KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Wauw Mitakuye! Zo gaat het ineens heel snel! Superleuk voor je.. ook dat je iemand ontmoet hebt.

Jessy, o zo spannend deze dagen. Sterkte met wachten!

Globe..is je eisprong al aanstaande? Is je eisprong regelmatig of verschilt het wel eens?

Ik heb vanochtend een HSG gehad. Ondanks de pijnstillers vooraf vond ik het heel onprettig en pijnlijk Ging ook niet direct helemaal goed. Arts gaf wel aan dat alles er goed uit ziet. Zit nu thuis op de bank met een kruik. Kramperig gevoel en bloed wat na.

Morgen controlefoto. En een telefonische afspraak met fertiliteitsarts. Volgende cyclus weer door hoop ik
Wat spannend jessy en simply, herken het gevoel zo ontzettend! Nog ff volhouden, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan..

Mitakuye, wat leuk!! Heel veel succes morgen en geniet van de leuke persoon die je hebt leren kennen!

Saffron, wat vervelend joh. Wel fijn dat ze al hebben aangegeven dat het er goed uit ziet.. rust goed uit en weet nou niet of beterschap een goed woord is maar hoop dat je je snel weer beter voelt
Alweer dubbel geplaatst, ben lekker bezig de laatste tijd haha..
Spannend Mitakuye!

Saffron, vervelend dat t naar was. Goed voor jezelf zorgen nu en wel fijn dat ze meteen aangaven dat t er goed uit ziet!!

Dames op t wachtbankje; ik duim met jullie mee!
Hallo dames,

Ik zit nog te wachten op m'n menstruatie. Wel spannend, zondag negatief getest. Gister zou de dag van menstruatie zijn... verwacht eigenlijk niet zwanger te zijn omdat de ovulatietest pas 4 dgn na de laatste inseminatie een dikke streep aangaf.

Groeten Doortje
Oh zeker spannend Doortje!! Ga je nog een x testen nu? Ik voel echt vanalles maar zit vooral tussen mijn oren denk ik

Nog een week wat gaat de tijd langzaam
Oh dan was je wel heel vroeg met insemineren Doortje!
Hoi dames,

Afgelopen vrijdag heb ik een gesprek met de psycholoog gehad (Nij Geertgen) over de donorkeuze. Ik heb er voor gekozen dat zij voor mij een donor uit gaan kiezen. Nu is het wachten op de mail met factuur.. de kosten per rietje zal liggen tussen de 200 en 400 euro.. dat was best even schrikken.. voorheen was het (zoals ik begrepen heb) altijd 210 euro per rietje. Op aanraden van NG heb ik er 6 besteld, dit betekend dus dat ik een factuur kan gaan ontvangen van 1200 of misschien wel 2400 euro! Het is afhankelijk van waar het zaad besteld wordt, Nederland, Duitsland of Denemarken. De 4 tot 8 weken gaan lopen zodra ik betaald heb, dus ik check mn mail nu ongeveer 20x per dag haha. Wel super spannend allemaal hoor!
quote:MitakuyeOyasin schreef op 30 januari 2017 @ 11:46:

Dames ik moet het even kwijt!!

Ik kreeg vanochtend de mail dat het donorzaad er was.. en laat ik nu net morgen m'n eisprong hebben!! Dus ik heb meteen gebeld. Ik moest een test doen voor de LH-piek. Had alleen maar Action testen liggen en die zijn niet altijd even accuraat (op weg naar de LH piek goed genoeg hoor, maar zo'n smiley op de Clear Blue is toch wel heeeeel duidelijk). De test was echt behoorlijk duidelijk en donker maar ik ben voor de zekerheid maar ff naar de Kruidvat gereden voor een CB test. En die was knal positief, mooie smiley! Dusss.. nu heb ik ineens tegen alle verwachtingen in morgen om half 3 de eerste IUI. Moest het nog regelen op m'n werk maar dat is gelukt! Ik stuiter helemaal!! Kan niet stoppen met grijnzen, dat het nu EINDELIJK gaat gebeuren!!

En dan nog iets... Ik heb iemand leren kennen en dat klikt echt super. Het gaat allemaal zo makkelijk en het voelt zo intens...

Ik ben dus even helemaal overweldigd door wat ik allemaal voel .

Globe, hoe is het bij jou? Is de eisprong er al?

Jessy wat spannend weer! Ik duim voor je!

Wauw zeg!!! Wat spannend!!! Super dat het morgen al kan en dat je iemand in je leven hebt. Zo zie je maar....alles kan opeens veranderen.

Ik mag morgen! Vandaag was mn test eindelijk positief dus morgen is het zover.

Ben er nog niet zo mee bezig omdat ik gisteren mn kat heb moeten laten inslapen.

Maar de spanning zit echt overal...!
quote:SaffronSkies schreef op 30 januari 2017 @ 12:35:

Wauw Mitakuye! Zo gaat het ineens heel snel! Superleuk voor je.. ook dat je iemand ontmoet hebt.

Jessy, o zo spannend deze dagen. Sterkte met wachten!

Globe..is je eisprong al aanstaande? Is je eisprong regelmatig of verschilt het wel eens?

Ik heb vanochtend een HSG gehad. Ondanks de pijnstillers vooraf vond ik het heel onprettig en pijnlijk Ging ook niet direct helemaal goed. Arts gaf wel aan dat alles er goed uit ziet. Zit nu thuis op de bank met een kruik. Kramperig gevoel en bloed wat na.

Morgen controlefoto. En een telefonische afspraak met fertiliteitsarts. Volgende cyclus weer door hoop ik

Ja normaal eigenlijk wel.... Maar uiteindelijk is die daar gelukkig!

Bij jou de buikpijn al wat gezakt?
@Doortje86, ik heb het miss even gemist maar heb je IUI of ZI (of iets anders) gedaan?

Uppie85, zeker spannend nu wordt het zo echt he... ja die kosten blijven hoog... bij maasstad waar ik zit kan ik maar 1 per keer bestellen dus iedere poging 1000€ alleen om die reden hoop ik al dat het nu raak is... heb ook echt vaak al overwogen om naar een andere kliniek te gaan maar weer wachten en het hele circus door weerhoudt me daar dan weer toch van...

Hopelijk vinden ze snel een geschikte donor voor je en kan je starten...
Jeetje, 1000 euro per poging! Is dat dan ook voor een onbekend profiel?

Ik hoop ook dat ze er snel 1 vinden ja

Jij succes op het wachtbankje!
HolyMoly! 1000 euro per poging.... KACHING! Dat kan goed in de papieren lopen zeg....
quote:Jessy010 schreef op 31 januari 2017 @ 16:18:

@Doortje86, ik heb het miss even gemist maar heb je IUI of ZI (of iets anders) gedaan?

Uppie85, zeker spannend nu wordt het zo echt he... ja die kosten blijven hoog... bij maasstad waar ik zit kan ik maar 1 per keer bestellen dus iedere poging 1000€ alleen om die reden hoop ik al dat het nu raak is... heb ook echt vaak al overwogen om naar een andere kliniek te gaan maar weer wachten en het hele circus door weerhoudt me daar dan weer toch van...

Hopelijk vinden ze snel een geschikte donor voor je en kan je starten...

Het is echt wel de moeite waard hoor Jessy! Ik heb nu voor dat bedrag 2 pogingen.. dat is voor mij de grootste reden geweest om over te stappen naar mck. Als je meer info wil moet je me maar een prive berichtje sturen.. Maar laten we er gewoon vanuit gaan dat het deze keer raak is!

Globe, sterkte met het verlies van je kat! Knuffel..
Nee dat is wel voor het uitgebreide profiel... maar het zijn vooral de verzendkosten en BTW die het extra duur maken...

@hope, ja snap je... twijfel ook vaak... ik ga nog even vol voor deze en ga je anders zeker even een berichtje sturen...
@uppie85 ik heb voor dat bedrag 6 pogingen! jeetje zeg. en heb 9 maanden op de wachtlijst gestaan.
@innerpeace ik denk dat je Jessy010 bedoeld?

ik betaal tussen de 1200 en 2400 euro voor 6 pogingen
@uppie85 haha ja ik bedoel Jessy010
ik betaal 175 euro per poging. Ik betaal per 3 pogingen.
Dat zijn betere prijzen innerpeace! bij NG zijn de prijzen sinds dit jaar veranderd.. voorheen was het ook maar 210 per poging, en dan kwam daar nog wel verzendkosten bij oid, maar dat was niet veel. Maar ja ik heb het er wel voor over.. wel gek dat die kosten zo enorm uit elkaar liggen hoor!
ja bizar he. Bij voorburg hebben ze hun eigen donorbank. dus geen verzendkosten oid dat er nog bij komt. tot september vorig jaar was de bank geloof ik zelfs nog gratis!
@ Globe: sterkte met het verlies van je kat. Dat is niet leuk!

Wat een bedragen worden hier genoemd zeg. Poeh, ik zou dat niet kunnen ophoesten! Nu betaal ik gelukkig 150 euro per poging.

@Saffron hoop dat je je weer wat fitter voelt!
Simply me; nog rustig op t wachtbankje?
quote:Jessy010 schreef op 31 januari 2017 @ 17:01:

Nee dat is wel voor het uitgebreide profiel... maar het zijn vooral de verzendkosten en BTW die het extra duur maken...

@hope, ja snap je... twijfel ook vaak... ik ga nog even vol voor deze en ga je anders zeker even een berichtje sturen...

Je kan het ook paralel laten lopen toch? vast aanmelden en het hopelijk niet nodig hebben?

Mijn eigen donor kosten bij NG waren 1400 euro, daar had ik 3 rietjes voor. (hangt ook van de opbrengst van de donor af natuurlijk)
Thanx Manawa!

Ohhh idd wat een prijzen.... ik zit voor 4 rietjes op 680 euro.... Maar prijzen van vorig jaar bij NG

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven