Entertainment alle pijlers

Yuri van Gelder

09-08-2016 15:16 1609 berichten
Nog geen topic hier over Yuri?

Wat vinden we ervan?

Wat zou er nu echt gebeurd zijn?

http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
quote:Paekzwart schreef op 22 augustus 2016 @ 01:31:

[...]

Misschien heeft hij wel de hele nacht liggen rambammen met zijn vriendin in haar thuisland als grote motivator, waar hij ook zijn eigen appartement heeft. En viel dat door de vliegreis nog, de spanning en het elkaar wellicht al langer niet zien, vrij zwaar op de maag. Of vroegen de gasten meer van hem qua tijd dan aanvankelijk gedacht. Was hij er niet helemaal bij en is er iets misgegaan met het opgeven van de taxi waar deze moest zijn.

10 uur is een redelijk normale tijdsduur om te slapen als je al langer op bent dan normaal en kán je duf wakker worden.

Maar de kans ís natuurlijk zeker aanwezig dat hij wellicht toch (iets) gebruikt heeft of dat het vooral de angst van de trainer was die de overhand daarin nam. Kan zeker ook.Ja, dat zal het zijn geweest ja, de angst van de trainer
quote:Paekzwart schreef op 22 augustus 2016 @ 01:17:

[...]

Ik kan heel veel andere ook vrij logische gevolgtrekkingen maken waarom dat nu ineens zo anders uitpakte.

De trainer stuurde een appje, blijkbaar behoorlijk laat. de tweede zeker al behoorlijk laat namelijk om 23.30 of zoiets en de eerste na een al wat langere reeks appen van 20.50 af waarin niet gelijk al iets vermeld staat over die training. Stappende mannen gaan dan geen appjes lezen dat er ergens toch nog ineens een, onverwachte, training al heel vroeg ineens kan als het de ene na het andere appje is. Trainer: Yuri, je moet om 24.00 uur thuis zijn. Yuri: ik ben met de taxi onderweg, het zal een uurtje later worden. De trainer wist dus dat Yuri tot 01.00 uur wakker zou zijn. Hij had dat appje makkelijk kunnen zien, zeker als je nog druk bezig bent je vriendin en vriend op te halen en af te zetten.

Waarom dat niet als eerste typen? In plaats van, terwijl de ander met vanalles bezig is, gelijk om een reactie vragen voor de training? Nee, eerst zeggen dat je nog "gewoon in het toernooi zit"... dat weet Yuri ook wel. En pas na dat vermanende vingertje, pas dán na wat appjes met de mededeling komen dat er ineens een 4de training toch ook nog kan in die ochtend.

Waar haal jij nou toch vandaan dat die training ongepland en onverwacht was en dat dat pas op dat moment bekend gemaakt werd?
Ondanks de hele discussie hier kijk ik nu toch naar een fantastische slotceremonie. Wat is het toch een prachtig feest die Olympische Spelen! Tot over vier jaar in Tokyo!
quote:maylina schreef op 22 augustus 2016 @ 02:05:

[...]

De trainer wist dus dat Yuri tot 01.00 uur wakker zou zijn. Hij had dat appje makkelijk kunnen zien, zeker als je nog druk bezig bent je vriendin en vriend op te halen en af te zetten.

Waar haal jij nou toch vandaan dat die training ongepland en onverwacht was en dat dat pas op dat moment bekend gemaakt werd?

2.4.

In de avond van 6 augustus 2016 (om 19:08 uur) heeft [eiser] het Olympisch dorp verlaten. Eerst is hij naar een locatie gegaan waar hij werd geïnterviewd door NOS en later naar het Holland Heineken House (hierna: HHH). De coach van [eiser] , [coach] , heeft [eiser] , nadat bekend was geworden dat [eiser] was gekwalificeerd voor de finale van de ringen, om 20:55 uur het volgende WhatsApp bericht gestuurd:

Gefeliciteerd!!!!

In reactie hierop heeft [eiser] geantwoord:

Yeah (….) jij ook (…) ben opweg naar HHH dan weet je dat!!!

Ben niet te laat terug

[coach] heeft als volgt gereageerd:

Ok ! Niet drinken en rond 12 thuis !!! Je zit nog gewoon in het toernooi en de wedstrijd !!!

Hierop heeft [eiser] gereageerd:

Ja ik zit nu net in taxi ik kom daar over 50 min aan! Dus wordt uurtje later ok (…)

Hierop heeft [coach] gereageerd:

En let op want noc nsf loopt daar ook rond !! Iedereen weet zo dat jij in hhh zit !!

[eiser] heeft vervolgens geappt:

Yes (…) thanx! Kom goed

[coach] heeft geantwoord:

We moeten morgen trainen !!! Ochtend van 9.30 tot 11 !! Dan komt het goed uit met nog 4 volle trainingen !

Geen reactie.

Diezelfde avond om 23:38 uur heeft [coach] [eiser] het volgende bericht gestuurd:

Laat effe weten wanneer je terug bent ? Ik zie je morgenvroeg wel !

Ook geen reactie.

Dat mensen vinden dat iedereen elke avond tot in de nacht altijd alle appjes maar moeten kunnen zien, omdat het allemaal heel spannend voor de één is en deze aan de telefoon gekluisterd zit, maakt nog niet dat een ander niet juist zijn spanning los maakt door in het thuisland van zijn vriendin, zijn eigen appartement, zijn gasten na de eerste onbelangrijke en gezellige appjes op zijn telefoon blijft kijken of de trainer na 21.00 nog wel ergens toch een training regelt die hij niet (meer) verwacht en zelf ook niet nodig vindt terwijl hij ondertussen de gasten wegbrengt naar zijn appartement, zijn vriendin ergens ziet of zijn vriend ophaalt en nog ergens ook wat eet.

Er zouden blijkbaar dan nog sowieso meerdere trainingen volgen en hij hoefde pas maandag in de ringen te presteren.
quote:Chevron schreef op 21 augustus 2016 @ 23:49:

Het staat niet in alle berichten en je kan het tweeledig opvatten. Of zijn dagelijkse trainer of zijn bondscoach trainer.

Wat ik heb begrepen trainen de turners bij verschillende clubs dus dacht ik dat het niet zijn vaste dagelijkse trainer was. Maar aangezien ik het niet zeker weet hier de vraag gesteld.

Ik vind dit relevant omdat Yuri heeft verklaard nooit de dag na een wedstrijd te trainen. Dit kan dan duiden op een misverstand over het trainingsschema als dit niet bekend was bij van Bokhoven. Daarnaast vind ik het een verschil maken als de trainer met wie hij dag in dag uit zich jaren heeft voorbereid er helemaal klaar mee was of een bondscoach met wie hij alleen nu te maken heeft.Als turnbondscoach is Bram van Bokhoven al 10 jaar de trainer van Yuri van Gelder. Yuri hoefde het op de OS niet ineens met een vreemde trainer te doen en/of het zonder zijn vaste trainer te stellen.
quote:Paekzwart schreef op 22 augustus 2016 @ 02:13:

[...]

2.4.

In de avond van 6 augustus 2016 (om 19:08 uur) heeft [eiser] het Olympisch dorp verlaten. Eerst is hij naar een locatie gegaan waar hij werd geïnterviewd door NOS en later naar het Holland Heineken House (hierna: HHH). De coach van [eiser] , [coach] , heeft [eiser] , nadat bekend was geworden dat [eiser] was gekwalificeerd voor de finale van de ringen, om 20:55 uur het volgende WhatsApp bericht gestuurd:

Gefeliciteerd!!!!

In reactie hierop heeft [eiser] geantwoord:

Yeah (….) jij ook (…) ben opweg naar HHH dan weet je dat!!!

Ben niet te laat terug

[coach] heeft als volgt gereageerd:

Ok ! Niet drinken en rond 12 thuis !!! Je zit nog gewoon in het toernooi en de wedstrijd !!!

Hierop heeft [eiser] gereageerd:

Ja ik zit nu net in taxi ik kom daar over 50 min aan! Dus wordt uurtje later ok (…)

Hierop heeft [coach] gereageerd:

En let op want noc nsf loopt daar ook rond !! Iedereen weet zo dat jij in hhh zit !!

[eiser] heeft vervolgens geappt:

Yes (…) thanx! Kom goed

[coach] heeft geantwoord:

We moeten morgen trainen !!! Ochtend van 9.30 tot 11 !! Dan komt het goed uit met nog 4 volle trainingen !

Geen reactie.

Diezelfde avond om 23:38 uur heeft [coach] [eiser] het volgende bericht gestuurd:

Laat effe weten wanneer je terug bent ? Ik zie je morgenvroeg wel !

Ook geen reactie.

Dat mensen vinden dat iedereen elke avond tot in de nacht altijd alle appjes maar moeten kunnen zien, omdat het allemaal heel spannend voor de één is en deze aan de telefoon gekluisterd zit, maakt nog niet dat een ander niet juist zijn spanning los maakt door in het thuisland van zijn vriendin, zijn eigen appartement, zijn gasten na de eerste onbelangrijke en gezellige appjes op zijn telefoon blijft kijken of de trainer na 21.00 nog wel ergens toch een training regelt die hij niet (meer) verwacht en zelf ook niet nodig vindt terwijl hij ondertussen de gasten wegbrengt naar zijn appartement, zijn vriendin ergens ziet of zijn vriend ophaalt en nog ergens ook wat eet.

Er zouden blijkbaar dan nog sowieso meerdere trainingen volgen en hij hoefde pas maandag in de ringen te presteren.Yuri heeft per app toegezegd om 01.00 uur thuis te zijn, niet te zullen drinken en gezegd dat hij naar het HHH ging. Hij ging de stad in, heeft volgens eigen zeggen wel alcohol gedronken en kwam om 05.00 uur thuis. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Paekzwart, denk je nou echt dat er op het laatste moment nog een training is ingelast? Dat was echt bij iedereen, ook bij Yuri, al lang bekend hoor.
quote:maylina schreef op 22 augustus 2016 @ 02:24:

[...]

Yuri heeft per app toegezegd om 01.00 uur thuis te zijn, niet te zullen drinken en gezegd dat hij naar het HHH ging. Hij ging de stad in, heeft volgens eigen zeggen wel alcohol gedronken en kwam om 05.00 uur thuis. Wat is daar nou zo moeilijk aan?

Dat het blijkbaar op straffe was van een persé moeten anders wordt je naar huis gestuurd en de uiteindelijke enige nog beetje gangbare reden om dat te doen was dat hij niet op deze "afspraak" verscheen.

Een afspraak blijkbaar nog heel laat gemaakt", niet direct geappt en eerst ook niet de belangrijkste reden om naar het Olympische dorp te moeten komen, dat was alleen maar omdat hij nog in "toernooi zat", iets wat Yuri zelf ook wel wist. Een afspraak die ook niet persé noodzakelijk was maar volgens de trainer "alleen beter uit zou komen qua totaal nu 4 volle trainingen).

De reden om vroeg naar huis te gaan voor díe afspraak, dat is niet maar iets, die hij dus blijkbaar, logischerwijze, ook niet gezien heeft. Het hele idee dat hij zo'n laat appje. over de uiteindelijk belangrijke afspraak, nog zou moeten zien en beantwoorden vind ik dientengevolge van allerlei zwakke non argumenten aan elkaar hangen.

Het gaat juist om het feit dat hij niet op déze afspraak verscheen en hij zeker toch wel 's avonds laat, druk bezig met allerlei andere dingen, juist deze app schijnbaar echt niet had mogen missen... want nu is hij totaal geen goed sporter meer, want hij had ook deze 4de, onverwachte training, geappt notabene, zonder deze te hebben beantwoord, die vooral "wat beter uitkwam" hebben moeten zien, beantwoorden en opvolgen.
quote:deepspace schreef op 22 augustus 2016 @ 02:33:

Paekzwart, denk je nou echt dat er op het laatste moment nog een training is ingelast? Dat was echt bij iedereen, ook bij Yuri, al lang bekend hoor.

"[coach] heeft geantwoord:

We moeten morgen trainen !!! Ochtend van 9.30 tot 11 !! Dan komt het goed uit met nog 4 volle trainingen !"

Hij moest allereerst naar het dorp komen omdat hij nog in het toernooi zou zitten, wat hij zelf ook wel wist, niet vanwege die training.

Daarna blijkt dat er dan zelfs nog 4 volle trainingen zouden zijn waarbij de trainer het woordje "dan" gebruikt met een uitroepteken. Ik lees dat als een oproep van hé dat is handig, "dat komt goed uit". "Komt goed uit" heeft helemaal niets te maken met verplicht anders word je weggestuurd...

En anders áls de trainer het appt, terwijl Yuri dit al wist, dan is de vraag waarom appt de trainer het nogmaals, met 3 uitroeptekens. Maar pas nadat hij aangeeft dat Yuri nog in het toernooi zit.

Alles draait er om dat hij die afspraak vrijwillig gemaakt zou moeten hebben in overleg met die coach omdat hij het appje gelezen zou moeten hebben...

Het niet gelezen appje, op dat tijdstip, over een training die beter uitkomt, omdat het dan 4 volle trainingen kunnen zijn, zonder aan te geven dat je er anders uitligt, is de bewijslast voor het doorslaggevende argument om Yuri in het ongelijk te stellen.
'T is wel een beetje een typisch topsportdingetje hoor, dat je tijdens een toernooi niet aan de boemel gaat. Even ontspannen, a la, maar niet de hele nacht op pad en alcohol gebruiken. De turnbond heeft in 2010 het vertrouwen in Yuri opgezegd vanwege zijn aanhoudende cocaïnegebruik en gelieg. De trainer kent inmiddels Yuri's zwakheden wel, me dunkt dat hij daarom zulke betuttelende appjes zendt, omdat Yuri nogal wat sturing nodig heeft. Blijft staan dat Yuri heeft beloofd om op een bepaalde tijd thuis te zijn, geen alcohol te gebruiken en naar het HHH te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 augustus 2016 @ 01:17:

[...]

Het kwam wat beter uit werd er getypt. Niets over 100% verplicht en echt heel erg noodzakelijk en als je niet komt vlieg je er uit volgens hetzelfde appje, dat laatste stond nu niet in die appjes.Tja, niet iedereen is zo lang van stof als jij
quote:Paekzwart schreef op 22 augustus 2016 @ 02:38:

[...]

En anders áls de trainer het appt, terwijl Yuri dit al wist, dan is de vraag waarom appt de trainer het nogmaals, met 3 uitroeptekens.

Ah, OK, ik snap het. Omdat achter de zin "je zit nog steeds in het toernooi" maar twee uitroeptekens stonden, wist Yuri dát al wel
quote:Paekzwart schreef op 22 augustus 2016 @ 02:38:

Het niet gelezen appje, op dat tijdstip, over een training die beter uitkomt, omdat het dan 4 volle trainingen kunnen zijn, zonder aan te geven dat je er anders uitligt, is de bewijslast voor het doorslaggevende argument om Yuri in het ongelijk te stellen.

Je schrijft een hoop onzin, maar dit is wel het toppunt. Heb je het vonnis gelezen? Doorslaggevend is dat de rechter denkt dat Yuri liegt, alleen hij verwoordt het netter. Yuri is met verschillende verklaringen gekomen en geen enkele verklaring van derden die zijn verhaal ondersteunt.

De sportkoepel heeft een berg getuigenissen ingeleverd. De rechter acht het daardoor zeer waarschijnlijk dat Van Gelder 'behoorlijk is doorgezakt' en daardoor zijn training heeft gemist.

Daarnaast stoorde het de rechter dat Van Gelder niet inzag dat zijn gedrag onhandig was. Oftewel: de rechter vond Yuri een leugenachtige lapzwans.
quote:jippie55 schreef op 21 augustus 2016 @ 22:50:

Hoezo in de rechtzaak? Ze hebben die test toch niet gedaan dus dat is geen bewijslast. Dat wil nog niet zeggen dat dat niet heeft gespeeld.Ha, mooie manier van discussiëren dit. Misschien heeft Yuri die nacht wel door rood licht gereden, of een bankoverval gepleegd. Dat daar nog geen bewijs van is, wil nog niet zeggen dat het heeft kunnen gebeuren...
quote:maylina schreef op 22 augustus 2016 @ 02:24:

[...]

Yuri heeft per app toegezegd om 01.00 uur thuis te zijn, niet te zullen drinken en gezegd dat hij naar het HHH ging. Hij ging de stad in, heeft volgens eigen zeggen wel alcohol gedronken en kwam om 05.00 uur thuis. Wat is daar nou zo moeilijk aan?Heel sec beschouwd heeft hij dat niet gezegd. Hij antwoord terug "het wordt een uurtje later", daarmee spreek je intentie uit, niet een belofte. Net als dat hij niet heeft beloofd te gaan drinken, want hij antwoord "komt goed", dat is niet hetzelfde als "nee ik drink niks". Uit die woorden kun je van alles interpreteren, maar je kunt er geen kei harde belofte uit halen.
Als je appjes wilt gaan aanvoeren als bewijs, dan zul je ook moeten bewijzen hoe laat deze berichten worden afgeleverd. We weten allemaal dat het moment van verzenden niet het zelfde moment van ontvangen is. Zeker niet in een land waar de infrastructuur van het internet netwerk niet gelijk is aan dat in NL. Wellicht zijn de 2e blauwe vinkjes pas om 6:00 uur in de ochtend gezet en dan heeft Yuri het inderdaad niet kunnen lezen. Als advocaat van Yuri had ik daar zeker iets over gezegd.
Yuri zei zelf dat ie werd gebombardeerd met felicitaties van Jan en alleman via de app en dat ie die appjes dus niet gezien had.

Ik vind het vreselijk muggeziften en zielig gedoe allemaal.

Hoop dat hij van iemand een superaanbieding krijgt.
Yuri's advocaat heeft daar ook wat over gezegd, over de appjes. Volgens mij wist de voorzitter niet eens precies wat een appje was en hoe het werkte. Was een hilarisch stukje. Ze werken daar ook nog met faxen.... Mail vond hij ook al lastig.
quote:yoshe schreef op 22 augustus 2016 @ 13:04:

Als je appjes wilt gaan aanvoeren als bewijs, dan zul je ook moeten bewijzen hoe laat deze berichten worden afgeleverd. We weten allemaal dat het moment van verzenden niet het zelfde moment van ontvangen is. Zeker niet in een land waar de infrastructuur van het internet netwerk niet gelijk is aan dat in NL. Wellicht zijn de 2e blauwe vinkjes pas om 6:00 uur in de ochtend gezet en dan heeft Yuri het inderdaad niet kunnen lezen. Als advocaat van Yuri had ik daar zeker iets over gezegd.Denk jij echt dat die trainingsafspraak de avond ervoor pas gemaakt is via de app? Natuurlijk niet. De turners moeten de sporthal delen met andere landen en dus op tijd reserveren. Dat was al lang en breed bekend hoor. Dat appje was puur een geheugensteuntje, maar een beetje professional heeft zijn afspraak netjes in de agenda staan.
quote:Bibi1973 schreef op 22 augustus 2016 @ 15:43:

[...]

Denk jij echt dat die trainingsafspraak de avond ervoor pas gemaakt is via de app? Natuurlijk niet. De turners moeten de sporthal delen met andere landen en dus op tijd reserveren. Dat was al lang en breed bekend hoor. Dat appje was puur een geheugensteuntje, maar een beetje professional heeft zijn afspraak netjes in de agenda staan.Precies, ik snap ook niet waarom iedereen meent dat Yuri écht van niets wist...
Echt hoor. Die trainer appt dat allemaal niet omdat Yuri van niks wist, maar omdat ie zijn pappenheimers kent en dus weet dat Yuri onbetrouwbaar is, zich niet aan afspraken houdt en weet dat ie gevoelig is voor drank- en drugsgebruik. En dus appt ie, nadat Yuri meedeelt dat ie in het Holland Heineken House zit, "je zit nog gewoon in het toernooi en de wedstrijd!!!" Lees: ga nou niet doorzakken, je hebt nog een finale te gaan.

En als Yuri al met zijn eerste smoesje om niet om 12 uur maar "uurtje later" thuis te zijn, appt ie dus, wederom omdat ie nu eenmaal zijn pappenheimers kent en weet dat een "uurtje later" regelmatig een hele nacht later wordt, "je moet morgenochtend trainen!!!!" Lees: sukkel, niks uurtje later, je moet trainen dus geen geouwehoer en geen smoesjes, ik zie je gewoon morgenochtend zoals er in het jou bekende trainingsschema staat.

Denk je nu werkelijk dat Epke Zonderland ook zulke appjes krijgt? Natuurlijk niet, dat is namelijk geen onbetrouwbare sporter die liever gaat zuipen en snuiven dan trainen.
Am Yisrael Chai!
quote:yoshe schreef op 22 augustus 2016 @ 12:59:

[...]

Heel sec beschouwd heeft hij dat niet gezegd. Hij antwoord terug "het wordt een uurtje later", daarmee spreek je intentie uit, niet een belofte. Net als dat hij niet heeft beloofd te gaan drinken, want hij antwoord "komt goed", dat is niet hetzelfde als "nee ik drink niks". Uit die woorden kun je van alles interpreteren, maar je kunt er geen kei harde belofte uit halen.

Zoiets?

Yoshe tegen levenspartner: ben je om 18.00 uur thuis, en neem je boodschappen voor het eten mee?

Partner: komt goed, het wordt alleen wel een uurtje later.

Om 23.00 uur komt Yoshe's partner thuis, zonder boodschappen.

Yoshe is niet boos want had nergens op gerekend. 'T was maar een intentieverklaring tenslotte. Iets vaags

Baas: Yoshe, ben je morgen bij die voorbespreking van die vergadering om 10.00 uur? En neem je de stukken mee?

Yoshe: komt goed, het wordt alleen wel een uurtje later.

Yoshe komt om 15.00 uur op het werk, zonder de stukken.

Yosje wordt ontslagen en snapt echt niet waarom, ze had toch zeker niks echt beloofd?
zoiets ja.
Rieleeeeeeeekst
Mart Smeets schrijft dit vandaag in een blog voor eenvandaag:

"Ik dronk een watertje, dacht aan een compleet andere insteek voor het stukje voor EenVandaag en schudde dat ook weer van me af: Ajax was geen optie, de klucht rond Yuri van Gelder was nog een overweging, helemaal omdat ik nu de ware toedracht van dat alles had gehoord…maar neen."

Nou, dan horen wij de ware toedracht vanzelf nog wel;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven