Anti-abortus?

10-12-2008 15:48 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Foetus brievenbusactie van 'Anti-abortusorganisatie Schreeuw om Leven' wordt als luguber gezien. Ik vind de actie in elk geval qua publiciteit erg geslaagd, maar denk dat het doel van deze Stichting niet zal worden bereikt. Abortus schijnt in Nederland een recht te zijn van vrouwen, maar het kind is ondergeschikt. Ik ben persoonlijk niet absoluut tegen Abortus, maar het zou van vierentwintig weken naar acht weken moeten gaan. En dat moet mogelijk zijn. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen: Zoals bij verkrachting, of als ze minderjarig zijn, of als er voor moeder een levensbedreigende situatie ontstaat, of als het voor het ongeboren kind bij voorbaat al vast zou staan dat het nooit een menswaardig bestaan zal kunnen leven. En valt een kindje met het syndroom van down daaronder?

Er zijn zoveel moeders/vaders die graag een kindje zouden willen hebben, maar het niet kunnen krijgen denk daar ook eens aan, voor je het als oud vuil gaat aborteren en dumpen..

Zie abortus niet als een voorbehoedsmiddel, laten wij van embryo's geen luxe/wegwerpartikel maken.

Wat vinden jullie?

Abortus moet:

Totaal aantal stemmen: 76

grens van 24 weken is prima (50%)
ook na 24 weken moet kunnen (4%)
moet helemaal verboden worden (8%)
moet na 8 weken verboden worden (9%)
moet per geval getoetst worden (29%)
quote:borodini schreef op 10 december 2008 @ 17:00:

[...]

Ik kan me een discussie met jou en mij herinneren ....

Dat zou wel een ideaal beeld zijn, in mijn ogen. Maar vooral in mijn dromen. Ik snap ook wel dat je niet iemand kan dwingen vrolijk 9 maanden lang een kind te dragen en het vervolgens af te staan aan een arm kinderloos echtpaar.je kan uberhaupt niemand dwingen tot het uitdragen van een zs, net zomin als dat ik jou onder de huidige VRIJE keus wetgeving kan dwingen tot een abortus. Het is mijn RECHT, maar niet jouw plict. waarom zou ik dat recht niet mogen hebben omdat fundamentalistische zeloten menen voor mij te kunnen moraliseren?
Boro
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Een kind louter aanvaarden als consequentie lijkt me ook niet echt een ideaal situatie ..

Hoewel ik vind dat er zeer zorgvuldig omgegaan dient te worden met abortus, vind ik het heel goed dat het kan en mag in nederland !
quote:toetyfroety schreef op 10 december 2008 @ 17:01:

[...]

Ja zwaaien met de bijbel is een zeer onveilig voorbehoedsmiddel!en geef ze vooral geen toegang tot veilige anticonceptie!
quote:borodini schreef op 10 december 2008 @ 17:00:

[...]

Ik kan me een discussie met jou en mij herinneren ....

Dat zou wel een ideaal beeld zijn, in mijn ogen. Maar vooral in mijn dromen. Ik snap ook wel dat je niet iemand kan dwingen vrolijk 9 maanden lang een kind te dragen en het vervolgens af te staan aan een arm kinderloos echtpaar.Nee en aan die programma's zoals vermist etc. zie je dat die kinderen er ook niet blij mee zijn!
quote:RosieRo schreef op 10 december 2008 @ 17:02:

[...]

je kan uberhaupt niemand dwingen tot het uitdragen van een zs, net zomin als dat ik jou onder de huidige VRIJE keus wetgeving kan dwingen tot een abortus. Het is mijn RECHT, maar niet jouw plict. waarom zou ik dat recht niet mogen hebben omdat fundamentalistische zeloten menen voor mij te kunnen moraliseren?

Ik ben niet pro-life Roos, wel pro-keuze.

( en dankzij het fokking forum milder geworden, vroeger was ik wat fanatieker pro life. )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:toetyfroety schreef op 10 december 2008 @ 17:03:

[...]

Nee en aan die programma's zoals vermist etc. zie je dat die kinderen er ook niet blij mee zijn!Die zouden in mijn dromen dan natuurlijk ook allemaal gewoon simpel gelukkgi zijn. ( en er is vrede en geen honger meer, in mijn dromen. En ik heb maat 36, maar wel mijn D-cup )
quote:borodini schreef op 10 december 2008 @ 17:04:

[...]

Ik ben niet pro-life Roos, wel pro-keuze.

( en dankzij het fokking forum milder geworden, vroeger was ik wat fanatieker pro life. )oh, ik ben nog niet milder geworden op dit thema (zal het ook wel nooit worden vrees ik) sorry.
als je toch aan het dromen bent boro, droom dan meteen dat gewoon niemand meer ongewenst zwanger wordt
Ik ben er ook alleen maar feller op geworden Rosie.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:BeautyBeast schreef op 10 december 2008 @ 16:15:

[...]

Niet helemaal goed opgelet bij biologie?Ik bedoel gewoon te zeggen dat je zonder man helemaal geen kinderen kunt krijgen; dus eigen keuze....of heeft de man in kwestie uberhaupt geen zeggenschap
quote:RosieRo schreef op 10 december 2008 @ 17:07:

als je toch aan het dromen bent boro, droom dan meteen dat gewoon niemand meer ongewenst zwanger wordt

En wat moeten de kinderloze mensen dan ?

Daar denk je niet aan he ? Vuile egoist.
quote:borodini schreef op 10 december 2008 @ 17:11:

[...]

En wat moeten de kinderloze mensen dan ?

Daar denk je niet aan he ? Vuile egoist. hey, het is jouw droom toch? niemand meer ongewenst kinderloos, ta-daa!
quote:BeautyBeast schreef op 10 december 2008 @ 17:11:

[...]

Ik bedoel gewoon te zeggen dat je zonder man helemaal geen kinderen kunt krijgen; dus eigen keuze....of heeft de man in kwestie uberhaupt geen zeggenschapNee. De man heeft niets te zeggen over mijn baarmoeder. Net zoals ik niks te zeggen heb over zijn blindedarm of zijn penis.

[...]

Ik bedoel gewoon te zeggen dat je zonder man helemaal geen kinderen kunt krijgen; dus eigen keuze....of heeft de man in kwestie uberhaupt geen zeggenschap

Als de man dan ook een paar maanden al kotsend in de plee ligt. Elke maand een baksteen extra om zijn nek hangt. Borstvergroting onder gaat en aan het einde een meloen uit zijn reet perst. Dan mag hij van mij beslissen.

( en dat hij dan vrijwillig zijn tepels kapot laat zuigen, een tijd lang niet normaal kan schijten, 3x per nacht wakker wordt enzo. )
Wat hebben mannen trouwens met abortus te maken?
quote:RosieRo schreef op 10 december 2008 @ 17:13:

[...]

hey, het is jouw droom toch? niemand meer ongewenst kinderloos, ta-daa! wat zal ik lekker slapen vannacht. In mijn sexy maat 36 slipdress, wetende dat ik met behulp van Rosie de wereld weer een stukkie beter heb gemaakt. :-)

[...]

Ik bedoel gewoon te zeggen dat je zonder man helemaal geen kinderen kunt krijgen; dus eigen keuze....of heeft de man in kwestie uberhaupt geen zeggenschap

nee, natuurlijk heeft de man geen zeggenschap. het gaat niet over ZIJN kind, maar over JOUW lichaam. je lichamelijke integriteit is voor 100 % van JOU alleen, dat is zeg maar een klein detail uit de spelregels, ook wel bekend als eh.. De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en oja, iets wat de 'grondwet' heet heeft daar ook een hoofdstukkie over.

zegt je dat iets?
quote:tilalia2 schreef op 10 december 2008 @ 17:13:

Wat hebben mannen trouwens met abortus te maken?Liggen slapen bij biologie? Een man is noodzakelijk voor het verwekken van het kind.
quote:borodini schreef op 10 december 2008 @ 17:14:

[...]

wat zal ik lekker slapen vannacht. In mijn sexy maat 36 slipdress, wetende dat ik met behulp van Rosie de wereld weer een stukkie beter heb gemaakt. :-)

boro for president van dromenland!

( en die maat 36, ikke ook???)
quote:borodini schreef op 10 december 2008 @ 17:13:

[...]

Als de man dan ook een paar maanden al kotsend in de plee ligt. Elke maand een baksteen extra om zijn nek hangt. Borstvergroting onder gaat en aan het einde een meloen uit zijn reet perst. Dan mag hij van mij beslissen.

( en dat hij dan vrijwillig zijn tepels kapot laat zuigen, een tijd lang niet normaal kan schijten, 3x per nacht wakker wordt enzo. )

Ook niet. Tenminste, dan mag ie nog steeds over zijn eigen lijf beslissen,en niet over het mijne.

Dat zou namelijk inhouden dat iedere vrouw die ooit gezwangerd, gebaard en gevoed heeft mag zeggen wat er met mijn buik gebeurt. Dacht het niet. Ik ben baas in mijn buikk. Laat ieder dat zijn over zhaar eigen buik.
quote:BeautyBeast schreef op 10 december 2008 @ 17:16:

[...]

Liggen slapen bij biologie? Een man is noodzakelijk voor het verwekken van het kind.

BB lezen, ik had een heel goed cijfer bij biologie.

Een man is noodzakelijk voor het leveren van sperma, dat klopt. Maar wat er verder met sperma in een buik gebeurt, daar heeft ie niets over te zeggen. Aangezien de man geen abortus ondergaat, heeft ie er niks over te zeggen. Ik heb ook niks over zijn zaadlijders te zeggen, dus dat lijkt me logisch.
quote:BeautyBeast schreef op 10 december 2008 @ 17:16:

[...]

Liggen slapen bij biologie? Een man is noodzakelijk voor het verwekken van het kind.liggen slapen de rest van je leven? wie heeft er zeggenschap over jouw lichaam? wie draagt het?
oh, ik heb het over mijzelf alleen tila. Dus stel ik raak zwanger en wil het niet , en mijn Vriend wel. Dan wil ik er wel overna denken als hij ook 9 maanden lang een zw faket. Inc alle ongemakken enzo. Iets in mij zegt dat ie dat niet doet.

( iets anders zegt dat ik geen abortus zou willen )
ze is alleen maar wakker geweest bij biologie, geloof ik, we moeten haar bijpraten over wat basisrechten en sociale implicaties daarvan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven