Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 13:56:

Een soort zandloper, het ene deel loopt leeg en het andere deel loop vol. Het ding blijft steken als je het omdraait. Het lijkt wel of bijna iedereen denkt dat west Europa van elastiek is.

Er kan blijkbaar veel als mensen solidair zijn. In zweden hebben ze nu al 80.000 mensen opgevangen. In fatsoenlijke woongelegenheden en de mensen mogen gelijk werken of naar school. En krijgen een verblijfsvergunning en mogen hun familie over laten komen. De zweden worden nu na 80.000 wel wat kritisch wb werkgelegenheid etc.

Ipv hier na 18.000 mensen (nog niet bekend hoeveel mensen asiel krijgen) al knierterig te bepalen dat men wel mag verblijven in tenten waarvan de verhuurders zelf toegeven dat deze absoluut niet geschikt zijn voor verblijf in de winter.

Genant.

Maar ga vrolijk verder hoor. Vast nog wel een nieuwtje af te stoffen van een glurende asielzoeker in 1993 of een verwarde asielzoeker ergens die zijn gekregen trui niet mooi vindt.
quote:missie_m schreef op 31 oktober 2015 @ 14:02:

[...]

Dat dacht ik ook toen ik het las.

Ook met de familie van de andere vluchtelingen gaat het niet goed. Zo heeft de vrouw van Sameer Haydar Ahmad kanker. "Ik wil terug, ik moet daar geld zien te krijgen voor mijn vrouw. Er is niemand die voor haar en mijn drie andere kinderen zorgt."

+

Hij had zeker gehoopt,dat Nederland meteen een vliegtuig zou sturen om zijn hele gezin hier naartoe te halen.
quote:cijfernerd schreef op 31 oktober 2015 @ 15:14:

[...]

+

Hij had zeker gehoopt,dat Nederland meteen een vliegtuig zou sturen om zijn hele gezin hier naartoe te halen.Zou wel logisch zijn als die mevrouw echt zo ziek is toch?
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 14:58:

[...]

Amnesty vindt anders voor vluchtelingen, maar hou vol! Imagine...Alle landen zijn het er over eens dat Turkije veilig is, zelfs Merkel vindt dat. Ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt over Amnestie, maar Amnestie heeft ook wel eens geklaagd over mensonterende toestanden in Nederlandse gevangenissen. Daarom neem ik ze niet altijd meer serieus.
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 15:17:

[...]

Zou wel logisch zijn als die mevrouw echt zo ziek is toch?Welja, laten we voor iedereen in de wereld die ziek is een vliegtuig sturen om ze op te halen. Geld zat hier.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 oktober 2015 @ 13:23:

[...]

mannen schijnen heel eng te zijn. Die zingen tegen vrouwen: daar moet een piemel in, zag ik laatst op tv.

Hoe meer mannen hoe meer tuig blijkbaar.

Maar niet alle mannen zijn zo, we kunnen het tuig dat dat soort liedjes zingt ook inruilen voor gevluchte mannen die wel weten hoe het hoort.Laten we dat doen. Wat een tuig inderdaad.
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 14:59:

[...]

Die.mensen zijn hier al 10 jaar, en er zijn altijd al illegalen geweest. Maar erg joh! Wel 45!

45. juist.

is inderdaad niet veel, dat zijn een handjevol op de hoeveelheid illegalen in Nederland.

En dat zijn er een heleboel.

Niemand weet precies hoeveel illegalen er nu in Nederland zijn, die gebruik zouden kunnen maken van een bed-, bad- en broodregeling. Bij de laatste officiële schatting (in 2011) werd het aantal geschat op 100.000 mensen in 2009. Dit zegt de Stichting Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt (LOS).
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 15:10:

[...]

Er kan blijkbaar veel als mensen solidair zijn. In zweden hebben ze nu al 80.000 mensen opgevangen. In fatsoenlijke woongelegenheden en de mensen mogen gelijk werken of naar school. En krijgen een verblijfsvergunning en mogen hun familie over laten komen. De zweden worden nu na 80.000 wel wat kritisch wb werkgelegenheid etc.

Ipv hier na 18.000 mensen (nog niet bekend hoeveel mensen asiel krijgen) al knierterig te bepalen dat men wel mag verblijven in tenten waarvan de verhuurders zelf toegeven dat deze absoluut niet geschikt zijn voor verblijf in de winter.

Genant.

.Zweden zijn niet heel anders dan Nederlanders de Zweden-Democraten (een soort PVV) haalde in 2014 al 13% van de stemmen.

http://nos.nl/artikel/698 ... raten-niet-te-mijden.html

Momenteel doen ze het in de peilingen nog beter:

Uit andere peilingen blijkt zelfs een nog grotere steun voor de Zweden-Democraten. Het Noorse “Sentio” spreekt van een percentage van 17,8% van de Zweden die de Zweden-Democraten steunen en volgens het Britse “YouGov” steeg de steun tot 19,5%.

Nu zijn dat natuurlijk maar peilingen maar de percentages wijken niet veel af van de PVV en bijvoorbeeld Front National (Le Pen)

Wat we in Zweden zien is een van overheidswegen afgedwongen solidariteit

Ik las vanmorgen in Trouw dat er in Zweden al 20 asielzoekerscentra in brand zijn gestoken waaronder deze.

http://www.rtlnieuws.nl/n ... rum-zweden-brand-gestoken

Verder nog was Moskeeën

http://www.elsevier.nl/Bu ... oor-een-ongeluk-1676311W/

Vruchtgebruik kan jij ons vertellen hoeveel asielzoekers centra in het asociale Nederland zijn afgebrand?quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 15:17:

[...]

Zou wel logisch zijn als die mevrouw echt zo ziek is toch?Wereldwijd sterven jaarlijks 7,9 miljoen mensen na een ziektebed aan kanker

http://diagnose-kanker.nl/cijfers-over-kanker/

Een groot deel daarvan natuurlijk in de Westerse wereld met voldoende gezondheidszorg maar laten we het op 1 miljoen houden in landen zonder een goede gezondheidszorg.

Ophalen?

Daar kan je gewoon niet aan beginnen het over de wereld ophalen van zieke mensen en hier verzorgen.

Of iedere Nederlander moet zijn complete salaris inleveren om Florence Nightingale voor de rest van de wereld te spelen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:meivogel schreef op 31 oktober 2015 @ 13:18:

[...]

Dat zijn de mannen die hun vrouwen en kinderen niet meesleuren op een reis door Europa. Maar dat is ook weer niet goed blijkbaar.

Waarop baseer jij dat die 80% vrouw en kinderen heeft?

Toch niet op die kletskoek van Vluchtelingenwerk (wij van WC eend enz.)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

[...]

Amnesty vindt anders voor vluchtelingen, maar hou vol! Imagine...

Onzin lees dit is de UNHCR vind het prima in Turkije

Dus hou eens op met Turkije af te schepen als een land dat inhumaan is voor migranten.

quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 16:19:

[...]

Onzin lees dit is de UNHCR vind het prima in Turkije

Dus hou eens op met Turkije af te schepen als een land dat inhumaan is voor migranten.

[afbeelding]

In de diverse artikelen over de gesprekken die.merkel heeft gevoerd met erdogan staat steeds dat een hoofdonderwerp de mensenrechten daar is en de status van asielzoekers.

Ik.zet dit hier trouwens niet steeds neer om de vast overtuigden hier nog iets bij te brengen.

Maar meer om eventuele meelezers niet teveel voer voor hilariteit te geven.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 16:14:

[...]

Waarop baseer jij dat die 80% vrouw en kinderen heeft?

Toch niet op die kletskoek van Vluchtelingenwerk (wij van WC eend enz.)

Op mijn gezonde verstand. In die landen trouwen mensen jong en krijgen jong kinderen. De meesten zullen dus vrouw en kinderen hebben.

Ik heb geen plaatjesplakrechten, maar anders zou ik net als jij screenshots kunnen plaatsen, in dit geval van mannen die praten over hun kinderen. Ik zie ze regelmatig op Tv.

Of denk je dat dat niet representatief is?
quote:meivogel schreef op 31 oktober 2015 @ 16:37:

[...]

Op mijn gezonde verstand. In die landen trouwen mensen jong en krijgen jong kinderen. De meesten zullen dus vrouw en kinderen hebben.

Ik heb geen plaatjesplakrechten, maar anders zou ik net als jij screenshots kunnen plaatsen, in dit geval van mannen die praten over hun kinderen. Ik zie ze regelmatig op Tv.

Of denk je dat dat niet representatief is?De Nederlandse ambassadeur in Irak had het laatst echt over jonge mannen

Wat er over de Middelandse zee komt uit Gambia etc. sowieso alleen jonge mannen

Misschien een enkele Syriër maar die maken maar een procent of 25% van de totale migratiestroom

[...]

Amnesty vindt anders voor vluchtelingen, maar hou vol! Imagine...Ik neem aan dat je refereert aan het bericht dat er vorig jaar in 3 dagen tijd 130.000 mensen de grens van Turkije over kwamen. Het is logisch dat je dan niet ineens alles in orde hebt. Dat zou hier ook niet lukken. Ik lees nergens dat Amnesty zegt dat op dit ogenblik de situatie voor vluchtelingen in Turkije gevaarlijk is. Waar heb jij die informatie dan vandaan? Waarom zijn alle landen het er wel over eens dat Turkije veilig gebied is? Je doet nu net of ik dat alleen vind.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 16:54:

[...]

De Nederlandse ambassadeur in Irak had het laatst echt over jonge mannen

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... gdo3k2.png[/IMG]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... elrhr9.png[/IMG]

Mensen uit Gambia kunnen gelijk terug. Waarom moeten zij de asielprocedure in?

Misschien een enkele Syriër maar die maken maar een procent of 25% van de totale migratiestroom

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xmpxlo.jpg[/IMG]
quote:Pientjexxxx schreef op 31 oktober 2015 @ 17:03:

[...]

Ik neem aan dat je refereert aan het bericht dat er vorig jaar in 3 dagen tijd 130.000 mensen de grens van Turkije over kwamen. Het is logisch dat je dan niet ineens alles in orde hebt. Dat zou hier ook niet lukken. Ik lees nergens dat Amnesty zegt dat op dit ogenblik de situatie voor vluchtelingen in Turkije gevaarlijk is. Waar heb jij die informatie dan vandaan? Waarom zijn alle landen het er wel over eens dat Turkije veilig gebied is? Je doet nu net of ik dat alleen vind.

29 september recent genoeg voor je?

http://politiek.tpo.nl/20 ... n-zijn-ook-zonder-oorlog/
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 15:10:

[...]

Genant.

Maar ga vrolijk verder hoor. Vast nog wel een nieuwtje af te stoffen van een glurende asielzoeker in 1993 of een verwarde asielzoeker ergens die zijn gekregen trui niet mooi vindt.Probeer me geen woorden in de mond te leggen die ik niet heb gezegd. Zweden is bij lange na niet zo dicht bevolkt als Nederland waar in sommige delen de mensen, figuurlijk gesproken, als varkens in een megastal zitten. Leefruimte is voor iedereen belangrijk.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 17:19:

[...]

Probeer me geen woorden in de mond te leggen die ik niet heb gezegd. Zweden is bij lange na niet zo dicht bevolkt als Nederland waar in sommige delen de mensen, figuurlijk gesproken, als varkens in een megastal zitten. Leefruimte is voor iedereen belangrijk.Waarom voel je de noodzaak.om je te verdedigen? Je weet toch zelf wt je zegt?
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 17:19:

[...]

Probeer me geen woorden in de mond te leggen die ik niet heb gezegd. Zweden is bij lange na niet zo dicht bevolkt als Nederland waar in sommige delen de mensen, figuurlijk gesproken, als varkens in een megastal zitten. Leefruimte is voor iedereen belangrijk.Waar in nederland zitten mensen als varkens in een stal?
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 17:23:

[...]

Waarom voel je de noodzaak.om je te verdedigen? Je weet toch zelf wt je zegt?Omdat je de gluurders aanhaalt over wie ik met geen woord heb gerept.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 oktober 2015 @ 17:27:

[...]

Waar in nederland zitten mensen als varkens in een stal?Achterstandswijken.
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 17:28:

[...]

Achterstandswijken.

Noem er eens een?

Nergens in Europa is de huisvesting van mensen met weinig geld namelijk zo goed als in Nederland.
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 17:16:

[...]

29 september recent genoeg voor je?

http://politiek.tpo.nl/20 ... n-zijn-ook-zonder-oorlog/

Dat artikel klopt niet

quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 16:54:

[...]

De Nederlandse ambassadeur in Irak had het laatst echt over jonge mannen

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... gdo3k2.png[/IMG]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... elrhr9.png[/IMG]

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xmpxlo.jpg[/IMG]

Kan heel goed zijn, maar er staat nergens dat het ongehuwde mannen zijn.

En als dat zo zou zijn, dan zou je toch blij moeten zijn? Economische migranten worden teruggestuurd, en voor degenen die mogen blijven volgt geen gezinshereniging.
Zo die tegenstanders van de opvang van vluchtelingen voeren wel het debat goed op de inhoud:

http://www.telegraaf.nl/b ... s_bij_azc-betoging__.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven