JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lily; SUPER alles is goed en een meisje! Leuk leuk leuk. Zit je nu ff op een roze wolk?? Vast wel! Geniet er van meid.

Voyager; nog even en we weten ook wat het bij jou gaat worden! Spannend!

Wen; heb ook mijn normale kleding opgeruimd of uitgeleend ;). Had laatst nog een broek aan maar dat zag er aan het eind van de dag echt niet meer uit! Had zo'n spijt dat ik em nog had aangedaan!

Marlee; alvast veel succes en plezier gewenst voor maandag!
Jee, Lily, heerlijk dat alles goed was!

Marianne en Nikiet, ook hartstikke fijn zeg! Marianne, die extra echo zou ik ook gewoon zien als iets leuks! Er zijn totaal geen aanwijzingen dat er iets mis zou kunnen zijn toch? Nikiet, wat fijn dat je man ook zo trots was! Hoe gaat het nu tussen jullie?

En dus twee jongens en een meid erbij!

Ben heel benieuwd naar Helena, Voyager en Kitty!

Ik ben trouwens nog niet aan de positiekleren! Heb nog 3 gewone broeken die passen, maar twee daarvan heb ik speciaal in een maat groter gekocht zodat ik ze nog wat langer aan kan. Dit weekend maar eens shoppen voor positiekleren, want het gaat echt niet lang meer duren voordat ook deze niet meer kunnen. Heb inmiddels 2 broeken gescoord, maar da's natuurlijk niet genoeg. Gewone shirtjes passen sowieso nog wel, bloesjes allang niet meer ivm de aardige vergrote voorgevel

Kom straks weer even spieken!
Ten eerste, Nikiet en Marianne proficiat met jullie gezonde jongens! Leuk dat er toch langzaamaan meer jongens bijkomen. Lily een meisje, ook geweldig en fijn dat ook bij jou alles goed is.

Helena en Voyager, hoop dat ook bij jullie alles goed is. Misschien dat Voyager het jongensaantal kan uitbreiden??

Nou, bij mij is ook alles goed gelukkig. Ik weet het geslacht dus niet maar heb nog steeds een vermoeden dat ik toch een jongetje in m'n buik heb. Het kindje blijkt gezond zover. Het heeft een gemiddelde lengte, maar ook...... een bovengemiddeld gewicht! Het ligt 9 dagen voor op het gewicht van de gemiddelde baby bij 20 weken! Dat verklaart m'n gewichtstoename misschien wel een beetje! Verder was het erg beweeglijk. Toen ik aan de echoscopist (heel aardige, oudere man) vroeg of hij zag wat het geslacht is verscheen er een glimlach op z'n gezicht en hij zei alleen maar: 'Ik weet wat ik denk'!!?? En 'we zitten er niet vaak naast'! M'n placenta blijkt aan de voorkant te liggen en niet in de weg. De gyneacoloog was ook erg tevreden met het plaatje en ook ik heb m'n 'onderhoudsbeurt' weer doorstaan. Alles goed. Ik was vantevoren niet erg zenuwachtig (manlief wel!) maar achteraf toch erg opgelucht en blij.
Lily, jaaaaaaa een meid! Wat leuk. Gefeliciteerd met je goede echo. Fijn man!

Kitty, jij ook van harte gefeliciteerd met je goede echo! Je hebt dus je placenta aan de voorkant, maar gelukkig niet voor de uitgang! Pfiew!

Fijn meiden , nu Helena nog!
Haha, en ik dus....

Bij ons was ook alles goed. Groei was met alles gewoon lekker gemiddeld en dat horen we (na mijn steeds op echo's veel te kleine dochter) natuurlijk erg graag! Alles zat erop en eraan en ze lag lekker te bewegen.

ZE ja!!!!! Hahahahahahaha weer een meisje erbij!

Twee dochters, wat een rijkdom!!!
Oja mijn bloeddruk was ook keurig, 110/80!
jippie, weer 2 keer goed nieuws!! Hartstikke fijn zeg!

Wat fijn ook dat je bloeddruk goed is, Voyager!

Jouw baby dus een lekkere stevigerd Kitty, kunnen ze dat zo goed meten dan tijdens een echo? Lengte kan ik me iets bij voorstellen, maar gewicht meten via een echo? Bijzonder!

Hopelijk Helena ook goed nieuws!
Proficiat Voyager! Echt fantastisch dat na je vorige gecompliceerde zwangerschap nu alles goed blijkt te zijn. Jullie moeten zo opgelucht zijn. Leuk dat je er ook weer een meid bij krijgt.

Lucia, onze baby schijnt momenteel 375 gram te wegen. Kunnen ze dus toch wel meten blijkbaar. Wij waren trouwens allebei verbaasd over hoeveel ze kunnen zien en meten op zo'n echo. De man die de echo maakte nam ook z'n tijd en legde alles goed uit wat het tot een erg indrukkende ervaring maakte.

O ja, de gyneacoloog besprak trouwens ook nog de resultaten van de bloedtesten van de vorige keer. Wist bijv niet dat ze standaard op HIV testen. Gelukkig geen aids Ik was zelf erg benieuwd naar de toxoplasmosis test aangezien wij drie katten hebben waar ik erg gek op ben. Gelukkig bleek ik geen toxoplasmosis te hebben en ik heb het ook nog nooit gehad, wat wel betekent dat ik nog steeds voorzichtig moet zijn want ik ben er dus niet immuun voor. Toch wel handig om te weten.
Hier nog iemand die veel te lang niet van haar heeft laten horen...

excuses !

Ik ben blij om te lezen dat het zo goed met iedereen gaat.

Spannende tijden met al die echo's, geloof dat de meiden nog in de meerderheid zijn op het moment.

dat zijn ze hier sowieso maar jullie snappen wel wat ik bedoel gok ik

Hier alles goed, 1 september heb ik mijn 20 weken echo.

schiet al op.

Ik ga weer even opschieten, er moet nog een radio programma af voor vanavond en ik zit vanalles te doen behalve wat ik moet doen....

Prettig weekend alvast!
Weer een meid erbij!! Gefeliciteerd Voyager..

En Kitty, jij ook natuurlijk gefeleiciteerd met je goedgekeurde 20-weken!! En aan de zware kant, wist ook niet dat ze dat konden meten, goed zeg!

Fijn om te horen dat alles met iedereen zo goed gaat!
Joehoe, wat fijn dat het vandaag en gisteren bij iedereen goed was! En twee meisjes erbij, die zijn nog steeds in de meerderheid.

En Voyager, super dat je bloeddruk meewerkt aan de juichstemming.

(wat ben ik blij dat mijn echo om half 9 gepland staat!)

Vanochtend overigens een ledikantje en commode tweedehands gekocht. Dus de kinderkamer is al bijna klaar (dat wil zeggen, als die kamer uitgeruimd is, alle onderdelen van de meubels naar boven zijn getild en weer in elkaar gezet...)
Jaaaaaaaaaaaaaaa nog een meisje. Fijn dat alles goed is Voyager! Hoop dat je de stress nu weer even kwijt bent!

Kittycat; ook alles goed, super zeg! Gaat goed hier. Heb je nog kunnen spieken??

Lucia; hier ook al een cup maat groter qua borsten. Dat wordt nog wat straks. Heb al in de 8e week nieuwe bh's moeten aanschaffen.

Hip; succes met je werk! Nog ff en doorbijten, dan lekker weekend (hoop ik?!).

Wen; wat leuk, ook al je kamertje gekocht. Wij ook vorige week. Had ook naar tweedehands spulletjes gekeken maar ik kon niks vinden...
Chili, heb er wel op gelet. Hij sloeg het gedeelte tussen de benen niet over maar het ging vrij snel en ik kan echt niet zeggen dat ik kon zien of het een jongen of meisje is. Toch maar afwachten dus.

Misschien dat het op de volgende echo (kleine echo op 21 oktober bij gyneacoloog) wel beter te zien is....

Ga er snel vandoor. Ouders en zus staan morgen op de stoep dus ik moet aan de poets.

Prettig weekend allemaal.
Voyager, wat leuk een meisje! En wat veel meisje hier tot zover! Hadden we al die stress voor niets want;

Jééétje wat een stress had ik zeg! Ik heb nu helemaal hoofdpijn, hahaha té erg. Ik was zó bang dat er iets ergs mis zou zijn! De gyn liep alles goed na en zei ook direct wat het was en dat het goed was.

Ze had het ook over wat we dachten dat het zou worden dus ik heel stellig 'een jongen!' en vriend ook. Dus zij kijken en ze zei 'dit is het geslacht' ik roepen Duidelijk een jongen! (weet ik veel waar ik naar moet kijken!) nou zegt ze duidelijk een meisje!

Aaaaaah! Ik kon alleen maar dom lachen (en dan zie je de baby dus bouncen in het vruchtwater, heel cute). En ik zit al de hele dag flabbergasted te zijn. Ik heb gelijk een roze romper gekocht, hahaha.
Wow, wat veel goede berichten hier vandaag zeg!!!

Ik maak mij er even makkelijk vanaf, mijn excuus, maar allemaal gefeliciteerd met de goede echo! Nog wel een beetje veel meisjes in verhouding tot de jongens hè?? Maar dat komt vast nog wel goed...

Wat een zenuwen bij sommigen zeg, ik moet nog bijna 3 weken wachten en ben benieuwd of ik dan ook zo zenuwachtig ben! Bij onze eerste twee meiden deden ze nog niet aan 20 weken echo's. Had toen wel bij allebei een pretecho rond die tijd maar ben nooit zo zenuwachtig geweest, maar nu het echt om de gezondheid van je kind gaat is het toch wel anders denk ik...

Over positiekleding, ik pas mijn broeken dus echt niet meer, ik heb nog wel een rok die ik stug blijf dragen (met de knoop en rits open, hij blijft gelukkig goed op mijn heupen hangen) en dan een wat langer shirt eroverheen, zodat je niet ziet dat het open staat. Maar ik moet zeggen dat de zwangerschapsbroeken nu toch het lekkerst zitten.

Oh meiden, ik moet stoppen. De meiden mochten nog een film afzien en die is nu afgelopen dacht dat ie nog langer duurde eigenlijk. Ze zijn zo moe dus ik ga ze nu naar bed brengen!

Spreek jullie later wel weer...

Groetjes Esther
Wat fijn al die goede berichten, goede echo's en mooie jongentjes of meisjes! Gelukkig maar!

De tabel kleurt al mooi roze en blauw! Ik wou eigenlijk even uitgebreid bijschrijven maar ik zit helaas met een hysterische dochter die er niet over piekert om rustig te gaan liggen en te gaan slapen. Tot later dus!
hallo!!!

Wat een goed nieuws allemaal! Gefeliciteerd met alle goede echo's. Het verbaasd me eigenlijk dat zoveel mensen al willen weten wat het wordt! Ik dacht eigenlijk dat de meesten het wel als verrassing zouden willen houden. Maar wel erg leuk om te lezen allemaal. Ben ook benieuwd of het allemaal straks ook echt blijkt te kloppen .

Wij hadden pas om 16:00 de echo, maar gelukkig was ik niet zo nerveus. Wel hoopvol natuurlijk dat alles goed was, maar ik heb prima kunnen werken en eten gelukkig.

En alles was gelukkig goed voor zover ze konden zien. Ze lag er alleen heel raar bij, dus het was voor de echoscopiste moeilijk alles goed in beeld te brengen. Maar dat is wel gelukt. Voor ons dus ook moeilijk om goed te zien wat wat was. Maar opnieuw een geweldige ervaring! Hele leuke foto's meegekregen van 5 teentjes enzo. En nog steeds een meisje; je kon heel goed de schaamlipjes zien. Grappig.

Nu kunnen we echt lekker op vakantie! Volgende week nog 1 dag werken en dan gaan we donderdagavond weg. Heerlijk! En het schijnt mooi weer te worden in zuid-Frankrijk. Joepieeeeee!!!
Helena, wat fijn dat de echo goed was en voor jullie de bevesiging dat het idd een meisje is! Toch echt weer een opluchting als alles goed is!

Ik zat te tellen maar 7 meisje tegen 3 jongen, jeetje!

Wij gaan de hele dag en avond oppassen op een baby van 3 mnd, even oefenen!

x
Helena; ook al een goede echo. Fijn zeg! Nog weer eens een bevestiging voor je. Kan me voorstellen dat je nu he-le-maal kunt gaan genieten. Ben blij voor je. En ook nog een vakantie in het vooruitzicht, heerlijk. Ben jaloers ;)

Kittycat; denk ook dat het erg lastig is om te zien. Ze hebben het soms zelf nog mis dussss toch maar ff geduld hebben tot januari ;). Fijn weekend met je familie, gezellig!

Lily; er zal wel heel veel stress van je afvallen nu. Geniet maar van je weekend. Succes met oppassen!

Esther; ben erg benieuwd of het aantal meisjes/jongetjes nog weer in evenwicht wordt gebracht.

Ga maar eens wat in huis doen, het is hier een grote stof bende. Klopt, ik ben dus ook geen super huisvrouw... En als ik zie wat er nog gedaan moet worden voordat de baby komt ahhh dan mogen we wel opgaan schieten!
Ha die Hip! Leuk om weer even wat van je te horen! 1 september jouw dag dus, ik zal het even in het schema erbij zetten! Spannend joh, en ook al bijna!

Wen, leuk dat je al met de kamer bezig bent. Wij kopen ook gewoon een ledikant en commode tweedehands. Sterker nog, die krijgen we dan van mijn ouders. Een fijn kraamcadeau!

Esther nog drie weken wachten idd, maar jij hebt dan weer net een pretecho gehad. Ik vond het drie weken vantevoren trouwens veel makkelijker dan de laatste dagen wachten. Ik ben sowieso geen ster in de laatste loodjes, dus dit waren echt stressdagen!

Melloo, alles nog goed afgelopen met je hysterische dochter? Ik weet er helaas alles van.

Fijn dat jullie echo zo goed is verlopen, Helena! Echt bijzonder om te zien he, elke weer weer!

Lily suces met oppassen!

En Chili succes met het huishouden, jij houdt er dus ook zo van??

Ik heb al de hele ochtend hoofdpijn/migraine. Komt denk ik van de rust die je nu hebt na die stressvolle dagen. Mijn vriend heeft mijn dochter lekker meegenomen naar het bos, dus ik heb even heerlijk de tijd aan mezelf! Ik voel me gek genoeg ondanks die hoofdpijn heel goed. Een beetje emo, kan erg genieten van mooie muziek vandaag bijvoorbeeld. Fijne dag!
Lily en Kitty: gefeliciteerd. Hartstikke fijn dat alles goed is!!!
Voyager: leuk, een 2e meid. En alles ook goed! En je bloeddruk ook okee. Zal lekker genieten zijn! Gefeliciteerd!
Helena: ook voor jou fijn dat alles goed is! Geeft toch een goed gevoel!
Ik heb toch de nacht na de echo niet zo goed geslapen. In mijn verbeelding had het kindje op de echo hele brede handjes en toen dacht ik steeds: oh jee, dat hebben Down-kinderen ook. Komt natuurlijk ook, omdat ze het hersenvocht niet goed kon meten. Gaf steeds te veel aan. Het mag 9 zijn en 10 is acceptabel en zij meette steeds meer dan 11. Maar goed, dat kwam natuurlijk omdat die kleine niet goed lag en ze daarom niet goed kon meten. Vrijdag gaan ze dat opnieuw meten en dan wou ze ook de handjes en voetjes nog weer goed bekijken. Ene voetje en ene handje kon ze ook niet goed zien, zei ze. Daar heb ik 's nachts dus wel over gepiekerd... Nou valt dat wel weer mee hoor. Overdag ziet het er toch altijd anders uit...

Enfin: heb nu een fijne blaasontsteking en daarvoor een antibioticakuur. Ben er niet echt blij mee, die medicijnen. Maar ja, heb niet echt een keuze. Een nierbekkenontsteking kan wel veel meer kwaad dan deze medicijnen. Op de bijsluiter staat: voor zover bekend is dit een veilig middel in de zwangerschap (tenzij het vlak voor of tijdens de bevalling is). Moet daar maar op af gaan. Ik moet nu nog veeeeeeeeeel vaker plassen dan anders. Kan bijna op de wc gaan wonen... Maar goed, als het hierbij blijft, dan doe ik het ervoor.

Groetjes Marianne

Er stond dat ze een handje en een voetje niet goed kon zijn, maar dat moet zijn goed kon zien. Heb dat even gewijzigd.
He Marianne wat vervelend voor je. Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt, helaas wordt het nog een week wachten voor je. Ellendig. Ik kan nu wel gaan zeggen: ach joh, er is vast niks, maar daar schiet je even niets mee op denk ik. (waarschijlijk IS er ook niks aan de hand, en honderd mensen kunnen dat tegen je zeggen, maar als zoiets in je hoofd zit gaat het er niet zo makkelijk uit.. weet ik uit ervaring..) Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven