Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Tinkebel:

Isolde

Rosalie

Josephine

Kathelijne

Bodile

Viënne

Dionyse

Feline

Phileine

Fiore
Thinkerbel:

Veronique

Madeleine

Leandra

Suzette

Claudine

Marlise

Charlotte

Emmily

Noralie

Dorothé

Romée

Leanne

Florine

Medea

Marinthe

Juliëtte

Gwendolyn

Fabiën
Isolde, Florine gaan op t lijstje Medea ook erg leuk, maar onze 2e naam begint al met een M en heeft veel dezelfde letters, wordt een beetje erg dubbel
Niet allemaal 3 lettergrepen maar past naar mijn idee wel in je omschrijving:

Stella, Maura, Eleanor/Eleonore, Amarens, Lucille, Ofelia/Ophelia, Odillia
Abigail

Emily

Leanne

Nadia

Lisanne

Elisa

Alice/Alicia

Louise

Katinka

Elvera

Laurine

Isabeau

Olivia

Avalon

Naomie

Florentine

Madelon

Pauline

Bibiche

Livia

Estelle

Georgette

Rosalie

Solange

Matilda

Sophia
Thinkerbell

Niet gekeken naar dubbelen maar misschien zit hier iets tussen:

Madelon

Lonneke

Emilou

Félice

Tialde

Cathelijn

Fiore

Frederique

Lauranne

Laurean

Charlotte

Helena

Louisa

Eliza

Dionne

Nanette

Ninouk

Karlijne

Jaline

Juline
Ik spreek toch geen Chinees?!
@menx Eleonor staat ook op de lijst, maar twijfel wat over schrijfwijze. In het NL zouden we 'Ellenoor' zeggen en liefst schrijven we het ook 'eenvoudig', maar op z'n engels wordt gaat het dan heel raar klinken.
quote:thinkerbell28 schreef op 16 september 2016 @ 07:04:

Wie wil er met ons meedenken? We zoeken een meisjesnaam, bij voorkeur 3 lettergrepen, klassiek, stoer maar niet te sjiek Ideeën die ik zelf had, maar door man zijn afgeketst:

Odette

Rhodee

Vivienne

Bodine

Liefst een naam die zowel in NL als Engels uit te spreken is, maar hoeft niet hetzelfde te klinken in beide talen.Emily of Imogen misschien?
quote:thinkerbell28 schreef op 17 september 2016 @ 06:51:

@menx Eleonor staat ook op de lijst, maar twijfel wat over schrijfwijze. In het NL zouden we 'Ellenoor' zeggen en liefst schrijven we het ook 'eenvoudig', maar op z'n engels wordt gaat het dan heel raar klinken.

Eleanor vind ik heel leuk. En eigenlijk ook alleen met de "originele" uitspraak. Geschreven als Ellenoor vind ik niet mooi staan, andere uitspraken zoals Eleonore of Eleonora vind ik minder leuk.

Je moet er inderdaad wel tegen kunnen dat de uitspraak voor mensen niet altijd duidelijk zal zijn. Naam van onze zoon spreek je ook anders uit dan wat er letterlijk staat maar ik had gedacht dat iedereen de naam zou kennen en zou weten welke uitspraak erbij hoort. Dat bleek niet het geval te zijn. Mede daardoor heeft de jongste een naam die nooit fout uitgesproken kan worden, terwijl mijn eigenlijke favorieten vrijwel allemaal namen zijn die je anders schrijft dan uitspreekt.
Maar bij jouw zoon vind ik dat toch raar, NYC! Want jouw zoon's naam zou je toch moeten kunnen uitspreken al is het maar aan de hand van dat je vast wel eens een reclame op tv hebt gezien, toch?
quote:lux. schreef op 17 september 2016 @ 09:12:

Maar bij jouw zoon vind ik dat toch raar, NYC! Want jouw zoon's naam zou je toch moeten kunnen uitspreken al is het maar aan de hand van dat je vast wel eens een reclame op tv hebt gezien, toch?Dat zou ik ook denken, maar er blijken toch echt mensen te zijn die het al moeilijk vinden als een naam ingewikkelder is dan Piet of Henk.
quote:lux. schreef op 17 september 2016 @ 09:12:

Maar bij jouw zoon vind ik dat toch raar, NYC! Want jouw zoon's naam zou je toch moeten kunnen uitspreken al is het maar aan de hand van dat je vast wel eens een reclame op tv hebt gezien, toch?Ja, ik vind dat dus ook echt heel raar. Had ik ook totaal niet verwacht.
quote:mendy schreef op 17 september 2016 @ 09:21:

[...]

Dat zou ik ook denken, maar er blijken toch echt mensen te zijn die het al moeilijk vinden als een naam ingewikkelder is dan Piet of Henk.

En mensen die kennelijk ook echt heel eenvoudige en namen - die al heel lang gegeven worden - zoals Tim, Bas, Sanne of Fleur echt heel vreemd vinden zolang ze niemand persoonlijk kennen met deze naam. Die alleen de namen van hun broers, zussen en de buren "kennen".

Natuurlijk hoeft niet iedereen een namentic zoals ik te hebben, maar sommige mensen lijken echt maar weinig namen te "kennen".
Ja heel gek! Mja je moet het de mensen maar niet kwalijk nemen. Mijn naam wordt vaak op z'n Engels uitgesproken hier
Goedemorgen!

Hier ook hulp gevraagd. Ik ben nog maar 12 weken zwanger, maar we zijn al druk aan het nadenken over geschikte namen. We zullen pas bij de bevalling weten of het een jongen of een meisje is.

Ik hou over het algemeen van korte namen. Wat ik belangrijk vind is dat het duidelijk is hoe de naam gespeld wordt zodat het arme kind niet altijd en overal haar naam hoeft te spellen.

Namen die op mijn lijst staan maar waar ik twijfels bij heb:

Nora (wonen in het oosten des lands. Wellicht zou er dan 'Noraaaa' worden gezegd)

Emma (directe omgeving)

Lauren (is vriend niet weg van)

Nine (negen in het Engels, andere schrijfwijze vind ik eigenlijk niet mooi)

Wat is jullie associatie bij de namen? Andere suggesties zijn meer dan welkom!
Ik vind de namen op je lijstje wel leuk, Nora het mooist. Ik heb geen uitgesproken associatie bij de namen. Lauren vind ik iets verwends hebben.

Suggesties:

Tessa

Jinte

Rosa

Roos

Vera

Veerle

Merel

Lisa

Eva

Anna

Sophie

Eline

Sanne

Julia

Olivia

Kristel

Ellen

Anne

Karlijn

Jasmijn
Nine vind ik een leuke naam (uitgesproken als niene bedoel je toch?) heeft ook op mijn lijstje gestaan. Had ik gewoon zo gedaan als ik niet een andere naam was tegengekomen. Die verwarring is misschien vervelend, maar zolang je niet in Engeland woont niet echt een probleem.

Myrthe is een naam die Engelsen ook niet kunnen uitspreken, maar heb nog nooit gehoord dat je om die reden de naam niet zou geven.
Ik zou dan voor Nina gaan..

Stond ook op mijn lijstje.

Het is Eva geworden
Nine inderdaad uitgesproken als Niene

Nina vind ik dan weer net niks. Gek he dat 1 letter verschil kan maken..

Julia en Anna vind ik ook prachtig maar past op de een of andere manier niet bij ons.
Ik vind Philo prachtig. Kwam net voorbij als femme fatale in een ander topic. Wellicht als Philó opdat mensen er fie-lo van maken ipv fiel-o. Philou werd ook genoemd, maar ik háát de naam Milou.
quote:PSVIVA89 schreef op 18 september 2016 @ 09:06:

Goedemorgen!

Hier ook hulp gevraagd. Ik ben nog maar 12 weken zwanger, maar we zijn al druk aan het nadenken over geschikte namen. We zullen pas bij de bevalling weten of het een jongen of een meisje is.

Ik hou over het algemeen van korte namen. Wat ik belangrijk vind is dat het duidelijk is hoe de naam gespeld wordt zodat het arme kind niet altijd en overal haar naam hoeft te spellen.

Namen die op mijn lijst staan maar waar ik twijfels bij heb:

Nora (wonen in het oosten des lands. Wellicht zou er dan 'Noraaaa' worden gezegd)

Emma (directe omgeving)

Lauren (is vriend niet weg van)

Nine (negen in het Engels, andere schrijfwijze vind ik eigenlijk niet mooi)

Wat is jullie associatie bij de namen? Andere suggesties zijn meer dan welkom!Nora vind ik leuk maar Nine vind ik super mooi!
PSVIVA:

Lotte

Suze

Lize

Mara

Nele

Jonne

Mirthe

Jolien

Sanne

Carmen

Eva

Isa

Amber

Lilly

Nadia

Stella

Esmee

Romi

Jessie

Marlijn
quote:mendy schreef op 18 september 2016 @ 19:07:

PSVIVA:

Lotte - leuk! Maar zo heet een van mijn beste vriendinnen

Suze - leuk!

Lize - mwah

Mara - lijkt te veel op mijn eigen naam

Nele - niet mijn smaak

Jonne - idem

Mirthe - heel leuk -ook de schrijfwijze- maar komt voor in directe omgeving

Jolien - directe omgeving

Sanne - niet mijn smaak

Carmen - idem

Eva - wel mooi maar niet voor mijn kind

Isa - staat ook ergens op de lijst

Amber - niet mijn smaak

Lilly - directe omgeving

Nadia - niet mijn smaak

Stella - idem

Esmee - idem

Romi - idem

Jessie - directe omgeving

Marlijn- niet mijn smaakJe suggesties passen wel redelijk in mijn straatje!
PSVIVA, misschien dan nog:

Veerle

Merle

Yenthe

Sofia

Lisa

Leah

Roza

Leonore

Valerie

Milou

Sanne

Tara

Lieke

Nienke

Leonie

Suzet

Ava

Leanne

Lynn

Zoë

Florien

Eline

Noah

Iris
Het is al bijna zover, maar net als bij mijn eerste dochter destijds nog geen knoop kunnen doorhakken.

Al heel lang is de naam Tosca favoriet, met kleine afstand gevolgd door de naam Tara.

Wat vinden jullie het mooist? Ik ben onzeker over de naam Tosca, ben ik de enige die hem leuk vindt klinken? ( je hoort hem haast nooit).

Andere namen die nog een optie zijn ;

Ruby

Jula

Wieke

Serra

Ella

Ik wil mijn dochter twee namen geven,

Dus bv

Tosca Ella

Tara Jula

Tara Ruby

Tosca Serra

Heeft iemand nog een mooie suggestie of spontane ingeving bij deze namen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven