Forummer betaalt lening niet terug

19-11-2008 13:39 532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug zat een forumlid flink in de problemen en ze kon haar rekeningen niet betalen. Ik heb haar toen, goed van vertrouwen, 1500 euro geleend. Dit heb ik niet in een contract vastgelegd en daar heb ik nu vanzelfsprekend spijt van. Sindsdien heb ik niets meer van haar gehoord. Ze neemt de telefoon niet op, geeft geen antwoord op mijn mails en zelfs op de aangetekende brieven die ik haar verstuurd heb, krijg ik geen enkele reactie.

Buiten het feit dat ik het geld zelf inmiddels hard nodig heb, vind ik dit ook erg teleurstellend en op zijn zachtst gezegd niet netjes. Toch hoop ik nog steeds dat de persoon in kwestie het fatsoen heeft om mij mijn geld terug te geven.

Wie heeft iets dergelijks ook meegemaakt en heeft er misschien iemand tips zodat ik mijn geld terug krijg? Je kunt me ook mailen op hallohierlievje@hotmail.com
anoniem_51386 wijzigde dit bericht op 19-11-2008 13:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ja, als jasmine slim is, houdt ze zich hierbuiten want voordat ze het weet, zit ze in een loyaliteitsconflict.

En dan is er nog meer stront aan de knikker. En bovendien is dit iets tussen livre en forummer x, straks krijgt diegene een slechte naam terwijl het misschien een erg gewaardeerde forummer blijkt te zijn...(ben helemaal niet nieuwsgierig.)
Jasmine, ik vind het erg lief dat je het voor je vriendin opneemt, maar toch begrijp ik het niet. Ze komt Livre toch al jarenlang op het forum tegen? En ze waren toch vriendinnen? Dan zijn er toch wel meer manieren om elkaar te vinden dan een e-mailadres?
Ga in therapie!
quote:geve schreef op 19 november 2008 @ 15:19:

Je moet vooral niet vertrouwen zij die schrijven dat zij het niet zijn. Vooral die eerste lijkt me verdacht. Oh yea of little faith .

Maar het valt door de engeltjes natuurlijk makkelijk te achterhalen als men hier roept ik was het niet(waaronder ik) of zij het echt niet zijn.
Dat is ook zo...daar heb je gelijk in.

Maar goed, als Livre vaker aangetekende brieven heeft gestuurd, dan zijn de contactgegevens van haar bekend bij forummer X.

Dus als de mail niet aankomt oid, zou forummer X toch wel zo netjes moeten zijn om dan andere wegen te bewandelen? Post? Telefoon?
quote:dubiootje schreef op 19 november 2008 @ 15:32:

Jasmine, ik vind het erg lief dat je het voor je vriendin opneemt, maar toch begrijp ik het niet. Ze komt Livre toch al jarenlang op het forum tegen? En ze waren toch vriendinnen? Dan zijn er toch wel meer manieren om elkaar te vinden dan een e-mailadres?Eensch.
Ik voel me niet geroepen om te melden dat ik het niet ben (doe ik het tóch, he verdorie), want het lijkt me duidelijk dat diegenen die hier posten het sowieso niet zijn. De destbetreffende persoon laat het wel uit haar hoofd om op livre te reageren. Toch?
eens met Julus
quote:jasmine schreef op 19 november 2008 @ 15:24:

[...]

Van betreffende forummer hoorde ik juist dat jij niet reageerde op haar mail en dat zij wel degelijk jou gemaild heeft.

Forummer heeft mij gevraagd om een werkend mailadres van Livre en na communicatie daarover met Livre heb ik dat doorgegeven.

Na jaren "radiostilte" kan ze wel zoveel zeggen...

Heel fijn dat je bemiddeld enzo, maar ik krijg er een beetje advocaat-van-duivel-gevoelens bij.

Dat je Livre verwijt dat ze er nu genoeg van heeft, dat ze het niet op kon brengen om na al die tijd nog langer te moeten wachten.
Precies, dat heb ik ook.

Als forummer X echt geneigd is de boel terug te betalen of een regeling te treffen, had ze ook via het forum een berichtje kunnen achterlaten.

Of telefoon, of post, of gewoon overmaken.

Of de engelen mailen voor een werkend mailadres?

Maar die behoefte om de boel recht te zetten lijkt dus niet zo hoog voor forummer X, of niet zo urgent, en dat vind ik jammer.
Als iedereen nou gewoon tot nader order aanneemt dat ik het ben, dan zien we over een paar dagen wel weer verder.

(Ik heb alles verkeerd belegd, dus daarom heb ik niet eerder gereageerd.)
quote:jasmine schreef op 19 november 2008 @ 15:30:

[...]

Volgens mij is het zo dat in de tijd dat je haar het geld geleend hebt je een ander mailadres had en misschien is het daar fout gelopen.

Het lijkt mij dat ze Livre zo gevonden zou hebben, via forum, hyves of msn. Misschien zelfs wel via woonadres, telefoon.

Het ze een echte vriendin was geweest had ze niet jaren niets gezegd!
Het is toch gewoon een fatsoenskwestie om zelf contact op te nemen? Het is van de zotte dat livre zelf capriolen moet uithalen om in contact te komen met degene die geld van haar heeft geleend! Maar..heel misschien dat het nav de posting van jasmine van de grond komt? Bleek het een misverstand te zijn?

In dat geval lijkt het me handig als livre dat even komt melden hier, zodat diegene met een schone lei begint. Je weet immers maar nooit hoe dit zich nog ontwikkeld.
quote:korenwolf schreef op 19 november 2008 @ 15:36:

Als iedereen nou gewoon tot nader order aanneemt dat ik het ben, dan zien we over een paar dagen wel weer verder.

(Ik heb alles verkeerd belegd, dus daarom heb ik niet eerder gereageerd.)IceSave: ook gij, Korenwolf?
quote:qwertu schreef op 19 november 2008 @ 14:16:

Brummetje, als jouw ex van die 1500 euro een auto heeft gekocht, dan denk ik dat de problemen aan iets anders zijn te wijten dan aan jouw negatieve wensen... Nee het was er maar een deel van. Maar net dat deel wat nodig was om m te kunnen kopen.
Precies. Ook mee eens.
Het zou toch fijn zijn als de 2 peronen in kwestie het pleit zouden kunnen beslechten,

laten we alstublieft niet gaan vechten!

Livre, zullen we een afspraak maken?

Als de forummer hier na een week niet op in gaat haken,

wij er dan voor zullen zorgen dat jij je geld via dit forum krijgt?

En dat het resultaat van de actie de verwachting overstijgt, het resterende deel wordt weggezet voor de volgende in nood.

Zo eten we allemaal in ieder geval dan geen droog brood.
Chicken, dat is het hem nou juist denk ik...omdat ze jarenlang niks meer hoorde, werd het duidelijk dat het geen echte vriendin betrof...

ik had ook zon echte vriendin..dacht ik. Totdat ik ook geleend geld niet terug kreeg, en ze me in de kou liet staan toen ik het moeilijk had. Lesje geleerd.
Mijn mailadres is al lang hetzelfde, het vorige kijk ik regelmatig (d.i. zelfs nog deze middag) na. Ik woon al jaren op dezelfde plek, met hetzelfde nummer. Allemaal bekend.
Ik ben benieuwd of dit topic tot iets gaat leiden.

Kijk, dat je je kapot schaamt omdat het al zolang geleden is, dat snap ik. Maar het getuigt van ruggengraat als je dat uitspreekt en het oplost. Zodat iedereen fijner slaapt. Ik zou er iig niet vna slapen als ik zoiets zou flikken.
Livre, dan is het wel duidelijk...toch?

Want contact hebben betekent terug betalen..
Dan zijn het dus gewoon de gebruikelijke praatjes van de oplichters Livre. "Ja hoor, ik heb gemaild maar ik hoor niets...".
quote:Livre schreef op 19 november 2008 @ 15:39:

Mijn mailadres is al lang hetzelfde, het vorige kijk ik regelmatig (d.i. zelfs nog deze middag) na. Ik woon al jaren op dezelfde plek, met hetzelfde nummer. Allemaal bekend.

en hetzelfde rekeningnummer

ook makkelijk in de administratie te achterhalen
Ja, ook hetzelfde rekeningnummer. En dezelfde nickname. Joh, ik ben zo saai.
quote:lonki schreef op 19 november 2008 @ 15:34:

[...]

Na jaren "radiostilte" kan ze wel zoveel zeggen...

Heel fijn dat je bemiddeld enzo, maar ik krijg er een beetje advocaat-van-duivel-gevoelens bij.

Dat je Livre verwijt dat ze er nu genoeg van heeft, dat ze het niet op kon brengen om na al die tijd nog langer te moeten wachten.

Ja kan me voorstellen dat je zo reageert wanneer je niet de details kent.

Mij persoonlijk lijkt het me niet meevallen om telkens weer kontakt proberen te maken met een forummer die je stelselmatig negeert.

Maar goed, ik ben nu echt weg. Denk dat betreffende forummer prima in staat is zichzelf te verdedigen.

Reden waarom ik net zo fel reageerde was dat Livre in eerste instantie niet blij was dat ik probeerde er voor te zorgen dat ze weer met elkaar in kontakt kwamen en dat lijkt mij dan toch wel een voorwaarde om één en ander op te lossen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
hallo zeg, is het vivaforum ineens veranderd in het internationaal tribunaal of zo?

Voorop gesteld, het is natuurlijk ongelofelijk klote voor Livre dat ze het geld nog steeds niet heeft teruggekregen en ik begrijp haar actie om hier een topic over te openen, maar om degene dan gezamelijk aan de hoogste boom op te knopen vind ik ook wat ver gaan. Wij weten de redenen niet die erachter kunnen zitten niet en ook niet hoe zij zich er onder voelt.

Ik hoop dat e.e.a. snel wordt opgelost Livre en dat je je geld snel terughebt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven