Napraattopic deel 43

17-11-2015 09:03 3014 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:prada schreef op 18 november 2015 @ 00:17:

Iemand de link voor mij? Wil even kijken of het de moeite van bestellen waard is. Kan hem evt. doorsturen naar de volgende die hem wil lezen. En nee, ik zal niet psychotisch worden van een boek.Ff de googleknop op je toetsenbord gebruiken
Je bent zelf een theepot
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2015 @ 00:25:

[...]

Dat lijkt me stug; hij post echt overal en nergens.

Oke, dat wist ik niet. Apart beleid dan weer hiero.

Ben het er ook nog altijd niet mee eens dat Bente hier niet mag posten, al begrijp ik niet heel goed waarom ze het zou willen (gezien de reacties die ze bij een aantal forummers standaard oproept).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hahaha Feow, welterusten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Kia-Ora schreef op 18 november 2015 @ 00:29:

[...]

Dat weet ik wel zeker.Wat weet je wel zeker? Dat ze zich er niet mee bemoeien of juist dat ze zich er wel mee bemoeien?
Ik denk dat ze zich er niet mee bemoeien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 18 november 2015 @ 00:37:

Ik denk dat ze zich er niet mee bemoeien.

Dan vind ik het echt raar dat Viva op eigen houtje klaarblijkelijk beslist dat mensen met een psychiatrisch probleem hier niet mogen posten (en daar vervolgens allerlei gekunstelde redenen met de haren bijsleept).

Maar goed, misschien ben ik nu te serieus midden in de nacht. Sorry.
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 00:34:

[...]

Wat weet je wel zeker? Dat ze zich er niet mee bemoeien of juist dat ze zich er wel mee bemoeien?Eigen verantwoording van patiënt. Je gaat als behandelaar niet een Viva aanschrijven met dit verzoek. Indien nodig kun je tijdens een opname wel de toegang tot Internet beperken, onder toezicht laten plaatsvinden of verbieden. Maar als iemand thuis ís of op een andere locatie heb je weinig in te brengen. Wanneer een patiënt het adres van bijvoorbeeld de instelling plaatst en daardoor hinderlijk bezoek op de instelling afroept kunnen er wel stappen worden ondernomen maar dat zal dan niet door een behandelaar worden gedaan.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Maar goed net als bij alles en iedereen zijn er natuurlijk bijzondere exemplaren en kan het zijn dat een behandelaar Viva heeft aangeschreven. Maar dat behoort niet tot je takenpakket.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het wel zo'n beetje gehad heeft met Pumps.

Ik heb ooit wat gehad met een meisje dat ik jaren later tegenkwam in een kroeg en dat toen een zelfde woordenstroom uitbraakte als pumps. Flarden pure poezie, maar daar tussendoor compleet wild geraas. En het hield niet op. Heel vervreemdend.
IMHO
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 00:41:

[...]

Dan vind ik het echt raar dat Viva op eigen houtje klaarblijkelijk beslist dat mensen met een psychiatrisch probleem hier niet mogen posten (en daar vervolgens allerlei gekunstelde redenen met de haren bijsleept).

Maar goed, misschien ben ik nu te serieus midden in de nacht. Sorry.

Tsja... geen idee.

Ik denk dat het verstandig is om iemand die echt wartaal uitslaat en/of obsessief forumgedrag vertoont vanwege (misschien wel) een ziektebeeld, te verwijzen naar profs. en niet perse op een forum een podium te bieden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:SuzanneSuus schreef op 18 november 2015 @ 00:29:

[...]

Ff de googleknop op je toetsenbord gebruikenGedaan, site gevonden maar de pdf van het boek kan ik nergens vinden.
quote:Kia-Ora schreef op 18 november 2015 @ 00:41:

[...]

Eigen verantwoording van patiënt. Je gaat als behandelaar niet een Viva aanschrijven met dit verzoek. Indien nodig kun je tijdens een opname wel de toegang tot Internet beperken, onder toezicht laten plaatsvinden of verbieden. Maar als iemand thuis ís of op een andere locatie heb je weinig in te brengen. Wanneer een patiënt het adres van bijvoorbeeld de instelling plaatst en daardoor hinderlijk bezoek op de instelling afroept kunnen er wel stappen worden ondernomen maar dat zal dan niet door een behandelaar worden gedaan.

Ik dacht dat hij langdurig was opgenomen in de periode dat hij hier regelmatig postte, niet dat hij vanuit huis postte.

Maar wat je zegt klinkt hoe dan ook aannemelijk. k Wist eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is om de toegang tot internet te beperken, anders dan door een verzoek in te dienen bij de mods om iemand niet toe te laten. Ben duidelijk geen techneut of ict'er.
Ik blijf het zorgelijk vinden, zal mijn beroepsdeformatie wel zijn. Hopelijk heeft ze goede mensen im zich heen.
Je bent zelf een theepot
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 00:48:

[...]

Ik dacht dat hij langdurig was opgenomen in de periode dat hij hier regelmatig postte, niet dat hij vanuit huis postte.

Maar wat je zegt klinkt hoe dan ook aannemelijk. k Wist eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is om de toegang tot internet te beperken, anders dan door een verzoek in te dienen bij de mods om iemand niet toe te laten. Ben duidelijk geen techneut of ict'er. Als je iemand gewoon geen computer/mobiel/ipad geeft is je internettoegang redelijk beperkt
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 00:48:

[...]

Maar wat je zegt klinkt hoe dan ook aannemelijk. k Wist eerlijk gezegd niet dat het mogelijk is om de toegang tot internet te beperken, anders dan door een verzoek in te dienen bij de mods om iemand niet toe te laten. Ben duidelijk geen techneut of ict'er. Je hebt binnen een instelling mogelijkheden om toegang tot internet te beperken . Dit kan ook een voorwaarde zijn voor een opname.
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 00:30:

[...]

Oke, dat wist ik niet. Apart beleid dan weer hiero.

Niet hier, ik bedoel overal op het www

Ben het er ook nog altijd niet mee eens dat Bente hier niet mag posten, al begrijp ik niet heel goed waarom ze het zou willen (gezien de reacties die ze bij een aantal forummers standaard oproept).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:prada schreef op 18 november 2015 @ 00:48:

[...]

Gedaan, site gevonden maar de pdf van het boek kan ik nergens vinden.Ik denk niet dat je er veel aan gaat missen.
quote:Enn schreef op 18 november 2015 @ 00:46:

[...]

Tsja... geen idee.

Ik denk dat het verstandig is om iemand die echt wartaal uitslaat en/of obsessief forumgedrag vertoont vanwege (misschien wel) een ziektebeeld, te verwijzen naar profs. en niet perse op een forum een podium te bieden.

Ik vind dat altijd klinken als afschuiven, zo van: 'de profs moeten het maar oplossen.'

Net alsof we als medemens niet ook een luisterend oor kunnen bieden.

Schrijnend vind ik dat, zeker als ik bedenk dat een professional vastzit aan allerlei protocollen en vaste werktijden ("ik heb volgende week om zo-en-zo laat een half uur tijd voor u in mijn agenda staan") terwijl hier bijna altijd wel mensen zijn.

Maar goed, ik reageer nu op jou maar het is niet als een kritiek op jou bedoeld, Enn. Ik zou deze discussie graag eens aangaan met de mods, maar vrees dat daar geen ruimte voor is.
quote:Enn schreef op 18 november 2015 @ 00:46:

[...]

Tsja... geen idee.

Volgens mij is er al zovaak geschreven naar haar over behandelaars. Daar is nooit antwoord opgekomen, haar goed recht natuurlijk.

Woont ze alleen en zinder hulp of met hulp, woont ze begeleid? Wie zal het zeggen?

Kun je iemand op basis van deze posts bannen?

Ze leest veel, googlet zich suf, associeert en post dat. Tja, forumtechnisch zou je haar een eugen topic geven. Dat meen ik serieus. Er zijn mensen die haar graag lezen, hup dat kan dan, zij kan alles posten, geen reacties te geven etc. Maar ja, krijg haar maar eens zover.

Overigens naar im zo over iemand ipv met te schrijven. Dat besef ik wel
Je bent zelf een theepot
quote:Amaqanda schreef op 18 november 2015 @ 00:51:

[...]

Als je iemand gewoon geen computer/mobiel/ipad geeft is je internettoegang redelijk beperkt

Ja, dat snap ik.

Maar ik neem aan dat er nog iets zit tussen internettoegang volledig afsluiten en totaal vrije toegang geven?
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 00:58:

[...]

Ik vind dat altijd klinken als afschuiven, zo van: 'de profs moeten het maar oplossen.'

Schrijnend vind ik dat, zeker als ik bedenk dat een professional vastzit aan allerlei protocollen en vaste werktijden ("ik heb volgende week om zo-en-zo laat een half uur tijd voor u in mijn agenda staan") terwijl hier bijna altijd wel mensen zijn.

Maar goed, ik reageer nu op jou maar het is niet als een kritiek op jou bedoeld, Enn. Ik zou deze discussie graag eens aangaan met de mods, maar vrees dat daar geen ruimte voor is.Mensen gaan niet zo zeer naar een prof omdat de buuf niet wil luisteren, maar omdat de buuf niet geleerd heeft om iets te zeggen wat ook helpt, in zulke gevallen. Laten we nou niet doen alsof het internet en dit forum alleen bezet worden door aardige, invoelende, verstandige mensen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2015 @ 00:56:

[...]

Ik denk niet dat je er veel aan gaat missen.

Och

Ik kan een grote muur betegelen met tegelteksten vanuit die pdf hoor, maar niet in mijn keuken
Je bent zelf een theepot
Zou ik dan van jou de link mogen Suus?
Heel kort mijn reactie. Ik vind alle bezorgdheid lief, maar ik heb alles al gewist.

Pietje Paniek is druk. Ik ken mezelf en weet wat te doen.

You can't always get what you want - Rolling Stones.

Let is Be - The Beatles

Lees de tekst en ben voor even gelukkig. Wees mag ook. Ik heb te veel talen gelezen. Haal de volgorde van Engels en Nederlands door elkaar als ik moe ben.

Fijne feestdagen. Het is bijna zo ver.

Ik loop 1 jaar achter. Dat moet ik inhalen en is erg druk.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 18-11-2015 01:08
Reden: Tot welterusten en het ga mij en jullie goed.
% gewijzigd
quote:Dana schreef op 18 november 2015 @ 00:58:

[...]

Maar goed, ik reageer nu op jou maar het is niet als een kritiek op jou bedoeld, Enn. Ik zou deze discussie graag eens aangaan met de mods, maar vrees dat daar geen ruimte voor is.

Omdat er soms tenenkrommende adviezen worden gegeven aan to's die in ernstige psychische nood zitten. Of er harde reacties komen die net de emmer doen overlopen. Is het dan niet beter om hen te beschermen en te verwijzen richting een professional? Iemand die ervoor geleerd heeft bepaalde signalen op te vangen, weet wat er wel en niet gezegd kan worden? Mods zijn natuurlijk niet opgeleid tot hulpverlener maar tot Mod .

En uiteindelijk ís het aan de forummer zelf er iets mee te doen. Een ban of speciale afspraken met een forummer worden natuurlijk niet voor niets gegeven/gemaakt. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven