KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Hoi Jiggles, dank je wel voor je antwoord. ik zit nu weer te wachten op m'n eisprong, maar m'n borsten doem al pijn dus lijkt net alsof hij deze maand veel eerder is geweest. Ik herken dus dat het gevoel van weinig vertrouwen. Het ongemakkelijke ook, maar we maken er heel veel grappen over. Dat helpt. (Maar wij kennen elkaar misschien ook beter)

Wil dus misschien binnenkort ook wel via een kliniek doen, maar ik zie een beetje op tegen de tijd dat het me kost.
Het streepje is een streep geworden
@rosings gefeliciteerd!! Wat onzettend fijn dat het langs wachten eindelijk beloond word, nog wel spannende weken voor de boeg, maar dat komt vast goed.

Ik heb a.s. Woensdagmiddag een afspraak met de huisarts staan, voor een nieuwe verwijsbrief in zwolle. Dan begint het hier weer helemaal opnieuw.
Wat fijn rosings!! Heb je al een afspraak voor de echo gemaakt?

Jessy, wat goed dat je weer gaat beginnen! Succes de 30e..

En alle meiden op het wachtbankje, ik duim voor jullie..
Wauw rosings dat moet een goed gevoel geven toch? En nu aftellen naar de echo. Spannend allemaal zeg!
Foutje
anoniem_265555 wijzigde dit bericht op 26-11-2016 12:57
Reden: .
% gewijzigd
Oeh leuk Wannabe! Een stapje dichterbij!
Ik ben vandaag ongesteld geworden dus mag door naar ronde 2!
Wat balen beach.. hoe voel je je?
Wel balen maar het was pas de eerste ronde dus ben er eigenlijk heel rustig onder! Zou natuurlijk ook wel erg bijzonder zijn als het in 1 keer raak zou zijn he.
Balen beach123. Ook al was het pas de eerste ronde je hoopt tocht dat het gewoon meteen raak is.

Sterkte en op naar de volgende ronde. Doe je die meteen er achteraan?
Ja, maandag bellen en dan weer datum afspreken voor uitgangsecho. Heb nu voor mezelf besloten dat ik dit graag wil en op mn werk weten ze het ook dus geen reden om een ronde over te slaan!
Ik had ook de tweede keer meteen er achteraan. Toen helaas erg vaak naar de kliniek gemoeten waardoor het wel erg zwaar was vond ik persoonlijk. Twijfel nog steeds als deze ronde mislukt of ik wel of niet dit jaar nog een derde ronde doe.

Nog steeds niet ongesteld. Woensdag officieel een dag overtijd pfff zo spannend nu.
@beach: Balen. Hopelijk de volgende keer raak.

@biebke: spannend!!

Vanaf wanneer zeggen jullie dat je menstrueert?

Als je wat tekenen hebt van wat drupjes bij afvegen of pas als het echt helemaal is doorgebroken?
Ik tel als het helder rood is en genoeg is om het zeker te weten zeg maar.
@sensotouch, je moet tellen vanaf het moment dat het echt doorzet. Bij mij begint het meestal met oud bloed en een dag later zet het dan echt door. Dat wordt dan als dag 1 van je cyclus gezien.
Balen beach...

Spannend Biebke, ben benieuwd volgende week!

Rosings wat fijn dat het streepje een streep is geworden!!

Hoe is het met de rest van het wachtbankje?
Voor mij is het maar 20 min rijden naar de kliniek, en de vorige keer ben ik maar 2 keer geweest, het 3e bezoek was de inseminatie dus goed te doen vond ik! Voor de dames op het wachtbankje veel succes nog deze paar dagen
http://www.ad.nl/nieuws/jarenlang-bedel ... ~afabdb20/

Klinkt boeiend... in ieder geval een bekende zoektocht incl. alle twijfels etc.
Mooi artikel. Ik heb tijdens mijn gesprek met de psycholoog aan het begin van het traject een lijstje gekregen met ook twee interessante boeken.

Beginnen bij het begin van Fiom

Anders en tocht gewoon van Astrid Indekeu

Die ga ik bestellen als ik zwanger ben .
Mooi artikel Jessy, erg herkenbaar.
Interessante boeken biebke, als het lukt ga ik ze ook bestellen!

Deze heb ik sowieso al op mijn lijstje staan, het is een voorleesboek voor het kind zelf..

http://noortje-dochtervan ... ver%20de%20boeken%20.html
Helaas vanmorgen vol gas ongesteld geworden. Tweede ronde iui defenitief mislukt.

Dit jaar ga ik even m'n rust pakken en goed nadenken of ik nog een iui wil of toch over wil stappen naar icsi. Januari start ik weer.
Jammer zeg. Ik kan best begrijpen dat je een pauze inlast. Ik vond deze ronde ook intensief met ziekenhuis bezoek, reistijd en dagelijkse injecties.

Mag je zelf die keuze tussen IUI of al ICSI maken Biebke? Of heeft de kliniek een protocol van x keer IUI en daarna mogelijkheid IVF/ICSI? Hier alle tekenen van aankomende menstruatie...ff afwachten nog.
@MitakuyeOyasin > Zijn je menstruaties nu niet heviger met endometriose? En geeft dat eventuele belemmering voor een zwangerschap? Hoop dat het gaat meevallen.

@Beach123 > Balen :( ... Fijn dat je er rustig onder bent, maar een eerste ronde zegt niet altijd iets, ik ben namelijk een van de gelukkige geweest waarbij het de eerste ronde raak was! .. Nu vol goede moed door naar ronde 2

@Rosings > Wat lees ik nu.. Wat een goed nieuws! Een goede sterke embryo, vond die eerste weken zo spannend, zou niet eens meer weten hoe ik ze overleefd heb, probeer je gedachtes wat te verzetten met dingen die je leuk vind. Kreeg zelf overigens al heel snel symptomen, maar die herkende ik niet, omdat ik dacht dat dat van die hormonen en van de stress kwam

@BiebkeBrabant > Balen :( Met Icsi liggen kansen wel veel hoger als met IUI, denk er maar eens goed over na, misschien is maandje pauze idd geen gek idee.

Voor de dames op het wachtbankje, super spannend weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven