JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Belletje: dat is mss het "nadeel" van een 2e keer. Je bent minder onbevangen. Ik heb dat helemaal niet. Mogelijk ben ik daar ook gewoon heel naief in, maar ik sta er heel frank en vrij in en denk gewoon: o, dat klaar ik wel even...
Heel herkenbaar Belletje!

Ik vind het fijn dat ik weet waar ik nu naartoe kan leven (de 16e) maar geniet ook nog wel van de 'relatieve' rust die ik nu nog heb. Straks wordt het allemaal weer zo anders en duurt het weer een poos voordat alles weer een beetje normaal wordt.

Tenminste, zo heb ik dat dus ook ervaren. De eerste keer dat ik een kind kreeg dacht ik er denk ik ook veel te makkelijk over, misschien daarom ook de depressie daarna. Maar goed, het is bij iedereen anders, sommige baby's zijn nou eenmaal makkelijker dan andere... Ik hoop deze keer op een erg makkelijk kind, dit in tegenstelling dus tot de 2 meiden die hier nu rondlopen.

Sorry als dit een beetje negatief overkomt, dat is helemaal niet de bedoeling! Ik wil alleen zeggen dat het nu nog genieten van de rust is eigenlijk. Al wil ik ook wel erg graag van die (onhandige) buik af en verheug ik mij er ook op dat ik me weer een beetje mezelf ga voelen...
Ik ben ook heeeeel benieuwd hoe het nu met Chili gaat! Dat ze nog niet gepost heeft vandaag betekent vast dat ze weeën gekregen heeft! Spannend hoor!

Ben ook erg benieuwd hoe het nu met Kittycat gaat!

We gaan wel goed met de bevallingen hier hoor! Al 5 (misschien wel 6) gehad ondertussen en het is 'pas' 3 januari!

Lily, jouw dag vandaag!!! Poeh zeg, wie had dat gedacht, dat je vandaag nog niet bevallen zou zijn.

Maar wie weet gebeurd er nog iets...

Voyager, toen ik dat laatst las over de tweede keizersnede heb ik mij daar onbewust voor afgesloten denk ik. Ik 'vergat' er zelfs op te reageren. Maar nu met je verdere uitleg kan ik mij jouw angst heel goed voorstellen!

Maar misschien is het goed om te bedenken dat ze heus geen keizersnede zouden doen als dat meer risico op zou leveren voor je gezondheid toch? Ik neem aan dat als het risico minder zou zijn geweest bij je door laten lopen tot na de 40 weken, ze je dus gewoon door zouden laten lopen?

Anyway, ik hoop voor je en duim heel hard met je mee, dat je gewoon natuurlijk gaat bevallen voor woensdag!! En mocht dat eventueel niet zo zijn, dat je in ieder geval inleidbaar bent woensdag! Dat heb je dan nog liever dan een keizersnede denk ik toch?

Lucia, jij 37 weken vandaag, morgen Sam en dinsdag mag ik mij ook eindelijk aansluiten bij dat rijtje!!

Ik ga even wat nuttigs doen in huis...
Het komt mij deels bekend voor wat jullie schrijven, ware het niet dat ik nu "haast" heb. Maar ik snap dus wel wat jullie bedoelen. We hebben hier met z'n drieën een bepaalde dynamiek/ritme in huis en dat is fijn. Straks wordt alles anders omdat er gewoon een vierde persoontje bij komt. Dat beangstigt mij ook wel een beetje hoor. Hoe zal het straks gaan, hoe gaat M. op alle commotie reageren, zal ze jaloers worden, hoe zal de sfeer in huis worden, hoe gaan we met de drukte om..dat soort dingen. Dan lijkt het inderdaad nu een beetje stilte voor de storm.
Helaas niet Evince, ze vinden het risico van doorlopen na de 40 weken voor mij groter dan de risico's die een keizersnede met zich meebrengt. Vandaar dat ze heel duidelijk zijn: met 40 weken nog niet bevallen en nog niet inleidbaar? Dan meteen keizersnede.

Inderdaad ga ik liever voor de optie inleiden, maar als ik nog geen ontsluiting heb gaat dat dus ook niet door...

Nouja, we gaan er gewoon vanuit dat ik uit mezelf ga bevallen, zoals jij al zegt!
Toch wel grappig, hoe zwaar of moeilijk het ook geweest is.... we kiezen toch voor een tweede of derde kindje. Niet voor niets, het is vooral erg leuk!

Waar ik erg naar uitkijk:

hoe dit kindje eruit zal zien, ik stel me voor net als de oudste maar dat hoeft natuurlijk niet

hoe de oudste is als grote broer

een "normale" kraamtijd ervaren (hopelijk)

een broodje filet americain eten

normale kleding aan (en kopen!)

die onhandige buik weg

beschuit met muisjes eten

een potje sexen zonder buik (maar dat zal nog wel even duren, zonder buik maar met een beurs onderkantje is ook niet je-dat)
En niet te vergeten: op mijn buik slapen!! Ik slaap zo beroerd op mijn zij/rug..
Chili Chili Chili!!!!
Ik zit nu voor twee mensen te duimen, voor Yam en voor Chili. Die duimen draaien overuren zo!

Dames, zet 'm op!
Hoi allemaal,

Ik blijf met jullie meelezen, maar de rust om uitgebreid te reageren heb ik nog niet. Heel herkenbaar de spanning over hoe het straks zal gaan.

Ik vond het bij de eerste allemaal zo heftig, de wereld op zijn kop. Wat voelden we ons ook onzeker en onwetend. Nu voelt dat zo anders, het gevoel dat alles 'loopt' is er zoveel eerder. Ik zal niet zeggen dat het allemaal een makkie is, maar ik vind het wel veel soepeler lopen dan bij mijn eerste.

Overigens zal dat ook wel komen door mijn herstel, toen een zwaardere bevalling met veel bloedverlies.

Hier gaat het nu dus super, meisje drinkt erg goed, en plast en poept ook goed. Groeien ging nog niet zo heel hard, maar er wordt me steeds gezegd dat ik me daar met zulke plas- en poepluiers geen zorgen over hoef te maken. Borstvoeding loopt ook echt goed, pijnlijke tepels zijn gelukkig minder en mijn productie lijkt nu zich nu ook wat meer te gaan regelen.

Oudste dochter doet het ook hartstikke goed, vind het nog steeds alleen maar leuk. Is niet jaloers, komt voortdurend kusjes brengen of over haar hoofdje aaien. Heerlijk om te zien. Meisje is nu ook steeds meer wakker en dan ligt ze met haar grote ogen zo verwonderlijk om zich heen te kijken. Genieten!

Ik zal nog wat nieuwe foto's op hyves plaatsen!

Wat een verrassing Hip dat Dieke zomaar kwam. Ook een kerstkindje dus! Gefeliciteerd!

Nikiet, gefeliciteerd met Bjorn. Wat een klein mannetje nog zeg, hij had wel haast om te komen. Gaat het goed met jullie?

En dan Kittycat gefeliciteerd met Elena, wat een mooie naam ook! Ik hoop dat je herstel vlot verloopt en het goed met jullie gaat.

Wat spannend zeg dat Chili ook al bezig is, het gaat snel hier!
Spannend Chili, zet m op!!!
Heerlijk bericht van Melloo dat geeft de burger moed!

En inderdaad.... op je buik slapen Voy, da's ongeveer de belangrijkste en die vergeet ik dan.
go chili ! go chili ! go chili ! go chili ! go chili ! go chili !
Yamuna ben je lekker aan het suporteren ter afleiding? Jij veel succes..... en ik duim voor je dat het doorzet! want 1 wee om de 2 uur dat schiet niet op.

Succes meis!
hee daar,

Kittycat en Hip. Volgens mij had ik jullie beiden nog niet gefeliciteerd met jullie meiden?! Van harte!! En geniet ervan...

En Chili en Voyager spannend voor jullie zeg.

Bij Chili zijn de vliezen gebroken? Dan zet het vast door...

Toi,toi allemaal... voor iedereen natuurlijk nu een snelle en goede bevalling gewenst!!

Bij mij alles ok. Het is een heel makkelijk mannetje tot nu toe. Slaapt veel, huilt nauwelijks behalve als hij honger heeft en ik hem iets te laat aanleg.

Borstvoeding is goed op gang. Gisteren en vandaag stuwing. Auw!! Maar sinds gisteravond komt hij netjes rond om de 3 uur en vannacht heeft hij zelfs al 4 uur tussen een voeding gelaten!! Ik hoop dat dit zo blijft. Hij is in ieder geval erg tevreden.

Ik zit nu op mijn 5e kraamdag en de kraamhulp is erg fijn. Ik rust goed. Krijg gezellig veel visite maar niet te en mijn man is lekker thuis. Is ook wel fijn voor mijn andere zoontje. Hij is een trotse broer maar vraagt natuurlijk ook de nodige (terechte) aandacht. Hij wil de hele tijd kusjes geven. Heel lief.

Later snel meer.

groetjes,

nikiet
Pluk de dag!
Melloo, leuk dat je even verteld hebt hoe het gaat. Das fijn om te horen. Ben heel benieuwd naar de foto's.

En Nikiet ook dank je wel voor de roze blauwe wolk. Is goed om te horen dat het zo goed gaat!

En idd Chili, zet m op. Hoop dat alles goed gaat.

Hoe het mensje in mij eruit ziet en hoe de bevalling zal gaan.

Wijntje drinken met een lekker toastje brie. Voorgesneden rauwkost. Een voorverpakte zoute haring. Idd buikslapen. Nieuwe kleren kopen. Hakken aan. Mn navel weer zien. Mn benen weer staand kunnen afdrogen. Geen zuur meer.

Voordeel van zwanger zijn: ik hoef al heeeel lang mn benen niet te scheren. Mn haar zit super. Geen meeeters en puistjes.

En dan natuurlijk nog het bijzondere en verwonderlijke van de natuur: dat je lijf een nieuw mensje kan maken van een zaadje en een eitje en dat je dat (over het algemeen) 9 maanden bij je draagt.

Vraagje: zijn hier mensen die ervaring hebben met een sluitlaken na de bevalling?

Op internet staat het volgende:

Waarom draagt een sluitlaken zo fijn?

De buikbanden die momenteel te koop zijn, bieden lang niet zoveel steun als het sluitlaken: het woord 'sluit' in sluitlaken geeft het al aan: door het speciale ontwerp en de knooptechniek kan het aangenaam strak worden omgebonden, waardoor de rechte buikspieren weer naar elkaar toe worden getrokken, als het ware 'gesloten'. Dit bevordert het herstelproces van de buikspieren.

De gehele buikwand, die na de zwangerschap behoorlijk is uitgerekt, wordt door het sluitlaken heerlijk ondersteund. Het sluitlaken is bovendien uitermate geschikt voor vrouwen met een lichte of zware vorm van bekkeninstabiliteit. De baarmoeder krimpt snel, maar de eerste dagen voelt de moeder een grote 'grapefruit' in haar buik rollen. Het sluitlaken houdt de baarmoeder op zijn plaats, zodat de moeder op haar zij kan gaan liggen zonder last te hebben.

Een gunstig neveneffect is dat tijdens het dragen van het sluitlaken u voortdurend bewust bent van uw buikspieren, waardoor u automatisch uw spieren wat strakker aantrekt.

Het gevolg is uiteraard dat uw buikje weer sneller in vorm komt. Het sluitlaken bevordert dus het aannemen van een correcte lichaamshouding wanneer de moeder gaat staan en lopen, waardoor zij minder last heeft van lichamelijke vermoeidheid.

Veel vrouwen ervaren het dragen van een sluitlaken als verlichtend. Dat het dragen van een sluitlaken luie buikspieren zou veroorzaken zoals weleens wordt beweerd, is naar professionele mening onterecht, omdat het sluitlaken slechts gedurende de eerste twee weken na de bevalling wordt gedragen gedurende welke de meeste moeders nog geen zin hebben in zware buikspieroefeningen. Bovendien kunnen lichte buikoefeningen, zoals het intrekken en weer loslaten van de buikspieren in de eerste week, gewoon met het sluitlaken om worden

uitgevoerd. In de tweede of derde week wanneer u weer iets bent hersteld en u zich fit genoeg voelt, kunnen wat zwaardere buikoefeningen worden uitgevoerd waarbij u het sluitlaken tijdelijk afdoet.

Ik ben wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen. Ik wil hier ook een nieuwe topic over openen.

Groetjes Marianne
Ik heb er nog nooit van gehoord, van zo'n sluitlaken... Kan je dus niets vertellen erover.

Denk dat het ook niet geschikt is voor vrouwen die een keizersnede krijgen? Dan mag je je buikspieren echt 6 weken niet gebruiken.

Nikiet, leuk om jouw verhaal te horen! Succes met de stuwing, een ramp vond ik dat altijd!

Melloo, ook al zo leuk om wat van jou te lezen! Ga zo snel even hyves checken voor de foto's!

Chili, ben zo benieuwd hoe het met jou gaat!!!
Ik zou niet weten of het geschikt is voor na een keizersnee. Dat staat er ook niet bij. Als ik er aan denk, zal ik het woensdag eens aan de vk vragen.
Foto's laten nog even op zich wachten hoor, ben druk bezig met ze uitzoeken en doen!

Marianne, ik heb altijd wel heel goede verhalen over een stuitlaken gelezen maar ook geen ervaring. Slappe gevoel van de buik vond ik zelf meevallen en niet storend.

Ben trouwens erg blij want bleek vandaag alweer op mijn oude gewicht en pas mijn oude spijkerbroek weer. Bij dochter gingen daar toch heel wat maanden overheen.

Nikiet, fijn dat het zo goed loopt. En vreselijk die stuwing, hier nu nog steeds veel last van harde plekken!

Oh en over het op je buik slapen, dat lukt mij helaas ook nog niet alijtd, die buik is misschien weg maar ploftieten zijn er voor in de plaats gekomen! Verheug je daar dus nu niet direct op!
hallo iedereen ik ben uitgerekend van kindje nummer 4 op 5 januari enig idee of het sneller gaat met kindje nummer 4 ?
Melloo, lekker zeg om alweer op je oude gewicht te zijn. Bevalling is een beter dieet dan Sonja Bakker, haha. Ploftieten, hahaha. Humor. Maar idd wel lastig dat je nog steeds nietop je buik kan slapen.

Corina, ik zou het niet weten. Tis voor mij de 1e

Ze zeggen wel dat iedere volgende bevalling sneller zal gaan. Ik denk dat als jou 2e sneller ging en je 3e nog sneller, dat de 4e nog sneller zal zijn. Maar goed, net wat zei, ik heb de ervaring niet.
anoniem_68039 wijzigde dit bericht op 03-01-2009 20:57
Reden: aanvulling
% gewijzigd
marienne1968 ? bedankt voor je reactie al wou ik dat het waar was alleen nummer 2 was snel en makkelijk daarom vraag ik het hihihihi
Lily, hoe is het met jou? Je bent vandaag weinig op het forum geweest. Hoop dat alles goed gaat!
Meld! Lammetje staat nog steeds in de stal, geen extra tekens dat ze er binnenkort uit wil.

Gister had ik een baal dag Marianne, vandaag ook ben ik bang :(

Ga maar even kijken bij Yamuna's topic, live bevalling!
Ook meld, ook met buik vol en ook een baaldag. Nouja, het is nog vroeg zullen we maar zeggen..

Sluitlakens, geen ervaring mee, evenmin met 4e kindjes!

Tot later meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven