KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Voor mij is het weer een tijd geleden dat ik geschreven heb, maar lees wel dagelijks mee. Ik denk dat het actieve mee schrijven voor mij komt als ik ook echt in het proces zit. Begin januari wil ik een afspraak maken bij Geertgen (en de huisarts voor een verwijsbrief). Dus het komt allemaal wel dichterbij nu.

Ben nu voor de 2e keer ongesteld zonder de pil (de eerste keer na stoppen pil reken ik niet mee, anders zou het al de derde keer zijn). De eerste keer had ik een cyclus van 30 dagen, nu 28 dus dat is wel netjes.

Ik heb gisteren een goed gesprek gehad met mijn moeder omdat ze toch wel aan het idee moest wennen. Ik heb het idee dat het gesprek goed heeft gedaan voor haar.

Verder ben ik druk met overstappen qua zorgverzekering. Iemand misschien nog tips? Geertgen heeft volgend jaar weer een contract met vgz, maar op de site staat dat ze een plafond hebben en dat t kan zijn dat daardoor je behandeling stil komt te liggen. ???

Tenslotte heel leuk nieuws, ik ben vorige week voor de tweede keer tante geworden van een heel lief knap mannetje. Ik was op slag verliefd toen ik hem zag!!

Degene die zwanger zijn, super gefeliciteerd en degene op het wachtbankje succes!!

Sorry voor de ego post trouwens!
Roosje-89 wat spannend en ook al bij Geertgen.

Ik ben overgestapt naar ONVZ Vrije keuze basis restitutie. 100% vergoeding en ook een contract met Geertgen. Geen plafond.

Als je vragen hebt mag je ze ook altijd bellen ze zijn een kei in uitleggen daar.

Succes met je keuze.
Oh wauw! Een plafond??

Had het laatst allemaal zitten uitzoeken en de mijn was nog steeds goed vr alles. Maar nu dit

Vraag me af of ze dan dit jaar ook dat plafond zouden hebben geraakt.... (als voorzichtige vergelijking voor volgend jaar)
Ik durf het niet te riskeren in elk geval en overstappen is zo gebeurd toch?
Klopt...

Maar scheelt mij echt honderden euro's....

Maar ja plafond wat na 3 maanden bv zou zijn ook... Lastig

Morgen eens bellen.
Plafond heeft te maken met het jaarlijkse budget wat de zorgaanbieder krijgt van een zorgverzekeraar... Dus niet per verzekerde hè. Waarschijnlijk wisten jullie dit wel maar ik noem het voor de zekerheid toch maar even .

Ik heb via het werk een speciale polis bij CZ. Geen contract met NijGeertgen maar ik heb een restitutie polis en omdat de prijzen bij NijGeertgen marktconform zijn krijg ik alles dus vergoed. Het enige "nadeel" is dat je de rekening thuis krijgt en zelf moet declareren. Maar mijn ervaring is dat dat zo snel wordt uitbetaald dat je daar eigenlijk geen last van hebt.
Sinds gisteren voor de 2e keer op het wachtbankje. Gelukkig ging het allemaal goed na de eerste niet zo fijne ervaring. Ik had vandaag wel heel veel bruine afscheiding. Hebben jullie dat ook wel eens gehad de dag na inseminatie?

Ik ga er van uit dat dat niets zegt. Of wel?
Ik zit sinds maandag weer op t bankje maar nergens last van, bruine afscheiding heb ik dan ook niet gehad.
@linnie, het kan komen doordat ze met het buisje ergens in je baarmoeder tegen aan zijn gekomen. Niks om je zorgen over te maken, ik heb het ook wel eens gehad..
Spannend beach en Linnie!!
Ik duim voor jullie linnie en beach! :D
@hope, ik kan me wel boos gaan maken maar het verandert de situatie niet. Het enige dat ik kan doen is afwachten, natuurlijk was ik even emotioneel toen ik het hoorde maar het is helaas zoals het is en ik verwacht dat ze gewoon rietjes voor me gaan hebben ;)

@rosings Ik heb alleen nog maar reserveringskosten betaald. Dus gelukkig geen dubbele kosten
Thnx hope! Dat is fijn om te weten.
quote:char-ade schreef op 15 december 2016 @ 09:03:

@hope, ik kan me wel boos gaan maken maar het verandert de situatie niet. Het enige dat ik kan doen is afwachten, natuurlijk was ik even emotioneel toen ik het hoorde maar het is helaas zoals het is en ik verwacht dat ze gewoon rietjes voor me gaan hebben ;) Daar heb je helemaal gelijk in! Zag dat je alleen reserveringskosten hebt betaald, dat scheelt gelukkig wel!
Charade, kan je nu nog wel een kindje krijgen van dezelfde donor?
Stjerna hoe is het met jou? Al aan het idee gewend?
Helaas hier slecht nieuws... zo juist ongesteld geworden... ff een klap maar had t al wel een beetje verwacht... nu eerst wat zaken verwerken en nog lekker aan de wijn met kerst en O&N en dan in januari weer beginnen....

Alle andere op t bankje heel veel succes!
Hè Jessy wat jammer! Snap dat het een klap is... Rustig aan en idd een beetje proberen te genieten van alles wat je nu met de feestdagen toch mag.
Oow Jessy, kan me voorstellen dat het een klap is, had het je zo gegund

Met mij gaat het goed Mitakuyo, ik voel me niet heel anders behalve dat mijn borsten pijn doen en voller zijn (vind ik stiekum wel leuk).

Ik geloof het verder nog niet helemaal, denk dat dat pas komt na de echo, maar die is pas eind januari, met 9-10 weken.

Maandag komt iemand van moeders voor moeders en dan doe ik nog een test, ik vind dat heel spannend.
Jessy010 wat balen zeg, sterkte!

Stjerna83 wat goed dat je met moeders voor moeders mee gaat doen. Krijg je een leuk kado van ze of doen ze dat niet meer? Kan me voorstellen dat het spannend blijft hoor!
Wat balen Jessy!! Inderdaad straks lekker aan de wijn/champagne en toosten op het nieuwe jaar met nieuwe rondes en nieuwe kansen..

Wat spannend stjerna.. leuk dat je meedoet aan moeders voor moeders!
Hoi allemaal,

Gefeliciteerd Stern en Rosings! Super nieuws.

Vorige maand dacht ik misschien zwanger te zijn maar helaas. Wel kreeg ik op de eerste dag van mijn ongeveer te horen dat ik op de wachtlijst bij het Isala werd geplaatst! Ik heb besloten om direct met Deens zaadjes te starten.

Voordat ik begon was mijn cyclus altijd 25/26 dagen en de laatste twee langer... wellicht door spanning. Ik had op 3 december een positieve ovulatietest test en ben op 4 december geinsemineerd!

Nu mag ik van het Isala pas na 16 dagen testen (dus dinsdag avond a.s.), maar ik kon het niet laten en vanochtend op de KV 2v5 test en de Action early test een licht streepje!

Nu toch nog even een paar dagen wachten, maar het ziet er positief uit. Mijn eerste IUI poging lijkt raak

Ik hoop dat het ook voor de dames op het wachtbankje goed nieuws mag zijn!

Groetjes,

Miepje
Wauw Miepje een voorzichtige gefeliciteerd dan. Een streepje is een streepje toch?

Er zitten geen hormonen meer in je lichaam die een vals positieve test kunnen geven?

Ik duim voor je. Zou echt geweldig zijn eerste IUI raak!
Super Miepje, gefeliciteerd!!
Dank jullie voor de felicitaties.

Nee zeker geen hormonen, ik heb de IUI in de natuurlijke cyclus gehad. Ik begin het zelf te geloven, maar ben me er ook zeker van bewust dat heel vroeg is.

Spannend iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven