Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Een modern groot kantoorpand heeft per verdieping meerdere toiletten en dikwijls ook een keukentje met een koelkast, magnetron, koffie-apparaat, misschien een warmhoudplaatje, kwestie van uitbreiden van de kookmogelijkheden. Dat de ventilatie dikwijls te wensen overlaat is een feit. Er zouden douches moeten worden aangelegd, hoeft niet eens per verdieping, dat scheelt dan weer in de aanlegkosten.
verba volant, scripta manent.
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 14:06:

[...]

Het gaat om asielzoekers die nu nog in AZC's zitten maar wel al een verblijfsvergunning hebben. Als die kunnen doorstromen naar een woning, dan komt er plek vrij in de AZC's voor de nieuwkomers.Maar die mensen hebben dus al een verblijfsvergunning en zijn daardoor toch geen asielzoeker of vluchteling meer? En dat zat dan sowieso toch in de pijpleiding dat zij op de woningmarkt zouden komen?
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 13:59:

[...]

Daar zijn we nu een beetje laat mee. "Europa" is daar nu naar aan het kijken heb ik begrepen, dus dat kan ook nog wel even duren. Intussen moeten we dealen met de situatie zoals die nu is.

Dus zou er NU eindelijk toch eens iets moeten gebeuren om de instroom te stoppen.

Komende maanden zal het wat minder zijn maar zodra de lente weer in het land is gaat het gewoon weer verder.
quote:Lostit schreef op 03 oktober 2015 @ 14:09:

[...]

Maar die mensen hebben dus al een verblijfsvergunning en zijn daardoor toch geen asielzoeker of vluchteling meer? En dat zat dan sowieso toch in de pijpleiding dat zij op de woningmarkt zouden komen?Klopt. Maar dat zijn de mensen die nu een urgentiestatus krijgen, om ze versneld te laten doorstromen zodat er plek vrijkomt.
We moeten natuurlijk ook niet vergeten dat er veel asielzoekers zijn met een verblijfsvergunning, die wel tien jaar in een asielzoekerscentrum zitten. Ik neem aan dat zij de eerste zijn die in aanmerking komen voor een 'reguliere' woning.

Het zal de kritische vluchteling dan nog zwaar vallen dat er niet binnen tien jaar een woning voor ze beschikbaar komt en dat zal in goede banen geleid moeten worden.
quote:rosemetijs schreef op 03 oktober 2015 @ 14:10:

[...]

Dus zou er NU eindelijk toch eens iets moeten gebeuren om de instroom te stoppen.

Komende maanden zal het wat minder zijn maar zodra de lente weer in het land is gaat het gewoon weer verder.

Maar wat dan? Een hek plaatsen? Rollen prikkeldraad op de grenzen?

Ik vrees dat we gewoon moeten afwachten totdat "Europa" met een beleid komt.
Dat panden verbouwen geld kost dat weet iedereen. Maar overal noodlocaties openen kost ook geld. Dan kunnen ze dat geld beter douwen in een leegstaand pand zoals een klooster, kantoor, bejaardentehuis etc. Daar heb je op de lange termijn veel meer aan. Ook als de vluchtelingen ooit weg zouden gaan dan zouden ze nog heel erg veel nut kunnen hebben. Denk aan studenten, daklozen, opvang voor ex gedetineerden etc.

Zelfde met zorg. De vluchtelingen krijgen het gratis. Ik heb een basis verzekering en ben de afgelopen 2 maanden al 1000 euro kwijt aan de tandarts. Aanstaande maandag komt daar nog een bedrag van 300 euro aan bij. Dat steekt wel hoor, zo breed heb ik het nou ook weer niet dat ik 1300 euro met gemak kan missen. En een vluchteling krijgt het gratis.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 13:51:

Rosered: Nee over die flat heb ik het niet perse maar er zijn meerdere flatgebouwen waarbij het is gebeurd de afgelopen jaren. Mijn mening is wel mijn waarheid en leg mij dan eens uit waarom je in een kantoor gebouw geen gipsen wanden kan plaatsen met een deur erin, waarom je van een toilet echt geen douche kan maken? Want opvang hoeft niet luxe te zijn. Voor de vluchtelingen niet en voor de daklozen ook niet. Een plek waar iemand zichzelf terug kan trekken dat zou voor iedereen heel erg fijn zijn.

officieel horen er in ieder kantoorgebouw toch iets van douches aanwezig te zijn van de ARBO?

de zogenaamde fietsdouches ofzoiets.

en van die containerwoningen dan? van die verplaatsbare noodgebouwen? De basisschool van mijn kinderen bestond uit van die noodgebouwtjes, heel hun schooltijd werden ze gebruikt. later is dat gewoon bewoond geweest door anti kraak.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 14:15:

Zelfde met zorg. De vluchtelingen krijgen het gratis. Ik heb een basis verzekering en ben de afgelopen 2 maanden al 1000 euro kwijt aan de tandarts. Aanstaande maandag komt daar nog een bedrag van 300 euro aan bij. Dat steekt wel hoor, zo breed heb ik het nou ook weer niet dat ik 1300 euro met gemak kan missen. En een vluchteling krijgt het gratis.Wat heb je laten doen dan aan je gebit?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 14:14:

[...]

Ik vrees dat we gewoon moeten afwachten totdat "Europa" met een beleid komt.Desnoods wel ja en ook zal het die mensen in de vluchtelingenkampen vanwaar ze vertrekken al heel duidelijk gemaakt moeten worden dat hier de huizen en banen niet voor het oprapen zijn en het dus geen enkele zin heeft om minimaal 6 veilige landen door te reizen voor ze in Nederland aankomen..
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 14:14:

[...]

Ik vrees dat we gewoon moeten afwachten totdat "Europa" met een beleid komt.

De duitsers doen het al.

bootje terugslepen , bootje afzinken

uiteraard nadat de mensen van boord zijn gehaald ( ik zeg het maar bij want bovenstaande is me al op een waarschuwing komen te staan )

http://www.elsevier.nl/Ne ... rs-uitschakelen-1760646W/
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Jammer dat je hier geen vrijheid van meningsuiting mag hebben.
[quote]bungaa schreef op 03 oktober 2015 @ 14:18:

[...]

officieel horen er in ieder kantoorgebouw toch iets van douches aanwezig te zijn van de ARBO?

de zogenaamde fietsdouches ofzoiets.

nee hoor
quote:happy-daddy schreef op 03 oktober 2015 @ 14:19:

[...]

De duitsers doen het al.

bootje terugslepen , bootje afzinken

uiteraard nadat de mensen van boord zijn gehaald ( ik zeg het maar bij want bovenstaande is me al op een waarschuwing komen te staan ) Echt?
quote:ronniemitchel schreef op 03 oktober 2015 @ 13:54:

[...]

Er zijn nog genoeg oude kloosters de kamers daarvan werden in het verleden ook wel eens aan studenten verhuurd, en dan kan je wel zeggen ja maar dat strookt niet met hun geloof ,maar dan zeg ik het is kiezen of delen of zo'n kamer en anders maar op straat graag of niet.ik kwam deze tegen, Syrische vluchtelingen in Brazilie.

Zo kan het ook, gelukkig geen gezeur over een of ander geloof.

én wat spreken ze de taal al goed...

Hier in Europa hebben wij ze zélf het idee gegeven dat ze eisen mogen stellen als het over hun geloof gaat.

Dat hadden we gelijk moeten indimmen, helaas is het daar nu wat te laat voor.
Nouchi: Aan mijn 2 voortanden start van wortelkanaalbehandeling a 180 euro per tand. 1 tand een vreselijke ontsteking wat inmiddels al 8 keer open is gemaakt, schoongespoeld en weer dichtgemaakt a 70 euro per keer. Afgelopen donderdag weer zwellingen dus weer naar de tandarts geweest die een foto heeft gemaakt en besloten maandag weer verder te behandelen. Die foto was 10 euro, consult 20 euro. Maandag sowieso bij 1 tand de wortelkanaalbehandeling afmaken a 150 euro, als er voldoende tijd is de andere tand ook afmaken a 150 euro en dan maar hopen dat ik geen apex resectie moet hebben of dat ze moeten worden getrokken en ik een implantaat of een brug nodig heb.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 14:02:

Ja het kost geld ja, maar 500.000 vluchtelingen die gezond zijn kunnen ook wel wat doen. Zelfs ik met 2 motorisch gestoorde linkerhanden en kan nog een gipsen wand plaatsen dus hun zullen dat zeker ook met gemak kunnen. Dan krijg je nog de kosten van het materiaal etc. Panden die van beleggers zijn heb ik het nog niet eens over gehad. Hier bijvoorbeeld zijn er 2 panden van de gemeente die met gemak in aanmerking kunnen komen. Een leegstaand bejaardentehuis en een oud stadhuis. Geld kan schijnbaar toch al niet op voor de vluchtelingen dus nou dan geven de gemeentes maar wat extra's uit en dan zijn de nederlanders ook geholpen.

Ik vind dit een heel goed plan.

Lekker de handen uit de mouwen dan zijn ze 's avonds ook te moe om ruzie te maken.

win-win.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oh en dan komen er nog de kosten van de ibuprofen bruis bij die ik niet vergoedt kreeg, de 3 antibiotica kuren en tramadol kreeg ik wel vergoedt.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 14:28:

Nouchi: Aan mijn 2 voortanden start van wortelkanaalbehandeling a 180 euro per tand. 1 tand een vreselijke ontsteking wat inmiddels al 8 keer open is gemaakt, schoongespoeld en weer dichtgemaakt a 70 euro per keer. Afgelopen donderdag weer zwellingen dus weer naar de tandarts geweest die een foto heeft gemaakt en besloten maandag weer verder te behandelen. Die foto was 10 euro, consult 20 euro. Maandag sowieso bij 1 tand de wortelkanaalbehandeling afmaken a 150 euro, als er voldoende tijd is de andere tand ook afmaken a 150 euro en dan maar hopen dat ik geen apex resectie moet hebben of dat ze moeten worden getrokken en ik een implantaat of een brug nodig heb.

Ik wens je maandag heel veel sterkte.

Maar daar kunnen die vluchtelingen niets aan doen.
Daar kunnen zij idd niets aan doen, maar zij krijgen het wel allemaal vergoedt. Nu kon ik deze behandeling qua kosten missen. Maar niet iedereen kan dat en wat doen ze dan? Maandenlang met kiespijn rond lopen en wachten tot hun tanden eruit rotten.
quote:-RoseRed- schreef op 03 oktober 2015 @ 14:38:

[...]

Ik wens je maandag heel veel sterkte.

Maar daar kunnen die vluchtelingen niets aan doen.Klopt maar snap je niet dat het steekt dat zij alle zorg gratis krijgen en niet eens een zorgverzekering hoeven te betalen?
quote:granny71 schreef op 03 oktober 2015 @ 14:40:

[...]

Klopt maar snap je niet dat het steekt dat zij alle zorg gratis krijgen en niet eens een zorgverzekering hoeven te betalen?het wordt meer een klaagtopic wie het zieligst is.. de Nederlanders tegen de vluchtelingen.
quote:-RoseRed- schreef op 03 oktober 2015 @ 14:41:

[...]

het wordt meer een klaagtopic wie het zieligst is.. de Nederlanders tegen de vluchtelingen.

Je snapt dus blijkbaar niet dat het steekt.

Kan, maar je kan niet ontkennen dat je beperkte middelen wel heel erg uitrekt als je er (veel) meer mensen van moet helpen.
Als jij het zo vind dan is dat jouw mening. Ik voel mijzelf heel zielig dat ik elke keer met pijn zit, en voor een vluchteling met dezelfde pijn vind ik het ook zielig want ik wens die pijn mijn ergste vijand nog niet toe. Maar waarom moeten Nederlanders alles lekker zelf uitzoeken en wordt het vluchtelingen allemaal zo makkelijk gedaan? Wat als jij hetzelfde krijgt en geen 1300 euro hebt liggen om je te laten behandelen?
quote:-RoseRed- schreef op 03 oktober 2015 @ 14:41:

[...]

het wordt meer een klaagtopic wie het zieligst is.. de Nederlanders tegen de vluchtelingen.

Vind ik dus niet. het maakt wel duidelijk dat het hier helemaal niet zo geweldig is me al de sociale voorzieningen, dat NLers er gewoon al keihard de dupe van waren, voordat deze massa hier asiel kwam aanvragen.

Zorgkosten moet gewoon gelijk getrokken worden. Gelijke behandeling, niks geen positieve discriminatie.

Was laatst bij de eerste hulp, daar hangt gewoon een briefje: "indien u niet verzekerd bent, zijn alle kosten voor uw rekening. dit dient u vooraf af te rekenen."

Er zijn heel wat Nederlanders die de zorgkosten niet kunnen betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven