35+ en kinderen

15-09-2008 23:20 2488 berichten
Alle reacties Link kopieren
35plussers zwanger of met kinderwens, hier kletsen we verder!

goedemorgen allemaal!!!

ik moet effe kwijt dat bij mij de verwarring alleen maar groter wordt. gisterenavond in bed zo misselijk, tegen kokhalzen aan, bh zit niet fijn al zie ik weinig aan mn borsten, t zit gewoon niet fijn, gisteren in de loop van de dag kreeg ik rugpijn en dat is helemaal een nieuw gevoel voor mij en met het uitlaten van de hond trekkerige liezen.......zo!! ik heb mijn lijstje opgesomd

dan zeggen jullie nu natuurlijk "waarom doe je geen test?"

nou weetje ik heb me ingesteld op zondag en dat houd ik zo om mezelf toch op 1 of andere manier "onder controle" te houden. bovendien was vanmorgen piraman er niet en morgen is beetje rare dag. vorig jaar is toen zijn exvrouw overleden dus tja die dag en datum wil ik dat er aan haar wordt gedacht.

ik nu richting de dame voor voetreflex therapie voor de 1e behandeling....ben benieuwd. fijne dag allemaal, ciao!
Pira ik vind het toch wel steeds meer neigen naar .......????? Jij ook neem ik aan>????
Yep Snok!

maar ik denk steeds "stel datik weer negatief test......kan mijn lijf mij echt zo in de maling nemen?" of zou mijn hormoonhuishouding echt zoveel overhoop kunnen halen??

trouwens voetreflextherapie was AU, jeetje zeg wat waren die punten die ze masseerde pijnlijk, ook mijn rug heeft ze gedaan pff nu ben ik helemaal k.o.

fijn weekend allemaal en tot snel, liefs pira
Hoi allemaal,

maria70, misschien binnenkort een hond, wat leuk! Waar hangt het 'misschien' vanaf? Ons hondje is afgelopen 14 april overleden en is 15,5 jaar oud geworden.

Beer, zeker bewerkelijk een meid van 20 maanden poeheee, tis echt raak deze week en ze wil inderdaad heel veel, kan ook al best veel maar snapt nog niet wanneer iets niet mag/kan of waarom niet. En haar manier van uiten is deze week dan jengelen, zeuren, boos worden, huilen, spullen smijten. Ach gaat wel weer over maar het is niet altijd prettig zo'n middag, maar daar weet jij alles van met je kids-ervaring denk! Tot hoeveel jaar hebben kinderen eigenlijk van die moeilijke fases? En kun je jouw kindje van 2,5 al wel echt goed dingen uitleggen waarom iets niet mag? Wel jammer zeg dat je jongste niet even nog wil slapen terwijl jij dat goed kan gebruiken nu.

Veel plezier dit weekend met het afzwemmen van je zoon! Lijkt me trouwens een hele onderneming, 2x per week met alle kinderen naar het zwembad zeg!

pira, canvasdoek is heel mooi geworden, ben heel benieuwd naar de reactie van onze moeder aanstaande zondagmiddag! Tuurlijk werd er net aangebeld toen dochterlief eindelijk stil was en sliep, en ze was weer wakker pfff....rest van middag was hopeloos want ze was te moe om eigenlijk op te zijn, en te moe inmiddels ook om nog in slaap te kunnen komen...zwaar middagje werd het maar 's avonds heb ik nog even zelf een half uurtje de ogen dicht gedaan, zodat ik nog wel wat aan onze avond had.

Pira, hoe jij je voelt en wat je ervaart.....hmmm ik weet nu niet meer of ik wel zou kunnen wachten tot zondag zoals ik eerst zei...Maar snap heel goed dat je morgen sowieso niet wilt testen, dat zou ik op zo'n dag ook niet doen. Op hoeveel dagen zit je nu als je doortelt, dus als je die bruine prut/vegen niet als dag 1 enz telt? Soms testen vrouwen vrij laat positief, een kennis van me pas met 7 weken van haar eerste kind. En helaas zou het ook kunnen dat je hormonen van slag zijn door wat er gebeurt is vorige maand. Maar ben nu toch wel heel benieuwd naar zondag!

Snok, een baby in buik neemt echt alles als eerste wat het nodig heeft, en de restjes zijn voor jou. Dus je kindje komt niet snel iets tekort, jij daarentegen wel als je echt te weinig gevarieerde en gezonde voeding hebt gedurende langere tijd. Mijn vk zei me toen dat als me zoiets zou gebeuren dat ik gerust een zwangerschapssupplement kon nemen, bijv. Vitaal Zwanger van kruidvat. Heb je toch alle nodige stoffen binnen als je eten niet goed gaat. Ik heb dat suppl. genomen in de eerste weken van zwangerschap omdat er ook het folium inzit, en ook tijdens mijn 16,5 maand borstvoeding nam ik het omdat mijn dochter me echt letterlijk leegtrok. Het hielp me om me net wat sterker/fitter te voelen, wat meer weerstand te hebben.

Verder hier nog steeds geen ei denk ik, de ovutestjes blijven al 3 dagen ongeveer hetzelfde en temp is nog laag. Verder weinig nieuws, straks weekend en dat is goed vooruitzicht. Was een drukke vermoeiende week en man was lange dagen van huis, even lekker genieten komende twee dagen dus.

Allemaal alvast een heel fijn weekend gewenst!!!
hi marimoh, reageer toch nog effe op je bericht voordat ik andere dingen afmaak en richting bergen vertrek....

fijn dat het doek mooi was en k.. dat er net gebeld werd toen de kleine dame sliep.....lekker zoet ben je geweest met haar en is inderdaad moeilijk als ze veel snapt maar nog niet de logica achter het "waarom"! geniet van het weekend zou ik zeggen en fijne dag zondag!

maarre je ovu testen klopt het wel met wat je zelf voelt en merkt (slijm e.d.?) ben benieuwd hoe dat werkt met die testen of je dan echt goed beeld krijgt...we zullen het "knappende" ei hier wel horen

ik zit, zonder die bruine prut te tellen, vanaf die dag vloeien in aug. incl. vandaag op 35 dagen en afgelopen zondag heb ik dus gestest na 29 dagen; "negatief".

ben inmiddels zelf ook errug benieuwd....wordt vervolgd.....
Hee hallo!

Maria, je mag mij ook wel in de tabel zetten hoor. Ik ben 37, hoop zwanger te worden van de tweede (heb al een zoon van 12), nod is 24 september en dus net de eerste iui poging achter de rug.

Voor jou dus ook weer spannend, op naar de volgende iui poging! Wens je heel veel succes! Bij ons gaat de iui in eigen cyclus. Ik vond het lichamelijk niet zo veel voorstellen maar was wel helemaal van slag vorige week na die tijd, janken enzo... Herken je dat?

Pira, het blijft dus onduidelijk bij jou. Kan me voorstellen dat je nu nog even wil wachten met weer te testen. Maar je zou bijna denken dat... Hoop het voor je!

Beer, wat leuk dat je zoon mag afzwemmen! Heb je dan straks nadat hij B heeft gehaald ook even rust of "mag" je dan gelijk met de volgende? Lijkt me inderdaad een hele onderneming met drie kids!

Lucebertha succes met de verhuizing, wat een klus he?! Na onze laatste verhuizing (2 jaar geleden) heb ik gezegd de komende 20 jaar niet meer te willen verhuizen

Hier is het verder rustig, voel geen bijzondere dingen ofzo dus we wachten het nog gewoon maar even af...

Nu lekker weekend!

Wens jullie ook allemaal een fijn weekend,

gr. lyra
hi meiden!! ik ben ondertussen heeeeel ervaren met zwschaps testen maar zwanger??, nee dus!

gisterenochtend 2 testen gedaan en steeds een prachtige teststreep maar daar blijft t bij. ik was daarna zo verward, alsof ik mijn eigen lijf niet ken, alsof ik dingen wil voelen die er misschien helemaal niet zijn?!

ik wil nu gewoon ongesteld worden om te snappen wat de situatie is. ik houd een kramperige buik en dat weeige gevoel vrnl. als ik moe ben en halverwege de dag ben ik doodop maarja dat wil dus allemaal helemaal niets zeggen: ik ben gewoon erg moe en moet de batterij opnieuw opladen.... uit neid over mezelf en mijn lijf heb ik gisteren dan ook maar direct een rode wijn achterover geslagen........

maarrre hoe is het met jullie?

Marimoh had je met de ovu testen inmiddels positief resultaat? ben benieuwd.

maar die kennis van je marimoh die pas met 7 weken positief testte, was het toen toeval, die test, of had ze wel symptomen en al vaker getest? weet je dat nog? ik vind het zo raar dat sommigen schijnbaar met 1 dag overtijd al positief kunnen testen en anderen juist niet.

ik was de laatste dagen redelijk overtuigd dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar door die negatieve testen gooi ik het toch maar weer op het ziek zijn.....

Lyra, Maria hoe gaat het met jullie?

lyra jij hebt je nod binnenkort? wat is je gevoel?

Snok, Beer, Zina? hoe gaat het bij jullie?

en Biba is die al terug van vakantie of geniet nog van bella italia?

fijne dag allemaal en tot snel
Hee Dames!!

Hier alles goed....donderdag mijn volgende echo..dus spannend...toch wel ondanks hartje al gezien. Ben minder misselijk en das heel fijn maar ook eng....zo van t zit toch nog wel goed?

Pira verdomme wat een gedoe.....snap je frustratie...laat dan maar komen die menstruatie!!

Marimoh thx...en ja denk ook wel dat het goed komt. Eet heel gezond en kindje neemt wel wat nodig heeft...tis ook niet zo dat ik al kilossssssss kwijt bent...gaat maar om paar kilo en blijf nu wel hangen.....en ach...kan wel wat hebben..tis niet zo dat ik heel petit ben

Snok hoopt stiekum dat ze slanker NA bevallen eindigt dan ervoor...kennen julie die verhalen? Zo van ik woog 80 kilo en na bevalling 75...zou toch mooi zijn

whahahahahaah
Hi Snok, fijn dat je minder misselijk bent en spannend dat je weer een echo hebt, leuk hoor!!

en dat je je druk maakt, zo zitten we dus schijnbaar in elkaar.... maar hoeveel vrouwen hebben geen misselijkheid en gaat alles prima toch?!

ja ik ben best gefrustreerd...over ca 2 weken moet ik ongesteld worden dus daar houd ik het nu maar op en laat mijn lijf zijn kuren hebben. na deze testen mag ik er toch van uit gaan dat het gewoon niet zo is. raar lijf!!!

heb ook ticket naar NL geboekt, vlieg over dikke week en ga vandaag ook tickets voor vakantie in november boeken!! heerlijk, heb ik zo'n zin in.

ciao fijne dag verder
Goedemiddag meiden,

pira, haha ik denk dat mijn knappende ei vrijdag geweest is. De ovutesten zijn nooit positief geworden bij me.

Vorige week woensdag had ik een heel duidelijke teststreep maar niet zo donker of donkerder dan de controlestreep. Dus officieel een negatieve test. Echter de dagen erna werd de streep weer steeds lichter en lichter tot afgelopen zaterdag weer helemaal geen 2e streep.

Mijn temperatuurgrafiek laat zien dat afgelopen vrijdag de eisprong was. Dat was dag 13. Meest gunstige test had ik op wo dag 11, maar die was van 13.00u in de middag. Denk dat als ik die dag in de avond laat nog eens getest had dat ie wel positief geweest zou zijn. Dat klopt dan wel weer met het ei op vrijdag.

Conclusie, geen officiele pos. ovutest maar het komt wel in de buurt van de temperaturen en ook overeen met slijm ed. Als ik het een volgende keer weer zou doen dan ga ik rond de dag van duidelijkere streep 2x op een dag (begin middag en later op avond) eens testen.

Pira, geen positieve zwang.test gehad dus, beetje jammer wel denk ik of niet? Je wilt zo graag weten of het nou wel of niet zo is als je lijf zo gek blijft doen hè?

Die kennis van me die vermoedde al wel zwangerschap, zij was toen al een paar maandjes voor een kindje bezig en ze werd niet ongesteld meer, maar testte ook steeds negatief. Bij 6 weken was er verwarring omdat het heel vaag was, zo vaag of dat ze niet een 'indrooglijntje' zag. Bij 7 weken was hij wel positief. Ze was overigens wel alle tijd al heel misselijk en veel overgeven (t/m week 18!!!). Nu is ze zwanger van de 2e en testte ze met 4 weken al direct positief, gek toch?

Zelf had ik bij mijn dochter met 4 weken 1 dag een pos. test.

Snok, spannend donderdag weer een echo. Fijn toch dat je minder misselijk bent? Niet of weinig misselijk zijn zegt niks, ik ben van mijn dochter nog niet 1 dag misselijk geweest en heb een voorbeeldige zwangerschap gehad.

En ze zeggen dat als het hartje klopt, de kans op misgaan enorm veel afgenomen is. Maar dat je niet onbezorgd bent snap ik heel goed hoor, herken dat wel van toen en zeker ook voor jou is het spannend.

Snok, ik ben een heel goed voorbeeld van slanker zijn na bevalling dan voor zwangerschap!!

Vóór zwangerschap woog ik 75 kilo, tijdens zwangerschap kwam er 14 kilo bij, en 5 weken na bevalling was ik terug op 75. Verdergaand in dat jaar van bevalling viel ik af terwijl ik niet op dieet was (mocht niet wegens de bv en afvalstoffen die dan in de moedermelk komen). Maar ik denk door een combinatie van bv geven wat veel energie vergt van het lichaam en de zorg voor een kleintje dat ik afviel. Ik was een jaar na de bevalling gekomen op een gewicht van 63 kilo, dus 26 kilo lichter dan hoogtepunt zwangerschap, en 12 kilo lichter dan voor ik zwanger raakte.

Nu sta ik nog steeds op 63, dit blijft zo en ook na het stoppen van de bv kwam ik niet meer aan.

pira, ja snap je onzekerheid van wat is er nou, wordt ik over 2 weken weer ongesteld of wat anders? Lijkt me wel een beetje frustrerend als je er geen grip op kan krijgen, niet?

Lekker zeg over een week weer even naar NL, geniet er maar vast van! En vakantie in nov., al idee waarheen?

Nou ik gebruik dus vanaf gister geen ovutestjes meer, temp geeft duidelijk aan dat er een ei geweest is, nu maar weer wachten en hopen dat de gezelligheid van afgelopen tijd een mooi vervolg heeft over 9 maanden.

Verder met de andere dames ook alles goed?
marimoh dat zou echt heeeeeeeeeeel fijn zijn maar goed ik probeer gewoon goed op mijn gewicht te letten....ben gewoon wat te zwaar begonnen zeg maar...dus 20 kilo en + is voor mij geen optie tenzij het echt puur doro zwangerschap komt...maar ga het er niet aan vreten
Snok, nu is ieders lichaam weer anders en reageert weer ieders lichaam ook anders tijdens een zwangerschap.

Maar toen ik zwanger was ben ik niet meer gaan eten. Ik at wel anders dan voorheen, meer fruit, voldoende water, dingen die ik voorheen niet echt deed. Ik at lekker en gevarieerd, maar ging niet snaaien zeg maar, ook geen behoefte aan gehad. Ook geen 'gekke dingen' die ik ineens persé moesten wat het moest zou hebben.

Maar tijdens alle maanden bv geven merkte ik heel duidelijk dat ik wel wat extra moest eten en drinken, werd er anders helemaal flauw van zo slap dat ik me ging voelen. Toen at ik dus meer dan normaal. Toen mijn dochtertje overging op bijvoeding na 6 maanden en langzaamaan minder bij me dronk, ging bij mij de behoefte aan meer eten ook weer weg. Enige gekke is dat ik voor de zwangerschap echt lekker een zak chips weg kon werken, of andere snacks...en daar na de bevalling totaal geen behoefte meer aan had. Ik snoep nu wel (heb lekker snoeppot naast de pc staan hihi), maar ik moet van mezelf de hele week met die ene pot doen en op is op. Ben trouwens wel gek van lekker eten hoor, kan daar zo van genieten.

Maar zal eens even mijn vk-kaartje erbij nemen waar wat getallen van vlak na bevalling op staan....ogenblik....
Op 8-1-07 (40 weken + 3 dgn zwanger) woog ik 86.2 zie ik staan. Bevallen op 15-01-07. Op 26-2-07 (5 weken na bevalling) woog ik bij de vk 74.9, dus weer terug op oude gewicht. Was daar erg blij mee al was mijn buik nog een maand of 6-7 wel heel flubberig en slap.
Hi dames, ben ik ook weer even...

Hier gaat het goed! Ik geloof dat ik er door heen gekomen ben, die eerste vreselijke maanden. En dan bedoel ik niet alleen de misselijkheid, die bijna weg is, maar ook de sombere gevoelens. Ik begin er echt zin in te krijgen inmiddels, in de zwschap. Ik heb het nu ook bijna iedereen verteld, en krijg eigenlijk allemaal leuke en lieve reacties. Zo leuk. Op mijn werk weet alleen mijn baas het nu en van de week de rest nog (bijna alleen maar mannen). Ik denk dat ik maar een mail rondstuur ofzo. De vorige keer dat ik aankondigde zwanger te zijn, deed ik dat in een afd.vergadering, en vervolgens viel iedereen stil. Echt niemand zei wat. Pas later ging men mij feliciteren, maar ik voelde me wel lullig toen. Mannen zijn toch vaak wat harkerig in die dingen, nouja, vooral mannen in mijn vak (automatisering).

Ben nog wel heel moe, maar dat geeft niet, ik ga voorlopig gewoon vroeg naar bed.

Leuk weekend gehad, met A-diploma zoon, ik had tranen in mijn ogen, ben zo'n dweil op dat gebied. Vond het zo bijzonder dat hij voor het eerst een echte diploma haalde, en ook zo knap van hem, hij heeft er echt hard zijn best voor gedaan. Nu meteen door voor B-diploma, maar dat is lang niet zo veel lessen. Het is inderdaad een crime, iedere keer het hele gezin meeslepen naar dat hete zwembad. Zeker de jongste slaat daar enorm aan het keten, en dat kan eigenlijk niet.

Snok, niet te druk maken om aankomen hoor. Gewoon gezond eten en niet te veel laten gaan. Ik kom zelf nooit zoveel aan, ook al eet ik behoorlijk veel, en een vriendin van mij komt altijd 25 of meer aan, maar die eet veel minder. Maw, je hebt er niet zo heel veel invloed op, volgens mij. Ik woog voor zw.schappen altijd steady 58 en 3 kids later steady 62. Heb er dus 4 vergaard, valt me best mee eigenlijk. Nu weeg ik weer wat minder door de misselijkheid. Ik zal wel weer een kilo of 12 aankomen denk ik. Maar ik realiseer me wel dat ik mazzel heb trouwens, ik wordt gewoon niet snel dik.

Borstvoeding geven is wel een goed tip, zoals Marimoh al zei. Ik moest daar echt tegenin eten altijd.

Ben je er al uit wat je nu gaat doen met testen?

Pira, wat een gedoe zeg, ik zou er nu maar vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Als het je toch niet lekker zit zou je nog een bloedtest kunnen doen bij de huisarts, die zijn wat specifieker.

Marimoh, is je dochter al wat bijgetrokken?
Ha marimoh, die buik wordt iedere zw schap wat blubberiger hoor, mark my words. Ik hou m'n hart vast hoe het deze keer zal gaan. Ik lijk eigenlijk altijd wel 4 maanden zwanger ofzo, terwijl ik dus verder slank ben. Irritant. Maar ja, er zijn veel ergere dingen.
oh, Lyra hoe is het bij jou, voel je al wat? En Maria bij jou.

Ik ga hard duimen voor jullie!
Beer, gefeliciteerd met je zoon die zijn zwemdiploma heeft gehaald, wat goed!!!

En oh jeetje tranen in je ogen van trots, zo mooi! Sinds ik moeder ben ben ik ook zo'n emo-type geworden, als ze iets nieuws kan of bijv. haar armpje om me heen slaat en me een dikke knuffel geeft, dan kan ik amper zeggen: mama houdt zoveel van je, de tranen staan dan in mijn ogen. Ik huil nu ook sneller mee als ik een bevalling op tv zie pfff zo gekke gewaarwording. Was nooit zo snel met tranen maar heb er nu in overvloed (van geluk dan!).

Wat goed dat je je zoveel beter gaat voelen en gaat genieten van je zwangerschap! Blij dat te lezen.

Mijn dochter is sinds gister een beetje beter in d'r hum, vanochtend zelfs niet 1x gejammerd, en nu slaapt ze weer voor het eerst in lange dagen lekker, tenminste, het is heel stil op d'r kamertje nu. Denk dat ze er weer doorheen is dus.

Heb jij al je kindjes bv gegeven? Ik ben zeker weten bij een hopelijk 2e kindje weer van plan om het te doen. Buiten alle voordelen die het voor het kind heeft is het ook voor de moeder goed en toen ik de moeilijkste dingen overwonnen had heb ik echt genoten van die voedingsmomenten, zelfs 's nachts vanuit mijn slaap met zo'n warm zacht popje tegen je lijf de eerste drie maanden. Vond het een heel bijzonderde periode en had zelfs moeite toen we die periode afsloten.
Hee Beer, oh wat fijn te lezen dat je je beterder voelt en ook positiever!! je wist het heel goed van jezelf maar toch is t allemaal heel vervelend.

leuk te lezen van het Adiploma, hartstikke goed van m.

en mbt aankomen en afvallen tijdens zwschap (nog geen ervaring mee maar ik zou me er ook niet te druk overmaken en ik geloof ook dat bv een prima hulpmiddel is om eventuele overtollige kilo's eraf te krijgen.

Beer ik ga er ook van uit dat ik niet zwanger ben hoor. de vermoeidheid heb ik wel sterk maarja dat kan ik goed verklaren. het weeige gevoel is de laatste paar dagen minder dus dat scheelt. vorige week had ik zo regelmatig een golf van misselijkheid, kramperigheid door mn lijf en tja dan alles bij elkaar opgeteld vond ik het toch allemaal wel raar worden en natuurlijk hoop ik er ook op......een jaar geleden had ik mogelijk niet zo snel aan zwanger zijn gedacht......naja hoop nu echt op een OD zodat mijn lijf weer weet wat t wil
Pira, vind het wel rot voor je hoor. Je wilt nu gewoon lekker er voor gaan, proberen zwanger te worden, en dan doet je lichaam ineens zo raar. Het zal misschien toch echt nog te maken hebben met die keer dat je zo ziek was. Ik weet uit ervaring dat het soms wel een maand duurt voor je dan weer echt de oude bent, na een heftig virus. Echt rustig aan doen en hopelijk zo snel mogelijk weer gewoon ongesteld.

Marimoh, ik ben ook sinds ik kinderen heb pas zo'n dweil geworden hoor, daarvoor viel het nogal mee. Je moet mij ook niet naar bevallingen op tv laten kijken. Fijn trouwens dat je dochter is opgeknapt!

BV is inderdaad leuk. De eerste heb ik maar 4 weken gegeven, toen kreeg ik spruw en in combinatie met niet zulke goede begeleiding heb ik toen maar opgegeven. De 2 meiden allebei ruim een jaar bv gegeven, toen was ik beter voorbereid denk ik .Het is inderdaad heel speciaal, maar het kost ook bergen energie!
hi allemaal!!

hoe is 't met iedereen? Met Maria en Lyra?

ik wil weer juichen voor iemand hoor dus kom op dames

die tabel moeten we verder vullen hoor!!

hier niet veel te melden dan dat ik inderdaad rustig aan probeer te doen maar dat lukt de ene dag beter dan de andere. verder droom ik enorm de laatste tijd, ben 's nachts (in mijn slaap) zo druk, pffff kan er echt moe van wakker worden. hou last van mn buik en rug maarja wordt nu ook nog gemasseerd door die reflex therapeute dus wellicht heeft t ook daar mee te maken?!

fijne dag verder!
Hallo, hoe is het hier? Iedereen druk met van alles, het is aardig rustig op forum.

Beer, haha jij en ik samen op de bank voor de tv met een bevalling als uitzending is dus geen goed idee denk ik haha.

Je eerste na spruw en slechte begeleiding na 4 weken bv gestopt en je twee meiden ruim een jaar bv, heel verschil! Wat jammer dat bij je eerste de begeleiding niet super was, zeker bij een eerste lijkt me dat heel belangrijk. Ik had gelukkig wel een kraamhulp die super goed was met begeleiden, op dag 3 had ik door de gretigheid van dochtertje al flinke tepelkloven...zat 's nachts te voeden en zag bloed bij haar mondje...schrok me rot natuurlijk! Daar zit je dan...midden in de nacht...je weet niet wat er is, of het kwaad kan, net 2 dagen geleden bevallen....dat was echt niet leuk! 's Ochtends kwam de kraamhulp, ze keek en vertelde dat het flinke kloven waren. Dat het bloed bij de melk geen kwaad kon voor baby en ze bracht direct de volgende dag zalfjes mee die ik moest smeren omdat ik dat niet had. Die had ze nog thuis liggen, waren proefmonsters, en ik kreeg 7 van die proeftubes haha. Heel lief van haar. Ze heeft toen baby 'geleerd' (nou ja eigenlijk mij hoe ik met de gretige aanhappen om moest gaan) hoe het beter kon. En als dochter toch zo 'vervelend' bleef happen moest ik direct stoppen, wachten en dan weer opnieuw. Wonderbaarlijk leerde dochter in een paar dagen wat de bedoeling was. En door om en om een tepel te ontlasten (ik had toch genoeg melk dus het kon best tijdelijk) waren mijn kloven in een week over.

Maar ik weet wel dat als dus deze begeleiding niet zo goed gegaan was dat ik misschien wel eerder had opgegeven omdat je gewoon weg niet weet hoe verder terwijl je problemen hebt.

Uiteindelijk zijn het 16,5 maanden geworden haha, alleen nu met 20 maanden oud kindje heb ik dus nog steeds echte melk....had jij dat ook nog zolang na het stoppen?

pira, ronduit rot joh dat jij niet lekker op de rit komt, en dan dat drukke 's nachts, met dromen enz...daar wordt een mens ook moe van zeg! Probeer maar alle keren dat je rust kan nemen ook te nemen. Heb je al een vakantie voor nov. geboekt inmiddels?

Hier weinig nieuws, zit in de wachtbankjes, heb hoge temperaturen sinds drie dagen dus dat is mooi. zat en zon nog 36.8, en ma-di en vandaag 37.0, prima dus. Nu maar weer hopen dat dit zo nog heel lang blijft!

Groetjes!
Hi ja wat een rust hier!

Ik zit in ons huis in de bergen, wat afspraken hier en straks eens lekker in de zon zitten met een boek....

Gisteren inderdaad tickets geboekt voor vakantie ....zalig vooruitzicht, nu nog hotelletje zoeken enzo, heerlijk. bovendien volgende week naar NL voor aantal dagen, even familie en vriendinnen bezoek enzo ook leuk.

Spannend Marimoh, ik hoop ook dat de temp heeeeeeel lang hoog blijft.

hoe is t met Lyra, die heeft 1 dezer dagen de nod of niet?

ik heb werkelijk steeds krampen in rug en buik....ben erg benieuwd wanneer ik nu ongesteld word, op zich ook weer spannend want weet nu echt helemaal niet waar ik aan toe ben?! eidagen enz??!!! ben echt de draad kwijt.

fijne dag allemaal
Oh lekker pira, in je huisje in de bergen. Maar begrijp ik het goed en pendel je telkens tussen twee huizen? Eentje vlak bij het meer en eentje in de bergen? Hmm je maakt me jalours met je boek in de zon zitten straks, hier regen, niet hard maar wel heel fris en alles nat buiten. Als ze gelijk hebben zou er tegen het weekend iets zachter weer en droog aankomen hier.

Lekker vooruitzicht ook je vakantie in nov. en volgende week je bezoek in Nl. Blijf je bij familie slapen dan?

Snap dat je echt de draad kwijt bent met je lijf, als het dan toch zo moet zijn laat dan over een tijdje die ongesteldheid maar komen. Dan weet je waar je aan toe bent en kun je verder. Nu met die rare ongi dagen die je had en alle klachtjes erbij weet je ook niet meer waar je het zoeken moet. Of het gaat anders, want als je inderdaad je ei hebt rond deze tijd en daar je krampen van hebt dan benut je misschien wel weer een kans! Geniet straks maar lekker van een goed boek in de zon!
hi, ja ik pendel inderdaad tussen 2 huizen ......goh als ik dat zo schrijf is het wel decadent ....deze situatie is sinds kort maar voelt en is als een enorme luxe hoor.....en ik geniet er erg van.

nou van dat boek lezen kwam dus niets....groot probleem met klant....heel de middag mee zoet geweest grrrrrrr

ja slaap in NL bij mn ouders en ga 2 vriendinnen bezoeken en verder plan ik niets om t rustig te houden.

we zullen zien wanneer ik ongesteld word....ik ga ervan uit over ca 1,5 week (geteld vanaf die bruine prut dagen) maar zoals vandaag lijkt het alsof het nu komt; lichte hoofdpijn, kramperig, niet lekker....maarja ben de hele tijd al beetje uit mn doen dus een flinke rooie veeg zal pas het eerste duidelijk teken zijn

fijne avond allemaal en hoop met iedereen alles goed
Snok ben je al voor de echo geweest? hoe is het ermee??

ben erg benieuwd en hoop dat alles goed is.

yoehoe dames hoe is het verder met iedereen??

fijne dag allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven