JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hip, crosspost, fijn dat alles goed was!!
Hip, fijn dat de echo goed was enne.... weer een meid erbij! Dat geslacht gaat hier echt winnen hoor.

Lucia, ook fijn dat bij jou alles goed was bij de vk. Ben benieuwd naar het geslacht van jullie baby bij de 20 weken echo volgende week.
Zo, schema is bijgewerkt weer! Ik moet eigenlijk rennen, ik heb zo de afspraak bij de gyn en daarna een zorgplanbespreking met de verpleegkundigen daar. Ik kom later terug om uitgebreid op iedereen te reageren.

Ha,

Even kort want op mijn werk: kitty, wat enorm klote *hug*

Voyager, hoe was het?

Ik ben vandaag ook weer naar de gyn geweest, alles was goed. Weer even naar mijn dochter gekeken (tis toch echt een meisje, nu weer bevestigd). Ze was heel cute aan het duimen en lag met haar voet over haar ene knie en lag lekker aan het dobberen. Ook gezien dat de subtiele schopjes met haar voet zijn en de harde schoppen zijn een knietje. Ze ligt (nog steeds?) met haar hoofd naar beneden, haar ruggetje loopt langs de linkerkant en recht zitten haar voeten. Blijf maar zo liggen!

Nu over 6 wk weer een kijken (wát een luxe!)
Hip, leuk een meisje! Gefeliciteerd. Ik hoop voor je dat het gesprek met de kleine helpt, maar ik ben bang van niet. Die van mij slaapt volgens mij ook overdag en 's avonds wordt ie wakker. Dan voel ik hem heel duidelijk. Gelukkig 's nachts nog geen "last" van de schopjes.

Lucia: mooi he? Dat luisteren naar het hartje.
Voyager; succes!

Lily: wat kun je dat mooi zien op de echo he? En idd een luxe dat je over 6 weekjes weer kunt kijken. Ben benieuwd of ze zo blijft liggen.
Hoi hoi, alles was goed bij de gyn. Bloeddruk 135/85. Iets omhoog gegaan, maar niet erg. Ik moest ook bloedprikken voor HB, en ik had ook een verleegkundigzorgplanbespreking. dat stelde geen reet voor hoor, alleen even vragen of ik kraamzorg had geregeld en of ik borstvoeding wilde gaan geven enzo. (ja en ja)

Verder sorry sorry sorry, maar ik moet echt even gaan liggen, Mijn bekken doet me superpijn. (jaja ik heb vrijdag een afspraak bij een fysiotherapeut... )

Tot later!
Hip, gefeliciteerd! En heel fijn dat alles goed was. (de meisjes zijn vér in de meerderheid!)

Lily en Lucia ook al zulke goede berichten. Gaat lekker hier!

Voyager, hoog tijd voor die fysiotherapeut goed dat je een afspraak hebt staan. En goed nieuws over je bloeddruk, ook mooi.
Gefeliciteerd met alle meisjes en goede echo's... Onze mannen hebben straks keus zat ...

Hier alles goed, alleen ontzettend druk.. Voyager, .. hoop dat de fysio helpt bij je..
He meiden, ben er ook weer ;). Ben erg druk geweest dus vandaar.

Voyager; meid wat vervelend zeg... wel heel goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de fysio. En ook goed dat je rust neemt! Had je tijdens je eerste zwangerschap er ook zoveel last van?

Marianne; super fijn zeg dat alles goed was! Was zeker wel even een stress moment. En zo te horen ben je er verder al helemaal klaar voor ;).

Lily; ook weer alles goed. Fijn!! Mijn kindje lag ook nog steeds met het hoofdje naar beneden. Dat ze dat fijn vinden hahaha Jij ook weer een beetje tot rust gekomen?

Kittycat; vervelend zeg die situatie met je moeder. Afstand nemen is dan even het beste voor beiden. Hopelijk komt ze snel tot inzicht! En geloof dat echt wel, zij als moeder zou toch moeten weten hoe dit voor jou moet voelen?!

Lucia; ook al alles goed. Gaat nog steeds goed hier zo! SUPER!

Hip; gefeliciteerd ook al een meisje! Inderdaad zijn zij stevig in de meerderheid. Zullen Kitty, Wen en ik daar nog verandering in brengen?!?!

Line; moet je wel vanuit gaan hoor! Lijkt me wel bijzonder om een echo te zien met 2 baby's!

Wen; wat grappig dat je de baby nu ineens al zo goed voelt. Ik zit nog steeds in de twijfel fase grrrr Verlos bevestigde nogmaals dat de placenta aan de voorkant ligt dus dat ik daarom nog niets/niet veel voel...

Belletje; ook alles goed. Mooi zo. Wellicht heb je straks meer tijd, tijdens je verlof en schrijf je de pagina's hier vol ;).

Emms; wil ook nog iets speciaal voor de zwangerschap gaan doen. Laat je weten hoe het is? Sport nu nog 1 a 2 in de week 'gewoon' in de sportschool en dat gaat eigenlijk nog best goed.

Ga vandaag een afspraak maken voor een pretecho. Wil dit laten doen rond 26 weken of heeft is er iemand die zegt dat je dit beter eerder/later kan doen??
Marlee; ben je al weer een beetje beter? Hoop het wel voor je. Al zit het weer deze week ook weer niet mee. Het lijkt al wel herfst...

Melloo; volgens mij klopt het wel dat je tijdens je zwangerschap voor alles vatbaar bent. Beetje oppassen dus.
Mijn echoscopiste zei dat rond de 30 weken een pretecho mooie resultaten oplevert, omdat er dan al sprake is van babyvet. Daarvoor kan het een beetje "alien-achtig" zijn, zei ze, doordat de baby nog mager is en je het profiel van de botjes dan nog heel goed kan zien.
Chili, volgens mij is dat juist een goede periode. Ook omdat je kindje dan wat vet heeft en je dus (bij 3d) een beter beeld krijgt van je kindje en het dan niet zo 'eng' is. Doen dus!

Hebben jullie al een verlof datum om naar uit te leven? Die van mij is 24 november. 6 wk vantevoren maar telt als 4 ivm kerstvakantie. Hoera! Nog 12 wk werken (want ook nog 1 wk vakantie.

Jullie?

Oh wat is het bloedlink nu we weten dat het een meisje is. Ik ben óók een meisje en ik hou van winkelen en meer winkelen. Nu mag ik niet kleding shoppen van mezelf omdat de ongeboren prinses nu al omkomt in de kleding dankzij hysterische vriendinnen, moeders en zussen maar oh oh oh nu heb ik het web winkelen ontdekt! Ik zie allemaal geweldig spul kixx-online is pure evil! Wat een leuke kleding en in ontdek allemaal leuke merken ) p'tit filou, z8.

*zit op handen*

Ik-ga-dat-verlof-nooit-ongeschonden-doorkomen-zonder-schandalig

-veel-geld-uit-te-geven!
Stuur je gewoon wat naar mij door Lily! (moet het wel een meisje worden natuurlijk)

Ik ga vanaf 22 december stoppen met werken. Da's ongeveer vier weken voor de uitgerekende datum. Waarschijnlijk doe ik nog wel wat kleine dingetjes, als ik daar zin in heb, ik heb nog iets wat in die tijd moet gebeuren maar dat kan iemand van me overnemen als het niet lukt (loopt door tot half maart).

Wel heb ik vandaag mijn zwangerschapsuitkering aangevraagd bij mijn verzekering. Dus blut ben ik dan niet!
Ja, nu!

Dames, sorry dat ik zo afwezig ben hier, maar ik heb even veel aan mijn hoofd. Ik slaap slecht, veel pijn, gister een begrafenis en vandaag gaat mijn dochter voor het eerst naar de peuterspeelzaal!

Vanaf volgende week wordt het allemaal wat rustiger en dan heb ik ook meer ruimte in mijn hoofd denk ik. Komt goed!

Wat wel grappig is, bij mijn vorige zwangerschap schreef ik dus ook met een maandgroep mee (juli2006) en daar was het in deze periode ook zo rustig. Totdat iedereens zwangerschapsverlof inging, toen was het echt een explosie van berichtjes! Wel leuk hoor!

Ik ga even een boterhammetje eten en mijn dochter uit bed halen. Pfffff ik ben er helemaal nerveus van!
Voyager, veel succes vandaag met je dochter op de psz!! En ik schreef/schrijf nog steeds mee op mijn andere forum Feb 06 en daar hadden we precies het zelfde... grappig!

Ik ga als het goed is 15 december met verlof (4 weken ervoor), maar ik denk zoals het er nu naar uitziet dat ik een weekje eerder ga. Weet het nog niet zeker. Ik hoop er nog wat vakantie achteraan te kunnen plakken.

Lekker shoppen, Lily... en terecht (ben bij de eerste ook helemaal los gegaan en dat was een jongen )... Moet alles nog uit de dozen halen van zijn kleren, staat nog keurig ingepakt. Maar heb ondertussen alweer 4 nieuwe setjes kleren gekocht voor kleine man nr 2...
Haaai,

Inderdaad, dit is een beetje zo'n periode dat je eigenlijk niet zoveel te melden hebt. T nieuwe is er een beetje af, alles loopt lekker (gelukkig!) en het gewone leven gaat ook weer door.

Ik ga trouwens (hoe kan het ook anders ) tegelijk met Wen met verlof. Voor mij is dat 5 weken van te voren. De eerste dagen neem ik nog wat vakantiedagen op en de week daarna is het echt verlof.

O ja, en kleertjes, ik heb er nu al zin in.. Ik heb al wel 6 rompertjes en twee pyjamaatjes in huis en nog wat dingetjes, maar nog geen echte jongens of meiden kleren. O en dat webshoppen ga ik me maar niet in verdiepen geloof ik, veeeel te verleidelijk!
Marianne, als je icoontjes wilt plaatsen moet je óf klikken op 'reageer' (in het rood, een stukje boven het reageerscherm), óf tijdens het schrijven van je bericht klikken op 'bekijk bericht' onder het reageerscherm.

't Is hier hartstikke druk met werk joh! Dus ik heb een goed excuus als ik minder zou reageren (al geloof ik dat ik behoorlijk regelmatig aanwezig ben hier )

Ik heb nog helemaal geen kleertjes gekocht, alleen twee paar sokjes gekregen. Dus shoppen staat nog groot op mijn lijstje. En een winterjas scoren ook! Mijn mooie halflange suède jas die ik altijd draag in voorjaar, zomer en herfst past niet meer lekker dicht

Voyager, sterkte vandaag hopelijk heeft je dochtertje het naar haar zin!
Thanks for the tips meiden. Ik ga morgen een afspraak maken voor de pretecho. Nog even uitzoeken waar het mogelijk is.

hahahaha Lily niet alleen tijdens het verlof. Het grote geld uitgeven begon hier al met de babykamer en de rest van de grote spullen. Wilde toch het liefst alles nieuw voor de kleine.. Denk dat het kleding shoppen voor de baby bij mij wel gaat meevallen omdat ik niet weet wat het gaat worden. Gaat het weer een beetje met je nu je een aangepast rooster hebt?

Ik ga als het goed is 12/12 met verlof. Oef wat duurt dat nog lang zeg. Gelukkig heb ik ook nog een weekje vakantie tussen door. Vriend wil graag naar NYC, nu kan het nog zegt ie... Maar het is zoooo ontzettend duur helaas, ondanks de dollar. Ook moet ik nog voor een paar dagen voor mijn werk naar het buitenland dus dat breekt het ook nog ff. Fijn!

Wen; heb jij een eigen bedrijfje? Ik heb het ook hoor, al mijn jasjes zijn te klein... draag ze nu nog wel open, is nog net niet te koud. Heb online een jas gescoord. Een jas 2 maten groter bij de H&M dus geen echt 'zwangerschapsjas'.

Voyager; meid echt rot voor je die pijn. En dan ook nog eens grote veranderingen in je leventje. Red je het een beetje zonder je dochterje? Gaat ze de hele dag of een halve? Hoe vond ze het?
Klopt Chili! Gelukkig wel flexibel allemaal, en qua timing heb ik het heel goed uitgekiend geloof ik, mijn verlof valt precies in de rustigste periode voor mijn grootste opdrachtgever.
Lily, fijn dat alles goed was bij de gyn en leuk dat je je baby weer gezien hebt.

Ik heb net als Chili waarschijnlijk 12 december m'n laatste werkdag. Ik heb het nog niet officieel zo doorgegeven maar die dag heb ik wel in gedachten. Er mag hier tot 2 weken voor de uitgerekende datum doorgewerkt worden, maar ik wil dus zo'n 3,5 week vantevoren stoppen. Heb ik een weekje thuis voor mezelf en daarna heeft manlief 2 weken kerstvakantie (leraar). Ik ga vanaf het moment dat m'n zwangerschapsverlof ingaat wel zo'n 40% terug in salaris want hier wordt het salaris niet automatisch door de werkgever doorbetaald. Zal dus nog wennen worden financieel!

Ik weet niet of meer mensen er last van hebben, maar ik heb de afgelopen weken ontzettende last van jeukende borsten! Vorige week zag ik ook al vlekken in m'n BH dus er lekte ook al iets. Ik denk dat dat jeuken komt doordat ze aan het groeien zijn. Ik zal in het weekend wel weer nieuwe BH's moeten aanschaffen.

Voyager, veel sterkte gewenst. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat je dochtertje het naar haar zin heeft gehad vandaag.
Wen (en anderen op zoek naar een jas), ik zag op de site van mamalicious dat ze twee winterjassen in de collectie hebben, ik vond ze wel leuk! Ook niet duur, iets van 79.95 en 69,95.

Kitty wat irritant dat je zo'n end teruggaat in salaris! En ik heb ook ongelofelijk jeuk aan mn tiet'n.. Loop soms onbewust heel charmant te krabben, haha.
Goh nu jullie het zeggen... ik heb dit ook sinds een dag of 2! Oh nee, worden ze dan nu al nog groter?! Ik was al een cup gegroeid...

Wen; goed gepland dan! Ik juist niet. Ben in de drukste periode op mijn werk met verlof. Leuk voor mijn baas, not.

Oh ja, maandag heb ik controle bij de verlos. Zag net dat ik dat nog niet had doorgegeven voor de tabel Voyager. Weer even hartje luisteren, altijd leuk! Hoop dat weer alles goed zal zijn.
Ik ga even kijken Lucia!

In Den Haag zit trouwens een winkeltje met echt mooie zwangerschapslingerie. Béétje jammer dat het voor mij drie uur rijden is, en dus niet echt een optie, want volgens mij is het de enige in Nederland. Ik wil nl. geen beha's met zo'n hoog middenstuk, aangezien al mijn kleding toch wel iets van een decollete heeft (nu ik er eindelijk een heb wil ik er ook van profiteren!). Of heeft iemand nog tips op dit gebied?
Nope geen tips voor je Wen. Ik zoek BH's die niet zo gruwelijke grote cup hebben. Mijn redelijk laag uitgesneden kleding kan ik maar met één bh aan want bij die anderen steekt mijn Bh er boven uit. Tssssk

Een gedicht voor mijn grote liefde:

Lieve jij,

Ik denk de hele dag aan jou ontbijt, lunch of diner

ik vraag me steeds af hoe krijg ik jou mee?

Mijn man kijkt me zuchtend aan; 'alweer?' zucht hij

Hij zal nooit snappen wat jij betekend voor mij!

Mijn mond loopt vol bij de gedachte aan jou

ik eet je nu al drie dagen achter elkaar maar ik blijf je trouw

Ik heb nog láng geen genoeg van jou!

Dierbare zwangerschapslust, zonder jou geen rust!

Ik stamp je met aardappels, beetje boter en creme fraiche, peper, zout en verse bieslook erbij en dan mijn favoriet, ja dat ben jij: zuurkool.

Jij maakt mijn hartje blij!

(tevens kan ik ook redelijk lyrisch worden van alles wat naar winter riekt: slechte rijmpjes, de gedachte aan pepernoten, korte dagen, warme kachels, samen op de bank, kou, zuurkool, zuurkool en meer zuurkool en warme chocolade melk. Die ga ik zo maken, jaja de échte met slagroom. Ik zon aanbidder kan niet wachten op de kou én de dag dat ik mijn baby in mijn armen hou!). God ik kan niet stoppen met slechte rijmpjes, hehe.

Serieus, zuurkool is echt het allerliefste wat ik eet. Hahaha. Voor vriend koop ik een stoommaaltijd en ik maak blij mijn zuurkool.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven