Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Lieve zus,

Een hele dikke voor jou... Ik weet ook niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen om je op te beuren, maar ik kan me voorstellen dat je het af en toe (en zeker nu) het helemaal zat bent.

Het lijkt me ook heel moeilijk om elke maand weer die teleurstelling te hebben en dan te zien dat bijv. hier veel mensen zwanger zijn en zelfs de eerste kleintjes al zijn geboren...

Ik vond dat wachten al vreselijk toen ik zwanger wou worden van zoon* dat duurde toen 8 maanden.

Zus,

Zusvansummer, he verdikke, wat een baalmoment toch weer! voor jou!!

Probeer het positief te bekijken, je kortste cyclus ooit! Was jij ook niet begonnen met die Balans Support pilletjes? Ik ben daar toen mee begonnen halverwege een cyclus en die was ook ineens een aanzienlijk stuk korter. De volgende cyclus was nog iets korter en bleek ik zwanger. Geef de moed niet op hoor meisie! Snap dat je nu ontzettend baalt, dat mag ook best even, want dit is niet leuk zo! Maar vol goede moed er weer tegen aan hoor, komt vast allemaal een keer goed!

Bloem, wij hebben nu maar 1 slaapkamer, dus die kleine moet, tot we verhuisd zijn, wel bij ons op de kamer. De overweging is nu dus, gaan we de beperkte ruimte die we hebben vol zetten met een groot ledikant (het kan wel opzich hoor), of gaan we dubbel geld uitgeven en eerst een wieg kopen voor hier en voor in het nieuwe huis een ledikant.

Ben benieuwd naar je foto's!

Plukkie, als ik nog vragen heb over de Mutsy weet ik jou, Beer en Pluis te vinden! Tnx!

Beer, kinderwagenbak hebben wij ook even aan gedacht, maar dat is niet zo'n dik matrasje en vaak niet zulk ademend materiaal, doen we dus denk ik niet.

Qua verhuizen hebben wij het motto: We zien wel, we gaan niet haasten. Waarschijnlijk hebben we weinig keus en kunnen we pas verhuizen na de bevalling. Als het huis eind januari opgeleverd wordt en wij een maand nodig hebben om te klussen kunnen we pas verhuizen als ik 39 weken zwanger ben, dat zie ik sowieso niet zitten. We willen proberen zoveel mogelijk af te krijgen voor de bevalling, zodat we in 1 dag over kunnen. Daarbij zie ik mezelf dan bij mn schoonmoeder zitten met de kleine en hoor het wel als de verhuizers klaar zijn, of ik delegeer alles gewoon, zeg ik wel wat waar naar toe moet.

Komt ook bij dat ik dan ineens in de laatste week over moet stappen naar een andere VK praktijk, we verhuizen naar ongeveer een uur rijden verderop. Lijkt me ook niet ideaal.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, maar ik vermoed dat het helaas niet anders gaat.

Vlinder, spannend he, om het niet te weten... jij hoeft nog maar heel even te wachten dan weet je het al! 8 weken nog maar, wat klinkt dat kort!! Leuk dat je kaartje voor een jongen ook af is!

Lady_bug, zeker een opluchting dat het goed is! We vonden het toch best een beetje spannend.

Goed te lezen dat het bij jou ook lekker z'n gangetje gaat! Kun je de nachten niet afwisselen? Dat jij de voedingen doet en je man de oudste uit bed haalt 's morgens?

Liubi, ik neem aan dat hervorragend iets betekend als uitstekend?

Summer, wij hebben de mura 4 in gedachten, mag ik vragen wat voor kleur jij hebt? De nieuwe collectie bestaat voor zover ik weet alleen uit donkere kleuren, dan kun je de binnenkant wel een ander kleurtje nemen, maar ik wil geen zwarte buitenkant.

Wat een schattig maar eigenwijs meisje heb jij zeg! Teentjes in de mond... hihi!

Ik heb gister een afspraak gemaakt voor een pret-echo. Dit doen we als verrassing voor de beide oma's (en voor onszelf natuurlijk!). Nou blijkt alleen oma niet te kunnen op de voorgestelde datum, dus heb ik vandaag maar een ander bureau gebeld, daar hadden ze gelukkig nog een plekje op een dag dat ze wel kan! Ben helemaal blij! Misschien een beetje vroeg die echt (bij 24w), maar goed de andere oma komt dan logeren, dus tja... weinig andere keus...
Zus Ik weet hoe je je voelt en al is mijn situatie op dit moment iets anders, ook ik was weer verdrietig toen ik ongesteld werd deze maand. Het is toch elke keer een bevestiging dat iets wat je heel graag wilt nog niet voor je is weggelegd. Probeer jezelf toch wat op te peppen en de moed erin te houden, want wat je zegt er zit wel vooruitgang in de lengte van je cyclus en de uitslagen van de onderzoeken waren in principe goed toch. Maar nu mag je je eerst nog even heel klote, verdrietig en zielig voelen! Heel veel knuffels!
oh zus wat ontzettend balen, meis. ik weet ook niet wat ik moet zeggen, hoop gewoon voor je dat ook jij snel zwanger mag worden, oneerlijk dat je er zo lang op moet wachten.... je mag best balen en zeuren hier hoor, daar zijn we voor...

liubi, nog weer een week geduld dus... wachten duurt lang...

summer, leuk dat je de wagen kan ophalen al die dingetjes maken het steeds weer een stukje echter. nog geregeld zere ribben als er getrapt wordt maar omdat de baby iets verder gezakt is zit ze/hij nu met de voeten meer in mijn zij dan tegen mijn ribben. en verder duw ik gewoon veel terug. ze/hij heeft alleen heel veel de hik, vindt ik zo zielig... nu ik weet hoe ze/hij ligt probeer ik wel op het ruggetje te kloppen maar geloof niet dat het helpt, ze/hij moet gewoon wat rustiger drinken, maar ook maak je hem dat wijs (kind van haar/zijn vader). als de muziek hier hard staat (als ik opruim of de afwas doe meestal) gaat er ook echt eentje dansen, zo grappig, beweegt aan alle kanten.
Goeiemorgen.

Geen nieuws hier.

@Zus, wat qlote zeg!!!!! Maar 36 dagen is kort zeg! Dikke knuffel!

@Bloem, nog ff...

@Mibb, hervorragend betekent idd uitstekend. Ben wel blij dat ie het goed doet uiteraard...
wat leuk mibb, die verrassingsecho voor de oma's! 24 weken is best mooi toch? dan past je kindje nog helemaal in beeld.

summer, dat was ook mijn twijfel argument (surprise ei) waarom ik het misschien toch wilde weten, de verassing zou even groot zijn alleen op een ander moment. toch besloten het niet te doen en vind dat ook eigenlijk prima nu. leuk dat jullie meisje op dr teen lag te sabbelen.

ja schiet hier al op, vindt het nu in eens hard gaan. eerst schoot het maar niet op en nu denk ik steeds, wat gaat het hard.

moet nog zo veel doen; tekst voor op de kaartjes, adressenlijst maken, enveloppen schrijven, drukker regelen, maxicosi (en misschien wipstoeltje) aanschaffen, box bij mijn ouders van zolder halen en hierheen brengen, alles wassen en strijken, kinderwagen bij schoonzus ophalen, nog een kruik kopen/lenen ergens, en dan nog de huishoudelijke dingen als er hangen nog wat stopcontacten los. het komt wel goed, maar ik moet binnenkort gewoon een lijstje gaan maken zodta ik ook echt kan gaan schrappen als er iets gedaan is.
Mibb is het misschien een optie om eens naar tweedehands wiegjes te kijken? Meestal hebben kindjes er maar heel kort in gelegen. Kan misschien een hoop geld, maar ook een hoop ruimte schelen in het oude huis.

Helaas lukt het me nu niet om op iedereen te reageren... Zit op het werk en moet nog wat af maken, weekend wordt lekker rustig en maandag is dan DE dag. Vind het wel enorm spannend hoor! Dinsdag laat ik weten hoe het gegaan is.

Liefs en een knuffel voor iedereen!
Zuss...

Hier ook ongesteld... Was overtijd (2dagen) dus vanochtend

een test gedaan, weer zo'n extra gevoelige. En ik dacht een streepje te zien. Maar nu ban ik het maar uit mijn hoofd. Ik heb niets gezien. Gewoon ongesteld nieuwe kansen.
Balen zeg Zus dat je weer ongesteld bent geworden, maar in ieder geval nu een kortere cyclus. Knuffel voor jou!
Oh nee Aruba ook al ongesteld, het zit er niet in deze maand voor jullie beiden. Echt balen hoor.
wat spannend bloem, zal voor je duimen maandag! doe rustig aan van het weekend.

oh aruba, jij ook al niet...
@Aruba, balen zeg!!!
Aruba en zus wat ontzettend balen zeg dikke voor jullie allebei. Wilde dat ik iets voor jullie kon doen!

luibi jamer dat de kleine nog geen haast heeft om te komen! Al is natuurijk het belangrijkste dat hij het goed doet.

summer wat een eigenwijsje jullie meisje! En ach 2d echo is ook leuk, is gewoon leuk om je kindje te zien!

mibb leuk idee de verrassingsecho. En natuurlijk voor jezelf ook helemaal super!

Hebben jullie toevallig geen vrienden van wie je een wiegje kan lenen? En anders idd marktplaats ofzo en koop je gewoon een nieuw matrassje erin die zijn iet zo heel duur. Ik heb ook een nieuw matrassje voor de familiewieg. Oude was toch alweer 30 jaar oud.

En kan me voorsellen dat je met 39 weken niet meer wil verhuizen en dan ook nog een nieuwe vk, nee kan je beter blijve nzitten en wie weet kmt de kleine wel iets eerder!

Vlinder ik wil ook zo een afstreeplijstje maken. Geeft ook altijd een fijn gevoel als je weer iets kan doorstrepen.

Leuk dat jullie nu ook het geboortkaartje voor een jongetje hebben! Ben benieuwd.

Wij zijn eindelijk uit de tekst dus ga die deze week doorsturen en dan een proefdruk laten maken/

lady jullie meisje groeit goed zeg, lekker hoor!

Je klinkt echt als op een roze wolk!

Ka ben je weer helemaal opgeknapt?

Bloem spannend mandag moet je 's ochtends of 's middags?

Zal voor je duimen!

plukkie geniet je een beetje van je lange weekend?

Zo leuk gin g vanochtend met mijn zus mee babyzwemmen met neefje van 14 maanden, zo leuk. Wist al dat ik ook wilde gaan zwemmen maar u zeker. Neefje genoot er ook volop van!

Versprak me in het zwembad bijna door de naam voor onze kleine bijna e zeggen. Kon er nog net iets anders van maken.

En dat terwijl pluisman en ik de naam eigenlijk nooit gebruiken alleen zijn nickname omdat we bang zijn ons te verspreken. En we de naam echt tot de geboorte geheim te houden
Meiden,

Ook hier, ik neem eventjes een tijdje afstand van het forum. Ik vind het soms te confronterend ook al wil ik graag meedoen in jullie blijdschap.

voor iedereen.
Aruba een dike voor jou en neem je tijd! Kan me voorstellen dat het moeilijk is hier te lezen over al dat baby nieuws terwijl jezelf ook zo graag wil!

Als je weer wil ben je altijd welkom.

Heel veel sterkte en hopelijk doet de afstand je goed.
Hallo dames,

Ik schrijf weinig op het moment, maar ik ben er nog steeds hoor. Ukje word wat temperamentvoller, heb er soms de hele dag mijn (functionerende!) handen aan vol.

@Aruba, doe waar jij je goed bij voelt. Voel je nou niet verplicht.

Het wachten is voor alle klussende dames soms verdrietig en frustrerend.

@Zus, hoe is het nu met je?

@Bloem, fijn dat het bijna eindelijk zover is, wat voor onderzoeken gaan ze doen?

@Liubi, ik heb een aanvulling op mijn 'alles rond een zwangerschap heeft met geduld te maken' theorie die ik je niet wilde onthouden. Alles rond het hebben van een kind heeft te maken met ongeduld. Haastig je broodje eten, naar de stad racen voor de volgende voeding weer gegeven moet worden, etc etc. Een baby denkt niet 'ik wacht wel even met poepen tot we thuis zijn'. (bij wijze van spreken)
aruba doe vooral waar je je goed bij voelt, we horen het natuurlijk graag zodra ook jij weer zwanger bent. succes de komende ronde en hopelijk tot heel snel!

dametje, dat is een goede aanvulling, dus al ons geduld wordt straks weer gecompenseerd

dat schiet lekker op pluis als je nu al je proefdruk kan bestellen, lekker weer wat af!
Precies Vlinder,

Al die zorgvuldig uitgezochte en gewassen en gevouwen kleertjes mik je straks haastig in een kast
@Dametje, hihi. Ik ben benieuwd of jouw theorie ook weer op gaat!

Hier alles prima. Ik voel nog helemaal niks. Nou ja, zal nog wel een tijdje duren.

Net m'n kast uitgemest. Hop, alle winterkleren erin. Nu nog hopen dat ik ze binnenkort ook nog aan kan.
Aruba :( ik snap het wel, maar vind het wel jammer. Kom af en toe nog wel ff langs oke?

Mibb onze wagen is paars. Ja, paars haha (niet super pimpelpaars, maar heel mooi en netjes zeg maar). We zagen hem staan (collectie 2008, met grote korting showroommodel) en konden hem niet laten staan. Ik zou dus uitkijken naar oude modellen, want de collectie 2009 is wel wat saai. Maar de wagen is wel erg degelijk en stoer! En lovende kritiek. Zowel de 3 als 4.

En een pretecho bij 24weken is niet te vroeg hoor! Je kan juist al goed kijken en kindje kan nog goed in beeld (als het kind zin heeft dan he, hahaha). Leuk idee.

Kom vanavond nog even terug voor de rest, ik ga nu lekker uit eten met mijn vriend.
laatste loodjes liubi! nog een klein stukje wachten voor jou... nog even en je hebt je kindje in je armen, zo bijzonder...

ik hou van paars summer! haha. superleuk. lekker gegeten?

wij hadden vanmiddag verjaardag van zwager en schoonzus, dus weer veel neefjes en nichtjes gezien, altijd erg leuk. was zo schattig neefje van 3 werd verteld dat er een kindje in mijn buik zit, heeft ie over mijn buik staan aaien, zijn hoofdje erop gelegd, mooiste was dat ie steeds aan de rand van mijn shirtje zat te friemelen uit eindelijk bleek dus dat ie gewoon even onder mijn shirt wilde kijken om de baby te zien... ahhhh... was zo lief... dus ik heb hem even mijn buik laten zien om te laten zien dat er echt nog geen baby te zien was....
Gezellig Vlinder, zo'n dansende kleine in je buik! Ik vind dat zachte getrappel van nu al zo gezellig, laat staan een dansende beeb.

Bloem, tweedehands wiegjes hebben we ook wel naar gekeken, maar ook dan moet er een matrasje en beddegoed bij. We gaan hoogst waarschijnlijk toch voor een ledikantje, we hebben gemeten en dat moet wel gaan passen.

Aruba, balen meid! Snap heel goed dat je even afstand neemt, heb ik ook een tijdje gedaan. Even lekker aan jezelf denken en doen waar jij je goed bij voelt. We zien je wel weer terug als jij je daar goed bij voelt!

Pluis, wij zijn de zo'n beetje de eersten in de vrienden-, familie-, kennissenkring met een kleine. Wiegje lenen zit er dus ook niet in. Hihi, lastig typje ben ik he Maar komt goed, we komen waarschijnlijk dus een ledikant.

Oeps! jezelf bijna versproken! Lijkt me echt vervelend. Daarom willen wij het geslacht ook niet weten, als wij het zouden weten zouden we het stil willen houden tegenover anderen. Wil me niet per ongeluk verspreken.

Dametje, goed te lezen dat het zowel met jou als met je kleine goed gaat!

Liubi, vandaag nog niks van je gehoord, wat ben je aan het doen? Toch niet stiekum aan het bevallen he? Hihi!

Summer, ben al op zoek naar de collectie 2008, maar lijkt nog maar weinig voor te komen.

Hier alles ok, denk dat ik morgen weer ga werken. Als het toch niet blijkt te gaan, ga ik weer naar huis.

Nu maar hopen dat die leidinggevende niet weer vervelende opmerkingen gaat maken, anders ben ik ook snel weer vertrokken. We zullen wel zien hoe het gaat. Bedacht dat ik nog wat vakantie en overuren heb, dus als ik die opmaak (en nog een keer naar de vk en tandars moet), dan is het nog iets meer dan 2 week.
Neuh, ik ben niet aan het bevallen. Ik voel nog helemaal niks. Geen harde buiken, geen steken, geen 'menstruatiepijn

Ik denk dat het nog wel een week of 3 duurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven