Wat je eet ben je zelf; Gillian McKeith

zaterdag 10 januari 2009 om 19:56
Wie van jullie heeft ervaring met de leefstijl die beschreven staat in de boeken van Gillian McKeith?
Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?
Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?
Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.
Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?
Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?
Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.
Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
zaterdag 24 januari 2009 om 15:26

zaterdag 24 januari 2009 om 16:18
Ik heb vandaag op de markt mijn Linda. tas volgeladen met groenten, voor 15 piek. Ook bieten, 1,25 een kilo. Vond ik niet duur. Maar de sap vond ik vies dus die ga ik niet meer maken
Op de markt staat ook een reformkraam dus ik heb gelijk op zaterdag in de buurt een adresje, dat scheelt weer een tripje naar de natuurwinkel.
Chocola. Ik ben dol op de organische biologische variant van de natuurwinkel en toevallig kwam een mevrouw iets ophalen vandaag van Marktplaats wat ik gratis had aangeboden en die had een reep van mijn favoriete chocola bij zich voor me. ZO lief. Ik ben dan helemaal gelukkig
Vandaag geen Gillian maar gourmet, ik ga wel alleen maar groenten en paddestoelen eten, met een geitenkaasje. Ben ik dol op. Ik kan er al helemaal naar uitkijken. Ik heb ook een enorme pan pompoensoep op staan, voor morgen en voor de buurtjes, die zijn er ook dol op. Men ik krijg trek!
Minder leuk is dat ik net een nieuwe Indian Rose spijkerbroek heb gekocht, en die was best duur, en die zakt nu dus van mijn kont
Op de markt staat ook een reformkraam dus ik heb gelijk op zaterdag in de buurt een adresje, dat scheelt weer een tripje naar de natuurwinkel.
Chocola. Ik ben dol op de organische biologische variant van de natuurwinkel en toevallig kwam een mevrouw iets ophalen vandaag van Marktplaats wat ik gratis had aangeboden en die had een reep van mijn favoriete chocola bij zich voor me. ZO lief. Ik ben dan helemaal gelukkig
Vandaag geen Gillian maar gourmet, ik ga wel alleen maar groenten en paddestoelen eten, met een geitenkaasje. Ben ik dol op. Ik kan er al helemaal naar uitkijken. Ik heb ook een enorme pan pompoensoep op staan, voor morgen en voor de buurtjes, die zijn er ook dol op. Men ik krijg trek!
Minder leuk is dat ik net een nieuwe Indian Rose spijkerbroek heb gekocht, en die was best duur, en die zakt nu dus van mijn kont

zaterdag 24 januari 2009 om 18:23
Ik had tamari gegoogled en kwam er inderdaad achter dat het sojasaus is. Ik weet nog niet of ik het ga halen, misschien als jullie enthousiast zijn over een aantal recepten waar het in zit. Ik laat jullie gewoon lekker voor proefkonijn spelen
Heb net trouwens de linzenschotel opgewarmd, en ik vind hem nog steeds lekker. Het ziet er wel niet uit (bruine kledder) maar het is wel erg voedzaam. Straks een sapje maken van appel, komkommer en wortel.
@whopper
balen dat je dure broek te groot is geworden. Misschien kun je er op marktplaats nog een leuk bedragje voor krijgen? Ik heb hetzelfde probleem: ik kan eigenlijk al mijn kleren wel weggooien. Heb laatst wel wat nieuwe dingen gekocht in mijn huidige maat. Gelukkig is het voor mij geen straf om nieuwe dingen te kopen Maar ik heb een paar jaar geleden een hele mooie en erg dure leren jas gekocht, in een medium. Daar verzuip ik nu echt in en ik kan hem dus ook niet meer aan. Dat vind ik wel zonde, al ben ik wel erg blij met mijn nieuwe figuur.
@mariaroos
annemarie hanteert wel wat andere principes ja, zoals bv het eten van veel goede olieen en vetten. Volgens mij hoor je gillian daar niet over. Verder zijn er veel raakvlakken, maar ik vind Annemarie iets hipper en toegankelijker. Gillian is mij iets te hardcore geloof ik. Annemarie is beter in te passen in mijn leven want het kost ook niet heel veel extra tijd. Bovendien heeft zij een aantal basisregels waar je je vrij gemakkelijk aan kunt houden en waardoor je ook snel overzicht hebt. Gillian is toch wat bewerkelijker. Die basisregels staan overigens op haar site dacht ik, dus misschien kun je daar een kijkje nemen als het je interesseert.
Overigens merk ik wel dat ik mijn hand nu niet meer omdraai voor het snijden van fruit enzo, vooral 's ochtends vroeg. Het zit gewoon in mijn systeem. Hetzelfde geldt voor het bereiden van een goede, gezonde lunch. Ik maak óf 's ochtends vroeg iets klaar, of ik neem iets mee van de avond ervoor. En ik neem ook gewoon een bakje mee met daarin sla, kiemen, een avocado en wat tomaat of komkommer, en dan maak ik op mijn werk mijn broodje klaar.
Jee, wat een verhaal. Ik zit weer eens op de praatstoel!
Heb net trouwens de linzenschotel opgewarmd, en ik vind hem nog steeds lekker. Het ziet er wel niet uit (bruine kledder) maar het is wel erg voedzaam. Straks een sapje maken van appel, komkommer en wortel.
@whopper
balen dat je dure broek te groot is geworden. Misschien kun je er op marktplaats nog een leuk bedragje voor krijgen? Ik heb hetzelfde probleem: ik kan eigenlijk al mijn kleren wel weggooien. Heb laatst wel wat nieuwe dingen gekocht in mijn huidige maat. Gelukkig is het voor mij geen straf om nieuwe dingen te kopen Maar ik heb een paar jaar geleden een hele mooie en erg dure leren jas gekocht, in een medium. Daar verzuip ik nu echt in en ik kan hem dus ook niet meer aan. Dat vind ik wel zonde, al ben ik wel erg blij met mijn nieuwe figuur.
@mariaroos
annemarie hanteert wel wat andere principes ja, zoals bv het eten van veel goede olieen en vetten. Volgens mij hoor je gillian daar niet over. Verder zijn er veel raakvlakken, maar ik vind Annemarie iets hipper en toegankelijker. Gillian is mij iets te hardcore geloof ik. Annemarie is beter in te passen in mijn leven want het kost ook niet heel veel extra tijd. Bovendien heeft zij een aantal basisregels waar je je vrij gemakkelijk aan kunt houden en waardoor je ook snel overzicht hebt. Gillian is toch wat bewerkelijker. Die basisregels staan overigens op haar site dacht ik, dus misschien kun je daar een kijkje nemen als het je interesseert.
Overigens merk ik wel dat ik mijn hand nu niet meer omdraai voor het snijden van fruit enzo, vooral 's ochtends vroeg. Het zit gewoon in mijn systeem. Hetzelfde geldt voor het bereiden van een goede, gezonde lunch. Ik maak óf 's ochtends vroeg iets klaar, of ik neem iets mee van de avond ervoor. En ik neem ook gewoon een bakje mee met daarin sla, kiemen, een avocado en wat tomaat of komkommer, en dan maak ik op mijn werk mijn broodje klaar.
Jee, wat een verhaal. Ik zit weer eens op de praatstoel!

zaterdag 24 januari 2009 om 19:49
Het is niet zo erg dat ik m weg doe hoor, Boebele, maar hij zit gewoon minder mooi. Ik blijf hem dragen totdat het echt niet meer kan en dan zie ik wel. Maar dan zijn we een paar maanden verder denk ik want ik heb nu eenmaal niet zoveel spek en dan gaat het er ook niet zo snel af he. Het hoeft er ook niet af overigens, amar het lijkt als vanzelf te gaan nu.

zondag 25 januari 2009 om 15:00
Wil je echt geen soep?
Nee, dank u. Ik hoef echt geen soep.
Maar we hebben speciaal voor jou groentensoep gemaakt!
Ja, maar het is van runderbouillon en er zitten ballen in, en ik eet geen vlees, zoals u misschien wel weet.
Ja nou..die ballen kun je er gewoon uitscheppen hoor.
Nee, toch bedankt.
Echt niet?
Echt niet.
*stilte*
Ja maar jij maakt toch ook altijd erwtensoep waar je dan de worst uit vist? Dat is toch precies hetzelfde?
Nee, ik maak erwtensoep en daar doe ik dan worst in voor de jongens.
Zonde hoor, je mist dan toch echt de smaak van vlees in de soep.
Ja maar... als ik dat nou niet lekker vind, de smaak van vlees in de soep?
Hoe kun je dat nou niet lekker vinden?
Nou, ik ben vegetarier.
Ja, dan eet je egen vlees, maar dan mis je toch de smaak van vlees in je soep?
Nee hoor, ik mis niets.
*stilte*
Jij dwingt de jongens zo ook om dingen te eten zonder vlees he....
Nee hoor, de jongens krijgen vlees als ze dat willen.
*stilte*
Nog iets drinken?
Nee dank u, ik heb net 2 koppen thee op.
Jij komt zo natuurlijk ook niet aan je anderhalve liter per dag he, nee dat drink jij zeker niet op een dag he, anderhalve liter.
Nee, niet in dit anderhalff uur nee.
Nog een chocolaatje?
Nee dank u, ik heb er al twee op.
Zozo, twee chocolaatjes.
*Stilte*
Gaan jullie nog wintersporten?
Ik denk dat we nog wel gaan, Man wil graag en het is leuk voor Kleuter om te gaan ook. Ik ben er zelf niet zo van maar ik vermaak me wel met wat wandelen of lezen. Of misschien neem ik hier op de baan nog wel wat lesjes zodat ik een beetje mee kan komen als we daar zijn. Ik weet het nog niet. We zien wel.
Jij moet maar gewoon leren het leuk te vinden hoor, want je doet de jongens zo wel te kort.
Zo gezellig, mijn schoonouders.....
Ik heb net lekker soep gemaakt van mijn restje zwartoogbonen stoofschotel en dat was heerlijk, ik heb een groentensapje op van wortelen, komkommer en bleekselderij, en dat was ook lekker.
Vanavond de pompoensoep. Ik merk dat ik alleen nog maar bezig ben met eten, en dat ik het allemaal zo lekker vind.
Nee, dank u. Ik hoef echt geen soep.
Maar we hebben speciaal voor jou groentensoep gemaakt!
Ja, maar het is van runderbouillon en er zitten ballen in, en ik eet geen vlees, zoals u misschien wel weet.
Ja nou..die ballen kun je er gewoon uitscheppen hoor.
Nee, toch bedankt.
Echt niet?
Echt niet.
*stilte*
Ja maar jij maakt toch ook altijd erwtensoep waar je dan de worst uit vist? Dat is toch precies hetzelfde?
Nee, ik maak erwtensoep en daar doe ik dan worst in voor de jongens.
Zonde hoor, je mist dan toch echt de smaak van vlees in de soep.
Ja maar... als ik dat nou niet lekker vind, de smaak van vlees in de soep?
Hoe kun je dat nou niet lekker vinden?
Nou, ik ben vegetarier.
Ja, dan eet je egen vlees, maar dan mis je toch de smaak van vlees in je soep?
Nee hoor, ik mis niets.
*stilte*
Jij dwingt de jongens zo ook om dingen te eten zonder vlees he....
Nee hoor, de jongens krijgen vlees als ze dat willen.
*stilte*
Nog iets drinken?
Nee dank u, ik heb net 2 koppen thee op.
Jij komt zo natuurlijk ook niet aan je anderhalve liter per dag he, nee dat drink jij zeker niet op een dag he, anderhalve liter.
Nee, niet in dit anderhalff uur nee.
Nog een chocolaatje?
Nee dank u, ik heb er al twee op.
Zozo, twee chocolaatjes.
*Stilte*
Gaan jullie nog wintersporten?
Ik denk dat we nog wel gaan, Man wil graag en het is leuk voor Kleuter om te gaan ook. Ik ben er zelf niet zo van maar ik vermaak me wel met wat wandelen of lezen. Of misschien neem ik hier op de baan nog wel wat lesjes zodat ik een beetje mee kan komen als we daar zijn. Ik weet het nog niet. We zien wel.
Jij moet maar gewoon leren het leuk te vinden hoor, want je doet de jongens zo wel te kort.
Zo gezellig, mijn schoonouders.....
Ik heb net lekker soep gemaakt van mijn restje zwartoogbonen stoofschotel en dat was heerlijk, ik heb een groentensapje op van wortelen, komkommer en bleekselderij, en dat was ook lekker.
Vanavond de pompoensoep. Ik merk dat ik alleen nog maar bezig ben met eten, en dat ik het allemaal zo lekker vind.
zondag 25 januari 2009 om 15:33

zondag 25 januari 2009 om 15:46
Nou, ik moest er eigenlijk om huilen. Ik heb nog niet eens verteld hoe ze mijn zoon bleven volstoppen met tompoucen (meervoud ja), soesjes en grote stukken worst en kaas. Elke keer weer de schaal voor zijn neus houden (met zoetigheid) en dan zeggen 'hij wil toch zelf nog wat?'
En dan mij straal negeren als ik zeg dat hij heus wel iets elkkers mag, maar dat het NU genoeg is. Want ja, wie ben ik nou eigenlijk? Ik ebn toch zijn moeder maar en die moet je zien te ondermijnen waar je maar kunt he.
Zit mijn zoon achter in de auto op de terugweg, vraagt ie: 'mam, wil je dit even open maken voor me?'
Geeft ie me een stuk chocola. 'Hoe kom je daar nu weer aan?'
'Dat gaf opa me toen we weggingen'.
En bedankt opa.
En dan heb ik nog een leuke anekdote over soep; bij zijn tante. Speciaal voor mij kippensoepmaakt (vertelde ze trots)
Ja maar....ik eet geen vlees
nee, het is ook kippensoep.
Maar kip is toch ook vlees?
Oh ja? Nee toch? Nou dan vis je die kip er maar uit.
Die was wel grappig vind ik.
En mijn man? die zegt dan; 'laat ze toch'.
Ach ja. Ik ga voorlopig niet meer naar familieverjaardagen, dat begrijpen jullie
En dan mij straal negeren als ik zeg dat hij heus wel iets elkkers mag, maar dat het NU genoeg is. Want ja, wie ben ik nou eigenlijk? Ik ebn toch zijn moeder maar en die moet je zien te ondermijnen waar je maar kunt he.
Zit mijn zoon achter in de auto op de terugweg, vraagt ie: 'mam, wil je dit even open maken voor me?'
Geeft ie me een stuk chocola. 'Hoe kom je daar nu weer aan?'
'Dat gaf opa me toen we weggingen'.
En bedankt opa.
En dan heb ik nog een leuke anekdote over soep; bij zijn tante. Speciaal voor mij kippensoepmaakt (vertelde ze trots)
Ja maar....ik eet geen vlees
nee, het is ook kippensoep.
Maar kip is toch ook vlees?
Oh ja? Nee toch? Nou dan vis je die kip er maar uit.
Die was wel grappig vind ik.
En mijn man? die zegt dan; 'laat ze toch'.
Ach ja. Ik ga voorlopig niet meer naar familieverjaardagen, dat begrijpen jullie
zondag 25 januari 2009 om 21:00
Jeetje Whopper wat vervelend je schoonfamilie! Beetje begrip voor andermans ideeën mag wel hoor...sommige mensen hebben zoiets van wat wij doen is goed en de rest is maar raar ofzoiets...van die kortzichtige mensen. Nou trek je er maar niets van aan hoor, laat hun zich maar volproppen met die troep en jij bent tenminste verstandig en weet wat je in je mond stopt! Hun weten waarschijnlijk totaal niks van voeding dus ja dan is het makkelijker he? Maar dat is dus ook wel wat ik bedoel met dat het sociaal soms lastig is om gezond te willen eten...

zondag 25 januari 2009 om 21:50
Ja precies. Soms is het lastig, maar als je een beetje normale familie hebt dan gaat het prima. De familie aan mijn kant slaat juist weer door; ik krijg van mijn zusje op mijn flikker dat ik ondervoed ben en dat ik te vaak uit pakjes eet (dat deden we ongeveer 1x per week; soep of een sausje ofzo) en dat ik vlees moet gaan eten ( een ons rode biefstuk bevat volgens haar meer ijzer dan 7 kilo spinazie. Tuurlijk. Maar dan moet je lichaam het wel kunnen verteren en als je de juiste enzymen niet hebt dan lukt dat niet , de meeste mensen hebben die enzymen dus niet....) ach ja. Zo heeft elk huisje zijn kruisje.
De soep was weer zalig, de buuf dolblij en de kleuter heeft 3 slokken groentesap gedronken. Hoera! Mijn dag is dus weer helemaal goed en morgen denken we er niet meer aan en eten we erwtensoep; de jongens met worst en ik zonder!
Ik ga morgen ook eens bij de Aldi kijken voor groenten, want ik ben echt verslaafd geraakt aan komkommer-met-wortel-sap
De soep was weer zalig, de buuf dolblij en de kleuter heeft 3 slokken groentesap gedronken. Hoera! Mijn dag is dus weer helemaal goed en morgen denken we er niet meer aan en eten we erwtensoep; de jongens met worst en ik zonder!
Ik ga morgen ook eens bij de Aldi kijken voor groenten, want ik ben echt verslaafd geraakt aan komkommer-met-wortel-sap
zondag 25 januari 2009 om 22:42

maandag 26 januari 2009 om 08:20
Ik heb gister een eigen recept pompoensoep gemaakt, maar hij is wel Gillian-proof.
Ik doe dat met Franse pompoen, soepgroenten (divers, wat je wilt. Eigenlijk alles kan er in als het maar niet meer is dan de pompoen, die moet blijven overheersen. Extra paprika is erg lekker ook) een beetje rode pesto, wat zongedroogde tomaatjes. Als alles lekker een beetje zacht gekookt is de staafmixer erdoor en bestrooien met geroosterde pijnboompitjes.
Ik doe dat met Franse pompoen, soepgroenten (divers, wat je wilt. Eigenlijk alles kan er in als het maar niet meer is dan de pompoen, die moet blijven overheersen. Extra paprika is erg lekker ook) een beetje rode pesto, wat zongedroogde tomaatjes. Als alles lekker een beetje zacht gekookt is de staafmixer erdoor en bestrooien met geroosterde pijnboompitjes.

maandag 26 januari 2009 om 09:52
Dat is zo'n grote orajne, lijkt een beetje op een Haloweenpompoen, maar dan de eetbare variant. Hij is niet zoet, in tegenstelling tot de flespompoen. Ik vind de meeste pompoenen klein, dit is een enorm grote pompoen en je koopt er dus ook een stuk van, geen hele. Ik ga eens googlen op een plaatje....

maandag 26 januari 2009 om 09:57
Het is de pompoen op dit plaatje:
http://images.smulweb.nl/...83/thumbnails/1250983.jpg
een duidelijker afbeelding kon ik niet vinden. Het is dus een grote, met diepe groeven en hij is flets-oranje meestal. Die vind ik het lekkerste in de soep
http://images.smulweb.nl/...83/thumbnails/1250983.jpg
een duidelijker afbeelding kon ik niet vinden. Het is dus een grote, met diepe groeven en hij is flets-oranje meestal. Die vind ik het lekkerste in de soep
maandag 26 januari 2009 om 10:09
Ik heb trouwens wel een lekker recept voor pompoencurry, misschien niet helemaal gillianproof vanwege de kokosmelk (weet nooit of dat nou gezond is of niet), maar wel lekker en snel klaar. Komt ie:
Ingrediënten:
1 kleine pompoen (in blokjes, verwijder zadan, laat schil zitten)
2 uien gesnipperd
1 teentje knoflook fijngesneden
2 tl kjerriepoeder
1 tl kaneel
2 tomaten in blokjes
200 ml kokosmelk
1 tablet groentebouillon
4 eieren
300 g pandanrijst
3 bosuitjes in ringetjes gesneden
Bereiding:
Verhit olie, fruit ui en knoflook
Pompoen erbij, laat even meebakken
Kerriepoeder en kaneel erbij
Tomaat en kokosmelk erbij
Kruimel groentebouillontablet eroverheen
Laat 20 min stoven
Kook ondertussen de rijst en de eieren (hard)
Verdeel curry en rijst over de borden
Pel ei en snij in 4 stukken
Bosui en ei over de curry verdelen
Het recept is voor 4 personen.
Ingrediënten:
1 kleine pompoen (in blokjes, verwijder zadan, laat schil zitten)
2 uien gesnipperd
1 teentje knoflook fijngesneden
2 tl kjerriepoeder
1 tl kaneel
2 tomaten in blokjes
200 ml kokosmelk
1 tablet groentebouillon
4 eieren
300 g pandanrijst
3 bosuitjes in ringetjes gesneden
Bereiding:
Verhit olie, fruit ui en knoflook
Pompoen erbij, laat even meebakken
Kerriepoeder en kaneel erbij
Tomaat en kokosmelk erbij
Kruimel groentebouillontablet eroverheen
Laat 20 min stoven
Kook ondertussen de rijst en de eieren (hard)
Verdeel curry en rijst over de borden
Pel ei en snij in 4 stukken
Bosui en ei over de curry verdelen
Het recept is voor 4 personen.

dinsdag 27 januari 2009 om 14:30
Het is juist nu pompoentijd. Van september tot januari
Vanavond ga ik de paddestoelestroganoff maken. Ik heb alleen geen sojamelk gekocht want dat drink ik niet en je hebt er maar een scheutje van nodig, dus ik doe het wel met gewone melk dacht ik zo.
Heb nu wel goede zilvervliesrijst gekocht van de reformwinkel dus ben benieuwd. Laat het jullie weten!
Vanavond ga ik de paddestoelestroganoff maken. Ik heb alleen geen sojamelk gekocht want dat drink ik niet en je hebt er maar een scheutje van nodig, dus ik doe het wel met gewone melk dacht ik zo.
Heb nu wel goede zilvervliesrijst gekocht van de reformwinkel dus ben benieuwd. Laat het jullie weten!

dinsdag 27 januari 2009 om 16:15
Mag ik jullie even de complimenten geven? Ik heb zelf ook eens de 2 boeken van Gillian gekocht (heb een kookboeken tic) en heb het net zo hard weer weggelegd. Ik zag me dat toch echt niet eten! Al die bonen en met van die vreemde namen?? En op tv sprak ze me zo aan, en dat leek mij wel wat met mijn buik/darmen. Ik heb de ziekte van Crohn. Afijn, ik heb er dus nooit wat uit gegeten.
Hoe bevalt het jullie qua darmen? Nog steeds veel lucht of wordt dat minder? En willen jullie zo blijven eten of weet je nu al dat dat niet vol te houden is?
Sorry voor alle vragen.
Hoe bevalt het jullie qua darmen? Nog steeds veel lucht of wordt dat minder? En willen jullie zo blijven eten of weet je nu al dat dat niet vol te houden is?
Sorry voor alle vragen.

dinsdag 27 januari 2009 om 16:52
Nee joh, ben je gek ik moet zeggen dat ik het helemaal geen kwestie van 'volhouden' vind; ik heb er totaal geen moeite mee om me te houden aan zaken als ; geen pakjes en doosjes en zakjes meer, geen chips en cola, geen snoep. Ook de bonen eet ik met smaak. Ik heb een basispakket in huis gehaald van de houdbare spullen die ze veel gebruikt en daar vanuit werk ik dan. Ik vind de gerechten die ik tot nu toe gegeten heb heel erg lekker.
Over mijn darmen; ik heb een gevoelige dikke darm wat leidt tot veel misselijkheid en me daarmee echt ziek voelen, tot bijna flauwvallen toe. Dat is nu, na een dikke week, al wel minder. Maar.... eerlijkheidshalve moet ik je bekennen dat ik allerlei voedingssupplementen gebruik, ook sinds een week of 2, en ik weet dus niet wat de oorzaak is dat ik me beter voel. Ik denk zelf een combinatie van beiden.
Over de winderigheid; daar heb ik altijd wel last van gehad maar dat is (lijkt het wel nu je het zegt) sinds een paar dagen minder. Ik heb gister (na een dikke week Gilliannen dus) *poeppraatje-alert* vijf keer op de wc gezeten, zonder overdrijven, om een enorme bolus neer te leggen. Ik geloof dus wel dat haar regime je darmen goed leegt en een soort van ontgift/ontslakt. Je hebt nl zo'n 6-7 meter darm in je en ik geloof dat het helemaal leeg was Ze is niet voor niets poepexpert, toch? Geen idee of dat voor jou juist wel of juist niet gunstig is met je Crohn, je zou het eens na kunnen kijken/op kunnen zoeken of haar dieet aangeraden wordt met dergelijke klachten.
Ik vind ook de groentensappen erg lekker en mijn gezin eet elkker mee (behalve mijn zoon maar die eet sowieso niets wat een kleurtje heeft, helaas... )
Over mijn darmen; ik heb een gevoelige dikke darm wat leidt tot veel misselijkheid en me daarmee echt ziek voelen, tot bijna flauwvallen toe. Dat is nu, na een dikke week, al wel minder. Maar.... eerlijkheidshalve moet ik je bekennen dat ik allerlei voedingssupplementen gebruik, ook sinds een week of 2, en ik weet dus niet wat de oorzaak is dat ik me beter voel. Ik denk zelf een combinatie van beiden.
Over de winderigheid; daar heb ik altijd wel last van gehad maar dat is (lijkt het wel nu je het zegt) sinds een paar dagen minder. Ik heb gister (na een dikke week Gilliannen dus) *poeppraatje-alert* vijf keer op de wc gezeten, zonder overdrijven, om een enorme bolus neer te leggen. Ik geloof dus wel dat haar regime je darmen goed leegt en een soort van ontgift/ontslakt. Je hebt nl zo'n 6-7 meter darm in je en ik geloof dat het helemaal leeg was Ze is niet voor niets poepexpert, toch? Geen idee of dat voor jou juist wel of juist niet gunstig is met je Crohn, je zou het eens na kunnen kijken/op kunnen zoeken of haar dieet aangeraden wordt met dergelijke klachten.
Ik vind ook de groentensappen erg lekker en mijn gezin eet elkker mee (behalve mijn zoon maar die eet sowieso niets wat een kleurtje heeft, helaas... )