JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Emms, je had dus goed gegokt! Proficiat hoor!

Trouwens, als ik al die berichten nu lees over jongen of meisje ga ik toch proberen of ik niet stiekem zelf iets op de echo zie volgende week dat duidt op een jongen of meisje!
Emms, fijn dat alles er goed uitziet! En leuk dat je een meisje krijgt. Gefeliciteerd.
Lucia; denk dat ik het weekend ook maar naar de Prenatal ga zo'n kussen halen. Bedankt voor de aanbieding tip!

Voyager; hoe was het bij de dokter...??

Emms; SUPER dat alles goed is met de baby! En ook een meisjes gezinnetje. Lekker tutten samen en paps die trots kan zijn op z'n meiden. Bedankt voor de tip. Kan het altijd proberen! Het is zo'n rot gevoel.

Kittycat; ga stiekum ook kijken of ik kan zien wat het wordt ;) hahaha ben benieuwd of we er wijs uit kunnen worden...
Meiden, even snel.. ik moet eten koken. Maar ik heb een verwijzing gekregen voor de fysio, inderdaad zoals we al dachten. Zij dacht trouwens meteen aan bekkeninstabiliteit. Maar dat wil ik ABSOLUUT nog niet weten eigenlijk, ik wacht eerst maar eens af wat de fysio zegt.

Ik lees straks of morgen bij en zal ik op jullie reageren!

Voyager; kan me voorstellen dat je het nog ff niet wil horen. Wederom je kop in het zand. Maar gelukkig niet meer zo ver als eerst ;). Je bent iig naar de dokter geweest en hopelijk kan je erger voorkomen door fysio!! xxx
Dag meiden,

Ik heb ook nog niet (helemaal) bijgelezen en hoop later vandaag, of anders morgen met wat reacties en wat meer info te komen hoor. Maar wilde toch nu vast meteen even laten weten hoe het bij de vk was...

Alles goed gelukkig, was heel snel weer buiten. Bloeddruk 110/55. Altijd een vrij lage onderdruk, maar gelukkig heb ik daar nauwelijks last van.

Mijn baarmoeder was al heel groot, komt al bij mijn navel en lijkt op een buik van 20 weken zei de vk (ben nu 16w/2d) Dus misschien is dat de voorbode dat het weer een groot kind gaat worden... De hartslag was érg krachtig, en dat zou op een jongen kunnen duiden zei ze.

Spannend hoor, maandag weten we dat als het goed is!!

Nou, ik hoop tot straks!

Groetjes Esther
Ben weer bijgelezen, wat schrijven jullie veel zeg! Kan het met moeite bijhouden. Moet gewoon elke dag bijlezen, als ik het een paar dagen oversla (zoals nu) dan is het gewoon bijna niet meer te doen.

Dacht meer tijd te krijgen nu beide meiden op school zitten, maar dat valt nog even tegen. Moet er nog een beetje inkomen denk ik.

Het werken op maandag en donderdag is er natuurlijk bijgekomen, op woensdag en vrijdagochtend sport ik altijd. Dan blijft eigenlijk alleen de dinsdag over en dan ben ik overblijfmama en dat is mij zo tegen gevallen afgelopen dinsdag, ik had daarna zo'n last van mijn onderrug. Als ik ging zitten kon ik bijna niet meer overeind komen. Dus de hele middag verder ook weer niets gedaan. En 's morgens wat dingen in huis die ontzettend nodig waren. 's Avonds ben ik toch nog vaak te moe en vind ik het fijner om op de bank te hangen dan achter de computer te zitten. Maar goed, moet gewoon weer een beetje structuur krijgen in mijn leven, dan gaat het meestal weer beter...

Ik heb dus helaas ook (weer) last van bekkenpijn. Bij mijn vorige zwangerschappen bij de fysio gelopen en ik hoop dat ik nog genoeg weet om nu erger te voorkomen.

Voyager, goed dat je doorverwezen bent hoor! Ik hoop voor je dat het snel wat beter gaat. En dat je ook geen nare complicaties gaat krijgen. Ik zal ook voor je duimen!

Mijn gewicht, dat is echt niet leuk meer. Ben al bijna 8 kilo aangekomen. Erg hè?? En ik had nog zo de hoop dat ik deze keer niet de 30 kilo zou halen, nou, het ziet er helaas weer naaruit dat ik dat wel ga halen. Gelukkig heb ik nooit problemen gehad om het er weer vanaf te krijgen, dus deze keer hoop ik ook niet!

Belletje, leuk, een jongen!! Een echt jongensgezin, daar ga je vast nog ontzettend veel plezier aan beleven!

Ik ga denk ik ook zo'n bv kussen halen, zeker als ze nu in de aanbieding zijn. Heb er nooit één gehad, vond ze te duur. Maar heb er al zoveel goede dingen over gehoord en aangezien ik ook problemen heb met slapen, zou het daarvoor al een uitkomst zijn...

Kitty, dat er van de 4 vrouwen maar 1 overgebleven is die nog borstvoeding geeft zegt wel genoeg over hoe moeilijk het kan zijn inderdaad. Goed dat je je, ondanks dat het daar in Ierland zo lastig is, zo goed voor probeert te bereiden!

Helena, ik heb inderdaad (met mijn lage bloeddruk) wel af en toe een beetje last van duizelingen en zwart voor de ogen bij het opstaan, maar lang niet altijd gelukkig. En als het daar bij blijft vind ik het prima, beter een te lage bloeddruk dan een te hoge inderdaad...

Ik ben trouwens nog nauwelijks bezig met het regelen van dingen. Ben natuurlijk ook het minst ver in de zwangerschap, dus ik heb nog iets langer dan jullie. Er hoeft ook niet zo heel veel geregeld gelukkig, heb laatst al een boel spullen van een forumvriendin (van de augustus 2003 moeders) overgenomen. Ik had alles helaas alweer verkocht. En een babykamer hebben we niet meer over, onze kleine komt gewoon bij ons op de kamer, dat scheelt ook wel natuurlijk...

Nou, ik heb ongemerkt volgens mij alweer een vreselijk lang bericht getypt...

Zal proberen elke dag bij te lezen, dat zou beter zijn hè?

Groeten Esther
Wat leuk om te lezen dat meer mensen nu weten wat het geslacht gaat worden! En eindelijk een ventje erbij. Belletje: Een lichtblauwe wolk is vast ook leuk hoor! Maar wel even wennen als je erg hoopt op een meisje. Mijn vent is ook nog steeds aan het verwerken dat hij geen zoon zal krijgen (tenminste, daar gaan we maar vanuit...3 kids ligt niet in de planning

Hipsters dus. Aha. En BH's bij Hunkemuller. Zaterdag winkelen!

Mijn onderdruk ligt steeds tussen de 50 en 60. En ik ben heel lang, misschien dat dat ook sneller maakt dat ik duizelig ben? Dat het langer duurt voordat het bloed weer in mijn hoofd zit met opstaan. Of klinkt dat heel dom?

Voyager; erg vervelend de bekkenproblemen. Maar had je verwacht dat de huisarts iets anders zou zeggen dan?

Fijn Esther dat het bij de vlos goed was. En inderdaad al een grote baarmoeder! O jee....

Ik moet nog iets voorbereiden voor mijn werk. Getver. Ga ik maar snel doen. Onze dochter heeft wat kuren met slapen, dus het is elke nacht weer afwachten of we voldoende slaap krijgen. Ze heeft 's nachts steeds kletsbuien (staat uitgebreid in bed heel hard te kletsen) wat overgaat in huilen. Het kletsen klinkt wel erg grappig (want we verstaan maar een paar woorden), maar dat huilen is ff minder. Op tijd naar bed maar!
Emms, gefeliciteerd met je aanstaande dochter! Fijne vakantie, hopelijk heb je mooi weer.

Chili en Kitty, ik ga ook spieken hoor (al hoop ik nog steeds mijn vriend over te kunnen halen...)

Voyager, he verdorie, al was het wel een beetje te verwachten natuurlijk naar aanleiding van je klachten. Maar een fysio kan vast een hoop schade beperken en voorkomen!

Esther, fijn dat alles goed was. Nog een paar weken, dan weet jij toch ook of de verloskundige gelijk heeft vwb een jongetje?

Marianne, het lijnzaad werkt wel aardig! 't Is niet helemaal zoals het was, maar ik eet dan ook niet zoveel volkoren.

Hunkemöller zet ik op m'n lijstje!

Ik denk dat ik vandaag iets gevoeld heb. Verspreid over een minuut of 20 voelde ik af en toe op dezelfde plek blubjes. Helaas zat ik in de trein, dat hobbelt nogal en maakt het wat lastig om even goed er op te letten
hai meiden! wat is het druk hier!

ik ben al 2 dagen ziek thuis wegens knallende hoofdpijn en ik mag helaas niets anders slikken dan paracetamol. en dat helpt dus niet voldoende... de buurvrouw heeft me net een massage gegeven en dat lijkt wel een beetje te helpen.

tjee ik voel me erg luxe met straks een jongen en een meisje. het is ook wel erg leuk om van beiden wat te hebben, maar twee jongens lijkt me ook geweldig. en een meisje is dus ook even wennen. volgens mij zodra je het weet is het even wennen omdat er 50% van wat je ook in je hoofd had afvalt en dat is altijd jammer.

nou ik ben blij dat het goed gaat met iedereen. voyager, jij veel succes morgen, ik hoop dat ze je goed kunnen helpen. ik herken het wel hoor, ik heb ook knakjes boven aan mijn billen en dat is behoorlijk pijnlijk. maar het trekt vrijwel altijd snel weg, dus ik doe er niets mee.
meiden ik wens jullie veel succes met het spieken. als je echter aangeeft dat je het geslacht niet wil weten ze daar ook niet gaan kijken.

bij mijn eerste zwangerschap wilden wij het niet weten en toen hebben 2 vriendinnen die verstand hadden van echo's zich over de mijne gebogen en zeiden beiden dat het een meisje zou worden. en het werd een jongen.

afgelopen zaterdag zette de echoscopiste het appraat zo tussen de benen en vroeg of wij konden zien wat het werd. wij zeiden allebei een jongetje en toen pas zei zij nee een meisje.

dus als je denkt dat je weet: ik zou het kamertje er niet op aan passen
Voyager, ik hoop ook dat je door de fysio een hoop ellende bespaard blijft.

Esther (is ook mijn echte naam trouwens..), jij bent dus ook al 8 kilo aangekomen. Ik was dat ook na 17 weken al, maar dat dat op totaal 30 kilo kan uitkomen wist ik niet. Pfff, staat me nog wat te wachten. En dan te bedenken dat m'n gewicht voor de zwangerschap nog geen 60 kilo was!

Sam, wist inderdaad niet dat het zo moeilijk was om het geslacht te zien. Ik weet van een ander meisje dat zij een echo had toen ze ergens in de 30 weken zwanger was. Het kindje lag daar met z'n benen open op de foto en daarop was wel duidelijk te zien dat het een jongetje werd. Maar ja, dat zal ook wel komen doordat zij al zover was in haar zwangerschap. Nou ja, dan blijft het nog maar een poosje een verrassing.
Emms gefeliciteerd! Weer een meidje erbij, haha dat wordt nog wat met al die meiden hier!

Sam wat vervelend dat je ziek thuis bent, en inderdaad: paracetamol is dan niet echt een goeie nee.. Sterkte!

Oh Wen, dat is leuk! Dat je je baby hebt gevoeld bedoel ik. Fijn gevoel wel he, enne...20 minuten een bubbeltje in je buik op precies dezelfde plek... hoef je niet echt over te twijfelen hoor..

Ah helena, jij ook zo'n nachtbrakertje.. Hier is het ook bijna elke nacht raak. Vannacht gelukkig niet!

Esther wat naar dat jij ook bekkenpijn hebt. Ik hoop dat het niet te erg wordt! Enne...elke dag bijlezen is met ons tempo misschien wel handig ja!

Marianne veel succes vandaag!

Nou hier gaat het wel. Ik had natuurlijk allang verwacht wat die dokter zou zeggen, maar ik had toch liever gehad dat ze zou zeggen: "ach mevrouwtje het stelt niets voor, hier heeft u een zalfje, dat gaat het vanzelf weer over.. binnen vijf minuten.."

Maarja. Verder gaat het met mijn vriend niet zo lekker hij, heeft allemaal vage klachten en heeft een bloedonderzoek gehad, maandag de uitslag.

Wij gaan trouwens zo op kraamvisite bij een vriendin die net een zoontje heeft gekregen, leuk!!!
Pffff heb ff een breek nodig op mijn werk... heb ongelooflijke rotstoelen hier dus dat wordt nog wat straks... Ik zit nu al niet lekker meer!

Esther; doe wel rustig aan he, je bent immers zwanger ;). Hopelijk heb je het snel weer regelmaat. Dan voel je je waarschijnlijk ook rustiger. Is ook wel even wennen natuurlijk om weer aan het werk te zijn!

Grappig trouwens Kitty; mijn echte naam is ook Esther! Enne, juist doordat je zo slank/tenger was, kom je volgens mij meer aan.

Helena; succes met je nachtbraaktertje. Zal zeker geen pretje zijn! Hopelijk heb je je werk nog afgekregen.

Wen; wat gaaf! Jij ook al bubbeltjes in je buik. Zal je vast geruststellen nu. Kan je al meer relaxen??

Sam; hoofdpijn is niet prettig. Hopelijk blijft het niet aanhouden. Hmmm spieken wordt dus lastig. Dan moet ik nog ff geduld hebben...

Voyager; veel plezier op kraamvisite. En doe het rustig aan saampjes! Hopelijk zullen de bloedonderzoeken niets raars uitwijzen.

Ik ga morgen kijken voor een babykamer en wandelwagen. Leuk!
Jemig, drie Esthers hier...wat toevallig zeg! Succes morgen Chili, dat is inderdaad erg leuk! Wij gaan pas dingen inslaan als we de 20 weken echo hebben gehad. Maar dat is volgende week al!
Inderdaad grappig dat jullie ook Esther heten, Chili en Kittycat!!

En wat jij zegt Chili, over het slank/tenger zijn en dan juist veel aankomen, daar zit wel wat in ja denk ik. Ik ben vrij lang (1.74) en woog voor de zwangerschap 62 kilo, dat woog ik trouwens ook voor mijn eerste kind (zo'n 6 jaar geleden dus) Nu dus alweer bijna 70...

En Kittycat, ik weet natuurlijk niet of het bij iedereen zo is dat ze uiteindelijk zoveel aankomen als je in het begin zoveel aankomt. Bij mij was dat dus 2 keer wel zo. Dat ik uiteindelijk echt meer dan 90 kilo woog.

Het grappige is dat ik toen ook op een forum schreef en heel snel na mijn eerste alweer zwanger was van de tweede. Toen ik 6 maanden zwanger was van de tweede zagen wij (van het forum dus) elkaar voor het eerst en toen was ik dus behoorlijk dik. En toen ze mij later zagen stonden ze helemaal versteld van hoeveel ik afgevallen was. :-)

Wen, ik vergeet jou steeds te bedanken voor je mail! Ik ga eens kijken of ik wat hier in de buurt kan vinden met jouw info...

En super dat je je baby gevoeld hebt!

Voyager, vervelend dat het met je vriend nu ook niet zo lekker gaat. Hopelijk valt het allemaal mee met hem!

Trouwens, mijn bekkenpijn is niet zo erg hoor, ik heb er vooral last van als ik teveel doe, wat helaas wel bijna dagelijks is. Maar goed, als ik een nacht geslapen heb, is het de volgende ochtend weer grotendeels over...

Sam, balen van die hoofdpijn!! Hopelijk kom je dit weekend een beetje aan je rust en knap je daar goed van op!

Ik ga weer eens lekker vroeg naar bed. Mijn man is weer op pad en ik mag morgen uitslapen (logisch hè?) Maar goed, daardoor kom ik wel goed aan mijn slaap en ik merk dat ik daardoor veel beter functioneer.

Dus welterusten!

Groeten Esther
Pfff, ik heb de hele dag rondgesjouwd, dus ik hou het kort.

Voyager, hopelijk niets ernstigs met je vriend?

Ik ben ook slank, maar ik ben dus nog maar iets van 1,5 tot 2 kilo aangekomen. Wat een verschillen zeg!

En nu... slapen?
Even een berichtje van mij. Alles okee bij de vk. Nou ja, behalve dan, dat ik alweer 4 kilo ben aangekomen . Zit ook vast wel een vakantie kilootje bij (of 2) Hoop ik dan maar, hahaha. Bloeddruk 110/60, dus ook okee. Hartje gehoord, dus dat was wel heel fijn.

Nou op naar de echo. Spannend.

Groetjes Marianne
Ja, er komen heel wat echo's aan deze week! Spannend!
Ben dr weer! We hebben een hééééééééérlijke week gehad! Azuur blauwe zee, mooie baaien dat werk. Fijn! Morgen weer aan het werk: AAAAAAHRG

Ben niet echt bijgelezen hier, wel wat goede 20wk echo's zag ik. Laten we dat voortzetten!

Hier dus alles goed, de baby schopt en schopt en vriend kan het af en toe al voelen. Heel gezellig en steeds frequenter. Verder hield ik op vakantie veel vocht vast (enkels? wat zijn dat?!) maar dat is na 'één nachtje slapen weer verdwenen gelukkig!

Tot zover even, ik ga taart bakken (chocolade fudge taart met vanille icing). zo'n gruwelijk lekker grote, hehehe.
AAAAAH Lily; dat klinkt heerlijk! Nu wil ik ook zoiets. En bedankt....
Hey Lily, leuk dat je er weer bent! En ons gelijk lekker jaloers maken met zon, zee, strand en taart
Haha Wen, vergeet de enkels niet Wen Die deden mee in de feestvreugde!

Die taart was/is gruwelijk. Chocolade gevuld met aardbeienjam en vanille icing. Een díkke laag! Morgen gaat ie mee naar het werk, anders is het té slecht!

Hier mijn eerste échte zwangerschapsding wbt eten.

Ik:Oh ik MOET een gekookt eitje eten!

Vriend: Neem taart,m daar zitten ook 3 eieren in!

Ik: *kijkt moeilijk*

Vriend: Of chippies!

Ik: *kijkt moeilijk* IK MOET EEN EI!

Vriend: Nou ja, koken dan maar!

Ik: *in tranen, totaal radeloos* maar je weet toch dat ik nog nooit een ei heb gekookt! Hoe lang moet dat?

Vriend: Je wil dat ik het doe hé?

Ik: *snotter* jahahaha zo'n niet héél hard eitje!

Vriend: Ik ga het nu doen.

Ik:

Hij was héérlijk! HOERA!
Ik was ook jaloers op je enkels! Die wil ik ook!

Dat eitje daarentegen... bleegh...

Maar wel hét bewijs dat je zwanger bent natuurlijk!
Esther vandaag is je pretecho, spannend!!!

Marianne, fijn dat alles goed was!

Lily, welkom terug! Balen dat je vandaag weer aan het werk moet, het duurt dan ook zo lang voor je weer in het juiste ritme zit. (weet ik nog van toen ik werkte..)

haha, jij met je ei!

Hier alles wel in orde. Nu mijn vriend vakantie heeft delen we natuurlijk de zorg voor mijn dochter en dat scheelt erg in de pijn. Ik maak wel een afspraak bij de fysio hoor.

Met hem gaat het alweer iets beter, het lijkt op een nasty virusje wat hij had. Maar vandaag de uitslag van het bloedonderzoek even afwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven