Geld & Recht alle pijlers

Hulp

27-10-2016 07:29 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Mijn leven is een zooitje en loop hier al een tijdje mee. Op mijn 14e ben ik uit huis gehaald en sindsdien is het een puinhoop. Financieel nooit echt ondersteuning gehad. Ik deed in het begin erg mijn best maar toen ik met school was gestopt en geen baantje had ben ik schulden op gaan bouwen. Ik verhuisde van plek naar plek, heb rondgezworven en betaalde mn rekeningen dus niet. Nu jaren later heb ik eindelijk stabiliteit gevonden. Heb een vaste baan met vast contract, een lieve vriend en wil mijn leven weer op orde krijgen. Ik wil graag weer een eigen bankrekening (gebruik die van een vriendin) een zorgverzekering (ben ik uitgegooid) en een vaste woonplek. Ik heb hier allemaal een grote angst voor, bang voor de bedragen en afwijzing. Ik vind het ook raar dat mijn baas ooit 1 brief heeft gehad met loonbeslag vanwege een openstaand bedrag. (Deze heb ik gelijk betaald) verder nooit iets gehoord via mijn werk. Vanmiddag wil ik naar een maatschappelijk werker in de gemeente. Zouden hun mij goed kunnen helpen?
quote:isa__88 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:26:

[...]

Ik bedoel als ze ook nooit een woning heeft gehad, omdat ze altijd overal en nergens was zei ze, ga ik ervan uit dat ze geen eigen huis had. Kan het mis hebbenZonder eigen huis kan ze best mee hebben moeten betalen aan dingen. Of een kamer gehuurd. Ik neem misschien ten onrechte aan dat ze niet al 10 jaar gratis bij mensen op de bank slaapt.
Heb veelal in tehuizen gezeten en overal en nergens gelogeerd en op straat geslapen.
quote:Bblientje schreef op 27 oktober 2016 @ 09:27:

Oeiii. Ze gaan je finaal leeg trekken. Hoe heb je de schuldeisers zolang kunnen ontlopen? Zou dat maar lekker blijven doen dan als het zi makkelijk gaat, maar dat zal wel heel aso advies zijn. Als je werkt en mega veel schulden hebt ben je gewoon de sjaak.

Natuurlijk is dat stom advies. To heeft nu een baan dus is goed bezig, ze kan geen zorgverzekering afsluiten nu, dus als zij straks een ernstig ongeluk krijgt mag ze de kosten zelf gaan betalen.

Dan heeft ze nog meer schulden.

Vluchten heeft geen zin, de schulden blijven staan en worden wellicht alleen maar hoger.
.
Aha, maar je bent nu 24 toch, geen eigen ruimte gehuurd na je 18e dus?

Je gebruikt een bankrekening van een ander?

Daar moet je inderdaad heel snel vanaf. Heb je al eens geprobeert bij een andere bank een rekening te openen?
Bedankt bblientje voor het nog erger maken om de stap naar hulp zoeken te zetten. Motiverend hoor!
Nee...durfde niks uit angst voor weigering
Niks gehuurd nee...
Ik denk ook dat in principe een zorgverzekering en de belastingdienst de enige schulden kunnen zijn die je de laatste jaren hebt opgelopen. Hartstikke goed dat je het nu wilt oppakken allemaal. MW lijkt mij een heel goeie stap. Veel succes! Echt super dat je je leven weer zo op de rit krijgt.
Volgens mij kun je pas een andere bankrekening openen als de blokkade van de andere rekening af is vanwege een schuld. De rekening bestaat waarschijnlijk nog maar is alleen geblokkeerd. Dus er moet een regeling getroffen worden om dat in te lopen lijkt mij
.
quote:isa__88 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:30:

[...]

Natuurlijk is dat stom advies. To heeft nu een baan dus is goed bezig, ze kan geen zorgverzekering afsluiten nu, dus als zij straks een ernstig ongeluk krijgt mag ze de kosten zelf gaan betalen.

Dan heeft ze nog meer schulden.

Vluchten heeft geen zin, de schulden blijven staan en worden wellicht alleen maar hoger.Das waar. Als je alleen bij één of twee instanties schulden hebt valt het opzich ook wel mee met dat leegtrekken.
quote:Chaneldior schreef op 27 oktober 2016 @ 09:32:

Bedankt bblientje voor het nog erger maken om de stap naar hulp zoeken te zetten. Motiverend hoor!Lekker laten gaan.
Hoe ben je steeds aan een nieuw ID kaart gekomen? Je moet je kunnen identificeren op straat via id kaart.

Het klinkt alsof je bijna illegaal in Nederland woont.

Kan je niet naar sociaal werk toe stappen voor hulp?
quote:Marana_ schreef op 27 oktober 2016 @ 09:35:

Ik denk ook dat in principe een zorgverzekering en de belastingdienst de enige schulden kunnen zijn die je de laatste jaren hebt opgelopen. Hartstikke goed dat je het nu wilt oppakken allemaal. MW lijkt mij een heel goeie stap. Veel succes! Echt super dat je je leven weer zo op de rit krijgt.

En het rood staan van de bank.

Veel meer kun je bijna niet hebben denk ik .Tenzij je bij h&m flink online hebt lopen shoppen en achteraf betalen had aangevinkt.

Gewoon een afspraak maken met MW hoor! Doen!
.
Maar wat raar dat je BSN nummer als onbekend staat, dat vind ik wel vreemd.
.
Voor nu kan je toch niks doen, gewoon vanmiddag gaan naar MW en alles vertellen en dan krijg je echt wel tips of een verwijzing naar goede hulp.

Je kan alvast kijken of er in je gemeente Humanitas thuisadministratie zit. Effe googlen. Anders kan je die vanmiddag na je gesprek bij MW zelf bellen/mailen.
quote:Chaneldior schreef op 27 oktober 2016 @ 09:32:

Bedankt bblientje voor het nog erger maken om de stap naar hulp zoeken te zetten. Motiverend hoor!Laat je niet bang maken TO. Je bent een kanjer dat je na zo'n zwaar leven (jeetje, vanaf je 14e al aan het zwerven...) nu wilt proberen je zaakjes beter op de rails te krijgen. Niets is onoplosbaar qua schulden. Zet m op!
quote:1234512345 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:36:

Hoe ben je steeds aan een nieuw ID kaart gekomen? Je moet je kunnen identificeren op straat via id kaart.

Het klinkt alsof je bijna illegaal in Nederland woont.

Kan je niet naar sociaal werk toe stappen voor hulp?Je hebt de OP niet gelezen?
Nee ik heb nooit online geshopt. Id kaart verloopt over half jaar die heb ik nog kunnen aanvragen toen ik ingeschreven stond bij mijn ex. Maar toen ik weer ergens anders heen ging ben ik daar uitgeschreven en nooit meer iets vast gehad.
Die vriendin kan ook waarschijnlijk niet in aanmerking komen voor toeslagen omdat jouw salaris op haar bankrekening komt.
Daar heb ik haar nooit over gehoord
quote:1234512345 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:39:

Die vriendin kan ook waarschijnlijk niet in aanmerking komen voor toeslagen omdat jouw salaris op haar bankrekening komt.

Misschien heeft ze helemaal geen recht op toeslagen. Indien wel is heeft ze een probleem. En TO ook als ze er recht op zou hebben.

Dat zou ik als eerste oplossen. Eigen bankrekening en dan de rest. Ik zou dat ook aangeven bij MW vanmiddag.
quote:Goede-Fee schreef op 27 oktober 2016 @ 09:41:

[...]

Misschien heeft ze helemaal geen recht op toeslagen. Indien wel is heeft ze een probleem. En TO ook als ze er recht op zou hebben.

Dat zou ik als eerste oplossen. Eigen bankrekening en dan de rest. Ik zou dat ook aangeven bij MW vanmiddag.Er stond ook waarschijnlijk.
Ik ga alles op tafel gooien dus ook dat
quote:1234512345 schreef op 27 oktober 2016 @ 09:45:

[...]

Er stond ook waarschijnlijk.
quote:Chaneldior schreef op 27 oktober 2016 @ 09:46:

Ik ga alles op tafel gooien dus ook datZet hem op!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven