De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Och heden...@fresh up...en dan blue stratos aftershave. Of Brutt
Alle reacties Link kopieren

Van veel later, maar mijn eerste digitale fotocamera was zo'n ding. Daar gingen floppy's in en er pasten wel 10 foto's op een floppy

Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
quote:Dymphnatam schreef op 19 november 2016 @ 21:21:

Ik mag nu ook plaatjes plakken, maar kan er geen ruk van. Ga het morgen nog maar eens proberenIk ben niet alleen !
Come fly with me on a jetplane
Chips in een klein zakje en daarin zat een zakje zout voor over de chips. Ben echt heel oud besef ik nu.
quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 21:23:

[afbeelding]

Van veel later, maar mijn eerste digitale fotocamera was zo'n ding. Daar gingen floppy's in en er pasten wel 10 foto's op een floppy

[afbeelding]Had jij niet zo'n ding waar de foto's kant en klaar uitkwamen aan de voorkant?

Ik mag nu ook plaatjes plakken, maar kan er geen ruk van. Ga het morgen nog maar eens proberenWat gaat er verkeerd dan?

Ik mag nu ook plaatjes plakken, maar kan er geen ruk van. Ga het morgen nog maar eens proberenJe zoekt een plaatje, dan rechtermuisklik 'afbeeldingsadres kopiëren' vervolgens in je bericht klikken op afbeelding toevoegen en daar de gekopieerde link plakken.
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 21:23:

Chips in een klein zakje en daarin zat een zakje zout voor over de chips. Ben echt heel oud besef ik nu.Dat is heeeeel oud....
Stemmen jullie ook op de Partij voor de ouderen? Of voelen jullie je daar nog te jong voor
quote:Dymphnatam schreef op 19 november 2016 @ 21:24:

[...]

Had jij niet zo'n ding waar de foto's kant en klaar uitkwamen aan de voorkant?Nee die had ik niet, mijn ouders geloof ik wel, hoe heette zo'n ding ook alweer?

En deze hadden jullie vast ook:

Het weerbeeldje. Veranderde van blauw naar roze bij een veranderende temperatuur of luchtvochtigheid.

Op de een of andere manier moest ik altijd aan dat gekleurde deel likken

God mag weten wat voor giftige stoffen of zware metalen ik hierdoor binnenkreeg.

En als er hier ook maar iemand is die hetzelfde deed
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 21:25:

[...]

Je zoekt een plaatje, dan rechtermuisklik 'afbeeldingsadres kopiëren' vervolgens in je bericht klikken op afbeelding toevoegen en daar de gekopieerde link plakken.Oeh! Maar ik zit op mijn foon...
Pen om je nek...

quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 21:25:

[...]

Nee die had ik niet, mijn ouders geloof ik wel, hoe heette zo'n ding ook alweer?Een polaroid camera en nu weer snel weg want ik mag hier niet komen
quote:_alice_ schreef op 19 november 2016 @ 21:23:

Chips in een klein zakje en daarin zat een zakje zout voor over de chips. Ben echt heel oud besef ik nu. Dat ken ik alleen uit verhalen van mijn ouders!
quote:Calamitycat schreef op 19 november 2016 @ 21:17:

[...]

Ter Meulen Post herinnerde ik me ook pas weer toen ik het plaatje zag. Dat was volgens mij het eerste postorderbedrijf of vergis ik me? Het is al zooooo lang geleden Termeulen Post heb ik vaak gebruik van gemaakt. Was goed betaalbaar.
quote:Dymphnatam schreef op 19 november 2016 @ 21:25:

[...]

Dat is heeeeel oud.... Echt he, de fabrikant deed geen zout op de chips dat moest je zelf doen, vandaar dat zakje/bolletje zout best handig vooral als je geen zout mag
quote:Vera8 schreef op 19 november 2016 @ 21:26:

En deze hadden jullie vast ook:

[img]http://www.vijftigplusser.nl/weblog/ima ... g_1372.jpg[/img]

Het weerbeeldje. Veranderde van blauw naar roze bij een veranderende temperatuur of luchtvochtigheid.

Op de een of andere manier moest ik altijd aan dat gekleurde deel likken

God mag weten wat voor giftige stoffen of zware metalen ik hierdoor binnenkreeg.

En als er hier ook maar iemand is die hetzelfde deed Dat niet. Ik nam altijd stiekem mini hapjes van mijn moeders lippenstift. Vond ik zo lekker smaken!
quote:Dymphnatam schreef op 19 november 2016 @ 21:28:

[...]

Oeh! Maar ik zit op mijn foon...Ah! Dan weet ik het niet
quote:*-_lilith_-* schreef op 19 november 2016 @ 21:29:

[...]

Een polaroid camera en nu weer snel weg want ik mag hier niet komen Thanks! Broekie
Ik blijf proberen...
Laatst nog de super 8 filmpjes gekeken van mij ouders! Op zolder, want daar is het zo lekker donker. De film geprojecteerd op een laken wat aan de waslijn hangt, mijn vader als vanouds mopperend omdat t ding vastloopt. Heerlijk!
quote:Dymphnatam schreef op 19 november 2016 @ 21:28:

[...]

Oeh! Maar ik zit op mijn foon...

Dat gaat bij mij idd ook wel eens mis. Kopiëren lukt alleen door langdurig op het plaatje te drukken.

Kiezen voor de kopieerfunctie vanuit het keuzemenu werkt bij mij ook niet.

(Heb een IPhone trouwens)
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven