Starten met hardlopen
dinsdag 9 juli 2013 om 18:11
Hallo allemaal,
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.
Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
dinsdag 17 maart 2015 om 09:30
bagheera die mudmasters lijkt me ook super gaaf... ik ga me opgeven voor de 18 km.
Ik loop nu ongeveer 7,5 km dus ik moet nog aardig trainen. Over 5 weken zou ik 10 km aan moeten kunnen. Maar ja dat is pas in september (en dan is ook de dam tot damloop).
Jullie al plannen voor leuke wedstrijdjes?
Ik dus de mudmaster 19 km en de dam tot damloop met mijn werk.
Evy heeft nu ook een app met allemaal schemas dus als ik klaar ben met de 10 kilometer wil ik de 16,1 km gaan doen. Moet makkelijk haalbaar zijn voor september...
Ik loop nu ongeveer 7,5 km dus ik moet nog aardig trainen. Over 5 weken zou ik 10 km aan moeten kunnen. Maar ja dat is pas in september (en dan is ook de dam tot damloop).
Jullie al plannen voor leuke wedstrijdjes?
Ik dus de mudmaster 19 km en de dam tot damloop met mijn werk.
Evy heeft nu ook een app met allemaal schemas dus als ik klaar ben met de 10 kilometer wil ik de 16,1 km gaan doen. Moet makkelijk haalbaar zijn voor september...
dinsdag 17 maart 2015 om 10:53
Wie gebruikt er nog meer de looptijden app?
Ik heb deze een half jaar geleden met veel plezier en zónder problemen gebruikt. Tijdelijk even gestopt met hardlopen want ik kreeg last van mijn knieën.
Nu ben ik pas weer begonnen met hardlopen en sindsdien loopt de app constant te haten.
Sluit zich vanzelf af, gaat ineens op pauze of loopt vast, erg vervelend!
Het lullige is dat ik in sept'14, ¤25,- voor heb betaald. Dat is geloof ik voor een jaar.
Nog meer mensen met dit probleem?
Ik heb deze een half jaar geleden met veel plezier en zónder problemen gebruikt. Tijdelijk even gestopt met hardlopen want ik kreeg last van mijn knieën.
Nu ben ik pas weer begonnen met hardlopen en sindsdien loopt de app constant te haten.
Sluit zich vanzelf af, gaat ineens op pauze of loopt vast, erg vervelend!
Het lullige is dat ik in sept'14, ¤25,- voor heb betaald. Dat is geloof ik voor een jaar.
Nog meer mensen met dit probleem?
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
dinsdag 17 maart 2015 om 10:56
Wat goed abracadabra! Jij bent al een stukje verder dan ik. Wat knap 19 km!! En welkom natuurlijk!
Ik heb dus 1 wedstrijd ( mijn eerste ) op de planning. En ik gok dat dat wel verslavend gaat werken.
Krijg je altijd een medaille eigenlijk??
Dreetje, gewoon les 10 doen. Lukt die niet, doe je die nog een keer. Ik moest gisteren
opeens de 7 minuten doen. Nooit gedacht dat
het zou lukken, maar toch! Wel pittig, maar
dat wordt natuurlijk steeds makkelijker. Je
kan vaak meer dan je zelf denkt.
Ik ga morgenmiddag weer denk ik. Ben benieuwd of ik merk dat het al iets makkelijker gaat.
Succes allemaal weer!!
Ik heb dus 1 wedstrijd ( mijn eerste ) op de planning. En ik gok dat dat wel verslavend gaat werken.
Krijg je altijd een medaille eigenlijk??
Dreetje, gewoon les 10 doen. Lukt die niet, doe je die nog een keer. Ik moest gisteren
opeens de 7 minuten doen. Nooit gedacht dat
het zou lukken, maar toch! Wel pittig, maar
dat wordt natuurlijk steeds makkelijker. Je
kan vaak meer dan je zelf denkt.
Ik ga morgenmiddag weer denk ik. Ben benieuwd of ik merk dat het al iets makkelijker gaat.
Succes allemaal weer!!
dinsdag 17 maart 2015 om 11:01
dinsdag 17 maart 2015 om 14:04
dinsdag 17 maart 2015 om 20:51
Net toch maar gewoon les 10 gegaan en dat ging prima! Voel me erg blij nu haha.
Abracadabra, ik heb geen hartslagmeter. Evy heeft het er in haar lessen ook over maar heb denk ik niet goed geluisterd. Waar is zo'n meter goed voor? Als ik wat gevorderd ben en de 5km kan, wil ik wel op snelheid trainen en dan lijkt me zo'n sporthorloge wel ideaal. Hoef je ook niet steeds je telefoon uit je jasje te halen. Vraag me sowieso af waar ik dat ding straks met warmer weer ga laten..
In juni is er in onze plaats een 8km loop. Daar heeft mijn zus vorig jaar voor het eerst aan mee gedaan en het leek ons leuk dit nu samen te gaan doen. Hoop dat me dat lukt voor die tijd! En anders maar een 5km loopje uitzoeken
Abracadabra, ik heb geen hartslagmeter. Evy heeft het er in haar lessen ook over maar heb denk ik niet goed geluisterd. Waar is zo'n meter goed voor? Als ik wat gevorderd ben en de 5km kan, wil ik wel op snelheid trainen en dan lijkt me zo'n sporthorloge wel ideaal. Hoef je ook niet steeds je telefoon uit je jasje te halen. Vraag me sowieso af waar ik dat ding straks met warmer weer ga laten..
In juni is er in onze plaats een 8km loop. Daar heeft mijn zus vorig jaar voor het eerst aan mee gedaan en het leek ons leuk dit nu samen te gaan doen. Hoop dat me dat lukt voor die tijd! En anders maar een 5km loopje uitzoeken
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
woensdag 18 maart 2015 om 08:29
@dreetje, goed dat je les 10 hebt gelopen. Ging het goed?
8 km loop.....pfff klinkt pittig! Maar wel een uitdaging!
Ik wil als ik de 5 km kan eerst eens met mijn telefoon gaan rennen met zo'n app erop zodat je kan zien hoelang en hoever je je loop hebt gedaan. Runtastic heet dat volgens mij?
Ik hoop vandaag les 17 te kunnen gaan doen. Ligt even aan hoe laat mijn man wakker wordt ( heeft nachtdienst gehad ). Ik hoop het wel, anders kan ik pas morgenmiddag. We zien wel.
Zag dat er eind mei ook een ladies run is in Pijnacker...... zal ik?? Hihi
8 km loop.....pfff klinkt pittig! Maar wel een uitdaging!
Ik wil als ik de 5 km kan eerst eens met mijn telefoon gaan rennen met zo'n app erop zodat je kan zien hoelang en hoever je je loop hebt gedaan. Runtastic heet dat volgens mij?
Ik hoop vandaag les 17 te kunnen gaan doen. Ligt even aan hoe laat mijn man wakker wordt ( heeft nachtdienst gehad ). Ik hoop het wel, anders kan ik pas morgenmiddag. We zien wel.
Zag dat er eind mei ook een ladies run is in Pijnacker...... zal ik?? Hihi
woensdag 18 maart 2015 om 13:03
woensdag 18 maart 2015 om 15:48
Rennen wordt toch morgen, manlief slaapt nog steeds.
Moest wel de oudste dochter ophalen op de fiets bij een vriendinnetje, dus wel 30 minuten rap tempo gefietst.
Dus morgen en zaterdag rennen. Zondag vieren we de verjaardag van de jongste , dus dan heb ik geen tijd.
Ach, dan maar een tweede rustdag vandaag.
Moest wel de oudste dochter ophalen op de fiets bij een vriendinnetje, dus wel 30 minuten rap tempo gefietst.
Dus morgen en zaterdag rennen. Zondag vieren we de verjaardag van de jongste , dus dan heb ik geen tijd.
Ach, dan maar een tweede rustdag vandaag.
woensdag 18 maart 2015 om 22:46
HillyBilly ja het ging beter dan verwacht. Blij dat ik die les gewoon heb gedaan. Ik loop nu ook met mijn telefoon en ik heb Runkeeper, die houdt ook je afstand, snelheid en route bij. Je kunt ook doelen stellen. Maar er zijn superveel apps volgens mij hoor. Gefeliciteerd alvast met je dochtertje!
Bagheera wat vervelend van je heup. Dan kun je het maar beter rustig aan doen en niet foeceren. Evy zegt 'Slowly does it!'
Bagheera wat vervelend van je heup. Dan kun je het maar beter rustig aan doen en niet foeceren. Evy zegt 'Slowly does it!'
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
woensdag 18 maart 2015 om 23:45
Wauw dames wat zijn jullie allemaal fanatiek en goed bezig!
Ben vandaag begonnen op t aller laagste niveau.. Slechte spieren dus wilde niet te hard van stapel lopen.. Ken mezelf.
2,2 km in 15;43 .. Gemiddelde van 7, nogwat. Leuke cijfers maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dit goed is of helemaal verschrikkelijk ?
Ben vandaag begonnen op t aller laagste niveau.. Slechte spieren dus wilde niet te hard van stapel lopen.. Ken mezelf.
2,2 km in 15;43 .. Gemiddelde van 7, nogwat. Leuke cijfers maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dit goed is of helemaal verschrikkelijk ?
The quiest people have the loudest minds
donderdag 19 maart 2015 om 07:50
Hi Nvschelt, ik zou je voor een eerste keer echt niet focussen op snelheid. Eerst maar eens lekker je eigen loop aanmeten en conditie opbouwen. Volgens mij doe je het al zeer goed hoor! Die snelheid komt wel!
Gister een loopje gedaan van 6,5km. Ging lekker, maar heb er wel een blaar aan overgehouden..
Wel een mooie tijd van 34 min. Vanavond maar weer een fitness avondje en dan 1,5 dag rust! Hopelijk kan ik zaterdag weer aan de loop!
Gister een loopje gedaan van 6,5km. Ging lekker, maar heb er wel een blaar aan overgehouden..
donderdag 19 maart 2015 om 09:32
Ik ga vanmiddag weer! Breng mijn zoontje naar de peuterspeelzaal, in mijn hardloopkleding, zodat ik thuis meteen kan gaan.
Ben benieuwd of ik merk dat het al wat makkelijker gaat!
Wat ik nog moeilijk vind is om tijdens het rennen mijn hoofd leeg te maken. Ik probeer het wel, maar een stemmetje blijft toch bezig met ' hoelang zal ik nog moeten? Vast bij die tweede lantaarnpaal mag ik lopen etc etc'. Herkenbaar?
Ben benieuwd of ik merk dat het al wat makkelijker gaat!
Wat ik nog moeilijk vind is om tijdens het rennen mijn hoofd leeg te maken. Ik probeer het wel, maar een stemmetje blijft toch bezig met ' hoelang zal ik nog moeten? Vast bij die tweede lantaarnpaal mag ik lopen etc etc'. Herkenbaar?
donderdag 19 maart 2015 om 09:36
@dreetje, zie je wel dat het ging?! De aanhouder wint 
@ nvschelt, super dat je bent begonnen! Heb je Evy gedaan? Of gewoon een eigen interval les?
@ grrrlstar balen van he blaar! Moeten er soms wat voor over hebben he?! Hihi. Wel super 6,5 km! Top!
Succes bij de fitness vanavond!
Ik zag eind mei nog een ladies run in Pijnacker..... wie weet pak ik die als eerste run
@ nvschelt, super dat je bent begonnen! Heb je Evy gedaan? Of gewoon een eigen interval les?
@ grrrlstar balen van he blaar! Moeten er soms wat voor over hebben he?! Hihi. Wel super 6,5 km! Top!
Ik zag eind mei nog een ladies run in Pijnacker..... wie weet pak ik die als eerste run
donderdag 19 maart 2015 om 15:37
quote:hillybilly79 schreef op 19 maart 2015 @ 09:36:
Ik zag eind mei nog een ladies run in Pijnacker..... wie weet pak ik die als eerste run Mijn stiefmoeder loopt al jaren hard.. Zij heeft een mooi schema voor me gemaakt
Met runkeeper alles bijgehouden !
Ik zag eind mei nog een ladies run in Pijnacker..... wie weet pak ik die als eerste run Mijn stiefmoeder loopt al jaren hard.. Zij heeft een mooi schema voor me gemaakt
The quiest people have the loudest minds
vrijdag 20 maart 2015 om 10:10
Wat is voor jullie de motivatie geweest om te starten met lopen?
Ik wilde zelf graag mijn conditie weer opbouwen na mijn heup plus mudmasters als stok achter de deur.
Daarbij ben ik voor het eerst in mijn leven een beetje te zwaar. Het gaat om net aan 3kilo maar het voelt niet lekker aan mijn lijf
vooral als ik zit ziet mijn buikje er niet uit zoals ik gewend ben.
Ik wilde zelf graag mijn conditie weer opbouwen na mijn heup plus mudmasters als stok achter de deur.
Daarbij ben ik voor het eerst in mijn leven een beetje te zwaar. Het gaat om net aan 3kilo maar het voelt niet lekker aan mijn lijf
vooral als ik zit ziet mijn buikje er niet uit zoals ik gewend ben.
vrijdag 20 maart 2015 om 12:26
vrijdag 20 maart 2015 om 17:03
@bagheera; de voornaamste reden voor mij was meer energie te krijgen, fitter worden. Ik voelde me niet lekker bij steeds vaker lui op de bank ploffen en bekaf te zijn van het niets doen (naja zoiets dan). Maar ik wilde er ook wel graag een paar kilo af omdat ik tegen t randje aan zat qua gewicht. Ben nu ongeveer 8 kilo lichter (op mijn ideale gewicht) en een heel stuk fitter en energierijker!