Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

dinsdag 17 mei 2016 om 00:00
quote:tsjatsjietsjie schreef op 16 mei 2016 @ 23:53:
Heb even bmr check gedaan, dit onderstaande is de uitkomst.
Maar ik krijg dat per dag niet binnen qua calorieën, zit gemiddeld op 1050 calorieën per dag.
Ik ben helaas bedlegerig, dus weinig beweging.
Weet iemand wat er gebeurd als je te weinig binnen krijgt?
Ik heb juist t idee als ik die calorieën er ook nog bij moet eten ik helemaal dichtgroei.
I.Je hebt toch ingevuld, dat je heel weinig beweegt neem ik aan? Maar ook al lig je en zit je dan nog verbruik je energie. Ik (persoonlijk) zou als ik jou was zeker meer eten. Onder de 1300 moet je zeker niet gaan zitten. Als je te weinig binnen krijgt, kan het zijn dat je stofwisseling vertraagt. En je krijgt waarschijnlijk niet genoeg vitamines en mineralen binnen en daarnaast te weinig koolhydraten, eiwitten en vet(Goeie vetten zijn zeer belangrijk). Ik weet niet waarom je bedlegerig bent, maar ik ga er vanuit dat ook jij, misschien wel juist jij genoeg binnen moet krijgen.
Heb even bmr check gedaan, dit onderstaande is de uitkomst.
Maar ik krijg dat per dag niet binnen qua calorieën, zit gemiddeld op 1050 calorieën per dag.
Ik ben helaas bedlegerig, dus weinig beweging.
Weet iemand wat er gebeurd als je te weinig binnen krijgt?
Ik heb juist t idee als ik die calorieën er ook nog bij moet eten ik helemaal dichtgroei.
I.Je hebt toch ingevuld, dat je heel weinig beweegt neem ik aan? Maar ook al lig je en zit je dan nog verbruik je energie. Ik (persoonlijk) zou als ik jou was zeker meer eten. Onder de 1300 moet je zeker niet gaan zitten. Als je te weinig binnen krijgt, kan het zijn dat je stofwisseling vertraagt. En je krijgt waarschijnlijk niet genoeg vitamines en mineralen binnen en daarnaast te weinig koolhydraten, eiwitten en vet(Goeie vetten zijn zeer belangrijk). Ik weet niet waarom je bedlegerig bent, maar ik ga er vanuit dat ook jij, misschien wel juist jij genoeg binnen moet krijgen.
dinsdag 17 mei 2016 om 00:58
Hoi Fientje,
Jah ik heb ingevuld dat ik heel weinig beweeg.
Ik heb chronische pijn rug/benen/zenuwen.
Minste pijn is als ik lig.
Waarschijnlijk is mijn eetlust daarom ook verdwenen.
Toen ik gezond was, had ik een gezond gewicht, en at ook veel meer.
Nu dus ongezond gewicht te zwaar en eet minder, vreemd.
Misschien heb je wel gelijk dat ik juist meer nodig heb, ik zal het onderwerp eten eens gaan bespreken met mijn arts.
Thx voor je reactie
En suikerspin thx voor de tip bmr. Had alleen van bmi gehoord.
Jah ik heb ingevuld dat ik heel weinig beweeg.
Ik heb chronische pijn rug/benen/zenuwen.
Minste pijn is als ik lig.
Waarschijnlijk is mijn eetlust daarom ook verdwenen.
Toen ik gezond was, had ik een gezond gewicht, en at ook veel meer.
Nu dus ongezond gewicht te zwaar en eet minder, vreemd.
Misschien heb je wel gelijk dat ik juist meer nodig heb, ik zal het onderwerp eten eens gaan bespreken met mijn arts.
Thx voor je reactie
En suikerspin thx voor de tip bmr. Had alleen van bmi gehoord.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.

dinsdag 17 mei 2016 om 12:51
Prima Photonic, bedankt.
Nikki, helemaal goed. Ik ben vanaf deze week meer aan het werk en zal ook minder schrijven.
Advies, prima. Ms alleen je naam niemen bij het lijstje actieve deelnemers?
Tsjatjietsjie: leuk dat je meeschrijft. Ik ben zelf geen voorstander van koolhydraatvrij of om zomaar een bouwstof uit je dieet weg te laten. Koolhydraten zitten ook volop in groente. Wat ik nu eet en weglaat is op advies van mijn coach op de sportschool. Voor een ander deel uit principe, maar de voedingstoffen compenseer ik. Heb je de mogelijkheid met een dietist af te spreken?
Ik heb op mijn 23e een cursus bij kruiswerk gedaan over fitness en voeding. Ervoor had ik nog nooit van verzadigd vet gehoord. Hier heb ik heel veel geleerd. O.a. om niet meer te lijnen.
G_R goeie tip van BMR, bedankt.
NymphadoraTonks, welkom... ik krijg mijn boek morgen.
Nikki, helemaal goed. Ik ben vanaf deze week meer aan het werk en zal ook minder schrijven.
Advies, prima. Ms alleen je naam niemen bij het lijstje actieve deelnemers?
Tsjatjietsjie: leuk dat je meeschrijft. Ik ben zelf geen voorstander van koolhydraatvrij of om zomaar een bouwstof uit je dieet weg te laten. Koolhydraten zitten ook volop in groente. Wat ik nu eet en weglaat is op advies van mijn coach op de sportschool. Voor een ander deel uit principe, maar de voedingstoffen compenseer ik. Heb je de mogelijkheid met een dietist af te spreken?
Ik heb op mijn 23e een cursus bij kruiswerk gedaan over fitness en voeding. Ervoor had ik nog nooit van verzadigd vet gehoord. Hier heb ik heel veel geleerd. O.a. om niet meer te lijnen.
G_R goeie tip van BMR, bedankt.
NymphadoraTonks, welkom... ik krijg mijn boek morgen.
dinsdag 17 mei 2016 om 15:54
Ik dacht vanochtend nog ff op de weegschaal te staan voor de zekerheid. Blijk ik 1.5 kg lichter dan vorige week. Heel mooi natuurlijk maar sta er wel van te kijken want ik heb niks anders gedaan. Misschien vanwege t warme weer? Nou ja. In ieder geval, de eerste kilo('s) zijn er maar vast af. Kan ik er maar beter blij mee zijn toch?
Ik hou je Boekentip in gedachten Fientje voor als ik Mieke uit heb.
Ik betrapte mezelf vanochtend op gedachteloos mee eten. Het was maar een klein hapje maar zeker geen 8 of meer waard. Volgende keer iets langer bij stilstaan dus.
Ik hou je Boekentip in gedachten Fientje voor als ik Mieke uit heb.
Ik betrapte mezelf vanochtend op gedachteloos mee eten. Het was maar een klein hapje maar zeker geen 8 of meer waard. Volgende keer iets langer bij stilstaan dus.

dinsdag 17 mei 2016 om 16:04
Afvallen doe je niet met een dieet, dat doe je door je levenswijze te veranderen. En een van die veranderingen is dan ook wat je eet. Met zo'n verandering val je af (of kom je aan) tot je voedingsinname weer in balans is met je nieuwe gewicht.
Je mag jezelf bijvoorbeeld best wel eens op iets lekkers trakteren, maar zoals het woord al zegt, het is een traktatie, niet een gewoonte. Dus niet iets dat je elke dag of elke week vast doet, maar iets voor een bijzondere gelegenheid. Gebeurd het vaker dan eens per twee weken, dan zal je het als een standaard menu item in je wekelijkse menu moeten opnemen en van te voren al compenseren.
Je mag jezelf bijvoorbeeld best wel eens op iets lekkers trakteren, maar zoals het woord al zegt, het is een traktatie, niet een gewoonte. Dus niet iets dat je elke dag of elke week vast doet, maar iets voor een bijzondere gelegenheid. Gebeurd het vaker dan eens per twee weken, dan zal je het als een standaard menu item in je wekelijkse menu moeten opnemen en van te voren al compenseren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

dinsdag 17 mei 2016 om 16:18
Een Dieet is een Tijdelijk iets (Medische noodzaak ivm allergieën uitgesloten), Het is inderdaad de levenswijze welke het effect heeft waardoor men stabiel blijft op gewicht. Of je nu zwaar Obese wilt blijven of juist zwaar anorexia ondervoed wilt blijven, dat kan alleen zolang je de levenswijze volhoudt welke je op dat moment volgt wanneer je dat gewicht hebt. Wil je verandering, zal je een andere levenswijze moeten aanleren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 17 mei 2016 om 16:30
Hallo,
Klopt dieet is moeilijk, ik ben ook van plan om eetpatroon te veranderen.
Aangezien ik blijkbaar te weinig eet en toch flink ben aangekomen door mijn ziekzijn.
Ik had vandaag een afspraak bij de neuroloog.
Hij geeft aan dat ik mij niet druk moet maken om bmr en bmi, maar dat ik wel moet oppassen.
Ik ben in 2 mnd tijd 15 kilo aangekomen. Maar weinig beweging dus en medicatie.
Hij wilde eigenlijk direct afbouwen tot vorige dosering mbt zenuwpijn.
Heb afgesproken om nog 3 mnd op deze dosering door te gaan, want ben zo blij dat ik al zes weken geen hoofdpijn aanvallen heb gehad. Ik ben dan liever te zwaar zonder die gruwelijke hoofdpijn dan normaal gewicht incl hoofdpijn.
Hij geeft aan dat ik naar diëtist moet om naar mijn eetpatroon te kijken.
En ik moet laxeermiddelen gebruiken, kijken of dat helpt.
Schijnt veelvoorkomende bijwerking te zijn vd combi medicatie die ik gebruik.
Mocht het echter niet verbeteren, dan moet ik echt stoppen over 3 maanden, want dan word het wel een probleem qua toename gewicht.
Lonely, ik ben ook niet van plan om dat koolhydraat vrij dieet te volgen, ik heb er over gehoord, maar denk dat net als bij andere diëten het er zo weer aan zit als je normaal eet.
Ik ga dus idd een afspraak min met de huisarts voor een diëtiste, wellicht kan die mij vertellen wat ik in mijn geval specifiek wel moet eten en wat niet.
Fientje je mag heus wel wat lekkers hoor op de verjaardag van je dochter.
Van harte gefeliciteerd.
Advies, fijn dat er al wat af is
Zou wel niet te vaak wegen, maar vast moment kiezen.
Klopt dieet is moeilijk, ik ben ook van plan om eetpatroon te veranderen.
Aangezien ik blijkbaar te weinig eet en toch flink ben aangekomen door mijn ziekzijn.
Ik had vandaag een afspraak bij de neuroloog.
Hij geeft aan dat ik mij niet druk moet maken om bmr en bmi, maar dat ik wel moet oppassen.
Ik ben in 2 mnd tijd 15 kilo aangekomen. Maar weinig beweging dus en medicatie.
Hij wilde eigenlijk direct afbouwen tot vorige dosering mbt zenuwpijn.
Heb afgesproken om nog 3 mnd op deze dosering door te gaan, want ben zo blij dat ik al zes weken geen hoofdpijn aanvallen heb gehad. Ik ben dan liever te zwaar zonder die gruwelijke hoofdpijn dan normaal gewicht incl hoofdpijn.
Hij geeft aan dat ik naar diëtist moet om naar mijn eetpatroon te kijken.
En ik moet laxeermiddelen gebruiken, kijken of dat helpt.
Schijnt veelvoorkomende bijwerking te zijn vd combi medicatie die ik gebruik.
Mocht het echter niet verbeteren, dan moet ik echt stoppen over 3 maanden, want dan word het wel een probleem qua toename gewicht.
Lonely, ik ben ook niet van plan om dat koolhydraat vrij dieet te volgen, ik heb er over gehoord, maar denk dat net als bij andere diëten het er zo weer aan zit als je normaal eet.
Ik ga dus idd een afspraak min met de huisarts voor een diëtiste, wellicht kan die mij vertellen wat ik in mijn geval specifiek wel moet eten en wat niet.
Fientje je mag heus wel wat lekkers hoor op de verjaardag van je dochter.
Van harte gefeliciteerd.
Advies, fijn dat er al wat af is
Zou wel niet te vaak wegen, maar vast moment kiezen.
dinsdag 17 mei 2016 om 16:53
Medicatie en ziek zijn kunnen inderdaad vervelend uitpakken door verschillende mechanismes. Alleen al het feit dat je dagindeling qua activiteit anders is waardoor je minder energie verbruikt resulteert in het opslaan van voedsel als vet. Maar ook de bijwerkingen die de medicatie heeft op je schildklier of spijsvertering kan van invloed zijn waardoor voedsel eerder in vet reserves wordt omgezet ipv als suikers in je bloedbaan zodat je wel een hongergevoel hebt of hoofdpijn door te weinig suikers beschikbaar en je misschien wel weer meer eet of je lichaam andere reserves aanspreekt. En dan nog het vasthouden van vocht.
Een goede diëtist zou ook daarop moeten letten, de bijwerkingen die je medicijnen hebben op je spijsvertering en hormoonhuishouding die deze verwerking aansturen.
Een goede diëtist zou ook daarop moeten letten, de bijwerkingen die je medicijnen hebben op je spijsvertering en hormoonhuishouding die deze verwerking aansturen.

dinsdag 17 mei 2016 om 20:32
quote:jaw schreef op 17 mei 2016 @ 16:18:
Een Dieet is een Tijdelijk iets (Medische noodzaak ivm allergieën uitgesloten), Het is inderdaad de levenswijze welke het effect heeft waardoor men stabiel blijft op gewicht. Of je nu zwaar Obese wilt blijven of juist zwaar anorexia ondervoed wilt blijven, dat kan alleen zolang je de levenswijze volhoudt welke je op dat moment volgt wanneer je dat gewicht hebt. Wil je verandering, zal je een andere levenswijze moeten aanleren.Dat snap ik toch haha. Dat is toch juist het geheim van slanke mensen,dit topic.
Een Dieet is een Tijdelijk iets (Medische noodzaak ivm allergieën uitgesloten), Het is inderdaad de levenswijze welke het effect heeft waardoor men stabiel blijft op gewicht. Of je nu zwaar Obese wilt blijven of juist zwaar anorexia ondervoed wilt blijven, dat kan alleen zolang je de levenswijze volhoudt welke je op dat moment volgt wanneer je dat gewicht hebt. Wil je verandering, zal je een andere levenswijze moeten aanleren.Dat snap ik toch haha. Dat is toch juist het geheim van slanke mensen,dit topic.

dinsdag 17 mei 2016 om 20:49
quote:fientje1982 schreef op 17 mei 2016 @ 16:03:
Vandaag is mijn kind jarig. Dan vind ik het zo moeilijk om mij aan deze lifestyle te houden.
Feest hangt bij mij erg samen met lekker veel eten. Stom eigenlijk, maarja.
Inderdaad stom, maar het is een associatie die bij veel mensen bestaat en ons als kinderen al wordt aangeleerd. Een traktatie om iets te vieren, iets lekkers om te troosten, de mens is er erg goed in om aanleidingen te bedenken om te mogen eten...
Ik had gisteren een cheatdag (pizza) maar vandaag weer goed bezig met een gezonde salade.
Vandaag is mijn kind jarig. Dan vind ik het zo moeilijk om mij aan deze lifestyle te houden.
Feest hangt bij mij erg samen met lekker veel eten. Stom eigenlijk, maarja.
Inderdaad stom, maar het is een associatie die bij veel mensen bestaat en ons als kinderen al wordt aangeleerd. Een traktatie om iets te vieren, iets lekkers om te troosten, de mens is er erg goed in om aanleidingen te bedenken om te mogen eten...
Ik had gisteren een cheatdag (pizza) maar vandaag weer goed bezig met een gezonde salade.
dinsdag 17 mei 2016 om 21:43
Jaw dankjewel voor je heldere uitleg, met deze post van jou kan ik inderdaad kijken of de diëtist hier rekening mee zal houden.
Photonic, ik heb vandaag ook pizza gegeten, mijn vriend schrok van mijn lage calorieën hij dacht ik zal eens even gaan feeden.. Maarja voor een xtje niet erg, maar zijn denk ik niet de juiste calorieën
Morgen maar eens kijken of ik een doorverwijzing kan krijgen van de huisarts via de telefoon.
Fijne avond
Photonic, ik heb vandaag ook pizza gegeten, mijn vriend schrok van mijn lage calorieën hij dacht ik zal eens even gaan feeden.. Maarja voor een xtje niet erg, maar zijn denk ik niet de juiste calorieën
Morgen maar eens kijken of ik een doorverwijzing kan krijgen van de huisarts via de telefoon.
Fijne avond

dinsdag 17 mei 2016 om 22:04
Beste Tsja, goed dat je naar de dieetist gaat.
Succes, ik ben benieuwd. Ik hoor idd ook veel van mensen dat ze stoppen met het eten van brood en pasta en dan extra vlees nemen en dat tijdelijk doen. Mijn lunchsalades ben ik gaan eten omdat ik dat lekkerder vind dan brood. Een half jaar daarna bleek onze sportschool Paleo als lifestyle te adviseren. Wat ik ervan begrepen is, is dit een lifestyle en geen tijdelijk dieet. Ik vind het ook te rigoreus om helemaal door te voeren. Zonder mijn broodje in de ochtend voelde ik me toch niet zo goed.
Photonic, wat leuk dat je die foto's erbij hebt. Ik maak ook vaak foto's van geslaagde gerechten. Af en toe app ik m dan door naar de coach.
Ja, eten dat leer je overal. Ik heb al jaren een hekel aan overdadige kerstdiners. Tegenwoordig doen we nog steeds wel meerdere gangen, maar is gang 1 bijv een groentegerecht, dan een pompoensoep gevolgd door een heerlijk stuk vlees met patatjes ofzo. Dan heb je heerlijk eten, nog steeds meerdere gangen en alleen het toetje dat er extra inhakt.
Fientje, hoe heb je het nou opgelost met de verjaardag? Lastig als je net begint en je gelijk al zo een uitdaging krijgt. En gefeliciteerd natuurlijk.
Succes, ik ben benieuwd. Ik hoor idd ook veel van mensen dat ze stoppen met het eten van brood en pasta en dan extra vlees nemen en dat tijdelijk doen. Mijn lunchsalades ben ik gaan eten omdat ik dat lekkerder vind dan brood. Een half jaar daarna bleek onze sportschool Paleo als lifestyle te adviseren. Wat ik ervan begrepen is, is dit een lifestyle en geen tijdelijk dieet. Ik vind het ook te rigoreus om helemaal door te voeren. Zonder mijn broodje in de ochtend voelde ik me toch niet zo goed.
Photonic, wat leuk dat je die foto's erbij hebt. Ik maak ook vaak foto's van geslaagde gerechten. Af en toe app ik m dan door naar de coach.
Ja, eten dat leer je overal. Ik heb al jaren een hekel aan overdadige kerstdiners. Tegenwoordig doen we nog steeds wel meerdere gangen, maar is gang 1 bijv een groentegerecht, dan een pompoensoep gevolgd door een heerlijk stuk vlees met patatjes ofzo. Dan heb je heerlijk eten, nog steeds meerdere gangen en alleen het toetje dat er extra inhakt.
Fientje, hoe heb je het nou opgelost met de verjaardag? Lastig als je net begint en je gelijk al zo een uitdaging krijgt. En gefeliciteerd natuurlijk.
dinsdag 17 mei 2016 om 22:06
Fientje,
Door die verhoging ben ik gelukkig al aantal weken hoofdpijnvrij.
Maar ik moet sws die medicatie op iets lagere dosis blijven slikken voor de zenuwpijn in been en rug.
Want daar slikte ik het al voor, maar goed even afwachten, voorlopig godzijdank hoofdpijnvrij zomervakantie met de kinderen, is zo sneu anders.
Ik lig nu ook wel veel plat ivm rug been etc. Maar met die gruwelijkehoofdpijn ben ik ook niet aanspreekbaar, vind ik erg voor hun om te zien.
Fijne avond
Door die verhoging ben ik gelukkig al aantal weken hoofdpijnvrij.
Maar ik moet sws die medicatie op iets lagere dosis blijven slikken voor de zenuwpijn in been en rug.
Want daar slikte ik het al voor, maar goed even afwachten, voorlopig godzijdank hoofdpijnvrij zomervakantie met de kinderen, is zo sneu anders.
Ik lig nu ook wel veel plat ivm rug been etc. Maar met die gruwelijkehoofdpijn ben ik ook niet aanspreekbaar, vind ik erg voor hun om te zien.
Fijne avond
woensdag 18 mei 2016 om 08:50
Af en toe een pizza of iets op een verjaardag moet kunnen. Pizza zag er jammie uit
Nog gefeliciteerd met de verjaardag!
Ik ben ook benieuwd hoe je het hebt opgelost?
Bij mij gaat het ook meer om dat ik of of moet kiezen en niet en en. Afgelopen 2 dagen ging het goed, dankzij de mentale steun van jullie. Thanks. Ik merk al wel dat ik nu al begin te fantaseren over eten (triple choco koekjes bv )
Ik dacht misschien moet ik van die 'verantwoorde' muffins gaan bakken en dan gaan invriezen.
Ik doe nu helemaal niets lekkers, omdat als ik dat in huis haal alles op gaat. Erg, i know.
En helemaal niks lekkers ga ik niet volhouden (help)
Er staan veel van die recepten online, heeft iemand ervaring met 1, die makkelijk is vooral en niet te vet en veel calorieën.
Ik heb mezelf trouwens een jurkje beloofd als ik in augustus 3 kilo eraf heb.
En die wil ik heul graag. Hopelijk werkt dat naast jullie ook motiverend.
Hoe gaat het bij iedereen?
Nog gefeliciteerd met de verjaardag!
Ik ben ook benieuwd hoe je het hebt opgelost?
Bij mij gaat het ook meer om dat ik of of moet kiezen en niet en en. Afgelopen 2 dagen ging het goed, dankzij de mentale steun van jullie. Thanks. Ik merk al wel dat ik nu al begin te fantaseren over eten (triple choco koekjes bv )
Ik dacht misschien moet ik van die 'verantwoorde' muffins gaan bakken en dan gaan invriezen.
Ik doe nu helemaal niets lekkers, omdat als ik dat in huis haal alles op gaat. Erg, i know.
En helemaal niks lekkers ga ik niet volhouden (help)
Er staan veel van die recepten online, heeft iemand ervaring met 1, die makkelijk is vooral en niet te vet en veel calorieën.
Ik heb mezelf trouwens een jurkje beloofd als ik in augustus 3 kilo eraf heb.
En die wil ik heul graag. Hopelijk werkt dat naast jullie ook motiverend.
Hoe gaat het bij iedereen?
woensdag 18 mei 2016 om 08:55
Wat me bij het fantaseren over eten ook heeft geholpen is denken: als ik nu dit stukje chocola, deze zak chips, dit frietje heb gegeten, voel ik me daarna beter? Is het iets waar ik dan echt zin in heb gehad, van heb genoten en dan weer verder ga? Of wil ik daarna weer iets anders. In het laatste geval ben ik vaak meer aan het snaaien uit ontevredenheid over het een of het ander, frustratie, emotie, verveling of wat dan ook. Snaaien is daar niet de oplossing voor, maar een extra probleem. Als ik er zo naar kan kijken dan is het al een stuk minder aantrekkelijk en probeer ik mezelf af te leiden, te dealen met mn frustratie of maar even te accepteren dat het nou eenmaal allemaal niet zo leuk is.
woensdag 18 mei 2016 om 09:40
Dat is een goede tip. Ik zou er na de tijd erg van balen. Ik heb ook geeneens honger.
Het was meer dat ik gisteren even verdrietig was en mezelf wou belonen.
En als ik het zou doen zou ik naast het balen ook denken, ach nu maakt het niet meer uit en nog n 2e nemen of helemaal stoppen met mijn doel.
En de beloning van niet ongezonde dingen eten is mijn gezondheid. Dat is eigenlijk een fijnere beloning.
Nog lastig die gedachten steeds om te buigen.
Vrijdag zie ik mijn verdwaalde boek weer, benieuwd naar hoofdstuk 2.
Het was meer dat ik gisteren even verdrietig was en mezelf wou belonen.
En als ik het zou doen zou ik naast het balen ook denken, ach nu maakt het niet meer uit en nog n 2e nemen of helemaal stoppen met mijn doel.
En de beloning van niet ongezonde dingen eten is mijn gezondheid. Dat is eigenlijk een fijnere beloning.
Nog lastig die gedachten steeds om te buigen.
Vrijdag zie ik mijn verdwaalde boek weer, benieuwd naar hoofdstuk 2.
woensdag 18 mei 2016 om 10:23
Ik wil benadrukken dat je dus wél chocola, koekjes, chips en friet mág! (aldus Mieke...) maar je WIL het op een gegeven moment niet meer (want het is geen oplossing en je wil de consequenties, namelijk niet afvallen niet). Maar als je op de verjaardag van je dochter zin hebt om een stukje taart samen te eten omdat dat is hoe je dat viert en je vindt die taart onwaarschijnlijk lekker, dan moet je dat zeker doen! (maar niet ook een wijntje, en chips etc).
Voor mij geld dat ik taart eigenlijk helemaal niet echt lekker vind (zeker niet hoger dan een 8)... zeker niet 400 kcal lekker. Dat is bijna een lunch! Dus ik sla taart meestal over. Dat gaat eigenlijk makkelijker dan gedacht. Ik dacht altijd dat anderen het vervelend zouden vinden als ik taart zou afslaan, maar dat is helemaal niet zo (alleen bij mensen die zich zelf schuldig voelen over dat ze taart eten, maar ik ga geen vieze vettige taart eten om hun in hun problemen te houden).
Succes!
Voor mij geld dat ik taart eigenlijk helemaal niet echt lekker vind (zeker niet hoger dan een 8)... zeker niet 400 kcal lekker. Dat is bijna een lunch! Dus ik sla taart meestal over. Dat gaat eigenlijk makkelijker dan gedacht. Ik dacht altijd dat anderen het vervelend zouden vinden als ik taart zou afslaan, maar dat is helemaal niet zo (alleen bij mensen die zich zelf schuldig voelen over dat ze taart eten, maar ik ga geen vieze vettige taart eten om hun in hun problemen te houden).
Succes!
woensdag 18 mei 2016 om 10:36
@macadamia. Zo had ik het ook begrepen en zo zie ik het ook. Alles wat ik in mijn gedachten heb aan fantasie eten, is alleen geen 8 waard.
Ik zou het gaan eten uit emotie. Dus ik wil het niet.
Goed dat jij taart, die je geeneens lekker vindt, afslaat!
Ik ga straks lekker aardbeitjes kopen, mmmm.
En vanavond een wijntje bij het eten.
Ik zou het gaan eten uit emotie. Dus ik wil het niet.
Goed dat jij taart, die je geeneens lekker vindt, afslaat!
Ik ga straks lekker aardbeitjes kopen, mmmm.
En vanavond een wijntje bij het eten.

woensdag 18 mei 2016 om 11:01
Ik heb alleen de koek van de kwarktaart opgegeten op mijn zoons verjaardag haha. De kwark erop vind ik niet zo wat.
Jaren geleden was ik al begonnen met Mieke lifestyle. Ik ken haar nog voordat ze bekend werd.
Maar het gaat met ups and down. Als ik er eenmaal in zit gaat het lekker, maar om opnieuw te beginnen na mijn zwangerschappen blijft lastig. Maar ik ga er weer voor haha.
Jaren geleden was ik al begonnen met Mieke lifestyle. Ik ken haar nog voordat ze bekend werd.
Maar het gaat met ups and down. Als ik er eenmaal in zit gaat het lekker, maar om opnieuw te beginnen na mijn zwangerschappen blijft lastig. Maar ik ga er weer voor haha.
woensdag 18 mei 2016 om 13:07
Taart sla ik nooit af of het moet een onaantrekkelijke taart zijn, bijvoorbeeld appelkruimelvlaai vind ik wat minder en ook citroencheesecake vind ik tot nu toe bepaaldelijk onaantrekkelijk (wc-reinigersmaak). Maar Bossche Bollen: hmmmm. Alles waar echt vette room in zit.
Ik zou dan als excuus aanvoeren dat ik aan de lijn ben, dat is minder grievend. Ik weet uit ervaring dat het niet leuk is als jij je best hebt gedaan op het uitzoeken van lekker gebak (speciaal daarvoor naar de winkel geweest), en ze lusten het niet.
Anders dan mijn voorgangers laat ik andere gerechten (brood e.d.) staan om taart te kunnen eten.
Ik zou dan als excuus aanvoeren dat ik aan de lijn ben, dat is minder grievend. Ik weet uit ervaring dat het niet leuk is als jij je best hebt gedaan op het uitzoeken van lekker gebak (speciaal daarvoor naar de winkel geweest), en ze lusten het niet.
Anders dan mijn voorgangers laat ik andere gerechten (brood e.d.) staan om taart te kunnen eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 18 mei 2016 om 13:34
Voor gebak reken ik ruim 400 kcalorieën. Als ik geen gebak eet dan zou ik zoiets als een krentenbol, een koekje plus een banaan eten rond koffietijd. Of een flink toetje. Qua calorieën heeft dat ongeveer dezelfde waarde. Dat heb ik echt al helemaal voor dat tijdstip bestemd. Dat kan, omdat mijn ontbijt dan weer meestal niks voorstelt. Het is allemaal zo gepland en geen kwestie van "zwichten" ofzo.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven