Minnaressenmoraal

25-09-2008 12:13 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met wat quotes uit diverse recente topics.quote:'Ik heb niets uit te leggen, het is toch de man die verantwoordelijk is voor zijn familie.'

Zijn huwelijk is niet perfect, wij zijn beiden dolverliefd op elkaar, en we hebben al een paar keer afgesproken, maar we hebben nog niet gezoend hoor, dus er is niks aan de hand.'

'Dankzij mijn minnaar voel ik me weer op en top vrouw, en ook al weet mijn man van niets, hij heeft er wel profijt van: de sex is met mij is beter dan ooit.'

Ok. Ik kan niet oordelen over het leven van een ander. We doen allemaal ons eigen 'ding', soms gaat het goed, soms maken we fouten. Prima. No problem. Maar keer op keer komen de bovenstaande quotes terug en dan vraag ik me toch echt af: what on earth are they thinking? Geloven ze het zelf?

Ziet de minnares van een getrouwde man niet in dat zij aktief meewerkt aan de destructie van een gezin? Kan zij met een oprecht hart de ogen sluiten voor het verdriet van die kinderen? En niet te vergeten, van zijn vrouw? Hoezo is de man in kwestie alleen verantwoordelijk? Als jij bij een junk een gloednieuwe fiets koopt voor tien euro, ben jij dan niet even goed de dief?

Denkt dat verliefde meisje dat ze meer te bieden heeft dan de vrouw die jaren geinvesteerd heeft in een relatie? En dat ze dus alle recht heeft om dat stel uit elkaar te drijven? (ik zou haast zeggen: neuk nou maar gewoon een keer met hem, dan is de spanning er tenminste af )

En als klap op de vuurpijl, kun je echt uitleggen hoe jouw man ooit blijer wordt van goede sex als hij weet dat het alleen maar komt omdat de buurman er een uur geleden ook overheen is gegaan.

Ik zou er echt geen aandacht aan schenken als deze quotes niet keer op keer terugkomen hier op Viva. Wat is dat toch dat dames (en heren) dit zonder blikken en blozen opschrijven? Is dit normaal? Waar blijft jullie moraal?
quote:Alba schreef op 25 september 2008 @ 18:29:

Toen mijn man een minnares had, hadden we nog net zo vaak seks als daarvoor. De seks was prima.

Meneer was alleen verliefd en geil, en wilde wel weer eens wat anders in bed, na al die jaren.

Dat kan ik ergens nog wel begrijpen ook.

Maar pijn dat het doet, als je erachter komt!Oh ik geloof ook helemaal niet dat een vreemdganger thuis geen sex meer heeft. En ik verbaas me wel eens over het feit dat dit door minnaressen zo gemakkelijk als waar wordt aangenomen.
quote:Alba schreef op 25 september 2008 @ 18:25:

De onwetende echtgenote zit ook in een ongelijkwaardige relatie, maar heeft dat niet door en heeft daar zeker niet voor gekozen. Dat deugt voor geen meter, wat voor fraaie verhalen je er ook omheen ophangt.De onwetende echtgenote heeft of een man die een notoire vreemdganger is en dan is er iets aan de hand met haar keuze voor dit soort mannen, of er is iets mis met de relatie. In beide gevallen kun je niet zeggen dat ze niet betrokken is. Er is veel meer aan de hand dan simpel de derde die schuldig is.
Maar zolang ze ontwetend is over zijn vreemdgaan heeft ze daar gaan keuze in. Los van alle problemen die er zouden zijn in het huwelijk (wie weet hoe vaak die al zijn aangekaard?)
quote:bitterandsweet schreef op 25 september 2008 @ 18:58:

[...]

De onwetende echtgenote heeft of een man die een notoire vreemdganger is en dan is er iets aan de hand met haar keuze voor dit soort mannen, of er is iets mis met de relatie. In beide gevallen kun je niet zeggen dat ze niet betrokken is. Er is veel meer aan de hand dan simpel de derde die schuldig is.

Niemand zegt dat alleen de minnares de enige schuldige is. De GM is de hoofdschuldige, hij is degene die vreemd gaat.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je daarom geen vraagtekens mag zetten bij de moraal, het gevoel voor eigenwaarde en het gezonde verstand van de minnares, omdat die meewerkt aan het bedrog, en er vaak op den duur weinig meer dan een hoop ellende voor terugkrijgt.

Dat is namelijk het onderwerp van dit topic.

Nogmaals, we hebben het hier over relaties die geheim moeten blijven, en waarbij sprake is van bedrog. Als er in alle openheid buiten de deur gefriemeld wordt, geniet ervan, zou ik zeggen.
De man waar ik mee omging die vreemd met mij wilde gaan die beweerde hetzelfde. Terwijl dit absoluut niet noodzakelijk was. Waarom hij dit dus deed ondanks mijn duidelijk laten merken dat ik dit niet geloofde en dat het mij niets uitmaakte weet ik nog niet. Pas toen hij op zichzelf kwam te wonen en hij zich versprak kwam ik achter de waarheid. Hij beweerde dat hij al maanden trekpop speelde. Toen hij alleen was en we een gekke bui hadden en hij zich vrij en veilig voelde zei hij per ongeluk dat hij de seks toch wel miste, dat het solo doen toch wel behelpen was. Toen ik hem erop wees werd hij erg rood. Moest er hartelijk om lachen toen. Nu denk ik wat zou het doel van die leugen geweest zijn, of was het een leugen die hij misschien bij al andere (potentiële) minnares heeft gebruikt. En is het misschien een succes geweest toen. Weet wel van hem dat hij wel eens eerder een slippertje heeft gehad. Geloof er niets van dat een man die in zijn huwelijk blijft het slecht heeft. Onvoldoende, geen passievolle, of geen seks, en meer van die smoezen. Als je ongelukkig bent dan ga je toch weg? En een vrouw die gehandicapt is door ziekte, en je blijft uit plichtsgevoel, tenminste dit beweer je, dan kun je dit toch bespreken met je echtgenote als de seks niet meer voldoende is? Als je omdat dit niet mogelijk is je vrouw daarom maar gaat bedriegen kan ik me niet voorstellen. Uit plichtgevoel voornamelijk blijft hij bij haar en de kinderen, hoe opofferingsgezind, maar geloven doe ik het niet zo eerlijk gezegd.

Liefs Sexxywoman
quote:Alba schreef op 25 september 2008 @ 19:12:

[...]

Niemand zegt dat alleen de minnares de enige schuldige is. De GM is de hoofdschuldige, hij is degene die vreemd gaat.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je daarom geen vraagtekens mag zetten bij de moraal, het gevoel voor eigenwaarde en het gezonde verstand van de minnares, omdat die meewerkt aan het bedrog, en er vaak op den duur weinig meer dan een hoop ellende voor terugkrijgt.

Dat is namelijk het onderwerp van dit topic.

Nogmaals, we hebben het hier over relaties die geheim moeten blijven, en waarbij sprake is van bedrog. Als er in alle openheid buiten de deur gefriemeld wordt, geniet ervan, zou ik zeggen.

Misschien heeft de minnares geen "goede" moraal. Maar ik vind die term alleen al erg hautain... wie heeft de perfecte moraal en wie leeft er honderd procent naar... EN ik vind het zo relatief, de echtgenote heeft misschien ook vreemde excuses (moraal) en belemmert dan de nieuwe liefde .. zal het zeggen?

Ben zelf geen minnares maar heb teveel gezien om deze situatie niet in tal van verschillende perspectieven te zien. En ik ga niet oordelen over een andervrouws/mans moraal. Dan zijn er naar mijn idee nog wel andere moraalskwesties.

Voelt het fijn om je te verbazen over iemands moraal? Voel je je dan zelf "beter" dan die ander, of slimmer?
quote:JohnnyCake schreef op 25 september 2008 @ 18:38:

Belvedere. Het lastige van vreemdgaan is dat er meer mensen bij komen kijken dan jullie tweetjes alleen. Hoe zie je dat aspect? Of maakt dat niet uit zolang het maar goed is voor jou?

Wat dat betreft je hebt gelijk, maar alleen aan een kant. Aan andere kant vraag ik me af, moet je in een ongelukkige huwelijk wel blijven alleen omdat je andere mensen geen pijn wilt doen. Want zo was bij ons. Toen wij elkaar hebben leren kennen lagen wij allebei al in scheiding, dus ik zie niet dat wij met onze relatie andere mensen hebben gekwetst. En wat ook nog, iedereen heeft recht op een gelukkig leven. Als je in bestaande relatie niet gelukkig bent, dan kan ook je partner dat niet zijn of je kinderen. Het is beter dan een punt achter die relatie te zetten, dan doorgaan en iedereen ongelukkig gaan maken.

Belvedere
Het is niet zo dat mijn nr. 2 (minnaar) alleen verantwoordelijk is voor zijn daden, je kiest samen voor een buitenechtelijke relatie, ik dus ook, ik heb net zo goed schuld.

Het is wel zo dat er (misschien was je jezelf daar in eerste instantie niet van bewust) meestal iets niet goed in je eigen relatie, anders sta je niet open voor een buitenechtelijke relatie.

Ik voel mij inderdaad op en top vrouw, daar heeft mijn nr. 2 voor gezorgd. Hij vertelt me dat ik mooi ben, hij waardeert mij als vrouw. Dat doet mijn eigen partner al lang niet meer, voor mijn partner is het vanzelfsprekend dat ik er voor hem ben, is het vanzelfsprekend dat hij mij mooi vindt, dat hij van mij houdt, alleen wordt het niet meer gezegd. Iedereen wil toch zo nu en dat horen dat hij of zij gewenst is, mooi is, iemand van je houdt?

Ik maak het gezin van mijn nr. 2 niet kapot, net zo min als mijn nr. 2 mijn gezin kapot maakt. Wij zijn samen verantwoordelijk voor onze buitenechtelijke relatie. Net zo min als ik een wig tussen mijn nr. 2 en zijn partner drijf. Ik heb bewust gekozen voor mijn nr. 2 net zo goed als ik dat toentertijd voor mijn nr. 1 heb gedaan, voor mijn nr. 2 geldt precies hetzelfde. Je kunt niet één van de twee als zwarte Piet aanwijzen. Je doet het allebei.

Wij nemen beiden genoegen met een tweede plaats.

Natuurlijk praten mijn nr. 2 en ik over onze partners, nooit verwijtend, er is gewoon een ander die ook van hem houdt.

Het feit dat de man de schuld krijgt, zijn p.. achternaloopt of als vrouw alleen maar lustgevoelens voelt en hieraan toegeeft, is wat mij betreft nonsens. Dan spreek je over een SV.

Zie een minnares niet als een gewetenloos iemand, net zo min als een minnaar. Het is en blijft een keuze. Eventuele consequenties die hieruit voorvloeien heb je dan ook te aanvaarden, daar had je dan eerder aan moeten denken.
quote:Knipoogjes schreef op 25 september 2008 @ 20:04:

Ik voel mij inderdaad op en top vrouw, daar heeft mijn nr. 2 voor gezorgd. Hij vertelt me dat ik mooi ben, hij waardeert mij als vrouw. Dat doet mijn eigen partner al lang niet meer Als je nou eens leert jezelf mooi en leuk te vinden, heb je die meute kerels niet meer nodig.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:[

Allereerst Johnnycake moet je eens ophouden met iedere keer met dat vingertje te wijzen naar de minnares.

Ehm ja, en terecht! ik snap echt dit hele zogenaamd politieke correcte gedoe niet. Natuurlijk zit de GM fout, maar de minnares net zo! Zij weet van het bestaan van een ander af. Als zij echt hem wil, dan zal hij bij zijn vrouw weg moeten gaan. behandel een ander zoals je zelf ook behandelt wilt worden

immers jij wil maar een ding en dat is de minnares aan de schandpaal nagelen. Dat nodigt een ander niet echt uit tot antwoorden.

Dat jij het minnaressenschap niet begrijpt is duidelijk, maar moet je daarom dan zo hard oordelen?

Ik dacht oprecht dat jij je echt interesseerde hoe het minnaressenschap nu werkt, maar helaas is dat niet het geval. Daar ben je te kortzichtig voor.

Ach kom op nou, dit heeft niets met kortzichtigheid te maken. Het is zo klaar als een klontje. Steek dit verhaal maar eens op tegen iemand die getrouwd is geweest en bedrogen. Wat is dit voor onzin echt?! Kom op nou, laten we niet doen alsof het normaal is om een minnaar te hebben of te zijn. Ik kan het begrijpen als je verliefd bent, en ik kan me voorstellen dat je van iemand houdt, maar als je een beetje fatsoen hebt, weet je dat er kennelijk ook iemand anders is die van hem/haar houdt, en dat je die persoon ontzettend veel pijn doet.

@knipoogjes. ja ga jij even lekker van allebei houden ofzo, ik ben echt beduusd! Ik vind het prima als mensen driehoeksverhoudingen willen hebben, desnoods met zijn tienen onderlinge relaties hebben, als ze dat maar wel van elkaar weten. Als je het echt allemaal zo goed vindt en blablabla dan zou je het wel vertellen. En dat doe je niet, omdat je weet dat je fout zit. Omdat je weet dat als je het vertelt, er mensen gekwetst gaan worden. En dat lijkt mij zwaarder wegen dan dat je je weer vrouw voelt..

@dewit. Wat?! ik heb liever een half ei dan een lege dop.. En zijn vrouw dan? Die ziek is , en zijn steun nodig heeft? Hij heeft toch ooit van haar gehouden, dan kun je op zijn minst het respect tonen om de relatie te beeindigen voordat je weggaat. En dan zeg je dat je niet weggestopt bent, weet zijn vrouw het? Nee, dus je bent weggestopt.
quote:Sexxywoman schreef op 25 september 2008 @ 19:23:

Geloof er niets van dat een man die in zijn huwelijk blijft het slecht heeft. Onvoldoende, geen passievolle, of geen seks, en meer van die smoezen. Als je ongelukkig bent dan ga je toch weg?

Liefs Sexxywoman

Sexywoman, ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat je niet altijd weggaat als je in een slecht huwelijk zit. Ik heb jaren in een slecht (héél slecht) huwelijk gezeten en ging maar niet weg. Ik werd bijna dagelijks uitgescholden en werd nooit meer aangeraakt. Een kus of knuffel had ik al tien of vijftien jaar niet meer gekregen. Seks twee of drie keer per jaar. Sommige jaren niet één keer.

Ik moest toen kiezen: een einde maken aan het huwelijk, wat voor mij voelde als hem in de steek laten (scheiden was voor mij helemaal geen optie toen, het voelde als een totaal falen aan), of proberen te overleven zonder depressief te worden. Voor dat laatste had ik wel een minimum aan 'liefde' (lees: aandacht, genegenheid) en aanrakingen nodig. Die kon ik krijgen via een ongehuwde seksvriend.

Ik heb die man ook over mijn slechte huwelijk zonder seks verteld, en dat was geen leugen.

Er zijn vast mannen die er wel over liegen, maar het kan ook goed zijn dat de situatie thuis wel degelijk zo slecht is als ze zeggen. Alleen: je kunt het inderdaad moeilijk controleren.

Ik beschouw nu mijn 'vreemdgaan' van toen als een fout, maar wel een vergeeflijke. Omdat ik echt dacht dat ik mijn toenmalige man (en kinderen) minder kwaad berokkende door vreemd te gaan dan door te scheiden. Ik denk nog altijd dat het voor mijn ex erger is dat ik uiteindelijk wél besloten heb om te scheiden, maar zou nu toch voor eerlijkheid kiezen en niet meer voor vreemdgaan. Hoewel dat dus erger zou zijn voor mijn ex, want geen vrouw wil hem. Hij is nu alleen, kan 's avonds tegen niemand praten en kan zijn frustraties tegen niemand meer afreageren. Ik heb voor mijn eigen geluk gekozen door te scheiden. Als ik stiekem was blijven vreemdgaan zou mijn ex nu gelukkiger zijn.
Dewit: je schrijft : ik heb liever een half ei dan een lege dop.

Maar je zult vast toch liever een heel dan een half ei hebben? En als je je huwelijk als die lege dop beschouwt, waarom ga je dan niet scheiden, zoals ik ook (uiteindelijk) gedaan heb, zodat je een heel ei kunt krijgen?
Maar kennelijk was je ex tot al niet zo'n fantastische man, dus dan is het maar goed dat je gegaan bent.

Dan nog vind ik dat je bent vreemdgegaan, en niet "vreemdgegaan" (wat voegen die haakjes precies toe?)

Als iemand je zo slecht behandeld, dan moet je gaan. En ik snap ook echt wel dat ik makkelijk praten heb, ik heb gelukkig nog nooit in zo'n situatie gezeten, maar ik begrijp gewoon echt niet waarom je denk dat vreemdgaan dan beter is. Want de enige voor wie dat beter was , was jij. Dat hij alleen zit, en niemand hem wil, dat heeft hij aan zichzelf te danken.
quote:Reiger100 schreef op 25 september 2008 @ 22:16:

Dewit: je schrijft : ik heb liever een half ei dan een lege dop.

Maar je zult vast toch liever een heel dan een half ei hebben? En als je je huwelijk als die lege dop beschouwt, waarom ga je dan niet scheiden, zoals ik ook (uiteindelijk) gedaan heb, zodat je een heel ei kunt krijgen?Juist
quote:yellowlove schreef op 25 september 2008 @ 22:01:

[...]

@knipoogjes. ja ga jij even lekker van allebei houden ofzo, ik ben echt beduusd! Ik vind het prima als mensen driehoeksverhoudingen willen hebben, desnoods met zijn tienen onderlinge relaties hebben, als ze dat maar wel van elkaar weten. Als je het echt allemaal zo goed vindt en blablabla dan zou je het wel vertellen. En dat doe je niet, omdat je weet dat je fout zit. Omdat je weet dat als je het vertelt, er mensen gekwetst gaan worden. En dat lijkt mij zwaarder wegen dan dat je je weer vrouw voelt..

Yellowlove, ik praat het niet goed, nooit gedaan ook. En als je mijn post goed leest, lees je dat ik niet een buitenechtelijke relatie heb vanwege het weer vrouw voelen.

Ik zeg ook niet dat wat ik doe goed is, ik zeg alleen dat ik er gelukkig mee ben, dat ik dit stukje van mijn leven nooit zou hebben willen missen.

Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan in het leven.
quote:yellowlove schreef op 25 september 2008 @ 22:18:

Maar kennelijk was je ex tot al niet zo'n fantastische man, dus dan is het maar goed dat je gegaan bent.

Dan nog vind ik dat je bent vreemdgegaan, en niet "vreemdgegaan" (wat voegen die haakjes precies toe?)

.Omdat je voor vreemdgaan een liefdesrelatie moet hebben, en die had ik niet. Mijn ex hield totaal niet van me, en wilde geen seks met me. Seks vond hij 'vies'. (Zei hij, nadat we drie kinderen hadden.)
quote:belvedere schreef op 25 september 2008 @ 19:29:

[...]

Wat dat betreft je hebt gelijk, maar alleen aan een kant. Aan andere kant vraag ik me af, moet je in een ongelukkige huwelijk wel blijven alleen omdat je andere mensen geen pijn wilt doen. Want zo was bij ons. Toen wij elkaar hebben leren kennen lagen wij allebei al in scheiding, dus ik zie niet dat wij met onze relatie andere mensen hebben gekwetst. En wat ook nog, iedereen heeft recht op een gelukkig leven. Als je in bestaande relatie niet gelukkig bent, dan kan ook je partner dat niet zijn of je kinderen. Het is beter dan een punt achter die relatie te zetten, dan doorgaan en iedereen ongelukkig gaan maken.

BelvedereEn daar ben ik het natuurlijk mee eens. Als de relatie niet werkt (en alleen jij kan daar over oordelen natuurlijk) dan houdt het op. Jammer. Dat is het grijze gebied waar ik absoluut geen oordeel over vel, ondanks wat sommigen beweren.
quote:yellowlove schreef op 25 september 2008 @ 22:18:

maar ik begrijp gewoon echt niet waarom je denk dat vreemdgaan dan beter is. Want de enige voor wie dat beter was , was jij. Dat hij alleen zit, en niemand hem wil, dat heeft hij aan zichzelf te danken.

Ik denk dus dat het beter voor hem was als ik blijven vreemdgaan was, en niet gescheiden was, omdat hij dan minder eenzaam geweest was.

Vreemdgaan was voor mij slechter dan scheiden, in mijn hart wilde ik al lang scheiden. Ik heb voor vreemdgaan gekozen om hem niet helemaal alleen te laten. Kun je dat begrijpen?

Maar nu vind ik dat ik al veel eerder voor mezelf had moeten kiezen, in plaats van de 'noodoplossing' die vreemdgaan was.

PS ik ben na mijn scheiding niet verder gegaan met die minnaar, dat zegt wel iets. Het was geen passie, geen grote liefde, het was een beetje genegenheid en aanrakingen om emotioneel te overleven.
quote:pom508 schreef op 25 september 2008 @ 18:38:

[...]

Allereerst Johnnycake moet je eens ophouden met iedere keer met dat vingertje te wijzen naar de minnares.

Zij heeft helemaal niks te maken met de verbintenis die hij gesloten heeft met zijn vrouw. Feit is wel, dat het verstandiger is om geen relatie aan te gaan met een GM. Maar als zij niet zijn slachtoffer zou zijn, dan wel een ander. De werkelijke verantwoordelijkheid ligt altijd bij de partner die ontrouw is.

Je gaat ook totaal voorbij aan het feit hoe zo'n relatie start. Lees er de smoezenlijst maar eens op na (minnaressentopic) en echt al deze smoezen worden gebruikt om iemand te veroveren. Op het moment dat de werkelijke ontrouw start is heel vaak niet eens bekend dat er een andere partner in het spel is of is juist bekend dat de relatie extreem slecht is en de GM alleen maar gelukkig kan worden met. Vaak is er dan al sprake van verliefdheid, ik kan niet meer zonder hem gevoel etc.

Op die vragen die je me nu stelt kan ik je geen antwoord geven. Ik heb nooit in dat soort situaties verkeerd. Vind ook de manier waarop je ze stelt nu niet echt uitnodigend om op te antwoorden, immers jij wil maar een ding en dat is de minnares aan de schandpaal nagelen. Dat nodigt een ander niet echt uit tot antwoorden.

Dat jij het minnaressenschap niet begrijpt is duidelijk, maar moet je daarom dan zo hard oordelen?

Ik dacht oprecht dat jij je echt interesseerde hoe het minnaressenschap nu werkt, maar helaas is dat niet het geval. Daar ben je te kortzichtig voor.

Pom, zoals ik net aan Belvedere schreef, wat jij hierboven beschrijft zijn de situaties waar ik, terecht, geen harde mening over heb. Ik heb dat toch heel duidelijk beschreven met 'miljoenen mensen gaan vreeemd, I don't care' etc.

Wat ik niet begrijp zijn de drie situaties uit mijn OP,situaties waarin jij zelf zegt nooit te verkeren. Die situaties kom je echter keer op keer tegen hier op viva. Vandaar mijn topic. Ik hoop echt dat je mijn motivatie nu een beetje begrijpt. Er komt geen vingertje aan te pas. Het is oprechte verbazing.
@ Knipoogjes.

ja jij voelt je goed. En de bedrogen personen dan? Hun gevoel telt niet?

@reiger, ik begrijp wel wat je probeert te zeggen, en nogmaals, ik zat er niet middenin, met gevoelens erbij is alles anders. Alleen ik denk dat je op zo'n moment voor jezelf sowieso weg moet wezen, en dat vreemdgaan gewoon nooit een oplossing voor een probleem moet zijn. Maar goed, je bent weggegaan, en dat vind ik heel erg sterk van je. Ik begrijp dat mijn reacties hard zijn, maar naar mijn mening is vreemdgaan gewoon not done. Verder denk ik niet dat je voor vreemdgaan een liefdesrelatie met een ander moet hebben. Vreemdgaan is als je iets sexueels doet met een ander. Of je daarnou verliefd op bent of niet.

@johnnycake & Pom. Ik heb er wel een harde mening over. Sinds wanneer mag je niet meer je mening over zaken geven. Dat er dagelijks miljoenen mensen vreemdgaan maakt het nog niet juist. Dagelijks worden ook duizenden mensen vermoord/verkracht/mishandeld. Dat maakt het ook nog niet juist.
De Wit lijkt me allesbehalve happy met haar halve ei, anders zou ze niet dit (en het andere minaressen-)topic in haar eentje voor 50% bezetten.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Yellowlove,

De bedrogen persoon weet wat niets, dus hoeft zich ook niet gekwetst te voelen. Wij zullen alles in het werkstellen om onze buitenechtelijke relatie geheim te houden. En nogmaals, mocht het wel uitkomen, dan aanvaard ik de consequenties.

Ik ben fout geweest dan, de schuld ligt bij mij. En ja, dan heb ik mijn partner gekwetst en bedrogen, daar ben ik me heel erg goed van bewust.

Iedereen mag ons veroordelen, ik verlang van niemand dat hij/zij mijn buitenechtelijke relatie begrijpt.

Wat mij opgevallen is in de afgelopen jaren dat het vingertje heel makkelijk geheven is, vergeet alleen niet dat je niet alles weet.

Het bestaat, heel veel mensen hebben een minnaar/minnares en zijn daar heel erg gelukkig mee.

Om nu het vergelijk met moorden, mishandelen en verkrachten te maken, gaat me wel iets te ver. Maar goed, ieder zijn mening, jij de jouwe, ik de mijne.
quote:JohnnyCake schreef op 25 september 2008 @ 22:33:

[...]

Wat ik niet begrijp zijn de drie situaties uit mijn OP,situaties waarin jij zelf zegt nooit te verkeren. Die situaties kom je echter keer op keer tegen hier op viva. Vandaar mijn topic. Ik hoop echt dat je mijn motivatie nu een beetje begrijpt. Er komt geen vingertje aan te pas. Het is oprechte verbazing.

Ik geloof niet dat je een topic opent om je verbazing over iets te uiten. Ik ben dagelijks verbaasd over dingen die ik hoor of lees, in het nieuws, in het dagelijks leven.

Er klinkt af en toe toch een flinke veroordeling tussen de regels door. Waarom ontken je dat?
Ik vergeleek het daarmee, omdat ik wil aangeven dat omdat iets vaak gebeurt, het nog niet ok is.

De bedrogen personen zullen hoogstwaarschijnlijk wel degelijk ooit te weten komen dat ze bedrogen zijn. En dat doe je iemand dus niet aan. En dan zwaai ik maar met mijn vingertje, dat kan me echt helemaal niets schelen.

En dan aanvaard jij de consequenties...Beetje jammer dat de consequenties zijn dat andere mensen door een hel moeten gaan!Het gaat niet over een blouse waar misschien een vlek op kan komen als je toch een zak patat haalt in plaats van een bakje!!

En nee, ik weet niet alles. Ik ben jou niet, ik zit niet in jouw situatie, en ik begrijp ook wel dat dingen niet helemaal zwart wit zijn, helemaal niet als er gevoelens bij komen kijken. Maar dan nog, dan nog weet je zelf dondersgoed dat vreemdgaan geen oplossing is voor een probleem.
quote:bitterandsweet schreef op 25 september 2008 @ 23:38:

Er klinkt af en toe toch een flinke veroordeling tussen de regels door. Waarom ontken je dat?Wat is er mis met het veroordelen dat er iemand belazerd wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven