KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |

2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
vrijdag 6 januari 2017 om 16:35
Aah balen simply! En voor manawa is het nog steeds spannend! Misschien inderdaad morgen nog een keertje testen. Zou wel supergaaf zijn, gelijk de eerste poging raak!
Ik heb mijn eerste afspraak staan! Dinsdag 14 maart. Ik kon al over2 weken terecht, maar dat is op een donderdag. De dinsdagen komen voor mij met het werk het beste uit en de eerst mogelijke dinsdag is 14 maart. Ik vind het wel fijn dat het nog ruim twee maanden duurt, even aan t idee wennen dat het traject nu echt gaat beginnen!
Ik heb mijn eerste afspraak staan! Dinsdag 14 maart. Ik kon al over2 weken terecht, maar dat is op een donderdag. De dinsdagen komen voor mij met het werk het beste uit en de eerst mogelijke dinsdag is 14 maart. Ik vind het wel fijn dat het nog ruim twee maanden duurt, even aan t idee wennen dat het traject nu echt gaat beginnen!
vrijdag 6 januari 2017 om 17:55
Jammer simple! Maar inderdaad vanavond lekker genieten van de wijn en sushi!
Helaas nog niets gehoord van het umc, maar volgens het nieuws word het lab pas in februari weer opgestart. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat ik deze ronde moet overslaan en begin dit weekend dan ook niet met testen.
Ik hoop alleen maar dat de ronde in februari wel door gaat! Maar dat hoor ik hopelijk wel als ik eind van de maand weer ongesteld word.
En spannend manawa! Hopelijk morgen een positieve test!
Helaas nog niets gehoord van het umc, maar volgens het nieuws word het lab pas in februari weer opgestart. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat ik deze ronde moet overslaan en begin dit weekend dan ook niet met testen.
Ik hoop alleen maar dat de ronde in februari wel door gaat! Maar dat hoor ik hopelijk wel als ik eind van de maand weer ongesteld word.
En spannend manawa! Hopelijk morgen een positieve test!
vrijdag 6 januari 2017 om 18:50
Balen Simply!! Hopelijk Geniet je nu wel van je sushi.
@manawa: Al nog een keer test gedaan?
@pat36: Dankje voor je verhaal. Heftig van de operatie maar wel super fijn dat je nu dan wel zelf eisprong hebt.
Ik zelf wil het gaan proberen doormiddel van voeding op de rit te krijgen.
Ga er een blog over bijhouden. Als iemand dat interessant vind dan wil ik hem wel doorsturen.
@manawa: Al nog een keer test gedaan?
@pat36: Dankje voor je verhaal. Heftig van de operatie maar wel super fijn dat je nu dan wel zelf eisprong hebt.
Ik zelf wil het gaan proberen doormiddel van voeding op de rit te krijgen.
Ga er een blog over bijhouden. Als iemand dat interessant vind dan wil ik hem wel doorsturen.
vrijdag 6 januari 2017 om 20:58
Wat balen simply! Geniet lekker van de wijn en de sushi zou ik zeggen!
Sensotouch, leuk als je dat wil sturen! Lijkt me boeiend! De operatie was overigens niet heel heftig hoor! Het is via 3 kleine openingentjes gedaan, heb ziet er bijna niks meer van.
Ik heb maandag het umc gebeld om mijn mislukte poging door te geven. Zij vertelde dat het nog onduidelijk wanneer ze open gaan en als ze open gaan, dan wrs eerst op halve kracht. Dan zal er dus gekeken moeten worden, wie eerst mogen. Ik zei nog, dat ik blij ben dat ik niet degene ben die dat moet beslissen, want iedereen wil dit graag. Niemand wil nog langer wachten.
Mijn collega loopt met zijn vrouw ook daar, zij is net twee weken geleden begonnen met hormonen spuiten. Zij worden wel gewoon geholpen, gelukkig voor hun.
Ik ga er, ondanks mijn lange cyclus, ook vanuit dat ik een maandje moet overslaan. Verstandelijk snap ik het en denk ik, het is nog vervelender voor die zwangere vrouwen in onzekerheid nu, maar mijn gevoel huilt wel een beetje.
Sensotouch, leuk als je dat wil sturen! Lijkt me boeiend! De operatie was overigens niet heel heftig hoor! Het is via 3 kleine openingentjes gedaan, heb ziet er bijna niks meer van.
Ik heb maandag het umc gebeld om mijn mislukte poging door te geven. Zij vertelde dat het nog onduidelijk wanneer ze open gaan en als ze open gaan, dan wrs eerst op halve kracht. Dan zal er dus gekeken moeten worden, wie eerst mogen. Ik zei nog, dat ik blij ben dat ik niet degene ben die dat moet beslissen, want iedereen wil dit graag. Niemand wil nog langer wachten.
Mijn collega loopt met zijn vrouw ook daar, zij is net twee weken geleden begonnen met hormonen spuiten. Zij worden wel gewoon geholpen, gelukkig voor hun.
Ik ga er, ondanks mijn lange cyclus, ook vanuit dat ik een maandje moet overslaan. Verstandelijk snap ik het en denk ik, het is nog vervelender voor die zwangere vrouwen in onzekerheid nu, maar mijn gevoel huilt wel een beetje.
vrijdag 6 januari 2017 om 22:43
quote:Pat36 schreef op 06 januari 2017 @ 22:00:
Sensotouch, klopt! Maar ik ben ondertussen ook al begonnen met een donor via Cryos. Ik dacht, als ik nog 14 maanden op de lijst sta, ben ik nog ouder en nemen de kansen nog meer af. Dus vandaar
Dat had ik even gemist! Balen dat er nu dan weer een stop op zit.
Stiekem hoop ik ook niet dat daarom de gewone wachttijd nog verder gaat oplopen.
Ik heb je een pb gestuurd met mijn blog erin.
@manawa; Wauw. Wat geweldig. Gefeliciteerd!!!
Sensotouch, klopt! Maar ik ben ondertussen ook al begonnen met een donor via Cryos. Ik dacht, als ik nog 14 maanden op de lijst sta, ben ik nog ouder en nemen de kansen nog meer af. Dus vandaar
Dat had ik even gemist! Balen dat er nu dan weer een stop op zit.
Stiekem hoop ik ook niet dat daarom de gewone wachttijd nog verder gaat oplopen.
Ik heb je een pb gestuurd met mijn blog erin.
@manawa; Wauw. Wat geweldig. Gefeliciteerd!!!
vrijdag 6 januari 2017 om 23:38
Gefeliciteerd manawa!! Hoe voel je je?
De bloeding die je eerder deze week hebt gehad zal dan de innestelingsbloeding zijn geweest.. waanzinnig nieuws hoor!
Simply, hoe was de wijn en de sushi? Wel balen hoor.. succes met de volgende ronde.
Sensotouch, mij mag je ook een link sturen hoor. Ik doe ook mijn best om bewuster om te gaan met mijn voeding, al gaat het de ene dag beter dan de ander. Ook slik ik meer vitamines en mineralen. Misschien kan ik nog wat van je leren!
De bloeding die je eerder deze week hebt gehad zal dan de innestelingsbloeding zijn geweest.. waanzinnig nieuws hoor!
Simply, hoe was de wijn en de sushi? Wel balen hoor.. succes met de volgende ronde.
Sensotouch, mij mag je ook een link sturen hoor. Ik doe ook mijn best om bewuster om te gaan met mijn voeding, al gaat het de ene dag beter dan de ander. Ook slik ik meer vitamines en mineralen. Misschien kan ik nog wat van je leren!