Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen deel 4

15-08-2014 12:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft. Deel vier al weer. Nieuwkomers (of dat nu beginnende lopers dan wel ervaren lopers zijn) blijven natuurlijk ook altijd welkom om zich aan te sluiten en mee te schrijven.
top Tyche TOP die duizend heb je mooi binnen!!

Maak er een tiental kilometers meer van en je hebt een fijne uitdaging voor volgend jaar.

welkom allemaal nieuwe namen, wat leuk. Niet iedereen hoeft zo snel te worden als baukje hoor! Kyno: loop je niet elke keer hetzelfde rondje? Zoals ze (voor jac) al zeggen: variatie! Als je het zo keurig opbouwt komt het helemaal goed. SueHeck: neem wat muziek of een audioboek mee als je je niet te alleen wil voelen bij het rennen, misschien helpt dat? Straks hoor je de vogels weer. (al zijn er nu ook een hoop van slag)

Goed sunlover, je PR op de bruggenloop: dat is toch niet de allergemakkelijkste! Dikke duim en pluim.
Tyche: super zeg dat je 1000 km hebt gehaald dit jaar! Fijne vakantie!

Anke: ja die 6,2 km ronde is steeds dezelfde inderdaad. Loop m eens per week, en dan wel de ene keer linksom en de andere keer rechtsom zeg maar. Voor het kleinere rondje heb ik 3 verschillende routes met lengtes tussen 3,9 en 4,9 km.

Vind het nu nog niet saai, maar zal tzt wel eens moeten gaan varieren met de routes denk ik ja, haha!

Als ik jullie posts zo lees, kan ik hier veel leren! Leuk!!
kyno en je hoeft natuurlijk niet vanuit huis te vertrekken. misschien is op de fiets naar het bos en daar een rondje lopen een idee. Varieer je ook gelijk met ondergrond. Ik woon zelf dicht bij bos dus kan vanuit huis vrij snel het bos in. Maar soms ga ik ook gewoon op de fiets daarin om de volle afstand in het bos te lopen. Heb mijn spulletjes (jas , extra broek, handschoenen; nou ja met dit weer allemaal niet nodig) altijd weer terug gevonden in de fietstas weer terug bij de fiets.
Dank jullie voor de tips!

Heb alleen nog geen 10km wedstrijd tijd dus hoe kan ik dan er achter komen wat mijn omslag punt is?
Hoe ver loop je nu jac? Anders een keer een testloopje doen op 10 of als dat nog te veel van het goede is de 5km (en dan de 5km tijd omrekenen naar een mogelijke 10km tijd). Wel eerst een aantal km's inlopen alvorens je aan de testloop begint. Eventueel kun je zelfs uitgaan van een 3000m en dat omrekenen. Het is aanvankelijk maar om een richttijd te hebben, in een later stadium kun je je richttijden altijd bijstellen.
Hallooo.. even een update;

Donderdag bij de fysio geweest. Mijn stuitje staat scheef en bekkenbodem spieren zijn ook niet goed. De fysio heeft me afgeraden om de komende 6-9 weken hard te lopen.

Ik baal enorm. Zat er zo lekker in, liep zonder tegenzin 2a3 keer per week.

Ben bang dat ik straks weer opnieuw kan beginnen. Maar ja..

Aan de andere kant ben ik wel blij met duidelijk advies en merk ik ook dat ik nu meer toe geef aan de pijn. Dat t eigenlijk ook wel erger is dan ik voorheen liet blijken, omdat ik zo graag door wou.

Als ik weer mag beginnen met lopen kom ik zeker weer meeschrijven, jullie zijn leuk! Tot dan lees ik stiekem mee!
@tyche: 1000 km, gefeliciteerd! De Bruggenloop was dit jaar weer leuk. Vorig jaar hadden ze 2000 meer lopers toegelaten en toen was het echt te druk op het parcours.

@jac: ik moet ook vaak een paar kilometers inkomen. Niks mis mee toch, ik heb er tijdens wedstrijden vreemd genoeg geen last van.

@anke en baukje: dankjewel :-)

@koeiien: wat balen zeg. Maar hopelijk is de pijn dan snel over. En vaak kom je er met lopen wel weer snel in hoor.

Ik had dit weekend geen tijd om te lopen. Morgenochtend maar even een rondje. Ik wil ook graag mijn jaardoel halen wat betreft kilometers. Ik wil graag de 1300 halen. Daarvoor moet ik nog 33 kilometer lopen. Bijna het dubbele van vorig jaar.

Ik loop nu een jaar met de loopgroep mee en ben erg gegroeid dit jaar. Ik heb vooral geleerd om rustig te trainen en de snelheid in intervallen te trainen. Ik heb dit jaar mijn tijden van alle afstanden verbeterd.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Sunlover: Gefeliciteerd met je PR! En dat bij de Bruggenloop! Wat goed dat je zo gegroeid bent dit jaar!

@Koeiien: Ah wat balen zeg Ik hoop dat je door deze rustperiode helemaal hersteld en je dan weer gezellig mee komt schrijven!

@Tyche: Yesss je doel bereikt, super!

@Kyno: Leuk dat je mee komt schrijven! In het begin liep ik ook steeds hetzelfde rondje maar dat gaat vanzelf vervelen.

Zaterdag heb ik meegedaan aan de Meeuwen Makrelen Loop, het was heel leuk! Hele gezellige sfeer en een beetje kneuterig maar toch goed georganiseerd! Wel zwaar, zeker de eerste helft over de strand met tegenwind. Op de terugweg hadden we meewind en dat scheelde enorm. Het strand was op sommige plaatsen ook vrij zacht dus dat maakte het ook zwaarder. Ik heb ook een paar stukken door het water moeten lopen omdat het zo smal was. En dan na 16 km over het strand weer het duin op in het mulle zand, geen pretje! M'n horloge begon te piepen dat m'n hartslag te hoog was, dat heb ik nog niet eerder gemaakt! Maar uiteindelijk gefinisht in 1.28, ik was er wel tevreden mee gezien de omstandigheden. De makreel heb ik weggeven (zo'n arm beestje in het plastic ) en daarvoor in de plaats heb ik maar een lekker biertje genomen (en een chocolademelk als hersteldrank).
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:baukje schreef op 20 december 2015 @ 19:17:

kyno en je hoeft natuurlijk niet vanuit huis te vertrekken. misschien is op de fiets naar het bos en daar een rondje lopen een idee. Varieer je ook gelijk met ondergrond. Ik woon zelf dicht bij bos dus kan vanuit huis vrij snel het bos in. Maar soms ga ik ook gewoon op de fiets daarin om de volle afstand in het bos te lopen. Heb mijn spulletjes (jas , extra broek, handschoenen; nou ja met dit weer allemaal niet nodig) altijd weer terug gevonden in de fietstas weer terug bij de fiets.Das een goeie!! Stom eigenlijk dat ik daar gewoon niet op gekomen ben. Dankjewel voor de tip!
Koeiien: ooh balen!! Beterschap!

Wat goed gioia! Klinkt behoorlijk zwaar zo aan het strand door t mulle zand ploegen met tegenwind! Respect.
Iemand van jullie een Tom Tom watch??

Wil namelijk een trainig instellen maar kom er niet aan uit. Handeleiding biedt ook geen hulp..
Koeien wat naar dat je tijdelijk uit de running bent. Maar je hebt geen keuze he. ik heb zelf na een blessure altijd het gevoel dat het nooit meer goed komt met mijn loopconditie. Ik vind het revalidatie schema dan ook altijd nog erger dan het helemaal niet mogen lopen omdat het zoveel frustratie geeft. Maar dan achteraf op terugkijkend was ik uiteindelijk toch weer heel snel op het oude niveau. Alleen als je er middenin zit voelt het niet zo. Sterkte.

Sunlover goed loopjaar voor jouw geweest dus. 33km moet toch wel lukken nog dit jaar he. Als hij net zo leuk was als de site dan moet dat goed gezeten hebben. Lekker zo een keertje echt bikkelen.

Gioia klinkt zwaar die markelenloop. Ik ga 3 jan. weer het strand verkennen. Is al weer even geleden en bij de trail by de sea zal ik hem vaak tegenkomen (en nog vaker de strandopgangen en afgangen want het is steeds strand op strand af).

Jac geen ervaring met Tom Tom. Ben nog niet van mijn vertrouwde garmin afgestapt.
Koeiien, vervelend zeg van je blessure! Maar wel goed dat er duidelijkheid is en dat je nu gewoon echt even rust moet houden. Dat en daarna weer opbouwen is tijdelijk frustrerend, maar uiteindelijk kan je dan als het goed is veel fijner lopen.

Sun.lover, wat een goed loopjaar voor jou! Heb je nog specifieke doelen voor volgend jaar?

En die laatste 33 km komt wel goed toch.

Gioia, wat tof dat je hebt meegedaan een de Meeuwen en Makrelen loop. Ik had in mijn hoofd dat die pas eind januari was... klinkt pittig en leuk. En je tijd vind ik heel knap.

Ik word heel blij van jullie reacties op mijn bereikte doel, leuk!

Vandaag een kort loopje gedaan, aangezien de afstand er toch even niet meer toe doet. 2 km rustig inlopen, toen 3 km op wedstrijdtempo, en een km uitlopen. Ik wilde eigenlijk 20 minuten op wedstrijdtempo (5.15 per km) maar ik ging iets te snel, oeps. Na 3 km in 15 minuten was ik totaal op. Het waaide ook erg hard dus niet de ideale omstandigheden voor secuur tempowerk.

Ik heb dit jaar mijn tijd op de 5 km en de 10 km ook verbeterd, maar ik vind ze niet echt in verhouding. 10 km in 52 minuten, dan moet de 5 toch sneller kunnen dan 26 minuten. Dus dat wordt een doel voor volgend jaar, eindelijk die 25-minutengrens doorbreken.
This is an unacceptable timeline
@Gioia: Dat klinkt als een leuke loop :-)

@tyche:

Ik heb gisteren 11,75 km gelopen, dus dat gaat wel lukken.

Je tijd verbeteren op de 5 km klinkt als een prima doel voor volgend jaar. Heb jij nog plannen voor volgend jaar?

Ik ga volgend jaar een 25 km trail lopen en ga meelopen met de Roparun. Voor de rest heb ik nog geen plannen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Tyche mijn pr op de 5km is ook exact de helft van die op de 10km. Nu heb ik mij nog nooit echt serieus een tijd gericht op de 5km. Maar er zit bij mij gewoon heel weinig marge in de kortere afstanden. Een paar sec per km te snel lopen op die afstand betekend gelijk een ontzettend verval in de km's die volgen. Op zich zou het voor mij ook een mooie uitdaging zijn om het toch te proberen maar het past niet zo goed in mijn andere plannen die ik steeds heb.

Vandaag ging de training moeizaam. Ik merkte het al bij het inlopen. Het eerste tempo blok van 30min ging nog prima maar daar had ik dan ook grotendeels de wind mee. Maar daarna de korte versnellingen waren toch wel erg zwaar. Wind is echt niet zo mijn ding. Maar ik heb mijn best gedaan. Morgen weer een rustig duurloopje, mag keesje ook weer mee.

Sunlover leuk de roparun. Zou ik ook wel eens mee willen maken. Maar de roparun groep hier brengt erg veel verplichtingen met zich mee om sponsor geld bij een te brengen en het eerste jaar moet je fietsen en pas het tweede jaar maak je kans daadwerkelijk mee te kunnen lopen. Dus als het een beetje tegenzit ben je er al drie jaar heel veel tijd aan kwijt voordat je een meter mag lopen. Dat heb ik er niet voor over. Al begrijp ik hun insteek wel hoor.

voor dit jaar heel veel en hele grootste plannen. Maar we nemen ze stap voor stap en eerst maar eens heel zien te blijven.
@koeii, ai wat waardeloos! Snel opknappen dan maar, beter even rust en dan weer met frisse moed beginnen dan met pijn door blijven sukkelen. Sterkte!

@Tyche, gefeliciteerd met je 1000!

En @sun.lover, jij ook alvast gefeliciteerd!

Oh en de roparun, zó leuk! Ik ben eens meegeweest als fietser. Oorspronkelijk als chauffeur/fietser maar ik durfde niet in een busje te rijden en mijn collega had geen trek in fietsen. Ik heb dus 14 uur gefietst en mijn collega minstens zolang gechauffeurd. Mooie deal was dat. Ik zou nog wel eens als fietser mee willen, vind ik denk ik nog leuker dan als loper!

@Gioia, ik wilde nog gaan kijken bij de meeuwen en makrelen maar is er niet meer van gekomen. Mooie tijd gelopen!

@Jac, ook Garmin hier dus kan je helaas niet helpen.

Ik wil morgen weer een rondje proberen te lopen. Vorige week was t weer in m'n rug geschoten (what's new), dus zit alweer ruim een week stil. Zucht.
Ik lees hier eigenlijk al jaren mee, maar schrijf nooit zelf. En daar ga ik nu maar eens verandering in brengen (als ik tenminste mee mag schrijven)

Ik loop inmiddels een jaar of 6 hard. Heb een aantal jaar geleden een keer een marathon lopen. Ik vond het een geweldige ervaring. Nu heb ik een laatst besloten dat ik het nog een keer wil gaan doen. Dat zal dan in april 2017 gaan worden. Ik had het al helemaal bedacht...eerst wat sneller op de 10, dan uitbreiden naar de halve en dan de marathon.

Nu heb ik onlangs de bruggenloop gelopen en ben daarbij geblesseerd geraakt...alhoewel de blessure sluimerde al wel, maar is toen echt erg geworden....

De dag erna ben ik gelijk naar de fysio gegaan. En na wat onderzoeken constateerde hij een trochanter pijnsyndroom....Is helaas niet met fysio te behandelen. Ik heb nu rust voorgeschreven gekregen...Lopen gaat ook echt niet...ja een minuut of 5 en dan krijg ik weer last. En ik heb een zooi aan krachtoefeningen gekregen. Over 2 weken mag ik weer terugkomen. Hij gaat ervan uit dat ik dan in rust helemaal geen pijn meer voel en ik weer rustig kan beginnen met opbouwen. Ik krijg van hem een schema mee....Ben benieuwd...geduld is geloof ik niet mijn sterkste kant

Heeft er iemand ervaring met deze blessure?
.
Een week niet gelopen ivm griep/ koorts. Voelde vanmorgen weer goed genoeg voor een rustige 5 km. Ging best lekker maar toen ik thuis kwam wel weer een enorme warmte-aanval. Komende dagen nog maar rustig aan doorn met hardlopen. Ga wel maar dan niet te intensief. Nooit verwacht dat ikhet hardlopen echt mis als ik door omstandigheden niet kan gaan. Ondanks dat ik echt ziek was miste ik het buiten rennen.

@Jac, kan je ook niet helpen. Loop ook met Garmin.

@Tyche en Sunlover, gefeliciteerd met jullie (bijna) 1000 km. Inmiddels ook de 1000 km in 2015 aangetikt 😃.

@Baukje, hier ook wel wat last van de wind. Soms onverklaarbaar waarom je de ene dag zoveel lekkerder loopt dan de andere.

@itismee, welkom en sterkte met je blessure. Zelf geen ervaring met blessure.

@Gioia, mooie prestatie!

@Springding en Koeiien, hopelijk weer snel pijnvrij lopen.
Espresso zo'n griep kan je inderdaad best lang achtervolgen. Fijn dat het in ieder geval weer wat beter gaat.

Ik heb het juist op dinsdag wel vaker dat het wat moeizamer gaat dan de andere dagen. Ik denk dat ik dan toch nog niet helemaal hersteld ben van de training op zondag of zo. Normaal gesproken dacht ik dat het kwam voor een hele dag werken in de benen, maar afgelopen dinsdag was ik 's middags vrij dus ging die theorie niet op. En op zondag heb ik meestal een zware training.

Istmee geen ervaring mee. Het feit dat ze het als een syndroom omschrijven betekend toch dat de oorzaak niet altijd exact hetzelfde hoeft te zijn. Maar braaf je oefeningen doen en iets anders zit er voor nu niet op vrees ik . Sterkte ermee. Zo frustrerend een blessure zeker als het ook nog eens een vage blessure betreft waarbij je dus niet precies weer waaraan toe te zijn.

Gisteren een rustig rondje van 75min met kees in het bos. Lekker in korte broek en blote armen in een heerlijk zonnetje. Vandaag interval training maar die zal ik vandaag op de weg moeten doen. Dochter wordt vandaag geopereerd dus ik moet het even om de ziekenhuisbezoeken heen plannen. Nu heb ik hier dichtbij een fietspad met de 100m punten aangegeven . Dus dat is een mooie alternatieve baan.
Sun. lover: nee ik heb nog geen plannen. Misschien weer een halve marathon.

SpringDing, vervelend van je rug... Heb je nog kunnen lopen?

itismee, jij ook al zulke vervelende klachten. Weet je waar het door komt, bijvoorbeeld of het werd veroorzaakt door het hardlopen?

baukje, ik hoop dat er niets ernstigs is met je dochter? Wel fijn dat je tussendoor toch even lekker kunt trainen.

Ik durf niet meer in korte broek.

Qua temperatuur kan het best maar ik voel dan ineens zo bloot, zo in december met al die ingepakte mensen om je heen. Dus ik houd het bij mijn lange tight en een hemdje (en een vest voor op de fiets). Net terug van een uur in het bos, ruim 10 km. Beetje zwaar was het wel dus deze keer hoefde ik geen moeite te doen om langzamer te lopen.

Fijne kerst allemaal!

This is an unacceptable timeline
@Sunlover, gezellig, daar ben je weer!

Gefeliciteerd met je pr.

@SueHeck, ik heb een tijd alleen gelopen, daarna met loopgroep van mijn werk, nu weer een tijd alleen.

In het nieuwe jaar hoop ik weer met loopgroep van mijn werk te trainen, ik merk wel dat mijn snelheid is afgenomen maar ja dat is logisch.

Heb je nog alleen gelopen?

@Baukje, gefeliciteerd.

Ik ga maar weer een keer met de auto naar het strand om te trainen.

@Gio, Meeuwen Makrelen Loop, lijkt mij een erg leuke loop. mooie prestatie!

@Jac, het liefst eet ik niet heel veel voor een training, omdat het eten vaak dan omhoog komt, ik vind dat niet echt prettig.

@Kyno, welkom. Ik loop ook met runkeeper, ben erg tevreden.

@Springding, en heb je gisteren nog gelopen? Succes met je rug.

@Itismee, zo dat is balen nee ik heb geen ervaring met jou blessure, maar ik weet hoe het voelt om niet te mogen trainen, sterkte toegewenst.

Zo 14 december mocht ik weer een jaar erbij optellen. ik heb van mijn man en kids hardloopkleren gekregen.

Gisteren heb ik 9 km. gelopen ging best lekker op mijn nieuwe hardloopsokken, maar helaas moest ik een paar keer stoppen voor het stoplicht en mijn tijd op de app. liep gewoon door.

Ik ben nu 2 weken vrij, maar ik moet wel leren, zo dat is een tijd geleden!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Hoera! Ik heb afgelopen week de tweeduizend kilometer in 1 jaar gehaald.

Door naar 2015 of 2016

Fijne kerstdagen iedereen!
Wauw Anke! Gefeliciteerd!

Ik heb toch niet meer gelopen, kan niet normaal op de bank zitten van de pijn.

Zaterdag ga ik een fietstocht maken met een vriendin, toch nog wat beweging.

Misschien is 900 km voor 2016 voor mij haalbaar, dat vind ik wel leuk, een doel om naar toe te werken. Eens even kijken wat ik voor doel kan stellen voor m'n fietskilometers (zet ik ook allemaal in Garmin).

Fijne kerst allen!
Leuk dat het einde van het jaar eraan komt kunnen we na gaan denken over het doel van aankomend jaar.

Wat is jullie doel?

De mijne is 1200km lopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven