Kraamtijd klaagtopic

10-09-2015 23:03 988 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, we zijn allemaal dolblij met de geboorte van ons wondertje, ons prinsje, ons engeltje...

Maar soms willen we ook even ongestoord klagen over tantes die hun vieze vingers in het mondje van onze baby willen steken, kennissen die tot na middernacht blijven hangen, en oma's die ondanks koortslip toch echt even met baby willen knuffelen...

Schrijf hier van je af in tijden van hormonale jankbuien, pijnlijke borsten en andere ongemakken. Niet alleen na de bevalling maar in de hele kraamtijd!

Dit topic is de opvolger van het zwangerschap klaagtopic deel 1 en deel 2.

Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:kartonnendoos schreef op 11 september 2015 @ 15:24:

Ik ben 6 dagen geleden bevallen en ben weer volledig op de been (eigenlijk na 3 dagen al weer). Schoonloeder vindt dat ik moet slapen, niet op mag staan, savonds om 20 uur naar bed moet... Niet naar buiten mag... Ik word RAM gek van d'r!!! Dit heb ik vriend ook gezegd... Die houdt t gelukkig in de gaten!

Haha, ik kan ik haar wel even gelijk in geven. Je staat nu stijf van de adrenaline, dus je denkt oprecht dat je alles kan. Maar neem van mij aan dat je het echt even rustig aan moet doen, anders komt de klap later!

Wel vervelend van de koortslip van je vriend trouwens Hopelijk kan hij alle knuffels en kusjes binnenkort weer inhalen!
Alweer bijna 13 maanden geleden maar oh wat kon ik me irriteren aan mensen die mijn dochter van hand tot hand lieten gaan om haar ff te knuffelen. Zaten we de rest van de dag/nacht met een over prikkeld meiske. Hiep ook niet dat ik zelf tegen de 40 graden koorts had en me te beroerd voelde om er iets van te zeggen hoor.

Oh en mensen die dan ook nog vroegen of ik me niet even netjes aan moest kleden voor het bezoek. Mijn jogging broek en tshirt kon ècht niet namelijk

Verder mensen die te lang bleven plakken of extra hard gingen praten in de hoop dat de baby wakker werd en ze haar vast konden houden.

Bezoek dat niet even aanbood te helpen met koffie/thee/beschuit. Of dat ze na het bezoek weer weg gingen en de hele woonkamer bezaaid met kopjes, schotels etc achter lieten.. alsof we nog niet genoeg te doen hadden met een baby die 1,5 uur deed over de borstvoeding en alleen stil was als ze bij ons lag.

Gelukkig kwam het na de kraamtijd weer goed met het voeden en voed ik nu nog steeds met veel plezier.

Maar echt... mocht er ooit een 2e komen, laten we de eerste week behalve de opa's en oma's geen bezoek komen. Of doen we een krasmfeest
quote:LA_Woman schreef op 11 september 2015 @ 20:02:

[...]

Haha, ik kan ik haar wel even gelijk in geven. Je staat nu stijf van de adrenaline, dus je denkt oprecht dat je alles kan. Maar neem van mij aan dat je het echt even rustig aan moet doen, anders komt de klap later!

Wel vervelend van de koortslip van je vriend trouwens Hopelijk kan hij alle knuffels en kusjes binnenkort weer inhalen!Kan het alleen maar met LA Woman eens zijn. Ik stortte een tijd later ook in.
Wat een verhalen!

Ik kan een boekwerk schrijven over mijn kraamweek. Bij een volgende neem IK de regie in handen, mijn hemel....

Een kraamhulp die niet haar mond kon houden, maar dan ook NIET!, ik werd na 3 dagen horendol.

Kraambezoek wat al in ons huis zat, VOORDAT partner, ik en kersverse spruit thuis kwamen. Heerlijk een huis vol terwijl je even met z'n drie wil bijkomen. Als kers op de taart een uur later een hyperactieve kraamhulp:(

Vrienden die tegen koffie tijd langskomen, en 4 uur (!) blijven plakken.

In het ziekenhuis amper dag na de bevalling familielid wat anderhalf uur blijft plakken. Gelukkig was ze direct weg nadat ik in huilen uitbarste van pure vermoeidheid.

Nadat ik tig keer om laxeerspul vroeg bij verpleging, kraamhulp en verloskundige een week lang, maar het niet kreeg(ik moest mij maar geen zorgen maken), na anderhalve week DRAMA.

"Laat maar brullen, goed voor de longen"

Kleine spruit was bijna voorbeeldig overigens, sliep door en huilde weinig (is nu wel anders, maar daar gaat dit topic niet over, hahahaha!)

Maar allerliefst toekomstig kraambezoek; blijf nooit langer dan een uurtje de eerste week, geen "goedbedoelde" opmerkingen en besef dat kraamvrouw door alle hormonen weinig kan verdragen en RUST wil.

Tot zover(a)
quote:fleetfox schreef op 11 september 2015 @ 20:20:

[...]

Kan het alleen maar met LA Woman eens zijn. Ik stortte een tijd later ook in.Ik ben ook snel na m'n bevalling gewoon weer m'n ding gaan doen. Wilde het liefst 3 dagen na de bevalling m'n huis schoon maken, het is dat de kraamhulp me tegen hield, maar anders had ik het gedaan.
quote:lieke__ schreef op 11 september 2015 @ 20:34:

[...]

Ik ben ook snel na m'n bevalling gewoon weer m'n ding gaan doen. Wilde het liefst 3 dagen na de bevalling m'n huis schoon maken, het is dat de kraamhulp me tegen hield, maar anders had ik het gedaan.

Herkenbaar! Oh, wat dacht ik toen?

Ik had een schat van een kraamhulp, ze liet wel wat toe maar niet alles (gelukkig). Maar ik zat ook iedere dag in mijn mooiste kleren, in de make - up, was al weer op het eten aan het letten (zó dom!), wilde de was doen... Ik had ineens de energie die ik al weken gemist had. Dit keer laat ik de kraamhulp haar ding doen en alles wat ze aanbied om over te nemen: ze doet maar. En ik ga lekker in een comfortabele broek en make-up loos bankhangen met baby en knuffelen met dochter.
@fleetfox +1 na mijn keizersnede....WAAROM wilde ik zo nodig mijn bijdrage aan de was leveren?

Maar door die make-up sta ik wel beetje fruitiger op de eerste foto's! Das ook wel lekker....
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Ik verbaas me gewoon over de verhalen over de kraambezoek. Hier gaat het echt netjes.

Nou ben ik wel erg duidelijk, sommige mensen kennen gewoon geen grenzen en ik laat diegene niet savonds komen bijvoorbeeld. Ook meld ik ze dat het maar een uurtje is dat ze langs kunnen komen omdat wij onze rust nodig hebben.
If you can dream it, you can do it.
quote:LA_Woman schreef op 11 september 2015 @ 19:56:

[...]

Oh dat is wel echt vervelend! Wij zijn heel erg blij met het boek Buskruit met Muisjes, ken je dat? Daarin staan voedingsschema's beschreven en voor ons en voor LAbaby werkt dat enorm goed! Ze slaapt nu van 22.30u tot 7u door (bijna 12 weken oud) en dit doet ze al een paar weken Allemaal dankzij die schema's.Bedankt voor de tip, ik ga het boek even opzoeken
In mijn eerste kraamweek zat ik lekker in de trainingsbroek van man zonder make up en mijn haar lekker rommelig. Ik mocht toch niet naar buiten. Zegt mijn moeder "nou wat dat betreft lijk je dan weer niet op mij, ik kleedde me gewoon aan", pfff voelde me gelijk een slons.
quote:GateKeeper schreef op 11 september 2015 @ 22:18:

In mijn eerste kraamweek zat ik lekker in de trainingsbroek van man zonder make up en mijn haar lekker rommelig. Ik mocht toch niet naar buiten. Zegt mijn moeder "nou wat dat betreft lijk je dan weer niet op mij, ik kleedde me gewoon aan", pfff voelde me gelijk een slons.

Ik zit er nu nog zo bij

Ik durf alleen maar jogging broeken aan vanwege keizersnede en pas de rest van mijn outfit er heerlijk op aan
Herkenning:opa en oma's die constant bezig zijn met oogjes open krijgen van kleinkind door oa hard praten, wiegen, aanraken. Super irritant, laat dat kindje toch lekker slapen!! En toen had ze een keer haar oogjes open en in plaats van daarvan te genieten zei oma: 'ga je ook lachen naar oma?' Pffffff.... ik merk sowieso bij ze dat dochter zoveel moet: lachen, zwaaien, oma zeggen (dochter is 9 maanden)...

Mijn eigen moeder kwam in de avond na bevalling langs om veel te druk en hard over zichzelf te vertellen waarna ik riep dat ik het geklets niet meer aan kon. Ik was kapot!! Pas toen ik heel charmant in mn netbroekje met surfplank uit bed strompelde kreeg ze in de gaten dat ik bevallen was geloof ik.

Verder gelukkig geen vervelende mensen die lang blevdn hangen. We hebben het express heel rustig gehouden
quote:Sussann schreef op 11 september 2015 @ 22:35:

Mijn eigen moeder kwam in de avond na bevalling langs om veel te druk en hard over zichzelf te vertellen waarna ik riep dat ik het geklets niet meer aan kon. Ik was kapot!! Pas toen ik heel charmant in mn netbroekje met surfplank uit bed strompelde kreeg ze in de gaten dat ik bevallen was geloof ik.
Ooooh jullie hadden mij gisteren moeten zien. Ik zei al tegen LAman dat ik dé typische nieuwe moeder was. Vette haren die eigenlijk gewassen hadden moeten worden, slonzige (korte) joggingbroek, opgedroogde melkvlek op m'n truitje, wallen, ongeschoren benen en oksels, geen make-up en wallen tot op m'n wangen...

Maar ik ben binnen gebleven hoor, LAbaby was een beetje uit d'r hum en we zaten binnen bij de airco omdat er een hittegolf gaande is.

Maar vandaag is alles weer anders, ik draag normale kleren, heb m'n haar gewassen en ga straks wandelen en boodschappen doen
quote:fleetfox schreef op 11 september 2015 @ 20:20:

[...]

Kan het alleen maar met LA Woman eens zijn. Ik stortte een tijd later ook in.

Ik kan nu (bijna 12 weken postpartum) nog steeds geen lange afstanden lopen omdat ik dan last krijg van m'n bekken.

Twee dagen postpartum werd ik het ziekenhuis uitgereden in een rolstoel maar binnen een half uur rende ik alweer over de gang richting de Eerste Hulp. De dagen erna veel gelopen van de auto naar de IC, totdat ik op een gegeven moment 's avonds niet meer op kon staan van de pijn Daarna ging ik heel keurig in een rolstoel zitten als we aankwamen bij het ziekenhuis, om me door LAman naar LAbaby op de IC te laten rollen... Maar had ik dat maar vanaf het begin gedaan
LA_Woman: ik heb je gepb't, FYI. Verder ga ik weer in meeleesmodus, want ik heb geen kind en dus geen kraamtijdverhalen.
Tsja, misschien lastig te geloven maar t gaat écht goed. Ik merk wel dat ik geen afstanden moet lopen en lekker op de bank moet hangen, maar verder ben ik lichamelijk écht goed in orde. We maken gemiddeld nachten (wel in delen) van 7,5 uur. Dochter die er een is uit de boekjes en die het ook doet als uit de boekjes... En die adrenaline? Die is de eerste 2 dagen idd aanwezig geweest en toen weggeebt!

Lief dat jullie ook bezorgd zijn, maar dat hoeft echt niet...
Vandaag is de mooiste dag.
Na een zware bevalling incl. totaal ruptuur met de auto door man opgehaald uit het ziekenhuis, bij ons de oprit op, kon niet rechtop staan van de pijn, gaat buurvrouw uitgebreid vragen hoe het gaat en dat ik vooral moet genieten, viel bijna flauw van pijn en ellende, en wilde maar 1 ding mijn bed in...

Schoonmoeder boos op kraamhulp die haar naar 1.5 uur de deur uitwerkte, hele goede kraamhulp die haar taak perfect uitvoerde.
quote:fleetfox schreef op 11 september 2015 @ 20:39:

[...]

Herkenbaar! Oh, wat dacht ik toen?

Ik had een schat van een kraamhulp, ze liet wel wat toe maar niet alles (gelukkig). Maar ik zat ook iedere dag in mijn mooiste kleren, in de make - up, was al weer op het eten aan het letten (zó dom!), wilde de was doen... Ik had ineens de energie die ik al weken gemist had. Dit keer laat ik de kraamhulp haar ding doen en alles wat ze aanbied om over te nemen: ze doet maar. En ik ga lekker in een comfortabele broek en make-up loos bankhangen met baby en knuffelen met dochter.

Ik maak geen huis schoon, m'n 3 joggingbroeken en zwangerschapsshirts maken overuren! (Moet met de hechtingen ook nog niet aan een spijkerbroek denken!!!) en ik moet nog niet denken aan poetsen!

Dus in dat opzicht ben ik niet te druk... Ik heb alleen wel m'n eigen ritme, wat betekent dat ik dus niet smiddags slaap (daar voel ik me alleen maar slechter door) en niet om 20 uur naar bed ga, dan ben ik midden in de nacht klaar wakker...

Zo. Dochter heeft de fles op, wij slapen weer door!!
Vandaag is de mooiste dag.
Bij mij ook net als kartonnendoos. Ben lopend het ziekenhuis uitgegaan en ook in de kraamweek wilde ik al vanalles doen. Nu twee weken na de bevalling ben ik redelijk weer de oude en doe gewoon het huishouden, boodschapjes en wandelen

Geloof dat iedereen zich er wel over verbaast

Is wel off topic

[...]

Dat hoeft niet per se. Bij beide bevallingen was ik meteen weer op de been. Bij de eerste was ik een week in het ziekenhuis, dat bed vond ik maar niks dus was ik er vaker uit dan in. Heb bij de tweede letterlijk geen één keer in bed gelegen (ja, 's nachts gewoon, maar niet overdag). Ik stond al in de keuken om koffie voor de kraamzuster te zetten toen ze net gearriveerd was, maar toen stuurde ze me terug naar de bank (vond ik toen nog best gek ).

Klap is nooit gekomen. Dus het kan best hoor

[...]

Wel vervelend van de koortslip van je vriend trouwens Hopelijk kan hij alle knuffels en kusjes binnenkort weer inhalen!Sommige vrouwen hebben weinig last van de bevalling en minder slaap. Ik heb niet erg leuke zwangerschappen maar stond na de bevallingen enige gelijk weer naast mijn bed. Ik ben namelijk op de misselijkheid na alle klachten kwijt na de bevalling. De verloskundige had bij de eerst ook het idee dat ik door de adrenaline zo snel weer alles deed, maar dat bleek niet zo te zijn. Bij de tweede precies zo. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat je nog een week op bed ligt al zullen er genoeg vrouwen zijn waarvoor dit wel nodig is.
quote:mel.nl schreef op 11 september 2015 @ 08:00:

Jeeej een nieuw klaagtopic!

Ik wist niet eens dat het zwangerschapsklaagtopic al met deel 2 bezig was, vandaar dat ik die nooit meer zie

Mijn lieve meisje heeft nog steeds haar dag en nacht ritme volledig omgedraaid. Overdag is ze een engeltje, maar wat een hel zijn de nachten. Ze is 2 weken en 2 dagen oud, en zoveel nachten hebben wij intussen ook niet kunnen slapen. Gelukkig is mijn vriend nog vrij en wisselen we het wakker zijn met elkaar af.

En dan heeft de arme meid zo ontzettend veel last van krampjes. En ee doen er echt al alles aan, maar niets wat echt lijkt te helpen.

We hebben nu infacol en dr brown flessen en zijn heel erg alert op wanneer ze moet boeren, dus niet alleen rondom flessentijd

Van de kraamzorg geleerd over dunstan babytaal, daar proberen we echt wat mee te doen en we horen het redelijk goed aan haar.

Vandaag ga ik het consultatie bureau bellen of ze nog een tip voor me hebben.Infacol hielp bij ons ook niet maar de Duitse versie sab simplex hielp enig sinds. Verder hielp het kindje dragen of in je arm houden met zijn buik op jouw hand. Even duidelijker maken het kindje ligt dan op zijn buik op je arm waarbij je het hoofdje vast hebt met je hand. De beentjes van het kindje hangen dan afhankelijk van de grote naast je arm of eleboog. Op deze manier is er druk op de buik en dat helpt vaak om ze te rust te brengen.
quote:kartonnendoos schreef op 12 september 2015 @ 03:42:

[...]

Ik maak geen huis schoon, m'n 3 joggingbroeken en zwangerschapsshirts maken overuren! (Moet met de hechtingen ook nog niet aan een spijkerbroek denken!!!) en ik moet nog niet denken aan poetsen!

Dus in dat opzicht ben ik niet te druk... Ik heb alleen wel m'n eigen ritme, wat betekent dat ik dus niet smiddags slaap (daar voel ik me alleen maar slechter door) en niet om 20 uur naar bed ga, dan ben ik midden in de nacht klaar wakker...

Zo. Dochter heeft de fles op, wij slapen weer door!!Hier was het precies hetzelfde. Ik heb ook 5 dagen na de bevalling de oudste opgehaald uit het kdv met de wandelwagen. Ik kon het gewoon en vond ik leuk. Ik heb in de afgelopen 4 maanden gedaan wat ik leuk vind daar is de kraamtijd voor en herstellen natuurlijk.
Gatekeeper gefeliciteerd met jullie baby. Ik weet nog dat je best zenuwachtig voor de behandeling.

Ik weet niet wie het zei, maar het lijkt er soms inderdaad op of de tweede wat minder belangrijk is. Nu heb ik denk ik zelfs meer kaarten gehad bij de 2de, maar het bezoek kwam veel later op gang en sommige zijn nu niet geweest. Die hadden de jongste op een verjaardag al gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven