor te zorgen dat ons kind een zo veilig en stabiel mogelijke omgeving heeft, wordt overstelpt met liefde en te zorgen dat het kind weerbaar is en voor zichzelf kan opkomen als het nodig is.
Yep, ik vond de afspraak met de counselor ook niet prettig. Haar houding (en die van het AMC, zoals ik die heb ervaren vanuit de info-avond en middels mailcontact) lijkt alsof zij precies weten hoe het moet en hoort en het beste is, en daar moet je je volledig naar voegen. Nul inspraak en jouw mening en ervaringen zijn niet belangrijk. Het gaf me een heel vervelend gevoel, zeker toen ik niet twee donoren aangeboden kreeg maar maar eentje, in tegenstelling tot wat ze me van te voren hadden verteld. En die ene mist nou net een eigenschap die ik belangrijk vindt (namelijk ongeveer hetzelfde postuur hebben als ik), maar daar heb ik dan maar mooi pech mee.

Afijn, ik sta ook nog ingeschreven bij het UMC, daar wacht ik nu dus op Bamma.

Pffff... huiswerk meegekregen. Ik vind het van de zotte eigenlijk.
Ik ben het helemaal eens met ocean. Maar ook ik ben zenuwachtig en kan me haast niet voorstellen dat een voor mijn zo'n belangrijke beslissing waar ik met de volle 200% voor wil gaan nu in de handen van 1 persoon ligt waar ik een korte 50 minuten mee heb gesproken. Best een bizar en onwerkelijk idee. Het enige wat ik kan doen is afwachten en hopen op een positieve uitkomst.
Wat vervelend om te lezen dat zoveel van jullie een onprettig gevoel hebben over gehouden aan het gesprek met de counselor/psycholoog. Ik vind het namelijk wel heel erg goed dat een dergelijk gesprek onderdeel is van de hele procedure. Maar dan wel met de goede insteek natuurlijk. Bij mij werd van te voren echt duidelijk gemaakt dat het gesprek geen 'toelatingsexamen' was maar juist een moment om naast de medische aspecten ook samen stil te staan bij de psychische aspecten van alles. Ik voelde me geen moment beoordeeld en juist heel veilig om mijn gevoelens te bespreken. Dus niet zozeer het 'goede antwoord' geven maar een oprecht gesprek gehad. Jammer dat het elders anders ingestoken wordt, want ik denk juist dat een goed en gemeend gesprek veel kan toevoegen in dit soort trajecten.
Chica zo was mijn ervaring bij het UMC zeker ook. Ontzettend prettig en die mevrouw was zo lief en begaan en enthousiast!
Fijn he Frizz, geeft je toch een goed gevoel zo'n fijn gesprek. Gelukkig kan het dus ook anders!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven