Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd

Inderdaad, ik wil best langs, mits in de buurt
Is ze nog actief?? Pfff, ze moest zich rot schamen nu! Flink balen voor je, maar heb ook geen tips. Ik hoop voor je dat je je geld alsnog krijgt!
...
Moet eerlijk zeggen dat ik me wel afvraag wat voor een verhaal ze had waardoor jij 1500 euro aan een (onbekende?) uit hebt geleend.
quote:korenwolf schreef op 19 november 2008 @ 13:51:

[...]

Zo lang je de naam van de forummer niet noemt en alleen de plaats... Trouwens, in het uiterste geval wil ik hier de naam van de forummer wel voor je posten (als je hem mij mailt). Permaban of geen permaban. Heb het toch te druk om fatsoenlijk te forummen.

Ik heb geen adres van je, mail mij anders even.

Ik haal een kind uit school, ben zo terug.
Mocht ze toevallig in Zwitserland wonen (maar dat zal wel niet) dan leen ik je mijn man uit voor dat doel. Hij is 2.08 m. en heeft al eens zo'n klusje opgelost voor vrienden. (geheel zonder geweld overigens). Hij imponeert nogal door zijn verschijning zullen we maar zeggen .
Enorm lullig Boekje, ik hoop dat diegene een schuldgevoel krijgt als een molensteen om haar nek!
Je kunt mij een pm sturen, of als dat niet werkt mailen naar rarehamster op yahoo punt com.
Waarom spreek je haar er hier op het forum niet op aan? Even in een discussie waar ze post een reminder posten. Het kan natuurlijk zijn dat ze verhuisd is, een ander nummer heeft, een nieuw emailadres en je berichten gewoon niet krijgt. Of misschien via Viva, want die heeft een werkbaar emailadres van diegene, een berichtje sturen. Maar misschien heb je dat al allemaal gedaan.
anoniem_15648 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 14:01
Reden: Never mind.
% gewijzigd
Hahaha, Evidenza, waar die troel ook maar reageert:

de quote + 1.500,- euro als antwoord.

Ai!
Jeetje wat een arrogantie om het geld niet terug te geven zeg! Maar wat je er in vredesnaam mee moet? Dat is een lastige. Ik hoop dat de desbetreffende forummer zich nu zo klote voelt door jouw topic dat ze het alsnog terug gaat geven. (Het is maar goed dat wij niet weten wie ze is, anders krijg je nog een hetze...)

(Ik zou nooit geld uitlenen aan een relatief onbekende. Maar dat is achteraf gepraat, daar heb je niks aan nu.)

Ik hoop dat je eruit komt.
ze had toen geen geld, ze heeft nu geen geld (denk ik)

wel heel lief van je dat je dat gedaan had en ik weet zeker dat ze zich doodschaamt.

Ook zonder dat je het opschrijft is zij gewoon verplicht om het terug te betalen (mondelinge overeenkomst) en is makkelijk aan te tonen dat ze het ontvangen heeft (afschriften of dingen die ze gekocht heeft toen ze opeens geld had)

t is wel weer een juridische procedure en een rotsituatie, heb je rechtsbijstandsverzekering? Ik denk wel dat je goede kans maakt het terug te vorderen maar of je dat wilt is aan jou hoop wel dat je je geloof in medemens niet kwijt bent

vaak wil het hart wel maar beslist het eigen belang

en jij deed dat nou eens niet!

Ik vind trouwens klerenkasten langsturen (IKEA? ) van hetzelfde niveau als een lening niet terugbetalen, we hebben nog wel een rechtsysteem in Nederland hoor. Ik zie de Telegraaf kop alweer ' afrekening in het Viva milieu vanwege geldlening'

Peter R de Vries verstopt zich in kledingkast bij wanbetaler

ok ik draaf weer door
quote:milo schreef op 19 november 2008 @ 14:01:

Hahaha, Evidenza, waar die troel ook maar reageert:

de quote + 1.500,- euro als antwoord.

Ai!

Geweldig! Nadeel is alleen dat iedereen dan weet wie het is. En of de Angels dat goed gaan keuren?

Ik moet wel grinniken om het idee.
Nou Milo, ik had iets minder opzichtigs in gedachten

Kijk, het kan natuurlijk een andere reden hebben. Ik kan me nl niet voorstellen dat je vrolijk blijft posten terwijl je Livre overal tegen het lijf kan lopen terwijl je niet op haar berichten reageert.

Maar dat horen we vast nog wel van Livre.
Oh livre, jij bent gewoon veels te lief.
Wat vervelend voor je Livre. Het is vooral ontzettend laf dat ze nergens op reageert. Misschien kan ze het op dit moment niet terugbetalen, maar laat dat dan op zijn minst even weten, zodat je een afbetalingsregeling kan treffen o.i.d.
Al zou ze het niet terug kunnen betalen... Het blijft geleend geld en dus niet van haar. Als Livre het terugvraagt moet zij een oplossing verzinnen en niet Livre.
Ja ik vind het ook ongelofelijk lief van je! Petje af hoor! (f)
quote:qwertu schreef op 19 november 2008 @ 13:51:

Ik hoop dat jij gewoon je geld terugkrijgt, maar zo niet, dan hoop ik op wroeging. Knagend, ondermijnend schuldgevoel. Ik geloof zelf in karma: what goes around, comes around. En in sommige gevallen hoop ik net wat harder dat dat ècht zo werkt.

Mijn ex heeft ook opvallend veel problemen met zijn nieuwe auto. Toegewenst door mij.

Enne Miss, ik hoor geen lama schijten, wel een ezel balken.
Ben het eens met Mauwtje dat het geen goed idee is om je te verlagen tot hetzelfde niveau. Je verliest in mijn ogen het recht om een ander op laf gedrag te veroordelen als je jezelf ook laf gaat gedragen. Maar da's mijn persoonlijke mening.
Ik denk ook niet dat dat Livre's bedoeling is.

Ze wil gewoon haar geld terug omdat ze het op dit moment héééééél goed zelf kan gebruiken.
Brummetje, als jouw ex van die 1500 euro een auto heeft gekocht, dan denk ik dat de problemen aan iets anders zijn te wijten dan aan jouw negatieve wensen...
Ik ben nu eigenlijk wel heel benieuwd wie het is.
Ik vind het niet sjiek om dat op het forum te posten eerlijk gezegd. Ik vind het al niet sjiek om er een topic over te openen, al kan ik me daar wel wat bij voorstellen als je niet meer weet wat je nu nog moet doen om tot deze persoon door te dringen. Maar naming and shaming heeft verder in mijn ogen geen enkele toegevoegde waarde. Ik denk dat de forummer in kwestie prima snapt dat zij (hij?) bedoeld wordt.

Je moet ook iemand de kans geven om zoiets recht te zetten zonder dat 'ie meteen door het hele forum veroordeeld wordt.
Eens... dat vind ik ook niet kunnen (naam noemen dan he, niet het topic an sich hoor, dat vind ik wel kunnen!).

Wel hoop ik inderdaad dat zij naar Livre toe zal reageren en het bedrag terugbetaalt, of een regeling treft met Livre.

Ik denk dat Livre, zoals ik haar ken, de beroerdste niet zal zijn als het gaat om coulance hierin, en de persoon in kwestie ook niet negatief of vervelend zal bejegenen. Ik denk dat ze al lang blij zal zijn als de persoon contact opneemt met haar!
Livre, ik hoop dat je met deze actie wél bereikt wat je met al je andere pogingen om je geld terug te krijgen, niet bereikte. Lenen is lenen en dat geld moet dus terug. Al wordt er maar een betalingsregeling getroffen. Dat is toch wel het minste na zoveel tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven