KIND IN JE UPPIE - DEEL 7
donderdag 14 april 2016 om 22:19
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Fase 3: Zwanger!
BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
| Blij_ei | 32 | Geertgen | wachtlijst sinds augustus 2016 |
| Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
| Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
| Eeffie1 | 38 | MCK Leiderdorp | wachtlijst sinds november 2016 |
| Plien1985 | 31 | nijGeertgen | intake januari 2017 |
| Macarinata | 34 | n.v.t. | oriëntatie |
| Jootje29 | ? | Rijnstate | intake gehad, nu wachtlijst |
| Maris86 | 31 | Reinier de Graaf, Voorburg | Intake gehad, nu onderzoeken |
| Patroesj | 31 | Rijnstate | Wachtlijst voor intake sinds november 2017 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
| san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015 |
| anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016 |
| Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017 |
| Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
| Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
| Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 |
| BiebkeBrabant | 39 | Nij Geertgen | 2 pogingen, nu on hold |
| Simply_Me37 | 37 | AMC | december 2016 |
| Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
| Pat36 | 37 | UMC Utrecht | december 2016 |
| Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
| Globe83 | 33 | Nij Geertgen | februari 2017 |
| Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
| Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
| Roosje-89 | 27 | Nij Geertgen | start iui juni/juli 2017 |
| Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
| deb87 | - | UMC Utrecht | start september 2017 voor 2e kindje |
| CCB53 | 31 | Nij Geertgen | start iui augustus 2017 |
| Nausicaa | 36 | AMC | start okt 2017 |
| NoraRecaptcha | 37 | start okt 2017, 2e kindje | |
| Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | start iui okt/nov 2017 |
Fase 3: Zwanger!
| Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
| Mitakuye Oyasin | 33 | NijGeertgen | Januari 2017 | 24 oktober 2017 | Een jongen! |
| Jessy010 | ? | ? | ? | ? | |
| Wannabe79 | 37 | Isala | Mei 2017 | 03-07 eerste echo | |
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
maandag 9 januari 2017 om 16:12
quote:SaffronSkies schreef op 09 januari 2017 @ 15:33:
Leuk Hope, dat het voor jou weer gaat beginnen. Ondertussen toch alweer een flink aantal maanden geleden. Veel succes met deze nieuwe start!Ow hou op!! Ik dacht dat er serieus nooit een einde zou komen aan het wachten. Maar het heeft me aan de andere kant ook wel weer goed gedaan. Heb er weer wat meer vertrouwen in gekregen en enorm veel zin in.. Merk dat ik er nu al anders insta dan toen, heb het gevoel dat ik het meer los kan laten dan voorheen. Al zeg ik dat nu en weet ik niet hoe ik ben als het er weer inzit .
Leuk Hope, dat het voor jou weer gaat beginnen. Ondertussen toch alweer een flink aantal maanden geleden. Veel succes met deze nieuwe start!Ow hou op!! Ik dacht dat er serieus nooit een einde zou komen aan het wachten. Maar het heeft me aan de andere kant ook wel weer goed gedaan. Heb er weer wat meer vertrouwen in gekregen en enorm veel zin in.. Merk dat ik er nu al anders insta dan toen, heb het gevoel dat ik het meer los kan laten dan voorheen. Al zeg ik dat nu en weet ik niet hoe ik ben als het er weer inzit .
maandag 9 januari 2017 om 17:46
quote:Hope1980 schreef op 08 januari 2017 @ 09:22:
Welkom mona en koekie!
Ik vind het ook een beetje bijzonder dat ze een iq onderzoek bij je hebben afgenomen Mona en dat ze nu vinden dat je een te klein huis hebt!
Abrikozenpitje, heb je nog meer reacties gekregen op je vraag of er mensen interesse hebben om een keer af te spreken? Het is al een tijd geleden dat je deze vraag hebt gesteld dus was even benieuwd hoe het ervoor staat..Ik heb eventueel ook wel interesse om af te spreken. Ik weet niet meer of ik dit eerder ook al gemeld had
Welkom mona en koekie!
Ik vind het ook een beetje bijzonder dat ze een iq onderzoek bij je hebben afgenomen Mona en dat ze nu vinden dat je een te klein huis hebt!
Abrikozenpitje, heb je nog meer reacties gekregen op je vraag of er mensen interesse hebben om een keer af te spreken? Het is al een tijd geleden dat je deze vraag hebt gesteld dus was even benieuwd hoe het ervoor staat..Ik heb eventueel ook wel interesse om af te spreken. Ik weet niet meer of ik dit eerder ook al gemeld had
dinsdag 10 januari 2017 om 09:21
Aah nee manawa, hopelijk wil de bloeding niets zeggen..
Hoe is het intakegesprek gegaan uppie?
Ik vraag mezelf trouwens wel wat af, ik lees bij verschillende posts dat ze gelijk meer afspraken gemaakt hebben bij geertgen (ook met de psycholoog en voor donorkeuze). Bij mij hebben ze alleen een afspraak voor de intake gemaakt. Zal dit komen omdat ik nog jong ben of zal er misschien iets mis gegaan zijn?
Ik vraag mezelf trouwens wel wat af, ik lees bij verschillende posts dat ze gelijk meer afspraken gemaakt hebben bij geertgen (ook met de psycholoog en voor donorkeuze). Bij mij hebben ze alleen een afspraak voor de intake gemaakt. Zal dit komen omdat ik nog jong ben of zal er misschien iets mis gegaan zijn?
dinsdag 10 januari 2017 om 11:02
quote:Roosje-89 schreef op 10 januari 2017 @ 09:21:
Het intakegesprek is heel goed gegaan, stelde eigenlijk niet heel veel voor.
Ik heb een inwendige echo gehad en er is gelijk bloed geprikt.
Het lijkt mij niet dat je leeftijd er iets mee te maken heeft.. wanneer is je intake?
En als je het zeker wil weten, gewoon even bellen!
Het intakegesprek is heel goed gegaan, stelde eigenlijk niet heel veel voor.
Ik heb een inwendige echo gehad en er is gelijk bloed geprikt.
Het lijkt mij niet dat je leeftijd er iets mee te maken heeft.. wanneer is je intake?
En als je het zeker wil weten, gewoon even bellen!
dinsdag 10 januari 2017 om 18:26
Ha dames, thanks voor de support. Ik ben ervan overtuigd dat het mis is gegaan. Ik heb nog steeds flinke bloedingen. Krampen zijn er niet meer continu, maar wel met regelmaat. Rijnstate adviseert me om zondag of maandag nog een test te doen. Als t negatief is kan ik meteen weer aftellen tot de volgende ronde. Weet niet of ik daar mentaal aan toe ben. Is de test positief dan kan t zijn dat t hormoon nog in mijn lijf zit of dat er toch nog een vruchtje is. Dat laatste geloof ik eigenlijk niet. Ik voel aan alles in mijn lijf dat het m niet geworden is. Poeh best pittig die achtbaan!
dinsdag 10 januari 2017 om 19:59
Roosje, hoe jong was je ook alweer? Bij mij zeiden ze aan de telefoon dat ik meteen 3 afspraken kon maken, maar dat hoefde niet. Ik heb intake en gesprek psycholoog al gepland. 3e afspraak; donorkeuze heb ik nog niet gepland. Vond ik wat snel. Als je voorkeur hebt qua dagen/tijdstippen dan zou ik de afspraken misschien alvast vastleggen. Ik heb namelijk voorkeuren, en die momenten waren niet heel veel beschikbaar. Mijn intake is donderdag... vind t best spannend.
Manawa, jeetje wat heftig!! Heel veel sterkte!
Manawa, jeetje wat heftig!! Heel veel sterkte!
woensdag 11 januari 2017 om 10:57
@hope1980. Mijn excuses dat ik niks meer heb laten horen. Ik heb ook alleen maar van jou een bericht gehad
Nu lees ik dat @ linnie81 ook interesse heeft om een keer af te spreken? Het lijkt mij nog steeds heel gezellig. Ik zit alleen een paar maanden in het buitenland. Ook wel lekker even extra geld sparen voor sperma.
Ik heb 2 maanden geleden 1 buisje besteld van Cryos, dat ligt nu 'veilig' ;p in het UMC te wachten. Helaas had deze donor er twee en toen ik wilde bestellen was er eentje weg, Echt balen. Mijn tip is dus ook als jullie van Cryos willen en je hebt een leuke donor, bestel dan zo snel mogelijk voordat hij 'uitverkocht' is
.
Oja en ik had dus in okt/nov besteld en moest 100 euro betalen voor een heel jaar opslag...en dan in 2017 weer 100 euro. Ik had vanzelf aangenomen dat dit jaar in zou gaan wanneer de sperma bij hun aankomt maar dat is dus niet zo.
Zijn er nog meer mensen die graag ook een keer willen afspreken?
Ik heb 2 maanden geleden 1 buisje besteld van Cryos, dat ligt nu 'veilig' ;p in het UMC te wachten. Helaas had deze donor er twee en toen ik wilde bestellen was er eentje weg, Echt balen. Mijn tip is dus ook als jullie van Cryos willen en je hebt een leuke donor, bestel dan zo snel mogelijk voordat hij 'uitverkocht' is
Oja en ik had dus in okt/nov besteld en moest 100 euro betalen voor een heel jaar opslag...en dan in 2017 weer 100 euro. Ik had vanzelf aangenomen dat dit jaar in zou gaan wanneer de sperma bij hun aankomt maar dat is dus niet zo.
Zijn er nog meer mensen die graag ook een keer willen afspreken?