Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Wauw! Wat gaat het allemaal lekker zeg!

Na een paar flinke meevallers heb ik ook weer opnieuw een hoog bedrag weg kunnen strepen en zit nu op 298 euro. Geld dat normaal gesproken zomaar zou kunnen verdwijnen aan onnodige dingen. Doordat ik wekelijks overmaak word ik er telkens aan herinnerd.

Het is ook niet erg om te moeten shoppen wanneer je daar even financiële ruimte voor hebt HappyOwl. Zorg in elk geval dat je van je nieuwe tas en kleding kunt genieten
quote:fientje1982 schreef op 15 februari 2016 @ 21:52:

Deze week 10 euro gedaan. Zit nu op ¤569,54.

Echt een leuk topic, zo word ik steeds herinnert om te gaan sparen.

Met zo'n bedrag lijkt mij, dat je beter gewoon elke maand een (groter) vast bedrag opzij kan zetten ipv die challenge te doen?

En dan die challenge er nog naast?

Want wat is de lol van de challenge als je in week 7 al meer dan 1/3e van het eindbedrag bij elkaar hebt?
Ik doe ook mee en heb inmiddels 589 euro gespaard. Ik heb 45 tm 52 al gehad. En nog een paar andere welen. En ben daarna gewoon bij week 1 begonnen. Ik maak iedere week de week over (automatisch ingesteld)
darida wijzigde dit bericht op 16-02-2016 21:36
Reden: Te
% gewijzigd
@Runningmonster wat een leuk doel!

@Soleil wie zegt dat ik dat niet al doe? Ernaast sparen en daarnaast deze challenge. Maar ieder doet het gewoon op zijn eigen manier toch, zoals eerder is gezegd. Ik doe het ongeveer net zoals Darida.
quote:fientje1982 schreef op 16 februari 2016 @ 22:20:

@Runningmonster wat een leuk doel!

@Soleil wie zegt dat ik dat niet al doe? Ernaast sparen en daarnaast deze challenge. Maar ieder doet het gewoon op zijn eigen manier toch, zoals eerder is gezegd. Ik doe het ongeveer net zoals Darida.

Ik zeg niet dat je dat niet doet, ik vroeg me af waarom je dat bedrag dan niet ophoogt en wat voor jou de lol van deze challenge is, als je in 7 weken al zoveel hebt ingelegd?

Is een normale vraag hoor, je zult daar toch een idee van hebben? Want het schiet natuurlijk het doel, het oorspronkelijke idee achter deze challenge, voorbij.
Lol is bewust worden van sparen. Ik deed altijd maar wat. En daarnaast vasthouden. Niet dat ik het op den duur weer terugboek.
Voor mij is dit ook extra, ipv uitgeven spaar ik het nu.
Ja herken ik ook. Ik merk ook dat ik bewuster word. Vandaag was ik aan het shoppen, normaal had ik echt veel meer gekocht, maar nu denk ik aan deze challenge en kocht ik haast niets.
Wat een leuk idee dit. Ik ga ook meedoen. Eens kijken hoe ik de afgelopen zeven weken in haal..
quote:fientje1982 schreef op 16 februari 2016 @ 22:34:

Lol is bewust worden van sparen. Ik deed altijd maar wat. En daarnaast vasthouden. Niet dat ik het op den duur weer terugboek.Ok
Heb ik toch een rekening gekregen van 2800! Grr.. Dit voor een auto aanpassing.
Ik heb het deze maand best lastig. Dat sparen is er bij ingeschoten. Kom denk ik zelfs geld tekort straks.. Hopelijk is het nog op te vangen. De money challenge hou ik even voor gezien deze maand.

Heb wel als laatste getal in januari de 48 euro overgemaakt. Dus de 5 grootste zijn er in ieder geval uit. Even kijken of ik het straks weer een x kan inhalen!
@september1 pff dat is een groot bedrag. Ik vind dat altijd zo vervelend, bedragen voor de auto of dat soort dingen.

@Miesje, zou 1 euro lukken?
Auto naar de APK, hield mijn hart al een beetje vast. 750 euro grrr en je ziet er niets concreets voor terug. Nu maar weer snel proberen de spaarrekening aan te zuiveren.
Voor deze week ¤16 euro gespaard, heb nu 10 bedragen afgestreept dus loop 3 weken voor. Dus ik ga nu even 3 weken niet sparen en hopelijk kan ik dan weer en hoge wegstrepen!
Week 1= ¤1

Week 2= ¤51

Week 3= ¤52

Week 4= ¤26

Week 5= ¤50

Week 6= ¤49

Week 7= ¤25

Week 8= ¤17

Totaal = ¤271 en 0,17 rente.

Dus het gaat goed hier. Ben benieuwd of ik dit ook vol hou.
quote:september1 schreef op 18 februari 2016 @ 11:54:

Heb ik toch een rekening gekregen van 2800! Grr.. Dit voor een auto aanpassing.

Oeh, dat is een hoop geld.

Hoop wel dat je er veel plezier van gaat hebben! Je kunt het ws voor een deel wel bij de belasting terugvragen? Dat kon ik destijds wel maar dat was 2007... geen idee wat ze allemaal al wegbezuinigd hebben..

Ik geniet nog elke dag van mijn rolstoellift in de auto.
Ik heb net weer ¤4,- in mijn spaarpot kunnen doen. En nog wat kleingeld (5,10,20 en 50 cent) in een ander spaarpot kunnen stoppen.

Ik zit nu op ¤102,-

Er zijn nu 11 weken afgestreept. Ik loop dus voor maar omdat ik het op een aangepaste manier doe vind ik het niet erg. Op deze manier hoop ik toch meer dan de ¤702,- gespaard te hebben aan het eind van het jaar.

Ik spaar op de bingo manier en spaar van ¤1,- tot ¤26,- en dan weer ¤1,- tot ¤26,-.

Als dit afgestreept is zie ik wel weer verder .

Groetjes,

Ladenkastje
Ambra, ik moet nog verzinnen waar ik het geld vandaan ga halen.. Zeker nu er ook een scheiding zit aan te komen weet ik het niet meer..

Belasting moet ik nakijken. Ik dacht niet zo veel..
Deze maand moest ik een aardig bedrag betalen bij de belastingdienst, dus het was even passen en meten deze week om niet mijn spaartegoed aan te spreken. Betekent wel dat ik niet nog extra geld kon opnemen. Mijn geld is op (voor deze maand). Naast de wasmachine heb ik altijd een potje staan waar ik geld instop dat ik in de wasmachine vind. Er zat ¤2,00 en een beetje in. Deze week gaat er dus ¤ 2,00 in de spaarpot.

Ik heb deze week een boek verkocht bij de bol.com. Ik krijg in maart ongeveer ¤ 40,00. Dat betekent dat ik dan een paar hoge weken kan afstrepen

Wij betalen volgende week het laatste gedeelte van de dak-reparatie. Daarna begint het grote aanvullen weer... Wel balen, maar het is ff niet anders.
quote:Bumba1985 schreef op 21 februari 2016 @ 08:39:

Wij betalen volgende week het laatste gedeelte van de dak-reparatie. Daarna begint het grote aanvullen weer... Wel balen, maar het is ff niet anders.Zeker balen maar je dak is weer heel en lekker door nu
Zeker balen Bumba, maar een droog huis lijkt mij belangrijker.

Gisteren week 20 afgestreept.
quote:runningmonster schreef op 21 februari 2016 @ 09:46:

[...]

Zeker balen maar je dak is weer heel en lekker door nu Dat zeker!! En ook direct geïsoleerd, dus een stuk minder warmteverlies via het dak...
Ik zou vandaag niet weten waar ik geld vandaan moet halen. Dus deze week niet sparen. Kijken of het volgende week lukt als ik mijn loon heb, om 2x te sparen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven