Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur - revised

04-05-2016 15:02 938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.

Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.

Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
@Mandarijn: ik heb ook wel eens dagen dat ik gewoon geen trek heb (meestal dagen dat ik veel trek heb though ).

Kakifruit is echt heerlijk hoor! En idd ook gewoon in de AH te koop.

Ik vind oude huizen trouwens ook prachtig! Heb in een huis uit de 16de eeuw gewoond. Maar had geen geld voor de renovatie dus had het vooral heel erg koud de hele winter

Dus alleen nog als ik geld heb voor de isolatie

O. Skyr met bijna een hele mango, cracker met geitenkaas

T. 4 koppen zwarte koffie

L. 4 volkoren boterhammen, 1 dubbele met mozzarella, pesto en tomaat, 1 met notenpasta, 1 met roomboter en jam

T1. Notenreepje

T2. Handje muntdrop

D. Pasta met dezelfde saus als gisteren, zonder kaas dit keer, Danio bosvruchtenkwark

20km gefietst en ga zo nog m'n krachttraining doen na m'n vergadering.

Morgen wil ik uit eten denk ik, want ik heb het zwaar gehad met de pasta tomatengroentensaus na 3 avonden van 't zelfde
Haha Lux, de pasta komt je neus uit! Ik ben dol op pasta, maar drie avonden achter elkaar is een beetje veel van het goede.

Ik zie zulke lekkere lijstjes voorbij komen! Kalliope, Koffieverkeerd, Lux, de rest die ik vergeten ben: ik krijg inspiratie van al jullie eten! Ik ben binnenkort in Nederland en ga zeker zo'n kakifruit proberen! Had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, maar het klinkt goed.

Vandaag:

O: Griekse yoghurt met aardbeien en honing. Drie cappucino.

T: cappucino

L: Vier boterhammen met frambozenjam.

T: drie kleine zakjes tumtummetjes

A: de kinderen aten pannenkoeken en daar hou niet van als avondeten. Lunch is prima, maar ik ben na een pannenkoekendiner gewoon niet voldaan en voel me niet lekker. Man is nu bij de Perzische afhaal en die is zo goed! Ik neem gegrilde groentenspiesjes en rijst. De porties zijn er altijd nogal royaal en ze hebben de lekkerste rijst ooit!
-
Mag ik meeschrijven? Ik denk dat het wel een goede stok achter de deur voor me is. Ik ben sinds eergisteren weer begonnen met mijn dieet, maar stap voor stap. Ik ben nu al heel blij als ik tussendoor niet allerlei ongezonde troep naar binnen werk, en dat er aan mijn maaltijden nog flink wat te verbeteren valt, neem ik dan nog maar even voor lief omdat het lastig zat is.

Vandaag een redelijke dag denk ik. Oké, jullie vinden mijn lijstje vast heel erg raar maar ik focus voor nu echt alleen op het snaaien en het teveel eten en ik wil langzamerhand ook gaan werken aan het gezonder eten. In elk geval al een overwinning dat ik gekookt heb vanavond, want dat schiet er de laatste tijd nogal eens bij in.

Goed, komt ie (schaam schaam):

Ontbijt: Schaaltje tresor (ongezonde ontbijtgranenmeuk) met melk

Lunch: Schaaltje tresor met melk

Avondeten: Volkorenspaghetti met tomatensaus (gehakt, saus, wortel, bleekselderij, champignons, een beetje rode wijn, kruiden) en parmezaanse kaas.

En vanavond nog een stuk watermeloen denk ik want die moet op.

Drinken: een paar glazen spa en fruit (ik moet écht meer drinken!)

Het is bijna geen lijstje te noemen, maar goed. Ik denk dat dit wel gaat helpen, want ik wil natuurlijk niet iedere dag zo'n idioot lijstje posten.
Gezellig Rue!

Voel je niet rot hoor. Goed, je lijstje is raar, maar dat weet je zelf ook.

Mijn ervaring met ontbijtjes als Kornflakes en dergelijke is dat ik me er moet best bij voel. Is een flinke bak yoghurt met honing en een boterham geen goed idee voor je? Kost net zoveel tijd als Tresor en je voelt je er fijner bij!
Hoi Reu,

Het valt me op dat je geen tussendoortjes neemt.

En je zou ongezonde ontbijtgranen ook kunnen vervangen door een gezondere variant. Ik heb altijd speltmuesli van zonnatura, heeft een fijne crunsh, maar is gezoet met rijstsiroop.

En kooktip, ik weet niet of je alleen bent, maar ik kook altijd voorraad. Dus grote pansoep, grote pan wok, grote pan pasta saus (alleen de pasta kook ik vers), dan hoef ik in de praktijk maar een paar keer in de week te koken, maar heb ik toch steeds een gezonde maaltijd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik hou mijn eetlijstjes ook bij in excel en ben begonnen met alles wat ik in mijn ogen niet zou moeten eten (of beter gezegd met mate)rood te maken. En dat is toch wel confronterend. Mijn streven is komende week, geen rood op de dagen dat ik thuis ben. Nu hopen dat dat ook gaat lukken
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dank voor de tips.

Ik ben echt een zeikerd met eten, dat helpt niet echt. Ik vind de meeste ontbijtgranen niet lekker en brood eet ik alleen als het moet. Een boterham krijg ik ook minder makkelijk weg dan zo'n schaaltje tresor, zeker 's ochtends. Ik ben al blij dat er íets is dat ik weg kan krijgen want het liefste eet ik 's ochtends niks. Ik neem normaal trouwens wel tussendoortjes, maar mijn dag was vandaag ook een beetje raar.

Ik ben niet alleen trouwens, ik woon samen met mijn vriend, maar eet wel vaak alleen. Ik vond koken nooit een punt, maar de laatste tijd zit ik niet zo lekker in mijn vel en ben ik heel erg moe waardoor ik vaak geen zin had. Maar ik heb vandaan zoveel pastasaus gemaakt dat ik er zeker morgen (en het hele weekend ) nog van kan eten.

Goed, morgen weer een poging.
@Rue vries het in per portie. Als je dat een paar keer met verschillende maaltijden doet eet je niet 3 dagen hetzelfde en eet je gevarieerd zonder al te veel moeite.

Want ik ken het probleem namelijk en dit scheelt echt.
KV, Mexicaans was indd heerlijk. Wahaca is een geweldig restaurant, als je een keer door Engeland naar Schotland reist kan ik het je aanraden. Ik woon hier nog niet zo lang, sinds afgelopen herfst, voor mijn PhD project (drie jaar). Ik snap je man wel, 'vroeger' toen ik klein was gingen we vaak op vakantie naar de UK en het is een geweldig land. Schotland is ook prachtig.

Manderijn, fijn dat je avondeten zo lekker was. Ik word altijd zo blij als mijn eten goed gelukt is.

Ibbeltje, deel de pareltjes die je tegen komt maar met ons.

Welkom Rue. Rare lijstjes zijn ook welkom hoor. Misschien kunnen we met je meedenken? Wat voor dingen vind je wel lekker (ei, kaas, vlees, noten, granen, et cetera)?

Ik wil wel kcal gaan bijhouden (ben een grote eter en neig dus snel naar teveel eten, zelfs als het gezond is), maar dan heb ik eerst een nieuw batterijtje voor mijn keukenweegschaal nodig (had de verkeerde maat gekocht!).

Vandaag:

Ontbijt: overnight oats van halve cup havermout, halve groene appel, 1 kiwi, 1 tl raw cacao bits, en havermelk

Lunch: salade van ijsbergsla, kleine kwart cup geroosterde hazelnoten, halve groene appel, en een dressing van 10 ml olijfolie, 1 el honing en wat yoghurt

Tussendoor 1: gekookt ei

Tussendoor 2: roze grapefruit, cappucino

Avondeten (veel te laat, ben pas net klaar met eten): 100 gram volkorenspaghetti (droog gewogen) met ongeveer 3/4 kleine ui, 1 1/2 venkel, en wat bloemkool, gebakken in olijfolie, knoflook en limoen+citroensap, pijnboompitjes
Rue, gezellig als je mee schrijft! Stapje voor stapje op weg naar een beter eetpatroon is toch prima?!

Echt een latertje Kalliope

Lux; alvast eet smakelijk voor vanavond! Na 3 dagen pasta is het wel even klaar ja...

Mejuffrouwmuis: hoe gaat het met de e-sigaret? Mijn man heeft trouwens hetzelfde als jij met pannenkoeken, ik kan het iedere avond wel eten . Perzisch klinkt trouwens ook heerlijk!

Ik heb vanmorgen MyFitnessPall geïnstalleerd op m'n telefoon. Ik stond op de weegschaal en was een halve kilo gegroeid

Ik had twee weken terug met het heerlijke weer al een spijkerpak aan dat vorig jaar nog echt iets leuks met me deed, maar helaas dacht ik nu alleen "trek het uit!!! Nu!!!" Anyhoe, ik moet toch echt iets meer doen dan alleen eetlijstjes posten. Ik las de post van Mandarijn en ik was geïnspireerd dus huppakee!

Lijstje van vandaag:

O: havermout met banaan, bosbessen, cacaopoeder en een paar walnoten

T: koffie verkeerd met een plakje ontbijtkoek

L: 2 broodjes met harde geitenkaas, komkommer, radijs, augurkjes en een beetje ketchup

T: Nakd reepje

D: pannenkoeken, 1 met kaas, 1 met appel/rozijn/kaneel en appelstroop, 1 met stroop en 1 met jam. Jammie

T: klein blokje chocola
Gisteren heb ik overdag ern diner voor 10 man gekookt, en was zo gefocused dat ik vergat te eten tussendoor. Dus t volgende gekke lijstje is geen dieetpoging ofzo:

O: handje amandelen en een banaan

T: paar hapjes bonensalade v hieronder, wat amandelen, paar feta- kruidenbroodrolletjes, paar kerstomaatjes

D: aspergesoep, witloftartetartin, wat spercie- tuinboonadvocadekonkommersalade, paar broodrolletjes, witte chocomousse met kokoscrumble en aardbeien, 3 of 4 glazen witte wijn. ( verder had ik nog salade van rode biet met rucola en sinaasappel en honingwalnoten, geroosterde bloemkool met amandelen, jerstomaatjes kappertjes en ger. Paprikapoeder, een venkelquiche en aardappels uit de oven maar die heb ik allemaal niet gegeten omdat ik te druk was met kletsen en wijn drinken)

En nu kon ik mn bed nauwelijks uitkomen vanochtend maar t was wel heel geslaagd!
Dat klinkt heerlijk en gezellig Sense!
-
Vandaag:

O: griekse yoghurt met honing en muesli

L: twee bruine boterhammen met kaas en een rijstwafel

T: een heleboel winegums

T: een cracker met baba anoush

D: vegetarische kipstukjes (van de vegetarische slager), peultjes, paprika, champignons en rijst

Misschien vanavond nog een cappuccino
Vandaag:

O: soya yoghurt, spelt muesli en honing

T: kaas-pompoenbol, soyalatte+zoetje

L: rauwkost van winterpeen, tomaat, paprika, radijs, mais en geitenkaas

T: appelchips en ah tonijnsushi

D: paprika/courgette soep met volkoren brood met geitenkaas

T: olijven met witte kaas en 2likeurtjes

Had vanavond weer eens een emo-bui :(

en morgen niet thuis en eigenlijk had ik mijzelf al beloofd s'mores brownie uit te proberen bij de starbucks, maar dat was voordat ik aan de likeur ging.
@lollypopje: blegh, wat naar. Maar op zich heb je toch niet vreselijk geschranst? Misschien kun je de volgende keer proberen 'bij je gevoel te blijven' en te merken wat er gebeurt als je niet gaat eten/ drinken (als je niet zit te wachten op advies heb ik niks gezegd hoor )

O: volle yoghurt gavermout banaan honing cacao

L+D: restjes van diner v gisteren incl. witte chocomousse

20 minuten hardgelopen.

Door dit topic ga ik vooral (weer) meer bewegen merk ik, fijn! Voel ik me ook veel frisser door
@-sense Ik weet het. Ik heb het ook eerst gevoeld en gejanked en toen voelde ik me zielig en toen wilde ik me troosten. En ik heb nu eenmaal verdomd lekkere likeur in huis

En het was zeker geen mega schransbui, maar toch als ik die kilo's kwijt wil moet ik ook dagen hebben waarop ik alleen maar gezond eet. Want er zitten helaas verdomd veel suikers in zo'n glaasje.

Maargoed morgen weer een nieuwe dag, al weet ik dat ik ook niet helemaal goed zal eten. Maar ik ga mijn best doen het zoveel mogelijk wel te doen. Alleen de s'mores brownie blijft verleidelijk
Vervelend lollypopje maar ook met de likeurtjes heb je nog een prachtig lijstje.

Mmmm Sense, dat ziet er goed uit. *kwijlt* Special occasion?

KV, een halve kilo valt mee hoor, één keer goed poepen en dan is het dubbele eraf En je bent bezig met herstellen dus zal ook weinig lichaamsbeweging krijgen, maar dat is maar tijdelijk.

Vandaag:

Ontbijt: overnight oats van halve cup havermout, bramen, 1.5 tl raw cacao bits, 1 tl cacao, 2 tl kokos flakes en havermelk

Lunch: een groene appel en een salade van 1/4 kleine ui, 1/2 venkel, en wat bloemkool, gebakken in olijfolie, knoflook en limoen+citroensap, 1 gele granaatappel, stuk komkommer, pijnboompitjes

Tussendoor: blokje chocola

Avond: salade van een blikje kidneybeans, half blik mais, 1 tomaat, 1 avocado, waterkers, olijfolie en 2 lepels yoghurt, 2 ciabattabroodjes

Sport: ongeveer 5 kwartier gezwommen
Ah jammer Lollypopje. .. Het is ook een hele uitdaging om emotie eten aan te pakken. Soms lukt het heel goed om bij je gevoel te blijven en een bui te weerstaan en soms niet. Het is wat het is.

Die halve kilo valt ook wel mee hoor maar boven op de 9 die ik er af wil is het best een beetje jammer Maar goed, ik moet zeggen dat ik MyFitnessPall best heel overzichtelijk vind en het idee heb dat dit best kan gaan werken.

Voor vandaag in de planning:

O: yoghurt met muesli, gedroogde vijg en bosbessen

T: kleine koffie verkeerd met een plakje ontbijtkoek met roomboter

L: zoete aardappelsalade

T: kakifruit (ja ja, daar issie )

D: sushi, we gaan uit eten met onze kleine smurf die momenteel geen avondeten blieft dus we zijn benieuwd
@kalliope Komt vooral omdat ik deze week iets te vaak mis ging op momenten dat het niet moest en dan nog zo'n emobui, terwijl ik vrijdag goed wilde opletten. Maargoed nieuwe dag nieuwe kansen.

@koffieverkeerd dus die app werkt wel?

Ik heb beetje geklooid met FatSecret nog niet braaf alles ingevoerd, want ik vind al dat wegen zo'n gedoe, dus meer een schatting. Vind het voordeel daarvan dat je streepjescodes kunt inscannen en dat hij dan automatisch het product geeft. Alleen gisteren wilde hij dat ik mijn soep in grammen ging invoeren, ook heel handig :$

Ik ken kleine kinderen die dol zijn op sushi, dus benieuwd wat de jouwe ervan vind :-)
Maak je geen zorgen om die likeurtjes lollypopje! Er zit wel veel suiker in maar zo'n glaasje is natuurlijk maar klein.

Ik ben benieuwd wat je kleine smurf van sushi vindt haha Ik was vroeger zo'n raar kind dat van olijven en blauwe kaas hield, het is dat sushi toen nog niet bekend was in Nederland, maar anders had ik het vast lekker gevonden.
Oh Sense wat klinkt dat heerlijk wat je hebt gemaakt!

@Rue: haha mijn man is ook gek op Tresor

@lollypopje: ik vind je lijstje erg meevallen! Maar ik snap het wel hoor, ik wil eigenlijk ook helemaal niet snoepen vanwege de ICSI maar het is toch moeilijk

@hier: niet uit eten geweest, had de puf niet meer. Heb al een paar dagen vreselijke hoofdpijn.

Gisteren:

O. 2 crackers met geitenkaas, kop zwarte koffie

T. 2 zwarte koffie, appel

L. 4 volkoren boterhammen, 1 met roomboter en gerookte makreel, 1 met mozzarella, tomaat en pesto, 1 met roomboter en kaas, 1 met roomboter en jam

T1. Banaan, zwarte koffie

T2. Glas rode wijn, paar stukjes stokbrood met brie

D. Gebakken aardappels met ketchup en mayo, broccoli, braadworst en Danio Bosvruchtenyoghurt voortoe

Sport: 20km gefietst.

Ga vandaag flink sporten denk ik, maar heb zo'n hoofdpijn al de hele week maar wil hardlopen en krachttraining want loop met beide achter
@lux. Het is niet dat ik helemaal niks mag, maar wil dat liever beperken tot de momenten dat ik niet thuis ben. En ging deze week al te vaak mis.

Maargoed niet blijven hangen, gewoon opnieuw beginnen
Ik snap het wel hoor lollypopje. Op sommige dagen baal ik ook meer dat ik iets ongezonds heb gegeten, terwijl ik het op andere dagen helemaal niet erg vind. Maar goed, het is geen sprint maar een marathon.

Voor mijn gevoel heb ik heel veel gegeten vandaag maar heb alles ingevoerd en het is zo'n 1500 kcal in totaal. Ook wel eens leuk.

Vanochtend 3 havermoutpannenkoekjes gebakken van 1/2 cup havermout, 1 ei, een schep volkorenbloem en havermelk.

Ontbijt: 2 pannenkoekjes met appelstroop

Lunch: 1 (wat dikker) pannenkoekje, de helft met appelstroop en de andere helft met tahin.

Tussendoor: 250gr yoghurt met aardbeien en verse basilicum

Avondeten: 'courgettekoekjes' van 1 courgette, 1 ei, 1/8 cup bloem, gebakken in kokosolie, salade van versie babyspinazie, circa 35 gram zachte geitenkaas en een tl honing.

Sport: krachttraining

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven