KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Sterkte Manawa
quote:abrikozenpitje schreef op 11 januari 2017 @ 10:57:

@hope1980. Mijn excuses dat ik niks meer heb laten horen. Ik heb ook alleen maar van jou een bericht gehad ;) Nu lees ik dat @ linnie81 ook interesse heeft om een keer af te spreken? Het lijkt mij nog steeds heel gezellig. Ik zit alleen een paar maanden in het buitenland. Ook wel lekker even extra geld sparen voor sperma.

Ik heb 2 maanden geleden 1 buisje besteld van Cryos, dat ligt nu 'veilig' ;p in het UMC te wachten. Helaas had deze donor er twee en toen ik wilde bestellen was er eentje weg, Echt balen. Mijn tip is dus ook als jullie van Cryos willen en je hebt een leuke donor, bestel dan zo snel mogelijk voordat hij 'uitverkocht' is ;).

Oja en ik had dus in okt/nov besteld en moest 100 euro betalen voor een heel jaar opslag...en dan in 2017 weer 100 euro. Ik had vanzelf aangenomen dat dit jaar in zou gaan wanneer de sperma bij hun aankomt maar dat is dus niet zo.

Zijn er nog meer mensen die graag ook een keer willen afspreken?

Maakt niet uit joh! Weet je al wanneer je ongeveer terug bent?

Dat de donor op is heb ik dus ook al meegemaakt. Ik heb nu bij ESB opgelet of er nog voldoende rietjes waren voor eventuele volgende pogingen.
Het lijkt mij ook leuk om eens af te spreken. Sowieso lijkt het me heel leuk en handig/nuttig om als we straks een kindje hebben, contact te hebben met andere BAMmers.

Ik heb bij het zoeken naar een donor bij Cryos gelet op het aantal rietjes dat er nog beschikbaar is. Stel dat ik van deze 3 rietjes (2e bestelling) zwanger raak, dan moet ik denk ik snel beslissen of ik er nog een aantal ga reserveren (voor een 2e poging/2e baby) en bij Cryos laat bewaren. Als je er dan alsnog geen gebruik van maakt, krijg je 75% van de kosten terug. Het kost wat, maar dan heb je in ieder geval de kans om een 2e kindje van de dezelfde donor te krijgen.

Uppie, Plien, Roosje, willen jullie in de tabel van de openingspost? Je kunt dat zelf doen of ik kan je gegevens toevoegen.
Het lijkt mij ook leuk om af te spreken!
Het lijkt mij ook leuk om af te spreken! Is voor mij wel een beetje afhankelijk waar en wanneer. Ik kijk of het voor mij mogelijk om aan te sluiten. Saffronskies, als je mij in de tabel zou willen zetten, zou super zijn!
Leuk dat jullie ook willen afspreken! Abrikozenpitje heeft een mailadres aangemaakt speciaal hiervoor, dus als je interesse hebt moeten jullie haar maar een mail sturen; abrikozenpitje@gmail.com (sorry, ben ff zo brutaal om je mailadres te geven.. als ik het moet weghalen moet je het maar zeggen).

Het lijkt mij het handigst om ergens in het midden van het land af te spreken zodat het voor iedereen te doen is kwa afstand..

Abrikozenpitje, lukt het jou om het te organiseren vanuit het buitenland? Anders wil ik het wel doen hoor! Dan plannen we gewoon iets voor wanneer je weer terug bent..
Hoi dames,

Wat is er veel geschreven zeg...

Voor diegene bij wie het niet gelukt was hopelijk hebben jullie toch nog een beetje Van de feestdagen kunnen genieten... blijft een emotionele rollercoaster dit...

@manawa, hoe is het nu?? Zijn het heftige bloedingen?? Ik heb een week of 6 last van bloedingen en krampen gehad... niet heel heftig maar wel dagelijks... hoeft niet perse negatief te zijn maar herken wel je emoties en zorgen...hopelijk komt t goed...

@hope, spannend dat je weer begonnen bent? Voelt t goed in MCK?

Na mijn mislukte poging begin december kwamen er zo veel emoties los dat ik echt even een maandje rust wilde om wat dingen te verwerken... sinds deze week gestart met yoga en begonnen met leren mediteren (lukt alleen nog totaal niet )

Vandaag ongesteld geworden dus kan weer bellen voor een uitgangsecho... ga er deze maand weer vol voor... voelt nu in ieder geval beter... hopelijk tijdens de wachtweken ook

@saffronskies, hoe gaat het bij jou?? Ging jij nou morgen of overmorgen testen? Ik duim voor je...

Meeten lijkt mij ook leuk... ik zal even een mailtje sturen

Succes iedereen!!
SaffronSkies ik wil graag in de lijst, kun je dit voor me doen?

Bedankt alvast :D
Ik xal ook even mailen.

Had al lang geleden leer aangeveven dat wel te willen. Weet niet of jij dat toen ook vroeg zabrikozenpitje of dat het iemand anders was.

Hier verder weinig nieuws.

Het is gewoon wachten wachten haha.

Ook met co-ouderschap geen bijzonderheden en neig ook steeds meer naar gewoon via UMC met een donor.
ah manawa. wat naar! Hoe gaat het nu met je?

Hier deze week alle uitleg gekregen in Voorburg over de werkwijze qua uitgangsecho's, ovulatietesten en inseminaties. Over 1 1/2 week heb ik een afspraak voor donorkeuze. En als alles meezit dus mijn volgende periode starten! (in februari). Gaat nu allemaal erg snel!
Uppie en Plien is goed. Geven jullie je gegevens door? Bv leeftijd..kliniek..welke fase

Jessy wil je ook in de tabel? Leuk dat je weer gaat starten. Met frisse moed :-) Ik zit in de 2e wachtweek van de 4e IUI. Pas eind volgende week testen.

Innerpeace: gaat snel nu. Ga je alvast oefenen met de ovulatietesten? Ik vond het best lastig om de piek te herkennen. Ben benieuwd hoe de donorkeuze gaat. Ik dacht dat in Voorburg de keuze voor jou gemaakt wordt i.p.v. dat je zelf mag kiezen?
@SaffronSkies ik heb dat al een aantal keer gedaan en het ging mij redelijk goed af dat vinden van die piek. Maar dat zal nu het in het "eggie" moet vast stress geven ;).

In voorburg mag je zelf kiezen.
SaffronSkies ik heb 9 jan intake gehad bij NijGeertgen en morgen heb ik gesprek met psycholoog en dan 27 jan weer gesprek met psycholoog ivm donorkeuze. Als alles mee zit dan hoop ik eind februari te kunnen starten met IUI. Ik ben 31 jaar
Globe heb jij inmiddels al bericht van NijGeertgen via de mail? Je bent de 8e week in gegaan toch?

Merk dat ik het wachten op de mail dat het zaad binnen is en ik kan gaan starten erg spannend vind. Inmiddels zijn er 5 weken verstreken...
Vandaag gebeld door het umc. Ze gaan vanaf week 5 weer beginnen met wat behandelingen, dus ik mocht vast een plek reserveren!

Nou is dat met mijn pcos wat moeilijk te bepalen. Maar nu heb ik opeens vandaag wat bloed verlies. Dat heb ik nog nooit gehad!

Ik had 31 dec de eerste dag van mjjn laatste menstruatie, zou dit de eisprong al kunnen zijn? Kan je dan ook bloed verliezen?
LInnie, jij al wat gehoord?

Beach, hoe is het met jou?

Manawa, hoe gaat het?
Ja pat ik ben ook vandaag gebeld. De datum van de komende verwachte menstruatie doorgegeven en ook zeker dat ik komende ronde weer kan starten.

Wel een opluchting!
Ik zou ook graag in de tabel willen!

27 jaar, 14 maart intake bij nijGeertgen

Wat fijn dat ze bij umc weer rustig aan gaan beginnen!
Safronskies mijn gegevens: Leeftijd 31, Nij Geertgen, intake januari 2017

Ik ben vandaag geweest voor het intake gesprek. Ik ben in totaal ruim 2 uur daar geweest, waarvan maximaal 20 minuten bij arts/verpleegkundige. Ik vond het allemaal erg meevallen. Eigenlijk niets gehoord wat ik nog niet wist. Ik heb nu allerlei info mee naar huis gekregen om door te lezen.

Waar ik nu heel erg over aan het twijfelen ben… ik wilde voor een donor gaan van De donorbank van NijGeertgen zelf. Het nadeel is dat er dan alleen gemacht wordt op uiterlijk (kleur haar, ogen, lengte). dus bijvoorbeeld niet op opleidingsniveau. Ik denk dan: wat als ik gematch wordt aan iemand met een IQ van 70 ofzo… of is dit een hele gekke gedachte? Er wordt ook niets gezegd over gewicht. En aan spermadonatie zitten ook geen gewichtseisen…

Kan iemand aangeven hoe duur een bijvoorbeeld 1 poging bij ESB is ongeveer?
Ik heb wel een beetje gevraagd naar wat voor soort donoren er bij UMC/AMC zijn, en daar zeiden ze dat ze eigenlijk juist mensen met ene hoger dan gemiddeld IQ hadden. Iemand met een echt laag IQ (als in echt zwakbegaafd) zou ik ook we een probleem vinden, maar die worden er in de screening wel uitgehaald. Ze willen namelijk wel zeker weten dat iemand echt goed beseft wat het inhoudt, ook op lange termijn.

Ik ga er van uit dat dat dus wel goedkomt, zeker aangezien het kind ook half mijn genen krijgt, en mijn opvoeding (waar je natuurlijk ook best wat kunt sturen op interesse in bv lezen/cultuur/etc).

En gewicht is natuurlijk variabel. Iemand kan doneren en 80 kilo wegen, en twee jaar later 110 kilo wegen. Of andersom. Of juist enorme aanleg hebben om dik te worden, maar altijd enorm aan het sporten en lijnen zijn. Dan kan iemand wel een goed gewicht hebben, maar krijgt je kind die aanleg toch mee. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet al te veel op willen letten.
quote:Plien1985 schreef op 12 januari 2017 @ 19:21:

Safronskies mijn gegevens: Leeftijd 31, Nij Geertgen, intake januari 2017

Ik ben vandaag geweest voor het intake gesprek. Ik ben in totaal ruim 2 uur daar geweest, waarvan maximaal 20 minuten bij arts/verpleegkundige. Ik vond het allemaal erg meevallen. Eigenlijk niets gehoord wat ik nog niet wist. Ik heb nu allerlei info mee naar huis gekregen om door te lezen.

Waar ik nu heel erg over aan het twijfelen ben… ik wilde voor een donor gaan van De donorbank van NijGeertgen zelf. Het nadeel is dat er dan alleen gemacht wordt op uiterlijk (kleur haar, ogen, lengte). dus bijvoorbeeld niet op opleidingsniveau. Ik denk dan: wat als ik gematch wordt aan iemand met een IQ van 70 ofzo… of is dit een hele gekke gedachte? Er wordt ook niets gezegd over gewicht. En aan spermadonatie zitten ook geen gewichtseisen…

Kan iemand aangeven hoe duur een bijvoorbeeld 1 poging bij ESB is ongeveer?

1 rietje is er 500 euro, dan komen er nog verzendkosten bij en de btw (25%). Hoeveel de verzendkosten zijn weet ik niet. Ik heb het geluk dat MCK samenwerkingsafspraken met ze heeft en ik geen btw hoef te betalen en de verzending gezamenlijk kan met bestellingen van anderen, het kost dan maar 50 euro.

Bij cryos was ik altijd 300 euro aan verzendkosten kwijt.. zal bij ESB denk ik ongeveer hetzelfde zijn.

@jessy, het voelt goed.. zijn lieve en betrokken dames! Ook zijn ze bereid om verder dan hun eigen werkwijze te gaan zodat jij je op je gemak voelt.
Heej wat leuk dat er meerdere willen afspreken! @hope1980: nee, niet erg hoor! Ik heb dit email adres speciaal hiervoor aangemaakt. Ik zat idd ook te denken aan ergens midden in het land, Utrecht ofzo bijv? Ikzelf woon in de kop van Noord Holland.

Als degene die mee willen mij dan nog een mailtje willen sturen dan kan ik via dat email adres een datumprikker aanmaken en dan in april/mei een hopelijk een datum prikken. Ik kom namelijk in april weer terug. Vinden jullie dat goed?

Goed om te horen dat ze over 5 weken in het UMC alweer gaan beginnen.
Plien als je perse wil dan matchen ze bij NijGeertgen wel op opleidingsniveau hoor (althans dat is mij gezegd) maar daarmee maak je de matchingskans voor jezelf echt een heel stuk kleiner. Zeker voor hun eigen bank want die is nog maar dun bezaaid.

Sowieso is het zoals nausicaa zegt ze selecteren wel op een gemiddeld niveau. Minder en laag begaafd komt er bij de screening uit aan de hand van de vragen die er gesteld worden. En het is idd gebleken dat de meeste donoren juist eerder een gemiddeld hoog niveau hebben dan een lager niveau. Ik zou me daar dus niet zo'n zorgen over maken.
Ik vind afspreken op zich ook wel een leuk idee maar hou even een slag om de arm, is dat oké? Als het zo ver is dat de datumprikker er uit graag dan lees ik dat hier wel en dan meld ik me eventueel.

Reden hiervoor is dat ik onregelmatig werk en momenteel naast m'n werk m'n hele huis aan het schilderen ben. Daarnaast nog de gewone (sociale) verplichtingen en het huishouden. Ik zie dus soms door de bomen het bos niet meer. Wil me voor nu dus niet aan al te veel vast leggen.

Tegen die tijd ben ik natuurlijk ver klaar maar ik kan nog niet zo goed inschatten hoe erg ik dan toe ben aan helemaal niks .
quote:MitakuyeOyasin schreef op 12 januari 2017 @ 17:48:

Globe heb jij inmiddels al bericht van NijGeertgen via de mail? Je bent de 8e week in gegaan toch?

Merk dat ik het wachten op de mail dat het zaad binnen is en ik kan gaan starten erg spannend vind. Inmiddels zijn er 5 weken verstreken...

Jaaaaaaaa! 2 dagen terug gebeld omdat ik idd in week 8 na de betaling zat. En wat blijkt?? Het was gewoon al weken binnen

Mailtje was bij mij niet aangekomen. Terwijl ik ook veel de spambox had zitten checken maar goed niks meer aan te doen....

Ik mag beginnen dus

Volgende week begint mn cyclus weer dus het is bijna zover.

Ik zou als ik jou was gewoon ff bellen, ze zeiden ook je kunt altijd bellen en vragen hoor.... Sta je dan met je goede gedrag en niet ongeduldig willen zijn hahaha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven