Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Annie; gecondoleerd met de oom van je lief. Wat een week heb je zo achter de rug zeg.... Veel liefs in elk geval!

Mmmoi, wat is Jasmijn verwend zeg! Ik had gisteren de foto's op je hyves al gezien; leuk hoor! Dat idee van foto's maken de avond voor de verjaardag heb ik vorig jaar overgenomen van je, dus toen we haar om 7 uur naar bed brachten, heeft de man zo ongeveer een hele fotoreportage van d'r gemaakt.... Ik durf niet zo goed haar kamer op te gaan als ze slaapt (bang dat ze wakker wordt), dus had ik gevraagd of ze even wilde gaan liggen zoals ze slaapt... dat deed ze dus ook! Haha!

Pebbs; wat goed zeg van Floor. Ook al was het plasje nog niet op de goede plek.... Ella kondigt sinds een paar dagen aan dat ze gaat poepen. Eerst zei ze het altijd als ze klaar was. Dus toen ze het van de week zei, ging ik haar verschonen, maar toen had ze nog niks gedaan. Daarna wel, toen ben ik er eens op gaan letten, en nu zegt ze dus (gewoon nog steeds) poep en dan gaat ze dus nog. Mss van de week eens vragen of ze op het potje wil.

Had ik trouwens al verteld dat Ella haar uitnodiging voor de psz binnen heeft? Dat was ook weer iets geweldigs... ze kreeg de brief op de 18e, die was gedateerd op de 16e. Ik kon twee mensen bellen als ik het niet eens was met de psz (we hebben onze tweede keus gekregen) of als ik het niet eens was met de dagdelen (daar hebben we wel onze eerste keus van). Ik moest ook een bevestiginsformulier terugsturen en omdat het kerstvakantie is en ze gelijk na de vakantie mag komen kijken, heb ik het ondertekend en op de bus gedaan.

Toen kreeg ik de 19e weer een brief. Die was gedateerd op de 11e en was gericht aan alle peuters die er al spelen en alle peuters die op de wachtlijst staan, maar dan van onze eerste keus locatie. Dus ik bellen, maar ja... dat was niet mogelijk, ze hadden al vakantie (om 12.30)... Heel handig dus.

Maar ja.. ze is geplaatst, dus het komt goed. Als de locatie niet bevalt, dan kunnen we om overplaatsing vragen; wat we wel gaan doen tzt denk ik omdat de andere locatie naast de school zit waar we haar naar toe willen sturen.

KDV is trouwens helemaal van de baan; manlief gaat zijn vrije woensdag omwisselen met dinsdag zodat mijn schoonouders op woensdag komen oppassen. Het is wat zeg....

Fluff; dat van die jurken herken ik! Kon Ella eindelijk d'r jurkjes aan, wilde ze staan, kruipen en rollen en dat ging niet zo makkelijk in een jurk. Ik vind jurkjes nog steeds heel geweldig, maar Ella duidelijk niet... Het staat haar heel cute, maar ik zie aan haar dat ze zich er minder prettig in voelt. Geef haar maar een spijkerbroek met shirt of vestje; dan is ze gelukkig!

Hier alles klaar voor morgen. We doen het alleen morgenvroeg omdat Ella toch 's middags slaapt. Kunnen we daarna lekker samen frietjes eten (mss ga ik de man omlullen om naar de Mac te rijden.... ) en evt nog even de stad in; Lekker in het donker naar "Winterland" lichtjes kijken, oliebollen snuiven en schaatsen?

Toch net ff wat anders dan een poolparty... haha!
@fluffy: dat is een mooie deal voor die jurk, ook al heeft ze hem maar kort aan.

Ik weet dus bijna zeker dat Floor in de zomer alleen maar jurkjes aan wil want ze wil altijd "bote bene". De hele dag door is ze haar broeken en maillots aan het afstropen.

Met zindelijkheidstrainig ook wel makkelijk eigenlijk, zo'n jurkje.

@ris: veel plezier morgen, leuk dat ze "alsof" ging slapen voor de foto.
Yeeeeeeee Ella en Aimee ook 2 jaar oud!

Ris en Baba van harte gefeliciteerd met jullie guppen! en maak er een mooie dagvan!

(hmmmm ga ik ook doen een fotomaken de avond voor d'r verjaardag)

@pebbels, het was dus een HOES (!!!!!!!) van 20 euro, er moet nog een kussen onder.

En aan de potjes training, wauw je gaat voortvarend te werk. heb je een schema van hoe je het aan wil pakken?

Ik heb besloten om het voorlopig nog maar ff te laten, er staan te veel veranderingen op het programma voor meisje dat dit er denk ik even niet bij kan. 6 januari (is dinsdag over een week al!!!) 1e keer psz. Twee weken daarna haar verjaardag en weer twee weken daarna wordt de baby verwacht (HELP IK MOET AAN DE TRAKTATIES!!!!!!)ze gaat wel al regelmatig op de pot maar dan komt er nog niks uit. komt vanzelf wel goed.

(en dan te bedenken dat mijn moeder mij met 17 maanden al zindelijk had, dag en nacht!)

@fluf, wat een super koopie dat jurkje! kching! staat er wel heel snoezig, maar kan me ook voorstellen dat Tessa het helemaal niks vindt op haar ontdekkingsreis (hahahaha en dan te bedenken dat er moeders zijn die bijna 200 euro neertellen voor zo'n jurk!)

@annie, vergeten omte condoleren......bij deze. Je hebt echt en rot week achter de rug........komen julllie een beetje tot rust nu?

@krook, ik denk dat wij dan ook s'ochtends komen (zo rond 11.00) en neem ik Lief mee........(hij moet rijden, pas niet meer achter het stuur) ben s'ochtends ook op m'n leukst...hahahahaha Nog wensen voor de grote kleine man zijn verjaardag?
heeee, wat leuk dat je man ook meekomt!! Eh, wensen. Iets van Piet Piraat of K3 vindt hij geweldig. Heb je niet dvdtjes van K3 liggen? Brand je daar een kopietje van. Vindt hij fantastisch. Op dit moment hum ik mee met Ya Ya Yippie en is zoon aan het dansen.

Later meer, we gaan nu zwemmen.
en kleurtjes of een tekenboek vindt hij ook geweldig.
Hoera, Ella en Aimee zijn vandaag 2 jaar geworden!

Ik hoop dat jullie een hele leuke dag hebben met jullie papa's en mama's.

De potjestraining is heel goed gegaan, deze eerste ochtend.

4 plasjes in het potje (waarvan 3 kleine plasjes), 1 plasje net niet op tijd dus door de hele kamer heen en 1 poepje in de onderbroek, dat heeft ze blijkbaar nog niet door.

Ella en Aimee, VAN HARTE MET JULLIE TWEEDE VERJAARDAG!!! En ook voor jullie pappa`s en mamma`s uiteraard.
Hoera! Ris en Babba, gefeliciteerd met jullie grote meiden! 2 jaar alweer, wat gaat de tijd toch hard hè. Ik hoop dat jullie beiden een heel leuke dag hebben met familie en vrienden. 2 Totaal verschillende verjaardagen op dezelfde dag, haha!

Hier verder geen bijzonderheden. Jasmijn ligt in bed te zingen. Tja, ze heeft vanochtend tot negen uur geslapen, dus dan heb je 's middags nog niet veel slaap... zo rust ze ook lekker uit, toch? Vanmiddag komt Isabel spelen dus dan heeft ze de energie wel weer nodig.

Deze week is de man lekker vrij, gezellig vind ik dat. Jullie nog wilde plannen met oud en nieuw? Bij ons komen vrienden en op nieuwjaarsdag gaan we met alle vrienden en kids bij de pannenkoekenboerderij eten.

Ff uit mijn hoofd...

Psz: Heb ik nog steeds niks van gehoord. Ik heb al gebeld, maar dat schijnt normaal te zijn. Dan staat ze blijkbaar nog steeds op de wachtlijst. Ik vind het wel raar dat niemand mij daarvan een bevestiging kan geven. Straks is mijn aanmelding niet aangekomen! Ik heb gisteren wel een brief gekregen van het CB dat ik 28 januari op het peuterbureau mag komen met Jasmijn. Ik ben benieuwd hoe lang en zwaar ze is. Ze gaat hier wel eens op de weegschaal en dan is ze ong. 13 kilo. Ik denk dat ze zo'n 92 cm lang is, want die maat zit haar prima.

Potjestraining: Isabel is al bijna een maand overdag zindelijk en die is van eind januari. Jasmijn heeft er nog helemaal geen zin in, die wil haar luier nog niet uit, zegt ze zelf. Als ik haar op het potje zet doet ze er meestal wel een plasje op. Ook gaat ze wel eens op de wc met een brilverkleiner. Zo laat ik haar toch een beetje wennen. Als ik straks verlof heb gaat de luier rigoreus uit denk ik. Bij Isabel moest mijn vriendin het ieder half uur vragen maar nu geeft ze zelf aan dat ze plassen moet en heeft ze nog maar heel af en toe een 'ongelukje'.

Foto maken: Mijn ouders deden dat bij mij als kind al, de laatste nacht dat je 0/1/2 jaar enz. was een foto maken. Jasmijn sliep lekker door het foto maken heen hoor.

Jasmijn is idd erg verwend met haar verjaardag en dat heeft voor- en nadelen. Het voordeel is dat ze nu heel veel zelf lekker speelt maar het nadeel is dat het allemaal grote dingen zijn die in onze woonkamer moeten staan. Een poppenwagen met 2 poppen er in, een box met Little People en een poppenhuis op haar tafeltje. En het schoonmaakkarretje niet te vergeten Straks komt de box er ook weer bij enzo, dus ik weet nog niet of ik er wel zo blij mee ben...

Nou, dat was het, ik ga ff bankhangen.

Oja, Pebbs, de man heeft vandaag eindelijk de autostoel uit elkaar gedraaid en gesmeerd met olie en nu gaat 'ie wel weer in de ligstand! Gelukkig maar.
Die zindelijkheidstraining tijdens mijn verlof was ik ook van plan omdat ze toen al regelmatig aangaf te moeten plassen of poepen maar ik had daar met mijn dikke buik echt geen puf meer voor, en toen Eva er net was al helemaal niet.

Nu dus wel en het gaat beter dan ik had verwacht omdat ik het nog niet eerder voor elkaar had gekregen om haar op het potje te laten plassen.

Enige probleem is dat ze haar onderbroek niet aan wil en ze dus steeds in haar blote kont rond loopt. Een romper krijg je niet zo makkelijk open maar een onderbroek krijgt ze zelf uit.

@mmmoi: Floor mag 28 jan. ook naar het CB, samen met Eva dus dan hoef ik maar 1 keer.

Fijn dat de autostoel weer gemaakt is maar dat heeft dus wel even geduurd.

Lieve Ella en Jasmijn, van harte met jullie tweede verjaardag! En ook de mama's, van harte met jullie dametjes!!!

Hier gaat het allemaal weer wat rustiger, vandaag lekker nieuwjaarskoekjes gebakken (kniepertjes), morgenavond hebben we sing-a-long van de Sound of Music in de schouwburg. Lief en ik dan, oma past op de kindjes.

Ris, wat leuk dat Ella naar de psz gaat!

Fluf, wat een leuke jurk zeg!

Ik ga ff verder internetten...bloggen enzo!
Ella, Aimee, van harte met jullie tweede verjaardag!! Wat een grote, kleine meisjes zijn jullie toch al!

Leuk, dat iedereen binnenkort weer naar het cb gaat, dan hebben we weer alle nieuwe maten. Ik denk dat Hanna 85 centimeter is bij 11 kilo. Ze mag 19 januari weer (dus als ze net twee is).

Mmmoi, een paar maanden geleden ging het toch al heel goed met Jasmijn's zindelijk worden? Hanna gaat wel iedere dag op het potje (maar dan ook echt maar heel even; 3 seconden is het maximum tot nu toe haha) en ze heeft er nog niets op gedaan. Ik blijf het gewoon aanbieden; het komt vast goed. Mirjamzoon was met 2,5 overdag zindelijk en met 3,5 's nachts ook.

Pebbles, wat goed dat je met Floor al zo bezig bent en dat ze het een beetje lijkt te snappen!

Wij hadden gisteren wat consternatie omdat zoon een blindedarmontsteking leek te hebben. Gelukkig was het het uiteindelijk niet. Vandaag hadden we nog nacontrole op de Eerste Hulp maar hij was al enorm opgeknapt en er hoefde niet eens meer bloed te worden geprikt.

Wij vieren oud en nieuw met een grote groep van onze kerk, wel gezellig.
@pebbels, wat goed dat de potjes training al zo goed gaat! Hier gaat het idd net als bij MIrjam, ze vindt het leuk om op de pot (of wc met verkleiner, we hebben werkelijk alles staan) te zitten en wordt ook regelmatig aangeboden, maar ze doet er niks op. Wordt ws van de zomer, kan ze lekker in d'r blote kont rond hupsen.

@Mirjam, lijkt me wel schrikken hoor als je zoon inenen zo'n buikpijn kan hebben. Gelukkig met een sisser afgelopen.

peuterbureau....hier ga ik ook voor de eerste keer samen met de baby (houden ze nu al rekening mee dus) ik gok dat het pas in maart wordt ofzo. Dat is tenminste wat ze vertelde de laatste keer dat ik met Mayte naar het cb ben geweest (en dan begint het hele gesleep weer van voor af aan!) en dat is al heeeeeeeel lang geleden. Ze gaat bij de vk steeds op de weegschaal staan en is daar om en nabij de 13 kilo en ze zal idd een cm of 92 zijn. de kleren 86 beginnen hier en daar wel krap te zitten.

verder geen nieuws onder de horizon.
Volgens mij is Floor nog lang geen 92 cm. Ik schat zo rond de 84-85 cm. En een kilo of 12, ze is aardig bijgetrokken qua gewicht. Behalve haar wangen gaat het ronde er nu heel snel af.

Vanmiddag ging het iets minder met het potje, niet zozeer het plassen zelf maar ze had er een beetje genoeg van dat wij elke 5 minuten riepen dat ze plasjes op het potje moet doen.

2 plasjes zijn in het potje gekomen en 2 andere op de grond. Dat vind ze heel vies dus ik hoop dat dat helpt.

Toen ze geluierd en al in de slaapzak op bed zat riep ze ineens dat ze moest plassen en de luier was niet goed dus alles weer uit en ja hoor, er kwam een plasje uit.

Ze loopt hier nu de hele dag met blote billen rond dus de lamellen zijn wat dichter en de verwarming wat hoger.

@mirjam: gelukkig zeg dat het geen blindedarmontsteking was.

Ik heb wat leuke shirtjes van Bengh gekocht via MP en in de aanbieding bij een webshop. Het is zulk leuk spul maar zo duur. Gelukkig heb ik het excuus dat het bij mij zo kan doorschuiven naar Eva.

Oud en nieuw vieren we trouwens met de buren. De mannen gaan carbit schieten.
Hey meiden!

Ik heb foto's van Ella's feestje op hyves staan, het was echt heel leuk! We hadden alleen vanmorgen bezoek, maar dat kwam wel allemaal tegelijk en dat vond Ella toch duidelijk minder. Het is wel goedgekomen hoor! Ze vond het uitpakken vooral leuk en ze vond volgens mij ook alles leuk wat ze kreeg. Ze heeft heerlijk gesnoept van de taart en lekker gespeeld met haar LP supermarkt (die is me toch leuk!). Ze heeft ook nog een trolley gekregen en daar sjeesde ze de hele kamer mee door. Verder nog klei en vormpjes, een nijntjepuzzelboek, een vissenmagneet-spel, twee shirtjes, een keuken met pannen, bestek en "koksoutfit". Voorlopig dus wel genoeg verwend!

We zijn niet meer weggeweest vanmiddag. Nadat we op de tv de foto's van vandaag hadden gekeken, wilde ze heel graag slapen. Ruim 2,5 uur heeft ze liggen tukken! Toen moest Gijs weer gevoed worden, wilde Ella spelen en was het te laat om er nog uit te gaan. Geeft niks, frietjes thuis smaken ook lekker!

Morgen ga ik met een stel vriendinnen en hun kids naar het land van Jan Klaasen; ben heel benieuwd hoe het zal zijn. Eerst een uur rijden met die twee ukken (en nu maar hopen dat ik het red om op de afgesproken tijd daar te zijn) en dan volop spelen natuurlijk. En nog terug naar huis...

Oud en nieuw; heel saaaaaaaai; gewoon thuis op de bank. geen zin in gesleep met kids vandaar.
Ik heb net de foto's van de verjaardagen van Jasmijn en Ella bekeken en nu heb ik al helemaal zin in de verjaardag van Floor.

Die slaapfoto ga ik denk ik ook doen. Vorig jaar niet gedaan maar het is wel een leuk idee.
@ris: ik ben heel benieuwd hoe het land van Jan Klaassen is. Het is niet zover bij ons vandaan dus een leuk uitje.
Goedemiddag!

@Ris: Ik heb de foto's bekeken, ze zien er heel leuk uit! Ella is ook lekker verwend op haar verjaardag. Wij hadden voor oudjaar ook geen zin in gesleep met Jasmijn dus komen de vrienden hierheen Die hebben 2 kids die slapen werkelijk overal in 1 seconde...nou, die van ons niet!

@Pebbles: Ik heb het pakket eindelijk vandaag op de post gedaan. Ik durfde het tijdens de kerstdagen niet te doen... ik hoop dat je er nog wat aan hebt voor Eva in de wagen! Het autostoeltje heeft idd een tijd geduurd, als je het mmman vraagt komt het er steeds niet van, maar hij had zaterdag zélf gemerkt dat het helemaal niet handig was (Jas kon niet slapen en we zaten een tijd in de auto). Toen kon ineens het stoeltje direct gerepareerd worden!

@Annie: Je feliciteerde Jasmijn, maar ik denk dat je Aimee bedoelde?!?

@Ringel: Wat grappig dat onze meiden ongeveer even lang en zwaar zijn. Maat 86 heb ik al echt helemaal niet meer voor Jasmijn en de nieuwe dingen koop ik al steeds in 98, maar die zijn soms nog wel te groot. Ik denk dus echt dat ze rond de 92 cm is.

@Mirjam: Ik las al op je Hyves van je zoon...vervelend zeg, gelukkig was het niet echt een ontsteking. Hele dag kwijt in het zkh zeker?

Hier een vet chagrijnige man. We gingen vanochtend naar 2 bouwmarkten en we wilden naar Trendhopper; overal kijken voor een kast voor de babykamer. In de Karwei waren we snel klaar want daar waren bijna geen kasten. Toen Gamma. Ging de man overal in de gangpaden staan kijken behalve bij kasten... zucht... Die waren er overigens ook niet veel; niet één onze smaak. Op een gegeven moment waren we al een hele tijd in de Gamma, ik kreeg een zere buik van het staan wachten, Jasmijn achter me aan slepen (die zag overal prinsessen! whaaaaaa!) en achter de man aan slenteren. Niks gekocht natuurlijk. Op een gegeven moment staat Jasmijn te poepen dus die moest verschoond op een mega smerig Gamma toilet zonder verschoningstafel oid. Op een matje op de grond met mijn dikke buik...Ik wilde dus graag naar huis en was het zat naar schroefjes e.d. te kijken. Man boos, want 'hij moet ook altijd mee kleding kijken' uh huh, nooit dus, want daar heeft hij een vreselijke hekel aan. Toen bleek ook nog de Trendhopper dicht en heeft Jasmijn de hele terugweg in de auto zitten jammeren dus nu is manlief niet meer te genieten. Jas zit heerlijk te spelen met haar nieuwe Little People vouwwagen (echt een aanrader!!!) en nu zoekt de man weer een zakje spijkers dat hij speciaal voor een klus gekocht heeft en nu niet meer kan vinden... whahahaaaaaa ik word gek hier!

Vanmiddag mag ik lekker alleen weg en is de man bij Jasmijn en dan zoeken ze het samen maar lekker even uit!
die vouwwagen LP is leuk he! Mayte heeft hem al een tijdje en is een stapje verder dan al het andere spul. Vooral de muziekjes uit het radiootje (behalve knappend haardvuur) staan gegarandeerd voor een dansje van onze mop.

Jeeetje je kan echt wel merken aan zo'n frummel of ze later of vroeg wakker is geworden (of het ligt aan mij, dat kan ook)

Lief was gisteravond borrelen bij vrienden en is blijven slapen. Ik het bed voor mij alleen (HEEERLIJK) en Mayte wrd zowaar om 8.00 pas wakker ipv 6.30.....heb haar rond 6.00 nog ff ingestopt toen ik moest plassen maar als dat een uur slapen scheelt ga ik er wel vaker rond dat tijdstip af om d'r ff toe te dekken. Maar zo'n heerlijke ondeugerd is het dan. Heb har van de week de pony een beetje bijgeknipt nadat ik haar haar had gewassen. beetje scheeft, mar ze krijgt er een nog ondeugender koppie van. hahahahaha heerlijk opvreet ding.

IK heb momenteel energie voor 10 en ben bezig met de babywas. Kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat de baby over 2 weken al mag komen. (ben vandaag 35 weken precies) bizar.
hey meiden,

Gefeliciteerd voor alle (ex) jarigen!!!! sorry voor de late felicitaties....

mijn pc werd opgenknapt en ik moest werken etc.

gisteren naar sprookjeswonderland geweest ook een aanrader hoor!

wie heeft er een foto van de vouwwagen van LP? ben heel benieuwd en aangezien we nog geen id hebben voor Mees zijn verjaardag.

consultatiebureau; wij hoeven pas in april geloof ik weer.

ik schat Mees op 90 cm en mss 11 kilo?

mmmoi; hahahaha die stomme bouwmarkten ook. dus nu heb je nog geen kast kunnen scoren. op dolcis.nl hebben ze trouwens uitverkoop schoenen . Heb net 2 paar besteld en dan geen verzendkosten, omdat ik ze ophaal in de winkel.

Ris; wat een leuke taart en cakejes had jij. waar had je die vandaan? de bakker? of zelf gemaakt?

pebbles; wat gaat Floor al goed met potjes enzo. Mees vind de wcbril verkleiner dood eng???? dus ik moet ff een potje kopen. hij geeft wel aan als hij poep heeft, maar verder nog niets. we wachten het af

mirjam; gelukkig is je zoon weer opgenknapt. heb jij trouwens nog wel eens wat van het modellen bureau gehoord? ben heel benieuwd naar je ervaringen.

Annie; nog gecondoleerd. bah nare dingen blijven het.

ringel; whaaa over 2 weken al dus kunnen we de tribunes weer uit de schuur halen!! Heerlijk he de babywas..... heb je veel nieuw gekocht?
Pepiet, Hanna staat nu zo'n 3 maanden ingeschreven en ze heeft tot nu toe een vraag gehad. Maar omdat ze zo smalletjes is, was ze hier niet geschikt voor (heb ik zelf geconcludeerd samen met de dame van Moederanne). Ze hadden echt volle kindjes nodig voor die shoot. Overigens schijnt de vraag in de categorie 1,5 tot 3 jaar een stuk minder te zijn. Er komt vast ooit een leuk opdrachtje, en zo niet ook goed natuurlijk. Ik vind het al leuk dat ze haar hebben ingeschreven. Overweeg je het ook voor Mees?
mirjam; jammer dat je nog geen opdrachten gedaan hebt met Hanna. Mees is ook al zo smalletjes, heb jij nooit problemen met de broeken? of draagt ze veel jurken? Mees heeft lengte 92 en breedte 80/86. helemaal in snoeren is geen gezicht, maar moet soms wel. Jazeker ik overweeg het ook voor Mees, maar wat me tegen staat is om naar hartje amsterdam te moeten stel dat ze hem willen en dan moet je ook nog betalen voor de inschrijving. ik denk dat ik the kids eens zal mailen. Maar ik las al dat slechts 5% van de aanvragen ingeschreven wordt. kijk ik vind mijn kind natuurlijk de mooiste , maar anderen mss niet. en hij heeft ook nog eens rood haar das ws ook minder vraag naar.
@Pepiet:

@pepiet, dat rode haar vind ik nou juist wat mees zo uniek maakt. Lekker kereltje. Roan is volgens mij wel normaal van postuur, hoewel hij een enorme pens heeft. Echt!

@mir, wat een gedoe zeg, met je zoon. Hoe is het verder met jou? Werk? Thuis?

@annie, gecondoleerd. Wat Pepiet zegt, nare dingen.

@ringel, hahaha. Gaat jouw dochter ook trauma's krijgen van scheefgeknipte pony's die daardoor steeds korter worden? Heb ik nl wel. Hahaha. Leuk trouwens dat je woensdag komt.

@pebbs, floor al op het potje. Jemig. Heb eigenlijk nog geen zin om daarmee bezig te zijn. Ontaarde moeder die ik ben. Dat doen we van de zomer wel een keer, of hij moet erom vragen.

@mmoi, wat een ochtend zeg. Ik kan dan zelf uiteindleijk helemaal ontploffen als het me allemaal wat teveel wordt. Hahha. Jij bent volgens mij nog redelijk rustig gebleven.

@ris, wat een verwennerij voor Ella. Zoveel kadootjes. Kan je dochter lang zelf spelen?

Eigenlijk in het algemeen wel een vraag. Hoelang spelen jullie kindjes? Roan wisselt zo erg. Hij heeft net een fase dat hij zich heel moeilijk alleen kan vermaken en dat is soms zeer vermoeiend voor ons. Gelukkig is hij redelijk rustig op het moment. Dat scheelt, want dan hebben wij het wat makkelijker. Hij lijkt weer een sprongetje te hebben gemaakt, en dat uit zich bij hem in eerste instantie in ontzettend kliergedrag. Dat was dus ook zo de afgelopen maand. Maar vandaag en gisteren ging het hartstikke goed. Heerlijk was dat.
Hier ook wisselend in speelgedrag. momenteel dus heel bezitterig, maar daar tegen over ook wel weer graag samen willen spelen. Wat dat betreft is ze ook echt wel aan de psz toe. En uitproberen waar je grenzen liggen is ook duidelijk aanweizg. daar wordt je ook erg moe van. Op dit moment is het favoriete spel, een kleed over de kinderstoel, dan pakt ze haar prinsessenkussen (ja die hebben hier ook hun intrede gedaan) en dan gaat "slapen in de tentje" van start. wij moetne haar dan ook wekken en dan wil ze dlinkel (ze begint ook zo ontzettend de lispelen) en met de LP kan ze zich redelijk vermaken. Is ze echt lekker chaggo dan zetten we megamindy op en dan is ze helemaal blij.
Krook; Ella speelt heel wisselend. Nu met haar nieuwe LP huis, wil ze steeds dat er iemand meespeelt. En denk maar niet dat er iemand op de deurbel mag drukken (dat doet zij namelijk het liefst!). Maar met de supermarkt, kan ze wel heel lang alleen spelen, steeds hetzelfde herhalen en dat doet ze ook heel systematisch... zo grappig!

Ik probeer het ook af te wisselen, ik wil ook graag dat ze alleen kan spelen, maar vind het ook belangrijk dat we samen dingen doen.

Ringel; zelf pony's knippen? Heb ik bij Ella alleen de eerste keren gedaan, wil net als Krook dat ze geen trauma's gaat krijgen van mega-korte pony's omdat mama zo nodig zelf moet knippen (wij hadden vroeger van die pispot kapsels..... haha).

Pepiet; Cakejes en taart van Ella's verjaardag komen gewoon van de bakker hoor! Bakken is leuk, maar niet tussen kerst-en oud en nieuw (is mijn mening haha).

Mmmoi... herkenbaar!!!! Is het weer goedgekomen nadat je lekker de middag voor jezelf hebt gehad?

Morgen gaat Ella met haar oma en opa en grote neef naar de Sint Jan in Den Bosch; kerststal kijken. Heb ik Gijs alleen, maar die mocht ik bij mijn ouders stallen en dan ga ik lekker nieuwe kleren kopen! HET MAG, HET MAG!!! (financieel gezien dan he haha).

Pebbs; Land van Jan Klaassen was echt super leuk! We zijn alleen in de binnen-speeltuin geweest, maar het buitengedeelte leek me ook geweldig. Ella is alleen maar in het treintje geweest (stoer wijffie, helemaal alleen tussen de vreemde kindjes... ). Ze heeft een bijzondere fascinatie voor treinen....

Ik ga over een kwartier naar bed, ik ben kapot!

Oh en Gijs heeft vannacht voor het eerst 12 uur achterelkaar geslapen! dat is toch niet normaal??

XXXX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven