Napraattopic 70

10-11-2016 22:09 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:yasmijn schreef op 14 november 2016 @ 01:55:

Het bizarre is, de oudere forummers, die hier al het langst zijn, liggen onder vuur.Vanaf hoeveel dienstjaren is dat? Ik merk er namelijk weinig van en ik heb toch ook al aardig wat forumjaren op mijn naam staan.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 14 november 2016 @ 06:01:

[...]

Vanaf hoeveel dienstjaren is dat? Ik merk er namelijk weinig van en ik heb toch ook al aardig wat forumjaren op mijn naam staan.Ik zie wel meer oudgedienden die probleemloos forummen. Degenen die onder vuur liggen, gaan daar vaak ook bewust zelf liggen.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
quote:OliviaMoore schreef op 14 november 2016 @ 06:07:

[...]

Ik zie wel meer oudgedienden die probleemloos forummen. Degenen die onder vuur liggen, gaan daar vaak ook bewust zelf liggen.Eens
Tjezus, wat vals

[...]

Ik zie wel meer oudgedienden die probleemloos forummen. Degenen die onder vuur liggen, gaan daar vaak ook bewust zelf liggen.Of zijn hier zo vertrouwd met zichzelf dat ze kritiek alleen nog zien als aanval, als in de hoek gezet worden, als incompetentie van mods. Want als je jezelf heilig verklaard hebt moet de rest van de wereld wel gek zijn.
quote:Bugs_Bunny schreef op 14 november 2016 @ 08:12:

[...]

Of zijn hier zo vertrouwd met zichzelf dat ze kritiek alleen nog zien als aanval, als in de hoek gezet worden, als incompetentie van mods. Want als je jezelf heilig verklaard hebt moet de rest van de wereld wel gek zijn.Ik ben het alfabet langs geweest, heb alle smileys bekeken, maar val toch maar ff stil.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Prachtig gezegd, Bugs
quote:Bugs_Bunny schreef op 14 november 2016 @ 08:12:

[...]

Of zijn hier zo vertrouwd met zichzelf dat ze kritiek alleen nog zien als aanval, als in de hoek gezet worden, als incompetentie van mods. Want als je jezelf heilig verklaard hebt moet de rest van de wereld wel gek zijn.Ik denk dat je zomaar eens gelijk kunt hebben..

[...]

Ik zie wel meer oudgedienden die probleemloos forummen. Degenen die onder vuur in de frituur liggen, gaan daar vaak ook bewust zelf liggen.Er is al eerder geklaagd door typemachines dat ze zonder hun postgedrag te veranderen ineens veel meer sancties door stafjes ontvingen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
En hats een permaban wegens nickhinten,serieus?
quote:YellowDiamond schreef op 14 november 2016 @ 08:47:

En hats een permaban wegens nickhinten,serieus? Dat is ook onzin natuurlijk. Maar goed, die had al zoveel kansen gehad dat ik er niet mee kan zitten.
Tjezus, wat vals

En hats een permaban wegens nickhinten,serieus? En daar gaan we weer voor de eerste tweede derde vierde keer dit weekend.

En hats een permaban wegens nickhinten,serieus?

Nee, voor melden dat iemand op anoniem ging.

Je weet wel, een van die dingen die je wél op het modtopic mag/moet zetten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:feow schreef op 14 november 2016 @ 08:34:

[...]

Er is al eerder geklaagd door typemachines dat ze zonder hun postgedrag te veranderen ineens veel meer sancties door stafjes ontvingen.Dees moet je even uitleggen denk ik
Tjezus, wat vals
quote:Solomio schreef op 14 november 2016 @ 06:00:

[...]

Uit de OP van het bantopic: - permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

Een permaban volgt niet automatisch op een maandban of op weet ik wat. Een permaban volgt op ernstige misdragingen. Wat dat dan inhoudt is natuurlijk voer voor discussie, maar ik lees hier net iets te vaak dat mensen denken dat er op een gegeven moment 'automatisch' een permaban komt en dat is dus niet zo.Ah, duidelijk.
quote:Pretzel66 schreef op 14 november 2016 @ 08:54:

[...]

En daar gaan we weer voor de eerste tweede derde vierde keer dit weekend.Wees blij dat het forum niet wel/niet/misschien zwanger is van een bannetje.
quote:Solomio schreef op 14 november 2016 @ 06:00:

[...]

Uit de OP van het bantopic: - permaban alleen bij ernstige misdragingen en spam

Een permaban volgt niet automatisch op een maandban of op weet ik wat. Een permaban volgt op ernstige misdragingen. Wat dat dan inhoudt is natuurlijk voer voor discussie, maar ik lees hier net iets te vaak dat mensen denken dat er op een gegeven moment 'automatisch' een permaban komt en dat is dus niet zo.

En dat staat elders weer anders:

- eerste overtreding: waarschuwing

- tweede overtreding: 24 uurs-ban

- derde overtreding: 48 uurs-ban

- vierde overtreding: een weekban

- vijfde overtreding: een maandban

- permaban (kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam)

Van de CM heb ik ook begrepen dat een perma tegenwoordig gewoon op de maand volgt, wat de reden van die ban ook is.

[...]

En daar gaan we weer voor de eerste tweede derde vierde keer dit weekend.We? Voor mij is het de eerste post over door onderwerp en jij hoeft er niet aan mee te doen hoor.
Tjezus, wat vals
quote:MevrouwJack schreef op 14 november 2016 @ 08:59:

[...]

We? Voor mij is het de eerste post over door onderwerp en jij hoeft er niet aan mee te doen hoor.Daar gaan we weer is een gezegde en bedoelde niemand persoonlijk, maar idd ik hoef er niet aan mee te doen dus trek me nu terug.
Tja, een ban is soms onterecht. Maar als je na een maandban zelf niet wat voorzichtiger gaat posten kun je er op wachten dat je snel weer aan de beurt bent.

Ik heb in vier jaar ooit maar een keer een waarschuwing gehad en verder nog nooit een ban. Kan ook hoor!

Waarschuwing was voor of topic in het mod-topic. Tvp in nieuw topic. Dus nog nooit voor lelijke dingen.

[...]

En daar gaan we weer voor de eerste tweede derde vierde keer dit weekend.Ik was er dit weekend niet en ik heb ook geen zin om meer dan 44 pagina's aan flauwekul door te lezen.
quote:MevrouwJack schreef op 14 november 2016 @ 08:55:

[...]

Dees moet je even uitleggen denk ik Uit mijn hoofd: zowel door als over Rhae als Phea is dit aangegeven.

[...]

Ik zie wel meer oudgedienden die probleemloos forummen. Degenen die onder vuur liggen, gaan daar vaak ook bewust zelf liggen.

Inderdaad. Ik kwam hier vorige eeuw al (...) en maar twee (onterechte, uiteraard) waarschuwingen gehad.

Maareh... nu is er dus een perma (=ernstige misdraging) uitgedeeld voor melden dat iemand op anoniem ging? Ik zeg: met z'n allen 24 uur staken. Zo,dat zou pas werken zeg.
quote:Star schreef op 14 november 2016 @ 08:59:

[...]

En dat staat elders weer anders:

- eerste overtreding: waarschuwing

- tweede overtreding: 24 uurs-ban

- derde overtreding: 48 uurs-ban

- vierde overtreding: een weekban

- vijfde overtreding: een maandban

- permaban (kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam)

Van de CM heb ik ook begrepen dat een perma tegenwoordig gewoon op de maand volgt, wat de reden van die ban ook is.

Mij valt het op dat voor 'permaban' geen 'zesde overtreding:' staat.

En dat de mods geen zin hebben in lezen, achtergronden of bijlezen is geen geheim.

Ze raken openlijk van de leg als in hun eigen topic wel eens iets bij te lezen valt. Dan kunnen ze hun werk niet meer doen omdat ze het overzicht compleet kwijt raken.

Deze CM heeft voor zover ik gemerkt heb nog nooit enige affiniteit met het forum getoond. Of enig benul van wat zijn/haar voorgangers op het forum geschreven hebben.
quote:feow schreef op 14 november 2016 @ 09:10:

[...]

Uit mijn hoofd: zowel door als over Rhae als Phea is dit aangegeven.Dat zijn toch dezelfde personen.
quote:feow schreef op 14 november 2016 @ 09:16:

[...]

Mij valt het op dat voor 'permaban' geen 'zesde overtreding:' staat.

En dat de mods geen zin hebben in lezen, achtergronden of bijlezen is geen geheim.

Ze raken openlijk van de leg als in hun eigen topic wel eens iets bij te lezen valt. Dan kunnen ze hun werk niet meer doen omdat ze het overzicht compleet kwijt raken.

Deze CM heeft voor zover ik gemerkt heb nog nooit enige affiniteit met het forum getoond. Of enig benul van wat zijn/haar voorgangers op het forum geschreven hebben.Dat komt omdat je ook een perma kan krijgen zonder de 5 stappen ervoor. Bij ernstige misdragingen en spam zoals er al staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven