Oktober 2007 # 3

26-05-2007 09:36 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
en de groep is te vinden op: http://groups.msn.com/oktober2007/homepage

slinger toeters en bellen mogen uit de kast gehaald worden.

Want Marieke en charlotte zijn jarig.

VAN HARTE MEIDEN!!!!
Van harte gefeliciteeeeeerd met Charlotte en Marieke. 1 JAAR Yeahhhhhh. Geniet ervan Lily en maak er een leuke dag van. Ben benieuwd hoe het was.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
op de valreep nog: marieke en charlotte, van harte gefeliciteerd!

Ik hoop dat jullie er een mooie dag aan hebben beleefd.

O en ik ben erg benieuwd wat jullie gekregen hebben, sowieso wat jullie allemaal gaan geven moeders, voor de eerste verjaardag.

liefs crini en feline
Whatever, I do what I want
Ohhhh helemaal vergeten gister, maar dan alsnog:

He Lily van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je meiden.

Marieke & Charlotte, proficiat! 1 JAAR!!!!!
he oja!!! gisteren alweer een jaar geworden!! gefeliciteerd hoor!!!!! ik ben ook erg benieuwd naar de kado's! leuk hoor! nu komt het allemaal dichtbij!

wij willen iets met sesamstraat gaan doen als thema. ik weet echt niet wat we kado gaan geven. die schommel lijkt me ook erg leuk. ik zal eens kijken wat dat kost.
lily

Van harte.

Een fijne dag toegewenst. Maak er wat van!!!
Hier gaan voor jip en jannek.

Ik heb net nog wat spulletje bij de hema gekocht. Alleen de hoedjes ben ik nog vergeten.

Uitdeel zakjes voor de kinderen heb ik al vast klaar staan.

daarzit in:

hema snoepjes

bellenblaas

ballon

potlood met gum

Die krijgen de kinderen mee na afloop. Dat werd bij mijn thuis ook altijd gedaan. In west Friesland was het normaal om nog achteraf wat mee te geven. En die traditie kunnen we nu voort zetten
@Crini: ik zal ongetwijfeld weer veel te veel gaan kopen voor Lucia, maar ik zat in ieder geval te denken aan iets dat kan rijden. Ze speelt op het kdv altijd heel leuk met een vrachtwagen. En een loopkar en blokkenstoof lijken me ook heel leuke kado's. Ze staat al aardig stevig op haar beentjes, ondanks dat ze zelf geen pogingen waagt om te gaan staan. Wel heb ik haar nu een paar keer op haar knietjes zien liggen.

Ik wilde voor het kdv al allerlei creatieve traktaties gaan maken, maar volgens de leidster zijn de kids al heel blij met een Danoontje of cakeje, dus ik ga er niet al te veel werk van maken. Het huis gaan we leuk versieren met slingers en ballonnen en natuurlijk komt er een taart met 1 kaarsje erop, maar verder maar niet al te veel toeters en bellen. Ze heeft er toch nog geen besef van wat deze dag betekent.

Vriend en ik hebben gisteravond haar geboortedag weer eens doorgesproken. Wat lijkt die dag nog dichtbij! Ondanks dat de weeën me flink tegenvielen en ik de nachtvoedingen heeeeeel erg zwaar vond, ben ik de kraamtijd toch aan het idealiseren.

Lucia heeft vandaag een soort van regeldag geloof ik. Ze jengelt en zeurt, en eet verschrikkelijk veel. Ze heeft al twee flessen, een flinke fruithap en 3 (!!!) boterhammen opgegeten. Ik heb haar nog nooit zo snel stukjes brood naar binnen zien werken.
hihi!!! 3 boterhammen echt heel veel!!! jamie eet als ik geluk heb een halve boterham of een halve beschuit ik maak me wel eens zorgen of hij daardoor wel genoeg binnenkrijgt maar 3 boterhammen sohee en een flinke fruithap en flessen ongelofelijk!!!
Het is wel brood exclusief de korsten hoor! Maar ik heb haar inderdaad nog nooit zo gretig zien eten. Vanavond ook nog een bak Olvarit, een Danoontje, stukjes aardappel en gehaktbal (tijdens het eten van ons gegapt) en een bakje yoghurt met Roosvicee. Niet te geloven. Er is vast weer een groeisprongetje op komst, zal de Oei ik groei er eens op naslaan
Hi.. schaam schaam! Even afwezig geweest op Viva! Gewoon druk gehad. Kga ff bijlezen en dan schrijven!
Lily, nog gefeliciteerd met je meiden! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

Tja, het komt steeds dichterbij alle 1ste verjaardagen... Ik zal binnenkort ook maar eens aan de uitnodiging beginnen.

Wyfke: 3 boterhammen haha! Ik gaf zoontje altijd één boterham, omdat me dat genoeg leek. Blijkt hij bij gastouder altijd twee boterhammen (met korsten) te krijgen. Dat zijn we toen ook gaan doen (gaat er zonder moeite in). Maar als we er nog een bij zouden doen, zou het misschien ook nog wel op gaan.

's Morgens is het hier altijd brullen als de pap op is. Maak het tegenwoordig wat dikker zodat het een flinke hap is, maar dan nog is het blijkbaar niet helemaal genoeg.

Volgens mij komen er weer tandjes aan, kwijlen!!! Shirtjes zijn elke keer helemaal nat en de lekkere spuitluiers zijn ook weer van de partij. Even de billen in de gaten houden, want daar ging het net weer goed mee, maar of ze die poepluiers van nu ook gaan doorstaan??

O ja, Chica: wat nu precies dé oplossing is geweest weet ik niet, maar we hebben telkens de billen met washandje met lauwwarm water afgedaan, goed drooggedept en dan de olijfolie erop. Het proberen waard in ieder geval!

Groetjes
Meiden, wat hebben jullie boel geschreven zeg :-) Toppert!

Allereerst (sorry dubbel schaam schaam schaam schaam) VAN HARTE voor de BIRTHDAY GIRLS van Lily!!!!! 1 jaar wat een mijlpaal!

Chica:Wow! klinkt geweldig die reis van jullie. Spannend hoor. En idd lekker relaxed tegen die reis aankijken. Zo veel voorbereid mogelijk weggaan. Meer dan dat kun je niet doen!

Hoe gaat t met t smetplekje?

Wyfke: Hoe gaat t met de "regeldag" van Lucia ? Helemaal rond gegeten nog de rest van de dag? :-)

En dat op de teentjes staan/lopen schijnt normaal te zijn hoor. Ze doen t niet allemaal, maar ook om mij heen (kinderen van vrienden) zie ik dat regelmatig!

4HK: Zitten, Yeah! Wat issie trots dan he! Echt een gaaf gezicht vond ik dat.'Zo'n blik van een winnaar! En dat proeven herken ik ook erg. En laat haar ook zoveel mogelijk proeven. En merk dat ze ook veel lust! Eerst zie je dat koppie vertrekken maar al snel gaat dat vingertje weer richting dat eten, zo van meer meer meer.

magreet: Voel je je al wat beter? Het heerst ook zo giga. Britt en ik hebben t ook te pakken. Begin dit weekend begon het. Gaat nu al weer wat beter. Maar Britt gewoon ALWEER koorts. Lijkt nu wel steeds 2-3 weken goed te gaan en dan ist weer bal!

Hoop dat ze na 1 jaar echt genoeg weerstand heeft, moet haast wel!

Babymerel: gefeliciteerd met je goede nieuws!!!

ik neem aan dat die uitdeelzakjes van je voor wat oudere kinderen zijn?

Oke kzal nog heel wat vergeten. Maar hoop dat t me vergeven is want jullie hebben zoveel geschreven!!!

Britt helaas weer ziekies. Verkouden en koorts. Gister denk ik piekdag. Koorts het hoogst. Ze wilde niet slapen, bijna alleen maar drinken en bij mama op schoot hangen. Meer niet. Maar vannacht goede nacht en met een normale temp mevr naar het KDV gebracht. Dus afwachten hoe de rest van de dag gaat.

Groetjes
Egel: kwijlen en spuitluiers, klinkt bekend. Heeft je kleine man ook verhoging erbij trouwens?

Hier met pap hetzlefde riueel. Wij zijn pas een paar dagen met pap bezig. Ze krijgt normaal de fles namelijk. Ik doe nu 50/50. Dus eerst een bordje pap met 100cc en daarna 100 cc uit de fles. De ene dag accepteert ze dat maar de andere is het ook na die fles brullen.

Vandaag voor het eerst alleen weer de fles (ivm drukke ouders die vroeg moesten beginnen, erg he!) Mar die fles drinkt ze weer niet leeg en laat 50 cc staan??? Misschien had ze zoiets van, waar blijft mn pap. Of ist de verkoudheid toch?

Goh als ze toch eens konden praten he :-)
bibi

De uitdeel zakjes zijn inderdaad voor wat oudere neefjes en nichtjes die mee komen.

wat vervelend dat britt weer ziek is. BAH arme kind.

Het is ook zo vervelend lijkt mij omdat het steeds om de vaste tijd terug komt bij haar.
Inderdaad wat vervelend voor Britt dat ze het alweer te pakken heeft.

Ow die poepluiers en rode billen....hier is het ook weer een drama. Ze brult nu al als ik met een nat doekje aan kom om haar billen schoon te maken. Vandaag toen ze uit het kdv kwam was ze zo ontzettend vies dat ik haar meteen in bad gedaan heb. Ze had weer heel veel gegeten en amper geslapen, dus jullie kunnen wel raden hoe haar humeurtje was bij thuiskomst. Voor het eerst in haar leventje werkte ze me zo verschrikkelijk op de zenuwen... Ik had het de hele dag zo druk gehad, was moe en had hoofdpijn, en dan moet je nog koken en geef je haar een warme hap en slaat ze de lepel steeds weg....gelukkig at ze uiteindelijk goed en na het Danoontje is ze richting bedje vertrokken. Het was meteen stil dus waarschijnlijk was ze hartstikke moe! Er zal wel weer een groeisprongetje aankomen ofzo, want ze is duidelijk uit haar gewone doen.

Nou ik ga ff lekker buis hangen en genieten van m'n zelfgebakken brownies
Yeah het smetplekje is bijna weg. Ik heb haar alleen al 4 dagen niet in bad gedaan maar gewassen met van die vochtige washandjes. Maar het heelt snel. Ik heb van een van de meiden van het nov forum poeder van Weleda gehad en dat werkt als een speer. Zit calendula in en dat heeft denk ik goed geholpen.

Bibi Welkom terug hihi. ja leuk he dat het forum weer een beetje leeft. Helemaal goed. Arme Brittje weer ziek. Nou ze bouwt in ieder geval een dijk van een weerstand op zo. Pap gaat bij ons altijd uit de fles. Net zo dik dat het nog door de 1,2,3 speen kan.

Babymerel: Heb jou nog niet eens gefeliciteerd met je goede nieuws. Fijn zeg dat moet echt een opluchting zijn.

Wyfke: Dat zo moe zijn na het KDV was hier ook het geval vandaag. Alleen maar jengelen en huilen. Heb haar maar wat eerder naar bed gedaan en ze viel als een blok in slaap.

Egel: dat klinkt inderdaad als tanden. Anniek heeft ook wel eens een tijdje met een slab rond gehangen zodat ik niet elke keer haar shirt hoefde te verwisselen. De olijfolie ga ik zeker onthouden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Juich juich, we hebben een nieuwe weegschaal en ik blijk weer op m'n oude gewicht te zitten! Yeahh!!! Hier ben ik toch wel erg trots op. M'n buik is dan (nog?) niet helemaal weer wat 'ie geweest is, maar toch.

Lucia heeft inmiddels weer bijgeslapen, maar heeft de ene poepluier na de andere dus de billetjes krijgen niet echt de kans om goed te genezen.

Ik wil ook wel eens pap gaan proberen bij Lucia, ze heeft zoveel honger en misschien vult pap beter? Maar uit wat voor fles/speen kan dat, ze drinkt altijd uit een Aventfles met een speen nummer 4. Of moet je het van een bordje lepelen? En wat voor pap geven jullie allemaal?
@Wyfke: ik lepel de pap eigenlijk bijna altijd, we hebben de bambix pap vanaf 12 maanden (acht granen versie).

Evi vindt het heerlijk, ik geef eigenlijk altijd 180cc water aangemaakt met 6 schepjes groeimelk. Maar ik denk wel dat er meer in kan bij Evi ;o)

Wat goed dat de kilo's er af zijn. Ik weet zelf echt niet wat ik weeg, heb er ook al lang niet meer opgestaan.Haha misschien durf ik onbewust wel niet ;o)

Hier lijkt de boterham en het warm eten iets minder goed te gaan. Evi duwt het dan regelmatig met d'r tong naar buiten. Ach we zien wel hoe het zich ontwikkelt.
wyfke

Ik geef mijn meisje verschillende soorten pap. Meergranen voor 12 maanden en die appel met knetter balletjes en de bicswie. Ze krijgt elke ochtend andere soort pap met een lepeltje.

heerlijk die kilo's eraf.

Bij mij moet er minstens nog 7 kilo eraf.

Ik ben al 1 maat minder kwa broek gegaan.

Dus het verschil is te merken.

Alleen dan hebben alles eraf en dan gaan we weer over nieuw beginnen. Het voordeel is wel je hoeft niet je oude zwangerschap kilo's eraf te halen gelukkig.

Maar lekker hoor!! wyfke
Wyfke: Wow! Goed gedaan. het niet snoepen heeft dus echt gewerkt!!!! Ik begin nu naar het moment te komen dat ik die laatste 5 Kg er echt af ga werken. Denk dat ik daarom dit weekend al het slechte eten wat nog in huis was naar binnen heb gewerkt :-)

Pap geef ik Britt ook sinds een week. Eerste paar dagen werkte ze nog tegen maar nu gaat het steeds beter. Ik maak gewoon een fles melk klaar (heter dan normaal) de helft giet ik in een bordje en doe wat lepels meergranen bambix erbij. Dat lepel ik naar binnen. En daarna krijgt ze de 2e helft melk in de fles. Alleen maar pap werkt nog niet bij haar. Pap uit de fles zie ik t nut niet van. Gaat mij om dat ze aan t lepelen went en die fles langzaam aan " vergeet"

Lekker rustig weekend gehad, heeeeeeeeeeerlijk!! Wat valt de maandag dan weer tegen he! Heb vanochtend Britt met de fiets weggebracht (normaal met de auto) mijn fiets moest naar de fietsenmaker namelijk. Zo wa tvond ze dat leuk in de vroege ochtend. Praatjes voor tien!

Ik zag een onderwerp op het forum staan over een agressieve baby van 14 maanden.

Nu wil ik niet zeggen dat Britt agressief is, maar ze bijt, slaat en knijpt me soms wel. En m.n alleen bij mij, vooral als ze iets niet mag ofzo. Maken jullie dit ook mee?

En laat ik helemaal "zielig" doen. Ze lijkt sowieso soms wat afstanderlijker naar mij toe te zijn. Als ik een kusje vraag, duwt ze me weg. Terwijl als iemand anders dat vraagt, ze die wel geeft. Is toch oneerlijk.

Zou bijna t gevoel krijgen dat ze me niet leuk vind. En alleen maar MAMAAAAAAAAAA als ze valt ofzo.

Nou...... kan er bijna verdrietig van worden. ben ik zo'n nare slechte mama dan.....

Verder gaat ie wel hoor :-)
@Bibi: het werkt inderdaad prima, minder eten en meer bewegen! Vriendlief is ook al 2 kilo kwijt en dat alleen al door minder borrels te drinken

Een agressieve baby van 14 maanden? Ga dat topic gauw lezen...Britt is een pittig meisje als ik het zo lees. Maar het is geen gedrag waar ik iets achter zou gaan zoeken en het zegt al helemaal niet dat jij geen goede mama bent!!! We reageren ons vaak af op degenen waar we het meest van houden toch? Ze weet je wel te vinden als ze zich pijn doet, dus dat lijkt me een goed teken. Maar ja, beginnende mama's zoals wij hier op dit topic zijn natuurlijk wel vaker eens wat onzeker, ik herken dat helemaal hoor! Lucia duwt mij ook wel eens weg als ik haar wil knuffelen. Ik heb het idee dat ze vanaf 10 maanden in een wat minder knuffelige fase komen. Ze is zo afgeleid door alles om zich heen en maakt zich steeds meer los van mama. Als ik haar op de arm heb duwt ze soms zelfs mijn hoofd opzij ha ha. Ik maak er dan een grapje van door mijn hoofd helemaal weggedraaid te houden en dan pakt ze me voorzichtig bij m'n kin en probeert me weer terug te draaien en als ik haar dan aankijk heeft ze de grootste lol.

Lucia heeft trouwens ook al een beetje een papa-fase achter de rug. Misschien zit Britt daar nu wat in?

Als Britt jou pijn doet zou ik wel duidelijk maken dat je dat niet wilt met een duidelijk "nee". Of helpt dat niet?
Weet ik ook wel, maar word er soms wel verdrietig van. Maar denk dat ik haar zo vaak knuffel en kus dat ze soms heeft van nu ff niet mam :-)

En als ze me knijpt,bijt of slaat maak ik haar dat zeker duidelijk. Zet mijn strenge stem op en dat merk je wel aan haar hoor. De ene keer stopt ze dan meteen en de andere keer gaat ze juist door, dan zet ik haar weg in de box, werkt ook! Het grappige is dat als ik haar weg zet, ze juist t niet op brullen zet. Maar heeeeel lief gaat spelen of lief naar me gaat lachen. Draakje! Als ze de eerste keer meteen luistert dan doe ik ook meteen iets grappigs zeg maar. En als ze idd niet al te erg knijpt of bijt dan probeer ik haar aandacht ook op iets anders te vestigen.

Ja Britt is een pittige meid met 't tempramentje van haar mama, nu al! HELP!!! :-)

Papa periode heeft ze continue :-) D'r grote vriend. Maar zwaan kleef aan toch meer bij mij hoor! Niet kusjes willen geven maar wel om of aan me hangen. Liefst spelen op schoot bij mama.

minder eten, meer bewegen..check! Meer bewegen was ik al mee begonnen en begon dat idd al aan mn kelding te merken. Veel eten doe ik niet, maar dat af en toe snoepen moet ik laten! Maar dat lukt nog niet echt! Komt wel!
Owwww ff heel erg OT, maar ik moet vanmiddag naar de tandarts en waarschijnlijk moet er een (melk!)kies getrokken worden. In verband met heel veel pijn in mijn mond, wang en hoofd heb ik me vanochtend ziekgemeld en ben eerst naar de ha geweest. Die dacht aan een overbelaste kauwspier, maar moet voor de zekerheid m'n kiezen ook even laten controleren. Bij de laatste controle, notabene nog maar 14 dagen geleden, zei de tandarts al dat hij mijn melkkies eruit wou halen dus hij zal dat vanmiddag wel gaan doen. Toen ik net bevallen was dacht ik dat ik nooit meer bang zou zijn voor pijn, nou niet dus! Ik vind dit heel erg eng!!!

@Bibi: fietsen en joggen doen wonderen! En af en toe iets lekkers eten hindert natuurlijk niet, maar mijn ervaring was dat ik daardoor die extra zwangerschapskilo's maar steeds niet kwijtraakte en door alle M&M's en chocoladekoekjes resoluut de deur uit te doen lukte dat eindelijk wel.

Moet voordat ik naar de tandarts ga maar even goed eten, want dat zal er daarna voorlopig ook wel niet echt van komen
wyfke:

heerlijk dat je weer op je oude gewicht zit zeg! ik moet er denk ik nog een kilo of 4 af om op mijn oude gewicht te komen ik zal morgen of overmorgen eens op de weegschaal gaan staan.

jamie krijgt 's morgens pap via fles maar die opening hebben we groter gemaakt want anders blijft de bambix allemaal hangen. eerst gaven we het met de lepel maar dan begon de dag om 6.30 en nu we het met de fles geven gaat hij soms verder slapen nadien en dan soms tot 8 en heeeeeel soms 9 uur!

bibi vervelend dat britt zo doet! en je bent echt geen slecht mama hoor! jamie heeft ook flink temperament maar slaat in elk geval niet als hij boos is maar gaat heel hard huilen en wordt dan helemaal paars en vuistjes maakt hij erbij jamie duwt ook iedereen weg die kusjes wil geven (niet altijd) of hij draait snel zijn hoofd om.

wyfke, sterkte bij de tandarts!! en smakelijk voor je gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven