De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
Ik zie de foto van de theemuts en ruik meteen weer hoe het bij de oudtantes van mijn vader was. Ik zie zelfs de theemuts in gedachten weer staan. Leuk zoals het geheugen dan werkt.
quote:Mysa schreef op 18 november 2016 @ 22:34:

Omgekeerde nostalgie.

Ik als 14jarige razend omdat ik niet naar een fuif mocht gaan, mijn ouders vonden me te jong. Ik reageer als een kleuter, schreeuw tegen mijn ouders dat het oneerlijk is en dat zij zoooooooooo prehistorisch zijn natuurlijk niemand in hun tijd uit ging want toen was er totaaaaaaaaal nog geen goede muziek om dan uit protest....

Kei luid Led Zeppelin en The Clash uit mijn stereo te laten draaien. Ik dacht toen dat ik de strijd gewonnen had. Mijn ouders waren in de ochtend nog niet uitgelachen. En elke kerst vertellen ze dat verhaal opnieuw

Wij hadden mono maar dat terzijde
quote:DidiRidi schreef op 18 november 2016 @ 22:32:

http://perfumeparadise.ca ... -edt-spr-30ml-detail.html

Deze is van later...maar vergeet hem nooit meer.

Oh ja! Mijn eerste echte luchtje was uiteraard ook later: Lou Lou van Cacharel, ik vond het toen helemaal geweldig. Het was achteraf gewoon mierzoete wc verfrisser natuurlijk.

quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 22:36:

Ik zie de foto van de theemuts en ruik meteen weer hoe het bij de oudtantes van mijn vader was. Ik zie zelfs de theemuts in gedachten weer staan. Leuk zoals het geheugen dan werkt.Ja gek he? Er komen hier plaatjes voorbij die ik sinds mijn kindertijd niet meer heb gezien en toch weet je weer exact hoe en wat.
Mijn dierbaarste tastbare herinnering van vroeger is toch wel mijn poëziealbum. Daar hebben o.a. mijn vader, opa en oma nog in geschreven en die zijn al lang geleden overleden. Heel soms kijk ik er nog wel eens naar en dan moet ik gewoon met mijn vingers even over het handschrift gaan, op een of andere manier brengt dat ze weer ineens heel dichtbij.
Ik adviseer je een kat.
https://minkeoverdegrens. ... 12/10/20121003-115947.jpg

En feest als iemand zo een luxe souvenir meenam.

Oja souvenirs van die echte kwaliteitssouvenirs; eau de cologne, eifeltorentjes van zwaar metaal, maria beeldje uit lourdes...
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Jippie ik hoor erbij

Geprobeerd bij te lezen, maar jullie gaan te hard

Wij konden nog net de Belg ontvangen op tv, keek altijd naar Merlina en Liegebeest. Baalde altijd als we naar opa en oma gingen, die woonde in het oosten van het land en dan moesten we het met Ned 1 en 2 doen of Duitslandse zenders.
Such a beautiful place to be with Friends.
Mijn veel oudere broers die ineens een in het rood geklede into Bahgwan vriend meenamen die zich aan mijn vader wilde voorstellen. Deze keek helemaal verstoord vanachter zijn krant toen die vriend zei "ik ben Prim Havis". En mijn vader zei " hoe" ?

En dat er een hoop van hun vrienden naar India vertrokken.
quote:alysha00 schreef op 18 november 2016 @ 22:33:

[...]

ik had vroeger een lei

Ik zwavelstokjes om me warm te houden...
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 22:36:

[...]

Oh ja! Mijn eerste echte luchtje was uiteraard ook later: Lou Lou van Cacharel, ik vond het toen helemaal geweldig. Het was achteraf gewoon mierzoete wc verfrisser natuurlijk.

[img]http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SL230_.jpg[/img]Dat flesje ook, ik pis bijna in mijn broek.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."

[...]

[afbeelding]Die had ik ook, wat goor hé
Ik adviseer je een kat.
Wij scrabbelden ook veel.
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 22:38:

[...]

Bij mijn overgrootoma en opa, die ik respectievelijk nog tot mijn 10e en 12e jaar heb mogen meemaken, dronk je water uit de sleuf (soeplepel).

Ik weet ook niet waarom. Dat was gewoon zo. En ze hadden een houten wc bril met gemene barstjes erin.
Had ik mijn letterbak nog maar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:yasmijn schreef op 18 november 2016 @ 22:36:

[...]

Wij hadden mono maar dat terzijde

Mono?

Met al die bejaardengrapjes dacht ik dat jij véél ouder was
quote:damocles schreef op 18 november 2016 @ 22:38:

[...]

O god, het Meisje met de Zwavelstokjes

Ook urenlang gedaan, wat een lol hadden we als we weer eens een pijl door een open raam naar binnen hadden geschoten

Ik adviseer je een kat.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Mysa schreef op 18 november 2016 @ 22:40:

[...]

Mono?

Met al die bejaardengrapjes dacht ik dat jij véél ouder was
quote:blauwe_emmer schreef op 18 november 2016 @ 22:39:

Wij scrabbelden ook veel.Oh dat doe ik nog. Met mijn dochter. Met van die houten blokjes, gevonden op de, jawel, rommelmarkt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 november 2016 @ 22:39:

Had ik mijn letterbak nog maar.Ik heb zo'n spijt van veel dingen die ik heb weggetieft.

[...]

[img]http://ecx.images-amazon.com/images/I/5 ... SL230_.jpg[/img]

O ja die had ik ook en dat geurtje van Cacherel wat er voor was, kom hoe heet dat ook alweer?

En wierook in allerlei geurtjes die ik naast mijn letterkast opbrandde.
quote:Calamitycat schreef op 18 november 2016 @ 22:38:

[...]

Die had ik ook, wat goor hé

En toch... een paar jaar geleden rook ik het weer ergens en die herinneringen! Eerste keer zoenen, gedoe met vriendjes... alsof ik weer even 14 was.

Geweldig hoe ons geheugen werkt.
quote:Vera8 schreef op 18 november 2016 @ 22:40:

[afbeelding]
Ik adviseer je een kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven