Nooit in de VT wonen..

13-06-2016 23:18 190 berichten
Nooit in de VT wonen, maar altijd in mijn huis. Ik hou best van een beetje lollig stylish verantwoord ingericht erbij zitten en voor een deel lukt dat ook best. Maar er blijven van die dingen die consequent niet in die fraaie fotoreportages te zien zijn en altijd in mijn huis.

-Die plastic verpakkingen van snoeptomaatjes en druiven op het aanrecht. Want zonder verpakking in de fruitschaal werkt niet, maar dit ziet er ook niet uit.

-De wasmanden waarin je de was vanuit (de wel stylish verantwoorde) wasmanden in de badkamer richting wasmachine sjouwt en vervolgens weer gebruikt om gevouwen was richting verschillende kasten te vervoeren.

-Dat speelgoed waar je kind dol op is maar dat niet interieurverantwoord hip-houtig is en ook al weigert in speelgoedkist te passen, laat staan in het greeploze zwevende dressoir.

-Kattenbakken/ caviakooien/ hondenmanden

-De computer. Omdat mijn echtgenoot weigert een laptop te nemen (nou ja, er aan uit te geven wat nodig is om er een te krijgen met dezelfde specificaties als zijn PC)

Wat staat in jouw huis een interieurpuist te wezen die je nooit had hoeven hebben als je maar een echt vt-wonen leven zou leven?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij enkel het plastic bakje met druiven op de aanrecht soms, hoewel dat meestal in de koelkast staat.

Ik hou niet van rondslingerende zooi of spullen die er niet horen te staan.

Dus mijn dwang zorgt dat mijn woonkamer vrijwel altijd vtwonen verantwoord is

Eigenlijk het liefst alle kamers in huis, maar de kinderen werken niet zo mee met hun kamers
Statiegeldflessen die naar de schuur moeten, maar het is hondenweer dus staan ze bij de achterdeur.

Stapeltjes/tasjes bij de voordeur: 'vriendenboekje en formuliertjes moeten mee naar school', 'kapot servies moet naar grofvuil', 'brief moet op de brievenbus', 'pakketje wordt opgehaald voor marktplaats', 'broek moet naar schoonmoeder om korter te laten maken', 'tupperwarebakje moet terug naar m'n moeder'. Etc. Onze hal is dus altijd rommelig.
Mijn (half)dode planten, die ik tijden vergeet water te gegeven. Die ik daarna weer probeer te redden met zoveel water dat het helemaal reddeloos is.

En die vervolgens blijven staan tot ze de vorm van de pot hebben gekregen. Die zie ik dus nooit in de VT wonen. Terwijl ze toch zo uniek zijn.
Onze enorme tv van 55 inch. Ik vind het verschrikkelijk. Het lijkt nu net alsof de woonkamer om de tv is gebouwd. Nu vind ik tv schermen soïso hele lelijke dingen.
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 13 juni 2016 @ 23:36:

De draaistoel die vriend had toen ik bij hem introk heb ik heel stylisch naar de zolder verhuisd

Maar na ruim 20 jaar zonder is er nu toch een spuuglilleke krab/ligpaal voor de poezen. Ik vond ze té lelijk (en nog steeds) om in huis te hebben.

En de turqouise IKEA poezentent met groene oren, staart en snorharen is ook niet bepaald smaakvol.Oh ja, ik heb een haaienkattenmand! Kijk, deze:

Zeker ook al niet stylish verantwoord?
Sowieso is (bijna) niets bij ons in huis wit, grijs, beige of zand. Dat vind ik namelijk steriel en saai ogen. Voeg daarbij dat we een niet al te groot huis hebben met heeeeel veel spullen en te weinig puf om alles nu eens echt op te ruimen, en je zult begrijpen dat de gemiddelde VT-stylist een hartverzakking krijgt bij het aanschouwen van ons interieur.
Als de designers van VTwonen mijn huis binnenstappen, krijgen ze een rolling.

Het is netjes en verzorgd, maar zo tegen alle wetten van VTwonen in, dat ik gegarandeerd op de zwarte lijst kom te staan.
Oh, die kattenmand.
Vaatdoekje, uitgespoelde monddoekjes...

Spullen op de trap.

Laders die uit de stopcontacten hangen.

Een trekker in de badkamer.
Qua Scandinavisch-met-goedkoop-laminaat meets Villa Kakelbont betwijfel ik ook ten zeerste of mijn huis ook zonder bovengenoemde ' zonden' ooit tijdschriftwaardig zou zijn. Het is meer zoals het kijken van Pulp Fiction waarin iemand naar de wc gaat en je opeens beseft dat mensen in de film NOOIT naar de wc gaan. Iiig niet in beeld.
Op dit moment kan mijn huis zo in de VT wonen... Alles verantwoord opgeruimd en gestyled ivm foto's voor funda...

Oh wat wil ik graag mijn roze en paarse muren terug

En overal hebbedingetjes in roze en paars... Mijn huis is nu zoooooo saai
Als VT staat voor Verzamelde Troep dan ben ik best goed bezig
quote:Rue schreef op 13 juni 2016 @ 23:51:

[...]

Oh ja, ik heb een haaienkattenmand! Kijk, deze: [afbeelding]

Zeker ook al niet stylish verantwoord?

Oh die vind ik wel mooi.

Zal even plaatje zoeken van mijn lilleke ding.

(niet mijn kat)
quote:Dubbz schreef op 13 juni 2016 @ 23:23:

Ik gebruik als wasmand (voor het vervoeren van de was in huis dus) een opvouwbaar boodschappenkrat. Ontstaan vanwege ruimtegebrek maar zou nooit meer anders willen omdat die grote plastic manden altijd in de weg en het oog stonden.

Werkt als een dolle, en als ik het niet gebruik klap ik het dus in en schuif ik het onzichtbaar achter de mooie grote rieten mand op de overloop.

Druiven en tomaten staan in de koelkast

En verder interesseert het me vrij weinig of het stylisch verantwoord is.Dat ik dat niet eerder bedacht heb....
Seriously?
Mijn woonkamer ziet eruit als een peuterspeelzaal. Ik denk dat VT Wonen rechtsomkeert zou maken.
quote:MeredithGrey schreef op 14 juni 2016 @ 00:09:

[...]

Dat ik dat niet eerder bedacht heb....Als ik ooit niet minstens 2 tegelijk in gebruik heb ga ik het ook zo doen denk ik. Voor nu (2 terroristen van 4 en bijna 2 in huis) volkomen zinloos.
Die 20000 folders die ik 'even' op de eettafel laat liggen omdat ik ze toch binnenkort nog even door ga nemen.

En daar blijf ik me over verbazen dat er nooit ergens folders/ post eigenlijk alles met 'dit blader ik van de week nog wel even door stapeltje' ligt.

Dat heb ik nou ook bij kleding die je 1 dag hebt gedragen, nog goed zijn voor een volgende ronde, maar nergens in een kamer te vinden zijn. Alles ligt altijd netjes in een kast.
Mag ik interieur-puist nomineren voor woord van t jaar

tvp
Oja en om over de binnenkant van mijn kledingkast maar niet te beginnen. Ik verbaas me over het feit dat veel mensen zulke mooie stapeltjes van hun kleding hebben. Na een week is dat bij mij 1 grote graaibak. Het lukt me nooit om in 1 keer het juiste setje kleding er uit te pikken. Ik heb alles aangehad voordat ik denk, ja dit wordt het vandaag.
- Mijn gordijnloze ramen, want kan niet wat moois vinden.

- Mijn rode stoelen, die eigenlijk nog een nieuwe hoes/kleur moeten krijgen, maar ik weet niet welke.

- De gordijnen in mijn slaapkamer die minstens een halve meter te kort zijn (vorig huis was een stukje lager)

- Verlengsnoeren etc, voor telefoonladers.

- De modem (want die moet dichtbij het stopcontactding van de telefoon staan en dat hangt heel jaren '70 midden in de woonkamer)

- Het peertje uit het plafond, want geen mooie lamp te vinden.
Seriously?
Dat lelijke basilicum plantje op m'n aanrecht wat ondertussen is gegroeid tot een hele struik. Plantje zit in zon plastic potje wat weer in een soep kom staat. Ik stoor mij er mateloos aan. ik "vergeet" 'm telkens water te geven, maar m'n vriend is heel enthousiast in het verzorgen ervan.

Verder ;

- reclame folders

- prulletjes waar ik zo gauw geen plekje voor weet

- fel gekleurde kattenspeeltjes

- etc
Een enorm opklapbaar voetbaltafelspel, dat nooit wordt opgeklapt, midden in de woonkamer.

15 rollen wc papier, opgestapeld op het plateautje boven het toilet, bij gebrek aan een stylish mand om ze in op te bergen.

Het hamsterhok op de eettafel. Zo hoog mogelijk ivm twee moordlustige katten.

Een trampoline van 4 meter in de tuin.
Ik wil niet veel zeggen, maar ik zie je ooit een aquarium in VT Wonen?

Hier staat er een, en hij is niet lelijk maar heeft ook niet dezelfde kleur als de bank en de geurkaarsjes.
Soms wordt een oud meubel gerestyled. Waardoor ik vol goede moed besluit naar de kringloopwinkel te gaan, de meubels daar zie en alleen maar denk: HOE DAN?
quote:blehhh schreef op 14 juni 2016 @ 00:18:

Oja en om over de binnenkant van mijn kledingkast maar niet te beginnen. Ik verbaas me over het feit dat veel mensen zulke mooie stapeltjes van hun kleding hebben. Na een week is dat bij mij 1 grote graaibak. Het lukt me nooit om in 1 keer het juiste setje kleding er uit te pikken. Ik heb alles aangehad voordat ik denk, ja dit wordt het vandaag.Ik red zelfs die week niet.Ben best trots als ik het een keer voor elkaar krijg, maar het resultaat is snel weg. En dan die fruitschalen in de VT, waar dan nog fruit op ligt ook. Dat past er bij mij niet op wegens de aanwezigheid van: pennen, foldertjes, bonnetjes, spaarzegels, geboortekaartje en nog wat zooi
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven