JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al twee pakjes klaarliggen voor direct na de geboorte. Kon niet kiezen tussen twee dus heb de ene in 50 en de andere 56 gekocht. Plus twee roze mutsjes. Ik kreeg de tip om twee te kopen omdat de eerste muts direct op het hoofdje gaat en dan zit er nog vanalles van mama en baby op het hoofdje en dan kan ze na het badje de nieuwe, schone zelfde muts op. Tsja.

En ik ben niet bang voor een vroeg geboorte, ben gewoon winkel verslaafd Groot voordeel is dat ik alleen voor de baby shop en das een stuk goedkoper! Ik heb zelfs te een teke zwangerschaps shirt laten hangen, ik dacht ´hell voor die paar weekjes ga ik het niet kopen´ en gelijk daarna een lichte paniek! NOG MAAR EEN PAAR WEEKJES!
Oh een leuke truc van mama en baby! Een redelijk zwaar boek, veilig zwanger is hier favoriet, op je buik leggen en dan lachen! Het boek gaat op en neer en heen en weer ligt dan weer stil om even later omhoog te vliegen. We moeten het trucje elke dag laten zien aan man , dan moet hij zo lachen. Smelt...
Lily, ook al pakjes klaar? Misschien heb ik in sommige dingen wel de Ierse mentaliteit overgenomen dan (take it easy). Wel humor in jullie kersverse huwelijk zie ik. Dat zit wel goed!

Die cursussen en voorbereiding die ik beschreef lijkt misschien wel overdreven maar een van de redenen die ik heb om dat te doen is om me voor te bereiden op de 'routines' die hier in het ziekenhuis uitgevoerd worden. Vaak niet omdat het beter is voor moeder en kind maar omdat het hen (personeel) beter uitkomt. Zo worden bevallingen vaak kunstmatig versneld zodat de kamer eerder vrijkomt voor de volgende bevalling en vandaag stond er een artikel in de krant dat vrouwen tijdens een bevalling mentaal niet in staat geacht worden toestemming te geven voor bepaalde ingrepen (keizersnedes bijv). Kan ik me echt kwaad om maken.

Ik heb dus al tegen de gyneacoloog gezegd dat ik niet zonder goede reden ingeleid wil worden. Haar eerste reactie was dat dat na 10 dagen automatisch gebeurd ook al is het niet nodig. Toen ik het daar niet mee eens was heeft ze me uiteindelijk toegezegd dat ik tot 14 dagen overtijd mag wachten als ik dan wel elke dag naar het ziekenhuis kom voor controle. Door inleiden ontstaan vaak weer andere problemen en dat weet ik dus doordat ik erover gelezen heb. Maarre.... dit is maar een van de vele voorbeelden en misschien wordt ik wel verrast en komt ons kindje gewoon eerder!

Ga nu snel naar huis en van een lang weekend genieten!
Haha Lucia, ik kreeg gisteren ook het kraampakket binnen! Had jij zo'n doos met een tekkel, van Achmea? Vast

Chili, ik had gisteren mijn verloskundige ook eens gevraagd naar boeken. Zij raadde Veilig bevallen wel aan, ondanks de jeuk die ook zij krijgt van mevrouw Smulders vindt ze de info erin wel heel erg goed.

Marianne, zwangerschapsonderbroeken komen er hier ook niet in, als het even kan. Mijn eigen ondergoed past nog gewoon gelukkig.

Kitty, lastig lijkt me dat, dat alles in het ziekenhuis zo gaat zoals zíj het handig vinden. Terwijl je er zelf ook nog wel wat controle over wil houden, over de weinige dingen die je wel in de hand kunt houden.
Lily; je zit nog ff lekker op de roze wolk hè?! En daarnaast natuurlijk ook nog in je witte broodsweken. Kan niet op, leuk man! Die truc ga ik ook eens proberen ;). Moest al lachen toen ik jou berichtje las.

Wen; bedankt. Ik denk dat ik beide boeken maar ga kopen of lenen. Wil wel een beetje weten wat me te wachten staat.

Ben vanochtend bij de huisarts geweest voor die rare trilling in mijn oor. Moet een neusspray gaan gebruiken (voor baby's ;)). Hopelijk gaat het dan over. Gelijk gevraagd of hij mijn suiker wilde prikken omdat ik dat maar niet uit mijn hoofd krijg en gelukkig was het goed! Netjes onder de 5.0! Ben helemaal opgelucht. Ga me nu echt geen zorgen meer maken ;). Normaal ben ik helemaal niet zo dus zo zie je maar dat je veranderd door een zwangerschap haha
Heb net 2 foto's op de hyves gezet. Nee heb niet veel te doen hier ;). Bijna weekend!
Ik heb een beetje een dubbel gevoel als ik aan mijn verlof denk. De vorige keer ben ik de eerste dag van het verlof al bevallen, dus ik heb geen idee hoe het zal zijn. Ik ben blij als ik niet meer hoef te werken (geen zin meer in), maar ik vind 6 weken thuis met een peuterpuber ook wel erg lang klinken! Maar ik vind het wel fijn om lekker tijd voor mezelf, de baby in mijn buik en het huis te hebben. Want dat schiet er nu allemaal een beetje bij in.

Nog maar 9 dagen werken. O jeetje, het gaat echt zoooo snel.

Wat betreft die vraag over boeken; ik heb nog nooit iets gelezen over bevallen. Zie het nut er ook niet van. Ben bang dat ik me dan zorgen ga maken over vanalles, terwijl het eigenlijk een kwestie van 'gewoon doen' is. Tenminste, dat vond ik de vorige keer. Je lijf neemt het toch helemaal over, dus die theorie in de boeken hoef ik dan echt niet te weten.

Ik vond bevallen zelf trouwens ook echt een fantastische ervaring hoor! Tuurlijk, het voelt niet fijn al die weeen, maar ik was echt onder de indruk van mijn lijf en hoe het allemaal voor je geregeld wordt door de natuur. Klinkt misschien een beetje geitenwollensokkerig allemaal, maar ik had er echt een kick aan overgehouden. Zie er ook helemaal niet tegenop gelukkig.
ik zie er eerlijk gezegd ontzettend tegenop...
mijn eerste bevalling viel ook erg mee, ik zie er ook niet tegenop. zal wel redelijk naief zijn maar ik hoop dat de kans groot is dat deze bevalling enigszins hetzelfde zal gaan...

zo lekker weekend en lekker uitgeslapen. nu lekker ontbeten. kind maakt heisa want hij wil tv kijken, gezellig!!

morgen 28 weken zwanger, weken vliegen echt voorbij.
Ik ga er ook vanuit dat het wel zo'n beetje hetzelfde zal zijn als de eerste keer. Alleen dan sneller :-). En als het anders is, zie ik het dan wel weer. Mar misschien is dat idd naief.

Waar zie je zo tegenop Hip?
Dag meiden, hier ook weer eens een berichtje van Esther. Veel te lang geleden, ik weet het. Veel drukte gehad hier (ook nog herfstvakantie gehad) en we hebben een nieuw(bouw)huis! Waar we ongeveer maart/april 2009 de sleutel van krijgen. Ben er erg blij mee moet ik zeggen want ik zag ons hier, in dit appartement, toch niet al te lang blijven zitten met 3 kinderen. Nu krijgen we een 'echt' huis, met alles erop en eraan zeg maar. Echt super.

Maar ik zal proberen hier toch wat regelmatiger te komen hoor, want ik begrijp dat dit ook niet echt leuk is voor jullie. Gelukkig sta ik nog wel op het lijstje!

Ik reageer nu even niet, want ik zou niet weten waar ik moet beginnen en over bevallingen kan ik niet zoveel zeggen, heb één gewone bevalling gehad (die ging gelukkig vrij goed, behalve dan dat het pittig was omdat mijn oudste dochter bijna 10 pond woog) Maar daarna keizersnede gehad en die krijg ik nu ook weer.

Afgelopen donderdag bij de vk geweest en mijn buik is groot, de baby ook zei ze. Alsof ik al 30 weken zwanger ben. Vanaf nu gaan ze elke 2 weken een groeiecho doen om de groei in de gaten te houden. Dan kunnen ze beter bepalen hoe groot de baby ongeveer zal zijn bij de geboorte...

Ik heb trouwens 6 november de pretecho nu, die is verplaatst. Dus dat is a.s. donderdag. 19 november is de groeiecho, en 20 november moet ik weer naar de vk.

Meiden, ik zal echt mijn best doen om hier wat vaker te zijn!

Groeten Esther
Voyager, op de één of andere manier doet de gekleurde tekst het niet, terwijl ik dat toch echt in mijn bericht heb staan.

Hopelijk zie je het zo niet over het hoofd!
He meiden,

Even snel een berichtje voordat ik mijn bed in duik. jajaja lekker vroeg op zaterdagavond maar ben echt moe en vriend lief moet werken dus ga maar ff bijslapen als dat lukt.

Helena; fijn om eens te lezen dat bevallen ook krachten kan geven. Alleen dan weer jammer dat je niet hebt kunnen genieten van je verlof. Hopelijk deze keer wel! Dat is dus wel waar in 'bang' voor ben, dat als ik eindelijk verlof heb, de baby al snel komt. Tegen de bevalling zie ik (nog) niet op. Weet immers nog niet wat het is.

Hip; laat je niet gek maken hoor. Je krijgt volgens mij zoals Helena ook schrijft, oerkrachten. We kunnen het!

Esther; leuk om weer van je te horen. Ook al een grote buik. Maar gelukkig goed onder controle dus dat is wel fijn. Volgende week de pretecho. Leuk, alvast veel plezier!

Marianne; hoe was het bij de verloskundige vrijdag? Alles goed?

Voyager; nog bedankt voor je reactie op hyves. Had geprobeerd een berichtje terug te sturen maar weet niet of het is gelukt. Anders bij deze: alles goed met je? Nog steeds druk druk?

Fijn weekend nog verder allemaal en tot snel!
Dikke knuffel voor Wen!

En voor iedereen hem nodig heeft!

Lucia, pretecho komt eindelijk dichterbij!

Bevallen? daar ga ik optimistisch aan beginnen! (of ik er ook zo uit kom zien we dan wel weer).

Hier alles goed 31 weken alweer! Ik lees nu verhalen van vrouwen wiens buik zóóó groot is en vel dat op knappen staat maar hier niets van dat al. Mijn buik is/blijft beschaafd en ik voel me prima, moe maar prima. Kijk zó wil ik wel veel vaker zwanger zijn :D

Woensdag weer naar de vlos en volgens mij moet ik dan al om de 2 weken?!
Ik geloof als ik het een beetje zo lees wat je allemaal in je verlof kunt doen, hoef ik me idd ook niet te vervelen. Foto's inplakken heb ik nooit achterstand mee. Administratie bijwerken kost denk ik een middagje. En dan schoonmaken. Tsja, dat zal het idd wel vooral worden dan. Mn moeder noemde al op: keukenkastjes uitsoppen (doe ik nooit.) De badkamer goed schoonmaken (dat doe ik wel ns hoor.) Zelfde geldt voor wc. De diepvries en koelkast schoonmaken. Stofzuigen, stoffen en dweilen.

Kleertjes heb ik allemaal al schoon in schone kasten. Bedje/wiegje moet dan nog wel opgemaakt worden, maar goed, daar doe ik geen 4 weken over natuurlijk. Ik denk dat het vooral veel lezen wordt, computeren, muziek luisteren, koffie drinken, huis in kerstsfeer brengen en dat soort dingen.

Ik heb trouwens ook al de pakjes voor na de geboorte.

Mn moeder denkt dat de baby een week later komt. Ik hoop een week eerder (tussen kerst en oud en nieuw). 29 december vind ik wel een mooie datum. Maar ja, dat heb ik niet voor het zeggen.

Toen mijn vriendin zwanger was, toen heb ik wel redelijk wat gelezen, maar toen stond het ook nog ver van mijn bed. In het begin van de zwangerschap heb ik ook best veel gelezen. Maar nu valt mn oog steeds op artikels over dingen die niet goed gaan en zie ik gillende bevallingen op tv. Ik hoef even niet meer te zien en te lezen, geloof ik.

Vrijdag bij vk geweest. HB 8.5, geen eiwiten en suikers in urine. Bloeddruk 122/68. 4 ons afgevallen (?). Ze had een andere weegschaal. De digitale was stuk, dus nu eentje met draaischijf, dus of het echt 4 ons minder was, dat weet ik niet. In ieder geval geen kilo's aangekomen (ondanks de drop en nougat) Baarmoeder was nu 29 cm, dus 1 cm erbij. Baby lag met hoofdje beneden. Had nog voldoende bewegingsruimte. Mooie hartslag. Dus goedgekeurd. Over 2 weken weer.

Nieuwe afspraak vk: 14 november.
Lily, wat een leuk truukje. Grappig. Ik zie het al voor me. Ik had het laatst met de afstandsbediening. Lag op mn buik en die kreeg ook een duw. Geloof dat baby het niet eens was met het tvprogramma wat ik bekeek. Een echte man, wil nu al de baas spelen over de zapper.

Kitty: jammer dat het in het ziekenhuis zo gaat. Dat je zelf echt moet praten als brugman om enige inspraak te hebben, terwijl het toch je eigen lijf is. Lijkt me best wel moeilijk. Wel gewoon blijven aangeven hoor. Het is jouw lichaam en jouw kind.

Helena, dat heb ik ook wel een beetje idd. Dat je van alles leest, terwijl het dan toch heel anders gaat. Volgens mij volg je je lichaam ook tijdens bevalling. Ik denk dat ik alles toch vergeet over wat ik gelezen als ik aan het bevallen ben. Mijn vriendin had zwangerschapsgym gehad, maar die gaf aan dat ze er voor de bevalling eigenlijk niets aan heeft gehad.

Chili: gelukkig is je suiker okee. Werkt de spray al?

Evince: gefeliciteerd met jullie huis!

Owja, de vk vond dat ik een mooie buik had. Geen scheurtjes en ik draag mooi naar voren. Wel een bruine zwangerschapsstreep. Ze zei dat je dan ook minder kans op striae hebt. Daar ben ik wel blij mee.
Hoi dames, ik voel me wel schuldig hoor dat ik zo afwezig ben. Ik zal vanavond of morgen in ieder geval even het schema bijwerken.

Ik merk dat ik veel met mijn vorige zwangerschap bezig ben en dat me best wel zwaar valt. Steeds vergelijken en dan een mengeling tussen verdriet over hoe het toen is gegaan en blijdschap/trots dat het nu beter gaat. De vorige keer lag ik nu op de Highcare afdeling en werd ik "morgen" per ambulance naar het WKZ vervoerd. Daar moet ik dan steeds aan denken, aan hoe kantje boord het toen allemaal was. Ik hoop dat het na dinsdag over zal zijn.

Tot later!
Voyager, verontschuldig je niet. Dat hoeft echt niet. Kan me goed voorstellen dat je in gedachten heel erg bij de vorige zwangerschap bent. Ik hoop ook dat het na dinsdag over zal zijn, want dan ben je die bevallingsdatum in ieder geval voorbijgestreefd.
he voyager! je moet je niet schuldig voelen hoor!! heel logisch dat je nu een beetje herbeleeft wat je tijdens je vorige zwangerschap hebt meegemaakt. ik ben vorige week ook veel met de bevalling van mijn beste vriendin bezig geweest, kun je nagaan als je dat zelf meemaakt! knuffel voor jou.

nou ik ben vandaag naar de jong gezinnenbeurs geweest. lekker geshopt tussen de drukte door zegmaar, maar het was wel leuk! straks even alles uitzoeken.

draag sinds 2 dagen mijn bekkenband weer en ik kan het iedereen aanraden. vandaag de hele dag gelopen en ik voel me best redelijk. kon ik me een paar dagen geleden niet voor kunnen stellen.

ik zal me even nuttig maken in de keuken...
Voyager, je hoeft je nergens schuldig over te voelen joh, gek! Tuurlijk ben je daar mee bezig! Zou ik ook doen.

Hoe was die beurs Sam? Ik ben helemaaaal geen beursfan, moet ik zeggen, waren er leuke aanbiedingen enzo?

Marianne, ik doe dat trucje ook met de afstandsbediening, ziet er zo grappig uit! Fijn dat je weer helemaal goedgekeurd bent!

Ik zie eigenlijk de bevalling ook wel met vertrouwen tegemoet. Ik voel me niet erg bang ofzo, wel vind ik het spannend. Ben zo benieuwd hoe het nou echt is!

Jaaa, donderdag de pretecho, zin in!!!

Evince, gefeliciteerd met je nieuwe huis! Leuk vooruitzicht!

Chili, fijn dat je gerustgesteld bent voor je suiker!

Hier alles goed. Heerlijk relaxed weekend gehad en nu weer an die arbeit..
Jaaaa leuk Lucia, donderdag de pretecho. Plaats je ook een foto op de hyves? Vond het wel een leuk idee van Wen.

Sam; fijn dat die band jou zo goed helpt. Enne, wat heb je allemaal geshopt?!

Lieve Voyager je hoeft je niet schuldig te voelen naar ons toe hoor. Denk maar lekker aan jezelf! Het is niet makkelijk voor je. Hopelijk gaat het vanaf morgen beter met je en kan je ondanks alle 'problemen' nog een paar weekjes genieten van de baby in je buik!!

Marianne; fijn dat alles weer goed was bij de verlos. Zo bijzonder om te lezen hoe sterk jij 'alleen' staat in de zwangerschap. Tuurlijk je hebt je familie en vrienden maar lijkt me toch anders. En leuk, straks toch een man in huis ;). Helaas werkt de spray nog niet. Nog steeds last van een rare 'brom'/'zoem' in mijn oor. Iemand tips of een idee wat het kan zijn. Het is echt irritant.

Verder alles goed. Een fijn weekend gehad. Veels te snel voorbij gegaan! Eindelijk mijn zieke, zwangere vriendinnetje weer gezien na 4 weken. Ze heeft nu langzaam aan weer eens een goede dag en zin om af te spreken. Beste emotioneel allemaal. Andere zwangere vriendin is al over 4 weken uitgerekend. Spannende tijden dus!
Oh ja, nog bedankt allemaal voor jullie lieve reacties op mijn foto op de hyves.

Voyager: succes vandaag bij de gyn met de groeiecho!!

Wen; gaat alles goed met jou en de familie omstandigheden?
Ha Lady's

Ik kom even melden dat wij ruzie hebben met internet thui sen deze het wrsch pas vrijdag weer doet. Op mn werk forummen wil/kan eigenlijk niet dus vandaar ff stilte van mij

Succes met de echo's!
Chili, gelukkig dat het wat beter gaat met je zieke vriendin. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan. Ik heb geen idee wat je aan de brom kunt doen, maar lijkt me idd erg irritant. Mss wat warme olie erin en een watje?

Soms voel ik me ook wel een beetje dubbel hoor, door het alleen zwanger zijn. Aan de ene kant weet ik dat ik het kan en ga ik er voor en heb ik er alle vertrouwen in, maar soms mis ik die arm om me heen echt wel hoor. Alleen niet genoeg om "zomaar iemand van straat te plukken", haha. Mn vriendin vertelde dat zij een heel leuk weekend met man en kinderen had gehad, dat ze leuke dingen hadden gedaan en plannen hadden gemaakt voor de toekomst. Dat mis ik dan ook best wel hoor en dan zou ik best een relatie willen. Maar ik heb geen zin om echt op zoek te gaan. Ik geloof wel in het lot en als het zo moet zijn, dan komt het en anders komt het niet, maar weet ik dat ik ook gelukkig kan zijn en blijven. Ik ben liever alleen en soms wat eenzaam dan dat ik eenzaam in een relatie ben (wat dat ken ik ook en dat was eens maar nooit weer.) Meestal ben ik er niet zo mee bezig en vind ik het goed zo.

Voyager: succes vandaag. Hopelijk is alles goed en kun je dat straks melden hier.
Hoi dames,

Alles was goed! Bloeddruk was nog hetzelfde dus stabiel en de groeiecho was eigenlijk perfect! Ze weegt nu 1600 gram (300 gram meer dan M. bij de geboorte!!) En alles zit helemaal op schema. Super he?

Ik moet morgen even een suikertestje doen, maar dat geloof ik verder wel.

Verder was het absurd om precies op de dag EN het tijdstip van M.'s geboorte weer in het WKZ te zitten. Ik denk dat ik nu wel weer wat verder kan, het stond allemaal een beetje stil tot gister maar nu kan ik toch weer beter vooruit kijken.

Over twee weken weer een afspraak en weer een echo.

Marianne, ik snap je hoor. ik zou op dit punt echt niet weten wat te beginnen in mijn eentje, dus echt respect voor jou. Wat je denk ik wel zult merken t.z.t. is dat je straks natuurlijk niet meer alleen bent. Maar dat duurt wel een poosje voor dat zo voelt denk ik. Maar knap hoor, hoe je het doet!

Lily, balen van je internet, tot vrijdag!

Chili, inderdaad spannende tijden joh. En je vriendin voelt zich alweer wat beter dan? En de andere vriendin over vier weken... Mijn schoonzusje heeft vandaag haar termijnecho, ook heel erg spannend. Ze is heel onzeker of alles wel goed zit i.v.m. een eerdere miskraam dus ik ben daar wel een beetje nerveus over.

Zoooo Sam, nog naar de gezinnenbeurs! Wat fijn dat je dat kan kan, ik zie mezelf dat niet meer doen! heb je nog wat leuke spullen gescoord?

Ik ga nu eindelijk het schema bijwerken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven