Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
heeee Robijn, wat zijn we allemaal knap hé!!
zeker!!
He Coole dames, lees ik een avondje niet mis ik een hele discussie.

Ik begrijp dat vooroordelen ook niet, het zijn wel vaak mensen zonder kinderen volgens mij. Ik vind werken (als je dat wilt) het best mogelijk in de crecheleeftijd. Als ze naar school gaan is het wel lastig.

Het viel mij echt tegen hoeveel er gevraagd wordt van ouders als je kind op school zit. Thomas zat vorig jaar nog op een gewone school en ieder week kreeg je wel een briefje of je kon helpen met schoolreisje, knutselen, ontluizen etc. Op onze school wordt het overblijven geregeld door overblijfmoeders en die zijn zo schaars dat ze bijna willen gaan invoeren dat je kind alleen maar mag overblijven als jezelf ook als overblijfmoeder helpt. Ik denk dat de werkend moeder er niet op zit te wachten op haar vrije dag (als ze die heeft) op school te gaan zitten eten met een hele klas. Dus zolang de opvang nog niet goed is geregeld is het gewoon lastig om te werken met kinderen, zeker als ze naar verschillende scholen gaan. Bij ons is geen voorschoolseopvang dus je moet ze toch zelf naar school brengen en als je dan nog naar je werk moet.

Ik vind ook helemaal niet dat een TBM zoch moet verdedigen maar ik word wel eens doodmoe van dat gedoe, zonde van je studie als je niet werkt etc.

Klaar, ik hou er over op. Coole avatars hebben jullie gemaakt dames.

Evi, ik heb wel zo'n kussentje in de tripp trapp, heb ik ooit gekocht voor de oudste maar nu meneer zelf wil eten gaat hij eruit want je kan hem alleen maar wasen.
Wij hebben dat kussentje alleen maar in de rugleuning zitten. Op het zitgedeelte vind ik het zo lastig. Je moet het dan steeds wassen en je krijgt ze niet zo makkelijk uit de stoel.
Voorlopig ben ik een zieke thuisblijfmoeder. Ik hoop dat de koorts snel afzakt. Ik ben nu alleen met mijn mannetje (vandaag trouwens precies 2 maanden) en ik hoop maar dat hij nog genoeg antistoffen bezit om niet ziek te worden...

Hij krijgt trouwens dinsdag zijn prikjes.

Ik heb trouwens nog niet het hele topic doorgelezen. Ik vind het trouwens best moeilijk, een baby en het huishouden combineren. Ik ben toch eigenlijk bijna de hele dag met kindlief bezig.
Aaaaarch, Even stom afblazen hoor. Wat een *&^%^&ziekenhuis dat Erasmus! Vanaf 10 uur spreekuur voor helmpjes, vanaf 10.10 gaan bellen meteen na het CB. Ze namen niet op en vervolgens in gesprek. Dan namen ze weer niet op etc. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn en ze wilden geen afspraak maken: zij zijn van mening dat het aanmeten van een helmpje bij kindjes ouder dan 6 mnd en een week geen nut meer heeft, ivm kraakbeen etc! Ze hadden pas plek 12 februari, dan is zusje te oud (!!!) vinden ze. Ze wilden haar niet eerder plaatsten, geen plek. Jaja, net zoals ze echt in gesprek zijn steeds! Ik zei dat onze fysio volgens het protocol bij 5 en een keer bij bijna 6 mnd had gemeten en dat ik dus niet eerder kon bellen omdat we het resultaat af moesten wachten. Volgens haar was dat te laat en 'waren andere fysio's wel op de hoogte van het juiste protocol' ->schuif het maar op de fysio. Op mijn vraag of ze dan maar met een scheef hoofdje moest blijven lopen verwees ze ons door naar Tilburg. Ze verwijzen dus wel na 6 mnd en een wk... Maar wat hen betreft is het jammer maar helaas voor zusje.

Ik heb Tilburg nog een keer gebeld en verteld van Erasmus dat het na 6 mnd en een week geen zin meer had. Ze vond het onzin, in Tilburg meten ze pas aan vanaf 6 1/2 mnd anders is het te vroeg. Heb de afspraak wel 3 dgn kunnen vervroegen.

Bij het CB was alles goed. Zusje is 6930 gram (385 gram aangekomen) en 69 cm, bij bijna 6 mnd. Ze ligt motorisch voor (omrollen etc). En dat terwijl ze door de reflux zo achter lag bij 3 mnd:) Goed he!

Beterschap liubi. Wat bij mij hielp mbt het huishouden is loslaten dat je vanalles wilt doen, maar dingetjes doen tussendoor als het even kan. Als het niet kan, jammer. Heb ik echt moeten leren, als regeltante dat ik niks kan plannen, niet op vaste tijde/dagen tenminste. En vriendlief doet erg veel, dat scheelt ook!
Haha Robijntje, zwaai je naar me als we elkaar tegenkomen in de supermarkt

Eendtje, wat enorm waardeloos zeg. En klinkt behoorlijk bureaucratisch. Zo van, we hebben dan pas plek, dan is ze te oud, dus maken we geen afspraak. Ja da's lekker makkelijk zeg. En inderdaad helemaal makkelijk als ze de telefoon niet op nemen. Vraag je je af hoe het kan dat ze toch vol zitten he, als ze niet eens bereikbaar zijn. Kan me voorstellen dat je er even flink van baalt

Hmmm... Miku jullie gebruiken het kussentje voor de zitting dus niet. Zat ik ook een beetje over te twijfelen. Bij z'n oude stoel was de zitting van plastic, dus dat kussentje kon ik gewoon makkelijk afnemen, maar als je constant aan het wassen bent. Ik wacht de stoel nu gewoon even af en dan kijk ik wel.

Liubi, vervelend hoor dat je thuis zit. Maar is niet anders dus. Hopen maar dan dat er snel betere tijden aanbreken! Ik moet trouwens ook zeggen dat ik het heel lastig vond om het huishouden te doen hoor en wanneer zeg maar. Zeker toen ik nog vier dagen werkte. Toen had ik een werkster voor drie uurtjes en voor de rest deed ik zelf helemaal niets. Voor mij hielp het trouwens ook hoor wat Eendtje zegt. Gewoon proberen los te laten en je er niet al te druk over maken. Nu zoonlief ouder is trouwens heeft hij gewoon een vast ritme en dan doe ik altijd iets in huis. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik met de ziekenboeg die we hier de afgelopen weken hebben gehad vreselijk achterstallig onderhoud heb zeg maar

Jammie, hmmmm... daar had ik nog niet eens over nagedacht dat het wel eens nog drukker kon worden als je kinderen eenmaal naar school gaan. Maar klinkt ook alsof er dan een behoorlijke druk op je wordt gelegd vanuit school. Lijkt mij ook niet echt fijn als je dat erbij hebt als je een drukke baan hebt.

Hier vanochtend naar de opening geweest en het was echt leuk! Het was niet druk, we waren nu in totaal met drie moeders met kind. Maar het idee enzo is wel echt leuk. En we staan op de foto voor de plaatselijke krant. Ben zelfs geïnterviewd hihi! Mijn lactatiekundige had het georganiseerd vanuit het idee dat ze bij zoveel leuke dames thuis komt en ze eigenlijk vindt dat die elkaar moeten ontmoeten. Echt leuk dus! Nu organiseren ze het elke eerste donderdag van de maand. Dan wordt er thee en koffie geschonken en kun je gewoon binnen komen wandelen tussen half tien en half twaalf. De meiden die er nu waren, waren heel gezellig dus da's alvast erg leuk! Hoop dat het volgende keer wat drukker wordt, maar ik heb het in ieder geval naar mijn zin gehad!
Oh Liubi, ik bedoel eigenlijk niet dat het vervelend is dat je thuis zit, maar ziek bent!
Eendtje, fijn dat Zusje het zo goed doet ! En wat een gedoe zeg bij dat Ziekenhuis. Ik heb ook nog nooit gehoord dat zo'n helmpje pas tot 6 maanden en 1 week kan.

Evi, klinkt gezellig dat cafe, altijd weer een leuke manier om andere mensen te ontmoeten.
Iemand had het hier over een tabel. Ik ben me er in aan het verdiepen geweest. Wil iedereen dit ? Wat zou er in moeten staan ? zoiets ???

NaamLeeftijdKinderenJammie39Thomas (5), Wouter (3,5), Job (1)
Jammie, het was inderdaad gezellig. En ik heb mijn eerste date al staan volgende week Leuk of niet!

Tabel ziet er helemaal goed uit trouwens. Ik ben het ermee eens hoor. Ben 26 jaar en heb 1 zoon van bijna 1 (29 januari).
Ik ben ook thuis gebleven voor mijn kinderen, nu 12 en 11 , tot ze naar school gingen,

Het was een heerlijke tijd en ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik het zo heb gedaan.( en de kinderen ook )

Ik was 35 bij de eerste.
Dat is mijn planning ook Sarah, al hoor ik om me heen dat het juist pas moeilijk wordt te gaan werken als ze naar school gaan. Hoe heb jij dat opgelost?
Oh Jammie heeft een tabel gemaakt, maar hoe pas je die aan? Kun jij die voor me invullen?

Mijn gegevens: Miku 35 (over 2 weken) Mikumeisje 16 maand (1 dus)

Liubi beterschap. Balen dat je ziek bent. Enneuh, die combinatie huishouden en kind komt vanzelf wel hoor. In het begin ben je gewoon veel tijd kwijt met zo'n kleintje. Na een tijdje (hier rond de 3 maanden) komt er vanzelf ritme in en heb je meer tijd om je huis bij te houden en andere dingen te doen.

Eendtje, wat een raar verhaal zeg dat er zoveel verschil in behandeling zit in die ziekenhuizen. Gelukkig kan je in Tilburg sneller terecht. Ik hoop dat je daar meer duidelijkheid kunt krijgen over de aanpak. Fijn iig dat alles op het CB goed was met Zusje.

Evi, wat gezellig zeg dat inloopcafé. Leer je ook weer meer mensen kennen met een baby. Heb jij trouwens ook nog andere vriendinnen met kleine kinderen? Hoe was het bij de neuroloog met je vriend?

Nou meiden, officieel ben ik binnenkort thuisblijfmoeder af. Ik heb namelijk definitief besloten voor mezelf te gaan beginnen en een Work-At-Home-Mom te worden. Ik ga mijn creatieve geest te gelde maken en ben momenteel (met een spelend kind rond de keukentafel) druk bezig met het ontwerpen en maken van verschillende kinderspulletjes. En ik vind het zooooo leuk. Ben nu alles op een rijtje aan het zetten en wil richting het voorjaar van start met mijn eigen site. Ook ga ik samen met mijn coach (nicht van mijn man trouwens) een project doen, dus ik ga lekker aan de slag komend jaar!
O wat goed Miku. Ben heel benieuwd! Zoiets wil ik ook gaan doen als ik wat meer tijd heb:)
Thanks! Ja, met twee kindjes is het een stuk drukker natuurlijk dan met één. Tis trouwens niet de bedoeling dat ik een of ander imperium opbouw ofzo. Gewoon leuk dingetjes ontwerpen, maken en verkopen. Lekker bezig zijn. Ik merk ook dat ik op dit moment zo aan mijn vrijheid en flexibiliteit hang, en dat ik dat op die manier niet in werk buitenshuis kan vinden. Ik voel dat dit een goede combi is voor mij.
Miku wat leuk! Gefeliciteerd! Klinkt heel inspirerend en helemaal leuk. Fijn zeg. Da's een leuk begin van het nieuwe jaar!

Vriendlief heeft trouwens een hernia. Maar er moet eerst een MRI scan gemaakt worden en een foto voordat ze kunnen zeggen hoe het aangepakt moet worden. Nadeel zijn dan ook weer de wachttijden waar we hier ook tegenaan lopen . Foto en scan kunnen op zich eind januari gemaakt worden, maar dan pas weer een afspraak om beide te bespreken half maart!! Echt niet te geloven dus. En totdat hij echt weet wat er aan de hand is, moet íe niet gaan sporten of iets dergelijks. En niet werken trouwens..Maar goed, schijnt normaal te zijn die wachttijden. Positieve geluid was wel, dat de neuroloog vertelde dat een hernia vaker zomaar ontstaat bij jonge mensen en dan in 99 van de 100 gevallen ook zomaar weer weggaat. Nou ja voorlopig wel nog een man thuis dus.

Ik heb trouwens 1 vriendin met jonge kinderen. En verder zijn wij zijn in onze vriendenkring echt de eersten met kinderen. En waarschijnlijk duurt het nog wel even voordat er meer kindjes komen. Ik heb allemaal vriendinnen die net als ik gestudeerd hebben en waarschijnlijk eerst een aantal jaar carrière gaan maken voordat er kinderen komen. Wat dat betreft ben ik dus een beetje een buitenbeentje. Maar via het viva forum heb ik nog vier heel goede vriendinnen waar ik mee schrijf sinds we allemaal een kinderwens hadden. Dus al best een tijd. En die zie ik ook in het echte leven zeg maar. We zijn allemaal rond dezelfde leeftijd en hebben allemaal kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd. Heel leuk dus!
Nee, alsjeblieft geen imperium. Leuk freubelen en er wat mee verdienen en voldoende tijd overhouden voor man, kinderen en mezelf. Een betaalde hobby dus eigenlijk;) 'Maak van je hobby je werk en je zult nooit een dag in je leven meer hoeven werken'.

Misschien heb je ook wel iets aan het boek 'Van 10 tot 2 BV', staan ook veel tips. Wat ga je maken, kinderspulletjes maar is dat speelgoed oid? WIl je een webwinkel maken?
quote:evi82 schreef op 08 januari 2009 @ 21:25:Maar via het viva forum heb ik nog vier heel goede vriendinnen waar ik mee schrijf sinds we allemaal een kinderwens hadden. Dus al best een tijd. En die zie ik ook in het echte leven zeg maar. We zijn allemaal rond dezelfde leeftijd en hebben allemaal kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd. Heel leuk dus!

He dat heb ik ook? Schreef je eerst via msn en nu via hyves? Dan ken ik je misschien wel:) Vast niet! Wij schrijven al 3 1/2 jaar, leuk is dat he!

Jeetje een hernia. Dat het ook vanelf weer weg kan gaan is wel hoopgevend. Duimen maar!
He grappig Eendtje! Nee ik heb niet gemsnd (schrijf je dat zo hihi!). Eerst gewoon hier via het forum. Ben ik geloof ik in december twee jaar geleden mee begonnen. Hmmmm klinkt eigenlijk ook al lang zeg! Maar met de overgang van het oude naar het nieuwe forum zijn wij op hyves verder gegaan. Ik vind het inderdaad ontzettend leuk. Ondertussen is het een soort levend dagboek geworden. We zijn allemaal ontzettend trouw en er haast elke dag te vinden.

Ja inderdaad balen hoor van die rug van vriendlief. Maar goed, 't was niet echt een verrassing. Hij kan ook nog steeds niet meer dan 50 meter lopen of langer dan vijf minuten zitten. Gewoon balen, maar hopen dat het inderdaad snel weer goed komt!
Evi Balen een hernia. Kun je idd even door gevloerd zijn weet ik van een vriendin van ons. Wat leuk dat je irl vriendinnen ziet van het viva forum!

Eendtje, goede uitspraak! Zo is het precies. Ik fröbel momenteel knuffels en decoraties voor de kinderkamer. Maar in principe staat alles open. Heel leuk om te doen. En ja ik wil idd uiteindelijk een webwinkeltje beginnen.
oh en bedankt voor de boekentip trouwens ;-)!
Miku, klinkt heerlijk om op die manier van je hobby je werk te maken. En de flexibiliteit en de vrijeheid te behouden waar je zo op gesteld bent. Helemaal goed! Ik vind ik ook leuk hoor dat ik aan het forum zulke leuke contacten heb overgehouden en had het nooit verwacht ook trouwens. Dat was voor het eerst dat ik op een forum schreef. Vriendlief zit ook op een forum maar dan voor zijn auto en dat vond ik altijd maar vaag. Maar op een gegeven moment schreven we al zo'n tijd en toen vonden we het leuk om een keer in het echt af te spreken. Wel spannend, want je weet dan toch niet echt of het in het echt ook klikt. Maar het was hartstikke leuk. Sowieso spreken we een keer in de zoveel tijd met z'n allen af en verder wonen er twee heel dichtbij dus dat is hartstikke leuk.
Da heb je hier ook wel iets aan miku:

(effe van de sterretjes een . maken, geloof dat je geen webadressen mag posten hier):

biedmeerwebwinkels*nl/webwinkel-beginnen*html
TNX Eendtje!! heb het boek net al besteld. Zal de sites ook nog gaan checken.

Evi: is dat niet raar om mensen met wie je op een forum zit in het echt te ontmoeten? lijkt me zo bizar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven