Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
@Prik, ik heb mij bij Nipo aangemeld, bedankt voor de invite.

Mijn kerstpakket van dit jaar bestaat voornamelijk uit eten, allemaal A merken.

Dochter vond het onzettend leuk om uit tepakken.

Mijn eindejaarsbonus is net binnen , deze kan linea recta naar de spaarrekening.
Kerstpakket is hier ook al binnen en verdeeld. Kon weinig zelf gebruiken dus bijna alles is richting zusje gegaan (woont net op zichzelf).

Net nog een rondje roamler (moest naar de mondhygienist en laat die net in t winkelcentrum zitten).

Er is er al 1 goedgekeurd en wacht nog op de rest. .

Lekker snel geld verdienen op mijn vrije dag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kerstpakket is een cadeaubon van de AH, die niet in één keer op hoeft. Ben ik wel blij mee
quote:Bumba1985 schreef op 18 december 2015 @ 07:25:

O echt, kon ALLES weg qua bovenkleding?! Misschien moet ik dan toch even wachten tot na de bruiloft van mijn zusje. Ik heb echt een superduur jurkje gekocht daarvoor, dacht dat ie nog wel zou passen daarna...

Van welke maat ben jij dan gekomen en gegaan?? Ik ga van 70H naar D (als het goed is, heb nog geen goedkeuring ontvangen!)

Ik ging van G naar B en ging daarna weer naar een C, maar ik had altijd begrepen dat ze geen maten af kunnen spreken, ze kijken op dat moment wat er mogelijk is en wat het beste qua verhouding is. Ik zou me dus niet vastpinnen op een bepaalde maat.

Ik heb letterlijk alles weg kunnen doen.

Overigens zit ik nu op een AA, maar dat is dan weer het gevolg van het ongepland verliezen van 20 kilo.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:cybermeisje schreef op 18 december 2015 @ 14:37:

[...]

Ik ging van G naar B en ging daarna weer naar een C, maar ik had altijd begrepen dat ze geen maten af kunnen spreken, ze kijken op dat moment wat er mogelijk is en wat het beste qua verhouding is. Ik zou me dus niet vastpinnen op een bepaalde maat.

Ik heb letterlijk alles weg kunnen doen.

Overigens zit ik nu op een AA, maar dat is dan weer het gevolg van het ongepland verliezen van 20 kilo.Nee, klopt, hebben ze tegen mij ook gezegd inderdaad. Maar hij zou proberen om rond de D uit te komen. Té klein past weer niet bij mijn postuur. Dus ik ben benieuwd. Over ongeveer een week krijg ik te horen of het doorgaat. Fingers crossed!
Succes!!! Als je verder nog vragen hebt oid staat mn pb open
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
quote:cybermeisje schreef op 18 december 2015 @ 17:41:

Succes!!! Als je verder nog vragen hebt oid staat mn pb open Lief! :D Ik heb je direct een PB gestuurd...
Vanavond 2 goedgevulde kerstpakketten gekregen met echt lekkere dingen dus dat scheelt mooi wat boodschappen voor oud&nieuw en voor man zijn verjaardag

Plus lekker stampottenbuffet gegeten op het werk! Scheelt ook weer boodschappen en koken (en afwas )
Hier dit jaar zelfs meerdere kerstgeschenken. Een echt pakket van mans werk, met een Italiaans tintje. Pasta, pastasaus, dat werk. En de obligate wijn, 3 flessen zelfs. Die gaan op de cadeaustapel aangezien wij geen wijn drinken.

Dan nog twee relatiegeschenken: wijn (again) en een cadeaubon.

Heb ook mijn salaris te horen gekregen: netto 1100 euro per maand! Blij mee. Gaat lekker naar de spaarrekening voor het verbouwen van het huis.
Echt zo tof voor je dat je een baan hebt gevonden. le chat rose

Ik heb dat geloof ik helemaal gemist, had je het al eerder verteld in dit topic? Blijkbaar overheen gelezen
Ik heb geen kerstpakket, maar wij gaan me de collega's uit eten. Ik ben er wel blij mee want we zijn met een kleine gezellige groep en we hebben best veel geld om te besteden dus we kunnen echt even naar een bijzonder restaurant 😊
Leuk Aurelle!

@Bumba: ik heb mezelf even geloept, want ik wist het ook niet meer. Maar ja, ik had het hier al verteld.
quote:mariellet schreef op 18 december 2015 @ 13:53:

Mijn kerstpakket is een cadeaubon van de AH, die niet in één keer op hoeft. Ben ik wel blij mee

Hier hetzelfde van de jumbo voor man.

Voor mezelf weet ik het niet. Ben met zwangerschapsverlof en heb nog niets gehoord over kerstpakketten. Normaal krijgen we wel wat, maar misschien krijg ik nu niet omdat ik er niet 'ben'
Leuk al die kerstpakketten.

@Lechatrose: goed dat je alsnog werk hebt gevonden! Weet dat het moeilijk is de combi ziek zijn en werk vinden / behouden.

Knap van je!!

Vanochtend een deel van Marie Kondo gelezen dus is gelijk weer toegepast in mijn kledingkast.

Had al veel opgeruimd maar heb nu echt alles op 1 hoop gegooid en uitgezocht. 2 paar schoenen, 10 riemen (waar haal ik ze vandaan) en veel bovenkleding de zak in. 2 zakken gaan naar de inzameling en een halve richting familie .

Vanochtend wel 3 nieuwe kledingstukken gekocht maar stond al op de planning. (Val weer af dus alles gaat losser zitten en ziet er niet netjes uit :/).
Lechatrose. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik organiseer de kerstborrel dus heb voorgesteld de eindejaarsgeschenken die normaliter mee gaan met het management te verloten. Vonden ze een goed plan dus ik word momenteel bedolven onder de geschenken. Heul veul wijn. Paar flessen worden meegenomen in de loting en paar dingen pleur ik bij de borrel op tafel. Scheelt weer budget en dat kan ik steken in de activiteit.

Doe nu zelfs mee met alle gta acties om geld te besparen om budget vooral in het uitje te steken haha
Gelijk heb je broodtrommel!

Hier komt de dure (lange) maand eraan.

Zorgverzekering wordt in 1x afgeschreven en heb een aantal evenementen die ik nog moet betalen deze maand (kan t dan wel van mijn bucketlist afstrepen).

Kerstdiner valt goedkoper uit dan gedacht (eten voornamelijk dingen die we lekker vinden en standaard al in huis hebben.)
Gefeliciteerd Lechatrose!

Hier even de balen. We hebben flink gespaard en ik wilde daarmee 10% (het maximum boetevrij) aflossen op de hypotheek dit jaar (bij ABN AMRO), maar nu blijkt het vanwege verwerkingstijd pas per februari te kunnen! Ik heb een paar dagen geleden nog zien staan dat als het 22 december binnen zou zijn het nog mee zou gaan met december en vorig jaar hebben we dat ook op die manier gedaan, maar blijkbaar hebben ze dat opeens gewijzigd. Dit betekent dat we in 2015 niets extra aflossen en in 2016 al direct op het maximum zitten en verder in het jaar niks meer kunnen aflossen. En dat we over de grens van de vermogensbelasting zitten op 1 januari. Op zich natuurlijk allemaal enorme luxeproblemen (ik prijs mezelf enorm gelukkig dat we zoveel kunnen aflossen), maar ik vind het toch lullig dat ze anderhalve maand verwerkingstijd nodig hebben voor een simpele aflossing. Zeker als ik lees dat veel van jullie zo makkelijk even een aflossing doen.
Heb vorige week een aflossing gedaan en ze verwerken dat ook pas in januari (volgens de website was het idd voor de 22e aflossen, staat het er in december op het overzicht). Beetje jammer weet van Abn :(
quote:nicole123 schreef op 19 december 2015 @ 22:50:

Hier even de balen. We hebben flink gespaard en ik wilde daarmee 10% (het maximum boetevrij) aflossen op de hypotheek dit jaar (bij ABN AMRO), maar nu blijkt het vanwege verwerkingstijd pas per februari te kunnen! Ik heb een paar dagen geleden nog zien staan dat als het 22 december binnen zou zijn het nog mee zou gaan met december en vorig jaar hebben we dat ook op die manier gedaan, maar blijkbaar hebben ze dat opeens gewijzigd. Dit betekent dat we in 2015 niets extra aflossen en in 2016 al direct op het maximum zitten en verder in het jaar niks meer kunnen aflossen. En dat we over de grens van de vermogensbelasting zitten op 1 januari. Op zich natuurlijk allemaal enorme luxeproblemen (ik prijs mezelf enorm gelukkig dat we zoveel kunnen aflossen), maar ik vind het toch lullig dat ze anderhalve maand verwerkingstijd nodig hebben voor een simpele aflossing. Zeker als ik lees dat veel van jullie zo makkelijk even een aflossing doen.Wow, daar zou ik dus echt een klacht over indienen! Dat zij hun zaakjes niet op orde hebben en eigenhandig hun beloftes terugdraaien, daar hoef je als klant toch niet de dupe van te worden?!

Hier even de balen. We hebben flink gespaard en ik wilde daarmee 10% (het maximum boetevrij) aflossen op de hypotheek dit jaar (bij ABN AMRO), maar nu blijkt het vanwege verwerkingstijd pas per februari te kunnen! Ik heb een paar dagen geleden nog zien staan dat als het 22 december binnen zou zijn het nog mee zou gaan met december en vorig jaar hebben we dat ook op die manier gedaan, maar blijkbaar hebben ze dat opeens gewijzigd. Dit betekent dat we in 2015 niets extra aflossen en in 2016 al direct op het maximum zitten en verder in het jaar niks meer kunnen aflossen. En dat we over de grens van de vermogensbelasting zitten op 1 januari. Op zich natuurlijk allemaal enorme luxeproblemen (ik prijs mezelf enorm gelukkig dat we zoveel kunnen aflossen), maar ik vind het toch lullig dat ze anderhalve maand verwerkingstijd nodig hebben voor een simpele aflossing. Zeker als ik lees dat veel van jullie zo makkelijk even een aflossing doen.

Als je het nu overmaakt is het toch al van je bankrekening af per 1 januari? En staat het dus ook niet meer in je vermogen voor de vermogensbelasting per 1 januari...

Wel balen voor de rest en zeker niet netjes van ABN!
Only dead fish go with the flow.
Inderdaad, wat een idioot lange verwerkingstijd! Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of dit mag. Moet toch mogelijk zijn om die aflossing administratief mee te tellen voor 2015?
Ik zou nog wel contact opnemen.

Hier zou ik echt niet gelukkig van worden.

Vooral omdat je dann idd in 2016 niets extras meer kunt aflossen.

Hier even de balen. We hebben flink gespaard en ik wilde daarmee 10% (het maximum boetevrij) aflossen op de hypotheek dit jaar (bij ABN AMRO), maar nu blijkt het vanwege verwerkingstijd pas per februari te kunnen! Ik heb een paar dagen geleden nog zien staan dat als het 22 december binnen zou zijn het nog mee zou gaan met december en vorig jaar hebben we dat ook op die manier gedaan, maar blijkbaar hebben ze dat opeens gewijzigd. Dit betekent dat we in 2015 niets extra aflossen en in 2016 al direct op het maximum zitten en verder in het jaar niks meer kunnen aflossen. En dat we over de grens van de vermogensbelasting zitten op 1 januari. Op zich natuurlijk allemaal enorme luxeproblemen (ik prijs mezelf enorm gelukkig dat we zoveel kunnen aflossen), maar ik vind het toch lullig dat ze anderhalve maand verwerkingstijd nodig hebben voor een simpele aflossing. Zeker als ik lees dat veel van jullie zo makkelijk even een aflossing doen.Volgens mij klopt dit niet. Ze verwerken het als je het voor 22 december overmaakt, dwz ze sturen je een bevestiging en nieuw overzicht van schuld en maandelijkse termijnen. Maar als je het later overmaakt redden ze dat niet voor 31 dec en krijg je in het nieuwe jaar een nieuw overzicht. Bel anders ABN even.
Ik zou het ook zeker nog wel overmaken nu. Dan is het iig van jouw rekening af.
Zooo, ik heb net de maandbegrotingen voor 2016 gemaakt. We gaan een beetje een andere weg inslaan. Het geld dat aan het eind van de maand overbleef verdeelden we dit jaar over alle potjes die we hebben. Volgend jaar gaan we dit per potje doen, omdat het gewoon niet opschiet. Alle potjes vullen zich wel, maar zooo langzaam..... Door met 1 potje te beginnen, dit vol te stoppen en dan het volgende potje te gaan sparen hebben we in elk geval een gevoel dat we iets bereikt hebben. Natuurlijk is het netto-resultaat hetzelfde hoor, maar een keer een spaardoel van het lijstje kunnen strepen heeft wel wat, vind ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven