Anti kind???

27-01-2009 18:00 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic: eigen kind versus pleegkind, een hele andere vraag.

De titel is wat hard gezegd, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik heel graag een kindvrije Eftelingdag zou zien, of hotels waar kinderen niet welkom zijn. Ik weet dat er een keer een restaurant was die dat invoerde en daar is ruim aandacht aan besteed in de media.

Ik weet dat ik vieze dingen zeg, want kinderen moet je blijkbaar leuk vinden.

Ik snap dat mensen kinderen willen, want dan "laat je iets achter". Ik heb veel kinderen in mijn vriendenkring en het zijn schatten, ik hou er ook oprecht van. Toch zou ik eigenlijk graag eens kindvrije dagen willen in bepaalde gelegenheden....ben ik hier de enige in? Ik ben benieuwd naar jullie mening...
quote:marie_liselotte1981 schreef op 27 januari 2009 @ 18:24:

[...]

Foei!Nee joh, toen lagen de antikinderaars gewoon nog te maffen in bed na zaterdagavond
quote:Zwieber schreef op 27 januari 2009 @ 18:21:

[...]

Vanaf 4 pas, joh gewoon in het flesje melk van de baby een scheutje vodka doen, dán leren ze het pas.

Zo heb ik leren drinken

Maar eh, in de Efteling heb ik eigenlijk niet eens op kinderen gelet. Da's toch heel groot? En de kleine kinderen gaan toch niet in de Python enzo? Wat is het voordeel van een kindvrije Eftelingdag?
quote:Digitalis schreef op 27 januari 2009 @ 18:21:

[...]

Whaha, op de een of andere manier zijn kinderen wel altijd dol op me. Maar het kost me zoveel moeite (om een normaal persoon te zijn kennelijk ). Ik ben een simpel persoon, ik wil gewoon in goed gezelschap zuipen en roken. Als je dat een goed idee vindt voor je kind, mag 'ie weleens komen logeren hoor Dat heb ik dus ook, ze komen altijd naar mij toe, ik snap er echt niks van
Ooh ik ben voor! Naja niet de Efteling want dat is niet echt mij ding.

Maar ik word zo gek van ouders die hun kinderen niet bij zich houden!! Werk in een restaurant en er is nooit (okee, bijna nooit ) een kind dat gewoon lekker op z'n plek blijft zitten. Vind het altijd doodseng om dan het eten te moeten uitserveren, om maar niet te beginnen over het lopen met hete thee.
Nou kan je 's avonds echt wel naar kindvrije gelegenheden, de meesten liggen dan al op één oortje.

Maar de Efteling kindvrij vind ik echt te ver gaan. Dat ís een kinderpark!
Ow ja, ik werkte vroeger in een restaurant. Kwam ik naar een tafel toe om te serveren, val ik bijna over iets dat op de grond ligt. Ik schrik me een hartverzakking, kon nog net het eten in me handen houden, ik maak aanstalten om die tas op de grond naar de tafel toe te schoppen, is het....een baby. En die ouders keken me aan alsof ze water zagen branden. Alsof het gvd normaal is dat er een baby op de vloer kruipt. Ik had m'n nek wel kunnen breken.
Eén keer per jaar kan toch wel, Bronny?
Als de Efteling alleen maar een kinderpark zou zijn, dan zouden er niet zoveel stelletjes en vriendengroepjes zonder kinderen naartoe gaan. Naar mijn idee is de Efteling echt niet alleen voor kinderen. En wat maakt het nu uit voor de mensen met kinderen, als ze één of twee dagen per jaar niet met het gezin naar de Efteling kunnen?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mij lijkt een kindvrij pannenkoekenrestaurant wel wat. Als je daar komt wordt je omver gerend door de kinderen. Wie heeft er ooit bedacht dat pannenkoekenhuizen echt voor kinderen zijn?

Enne, een kindvrije eftelingdag lijkt mij ook wel wat.
Och geen behoefte aan kindvrije toestanden of zo maar...

als ik weet dat het bij de AlbertHein op donderdagmiddag "kindvrije winkelmiddag" is... mwaaah ging ik toch wel op donderdagmiddag boodschappen doen.

Scheelt weer gedram/gedrein/miniboodschappenwagentjes tegen je enkels/snotvingers bij de versafdeling.

Hihihi sterker nog; scheelt weer klappen! Mijn vriend en ik stonden net te bedenken of ik witlof of andijvie zou gaan eten en we staan een beetje naar die bakken te staren: "uhh andijviestamppot met spekjes? Nou best lekker weer 'ns. Jaa of gewoon...bambamboksboksboks... huh? Vriend en ik omlaag en zien een 1meter hoog ventje op z'n allerhardst staan beuken (kind dus kleine beukjes maar) tegen mijn vriends bovenbenen.

"huh"?!?!!? We stonden niet in de weg, hij wilde niet bij de groente waar wij bij stonden. Er was helemaal neits. In mijn ooghoek had ik hem aan zien komen lopen maar bepaald niet verwacht dat hij "keihard" zou gaan staan meppen (echt met vuistjes en al) tegen mijn vriend.

Dus ik zeg "heej! Wat doe jij nou? Ben jij nou mal, dát mag niet hoor, stop daar eens mee".

Vriend wat minder geduldig en riep er achteraan "ja onopgevoede UK, kappen!

Kind schrok zich ineens te pletter, moeder paar meter verder keek op en zei "wat ben jij nou aan het doen? Sla jij die meneer?!?!!?" Kind zette het op een brullen en rende naar moeder, moeder zei het kind z'n excuus te gaan maken maar het kind raakte compleet overstuur en riep "neee ik ben bang ik durf nieieieiet".

Dus ik knipoogte naar moeder zo van, fijn dat je het serieus neemt en tis oke verder hoor.

Maar wat dat kind nu ineens bezielde? Raaaar.

Dus kindvrije AH-dag hehehe
quote:summerbreeze21 schreef op 27 januari 2009 @ 18:06:

Een kindvrije Eftelingdag... Kindvrije hotels en restaurants, ja... maar een kindvrij park bedoeld voor kinderen???
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 27 januari 2009 @ 18:38:

[...]

Kindvrije hotels en restaurants, ja... maar een kindvrij park bedoeld voor kinderen??? Ja hehehe "bejaardenvrije bingo"
De efteling,tja das een pretpark met een sprookjes bos,dus voor elk wat wils.Maar ik begrijp het wel, hoewel ik zelf ook kinderen heb,nou ja kinderen,ze zijn al in de puberleeftijd,begrijp ik best dat je er horensdol van kan worden.Van pubers en opgeschoten jeugd ook hoor!

Maar ja de elfteling zonder kinderen gaat me weer iets te ver.

Ik ben wel voor in een restaurant na 20.00 geen kinderen.Dan gaan gezinnetjes maar vroeger eten,deden wij ook.Lekker rustig en als ouder heb je het overzicht en kan je oefenen voor het betere mee uiteten werk zeg maar.

Waar ik me soms helemaal het apezuur aan kan ergeren zijn gezinnetjes die gezellig op zaterdag met z'n allen boodschappen gaan doen.De ah lijkt hier op zaterdag de ballenbak van ikea wel!

Zo leuk is boodschappen nu ook weer niet,dat dat gezellie met zijn allen moet!

Nou ja aan de andere kant denk ik leven en laten leven, en als het het enige is waar ik me druk over moet maken ,dan ben ik een heel gelukkig mens!
Ik snap het niet zo goed. Een kind is toch gewoon een mens? Maar dan kleiner en jong?

Dat je ze zelf niet wilt hebben prima, maar kindvrije hotels, restaurants en pretparken?

Wat een onzin.
quote:Zwieber schreef op 27 januari 2009 @ 18:18:

[...]

Tja...beetje onrealistisch, vind je niet? Hoe hou je in hemelsnaam een scheurende peuter tegen? De enige manier is om te voorkomen dat je überhaupt in die situatie komt. En gewoon naar een kindermuseum te gaan, of, als ze wat ouder zijn, duidelijke instructies geven en anders is het gelijk exit museum. Trein vind ik een ander verhaal, dat is openbaar vervoer en dus ook gewoon voor kinderen met lastige ouders. Ja, máár... als ik vroeger met de trein/vliegtuig/boot/auto ging.. dan zorgde mijn moeder ervoor dat ze boekjes en spelletjes en muziekjes bij zich had, zodat ik me kon vermaken. Ik zie tegenwoordig vaak ouders die hun kind maar rond laten rennen zodat ze zelf met hun ogen dicht achterover kunnen zitten. Dat zou ik zelf dus anders doen
Overigens weleens van leeftijdsdiscriminatie gehoord?
quote:adsum schreef op 27 januari 2009 @ 18:44:

Waar ik me soms helemaal het apezuur aan kan ergeren zijn gezinnetjes die gezellig op zaterdag met z'n allen boodschappen gaan doen.De ah lijkt hier op zaterdag de ballenbak van ikea wel!

Zo leuk is boodschappen nu ook weer niet,dat dat gezellie met zijn allen moet!

Ja, die mensen die dan ook bij elk product gaan overleggen of ze het wel of niet willen hebben. Volgens mij gebeurt dat dan nog vaker op vakantie. Van die mannen die het het hele jaar niet kan boeien wat er gekocht wordt en dus nu opeens overal een mening over hebben. Of een mening over moeten hebben. En die gezinnen die dan met hun kar het hele gangpad blokkeren.
quote:whopper schreef op 27 januari 2009 @ 18:47:

Overigens weleens van leeftijdsdiscriminatie gehoord?Je hebt toch genoeg uitgaansgelegenheden waar een minimumleeftijd voor is bepaald? Dan kan dat toch ook bij bijvoorbeeld een restaurant?
quote:Digitalis schreef op 27 januari 2009 @ 18:21:

[...]

Whaha, op de een of andere manier zijn kinderen wel altijd dol op me. Maar het kost me zoveel moeite (om een normaal persoon te zijn kennelijk ). Ik ben een simpel persoon, ik wil gewoon in goed gezelschap zuipen en roken. Als je dat een goed idee vindt voor je kind, mag 'ie weleens komen logeren hoor Nou dan laat ik kind thuis en dan gaan we samen een slavische avond houden!
JAA een kindvrije dag in de Efteling. Count me in!

volgens mij wordt dat de grootste forummeeting ooit!

En de Efteling is volgens mij een attractiepark en niet speciaal een kinderpark dus 1 of 2 dagen per jaar kindvrij kan best.

En als ik kijk naar het aantal vluchten per dag naar bijvoorbeeld de Canarische Eilanden (4 tot 8 of zo afhankelijk van het seizoen); ik zou een van de vluchten kindvrij (waar je dan zelf voor kunt kiezen) super vinden. Vier uur lang een krijsend kind is niet alleen voor de ouders vervelend!!

Mijn verjaardag vier ik ook al jaren kindvrij. Ik hoef geen schaaltjes nibbit tussen mijn tapas bij wijze van spreken. Wil je met kids komen. Prima, leuk zelfs, maar dan op een andere dag.

En nee, heb niets tegen kinderen, integendeel. Had ze graag gewild maar eea liep anders. Maar kinderen hoeven niet altijd overal bij te (kunnen) zijn naar mijn idee.
Jemig zeg, ben je zelf geen kind geweest dan......
Moet je dan je kinderen thuis laten? Of geen boodschappen doen? Wat een onzin zeg, ik klaag toch ook niet over bejaarden die niet zo hard meer rijden met hun kar, of de paden blokkeren omdat ze hun bril moeten pakken om de prijs van iets te kunnen lezen? Wat een verdraagzaamheid weer zeg.
Sowieso boodschappen op zaterdag doen is een kwelling en niet alleen vanwege de gezinnetjes, maar het is dan ontzettend druk............
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Zwieber schreef op 27 januari 2009 @ 18:14:

Nou zeg, Elninjooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo, we missen je hier.

zeg eh, mag ik misschien ff eten?

Ik moet zeggen dat ik het lastiger vind worden sinds er zoveel vakantiespreiding is. Maar vroeger ging ik regelmatig op 'n doordeweekse dag tussen hemelvaart en pinksteren naar de Efteling en dan was er echt geen kinderoverlast. Dan zat je tussen 2 vakanties in en was 't ook nog geen schoolreisjestijd. Van kinderen die door ouders meegenomen worden buiten de schoolvakantie heb je ook geen last, die zijn veel te blij dat ze mogen spijbelen en zowel zij als hun ouders hebben geen stress omdat er op zo'n dag geen urenlange rijen staan. Maar de laatste jaren lijkt 't wel of die vakantie in mei steeds langer wordt, dus dan moet je goed uitzoeken wanneer het zo kindvrij mogelijk is. Het is dus zeker te doen, ook voor mensen die niet tegen dat gedrein kunnen.

In de wat betere restaurants kom je niet al te vaak kleine kinderen tegen, vooral niet als je pas vanaf 19.30 aan tafel gaat. Maar wat te doen aan die dreinblagen die een heel terras op stang jagen in de zomer met hun gejank? Ze moeten toch 'ns een geluidsdemper uitvinden die men verplicht in 't openbaar moet opzetten als ze niet stil kunnen zijn.
quote:Mare85 schreef op 27 januari 2009 @ 18:50:

[...]

Je hebt toch genoeg uitgaansgelegenheden waar een minimumleeftijd voor is bepaald? Dan kan dat toch ook bij bijvoorbeeld een restaurant?Ja, bij nachtclubs. Of bij gokhallen. Maar je moet toch kunnen eten ergens? Mensen die wel hun stinkende hond mee nemen en onder de tafel leggen en dan geen kinderen in een restaurant willen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven