Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ook ineens licht bewolkt, geen zon. Maar nog geen briesje. In de schaduw nu 34,8.
Eigenlijk wel heel erg en triest, dat we nu blij moeten zijn met een 'briesje'. Daar haal ik normaal gesproken mijn neus voor op!
Hier ook een briesje, het is alleen een warm briesje in de tuin is het 37.2 graden in de schaduw
quote:yasmijn schreef op 02 juli 2015 @ 15:18:

[...]

Ik tinkel gewoon met de ijsblokjes in mijn glas Ik ook maar die zijn in een mum van tijd weg. Ik had net een glas spa met ijs, buiten, in tien minuten was het ijs gesmolten, niet eens in de zon. Voor NL begrippen is het toch behoorlijk warm.
verba volant, scripta manent.
quote:pamelacourson schreef op 02 juli 2015 @ 15:11:

[...]

Nou ja zeg.
Ik wil dit weer bijna het hele jaar wel!

Zelfs onze hond wil de hele dag alleen maar in de zon

Dat hoeft voor mij ook niet maar lekker vind ik t wel
Hier in huis is het door die lekkere bries afgekoeld van 28 naar 25 graden. Het is echt goed te doen nou. Ik heb zelfs koude voeten.
quote:MarianneDavids schreef op 02 juli 2015 @ 15:27:

[...]

Ik ook maar die zijn in een mum van tijd weg. Ik had net een glas spa met ijs, buiten, in tien minuten was het ijs gesmolten, niet eens in de zon. Voor NL begrippen is het toch behoorlijk warm.Als ze in landen waar het altijd zó warm is horen dat er in Nederland een hitteplan is lopen de tranen toch over de wangen van t lachen ?
quote:MarianneDavids schreef op 02 juli 2015 @ 15:27:

[...]

Ik ook maar die zijn in een mum van tijd weg. Ik had net een glas spa met ijs, buiten, in tien minuten was het ijs gesmolten, niet eens in de zon. Voor NL begrippen is het toch behoorlijk warm.Sneller drinken
Geen bijzonderheden
Ik huppelde net vrolijk naar buiten met een mand fris gewassen was. Droogmolen stond al klaar. Ben heel snel weer naar binnen gehuppeld om slippers aan te trekken, want op de terrastegels (lichtgrijs) kan ik wratten wegbranden nu. Autsch. Heb de konijntjes nu naar binnen verplaatst, ze zitten onder de tafel met z´n tweetjes.

Onder mijn haar voel ik de druppeltjes naar beneden rollen, yuk. Ik kan normaal goed tegen de warmte, maar heb nu mijn grens wel bereikt hoor. Zal blij zijn als het straks een graadje of drie afkoelt.
quote:liebeskind schreef op 02 juli 2015 @ 15:37:

[...]

Als ze in landen waar het altijd zó warm is horen dat er in Nederland een hitteplan is lopen de tranen toch over de wangen van t lachen ? Ja
Geen bijzonderheden

[...]

Als ze in landen waar het altijd zó warm is horen dat er in Nederland een hitteplan is lopen de tranen toch over de wangen van t lachen ? Mijn dochters beste vriendin is een Afrikaanse. Die had vandaag nog een vestje aan. Toch ander bloed .

[...]

Als ze in landen waar het altijd zó warm is horen dat er in Nederland een hitteplan is lopen de tranen toch over de wangen van t lachen ? Maar die landen hebben een andere luchtvochtigheid waardoor het beter vol te houden is. En hebben siësta die moeten ze hier ook maar inlassen .
In Zeeland zojuist een frisse regenbui gehad. Met een frisse wind; gelijk alle ramen en deuren open gezet. Het waait nu lekker door. Dat zal vannacht een stuk lekkerder slapen.
Net kippenvel. Ik zat op het toilet en zag ineens een dikke spin onder het wasbakje hangen. Brrrrr.....
quote:Casalinga schreef op 02 juli 2015 @ 15:39:

[...]

Mijn dochters beste vriendin is een Afrikaanse. Die had vandaag nog een vestje aan. Toch ander bloed .Ik ben een halfbloed (Aziatisch) maar loop te puffen hoor. Dat zal mijn Nederlandse kant dan wel zijn
Ik heb de hele dag nog geen klant gehad.Gelukkig is het wel lekker koel hier maar van verveling ga ik snaaien.

Las dat de speeltuin zaterdag gesloten is ivm de hitte.De toestellen zijn dan te warm voor de kinderen.

Zaterdag is mijn vrije dag,maar zal wel weer geen klant komen hebben ze het lekker rustig

[...]

Als ze in landen waar het altijd zó warm is horen dat er in Nederland een hitteplan is lopen de tranen toch over de wangen van t lachen ? Snap ik maar we zijn hier niet echt gewend aan zulke temperaturen. Een graad of 30 vind ik niet extreem, 35 kan nog maar daar boven vind ik het niet lekker, terwijl ik toch goed tegen warmte kan. Het scheelt ook of je in de stad zit of meer buitenaf.
verba volant, scripta manent.
Mijn man is Nederlands maar die houdt van tropische temperaturen,dit is helemaal zijn weer en wil hij wel het hele jaar.
Ik vind het een super excuus om geen bal in het huishouden te doen!
Hier in Limburg tikt mijn thermometer in de schaduw nu net de 40 graden aan. Buiten is het nu echt niet te harden. Wij zitten allemaal binnen en doen helemaal niks.
Ik heb vanochtend om 6 uur de wasmachine aangezet.Tot 8 uur ben ik productief
quote:fleetfox schreef op 02 juli 2015 @ 14:28:

[...]

Goh Feeksje, eerst zit je om begrip te vragen vanwege de warmte en nu kun jij dat niet opbrengen voor diegenen die het koud hebben? Ik gedij heerlijk op warmte en nu eenmaal minder op kou. Al ben ik een groot liefhebber van de herfst. Maar het is toch gek dat je je voor kantoor moet kleden alsof het een totaal ander seizoen is dan dat het buiten is, niet?

Klopt, beetje kou van een airco, die je gewoon beter kan afstellen, is op te kleden en mensen belachelijk maken als aangeven dat ze ziek worden van hitte en dan zelf zo klagen kan ik geen begrip voor op brengen. Zo'n fantastisch mensch ben ik niet.

En dan heb ik het niet over jou hoor.
quote:duet schreef op 02 juli 2015 @ 15:47:

Hier in Limburg tikt mijn thermometer in de schaduw nu net de 40 graden aan. Buiten is het nu echt niet te harden. Wij zitten allemaal binnen en doen helemaal niks.Nog warmer als hier, sterkte!
Binnentemperatuur staat op 29 maar het voelt als 15 hier binnen.

Buiten staat ff kijken .......nu op 38 maar voelt als 50 pfff

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven